![]() |
Türkiye'nin Ekonomik Coğrafyası : Ulaşım |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türkiye'nin Ekonomik Coğrafyası : UlaşımULAŞIM İnsanların ürettikleri çeşitli ham ve işlenmiş maddelerin, haberlerin bir yerden başka bir yere nakledilmesine ulaşım veya ulaştırma denilmektedir ![]() BAŞLICA ULAŞIM YOLLARI 1 ![]() Ülkemizde en yaygın olan ulaşım türüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Türkiye’de İlk demiryolu hattı 1866 yılında İzmir - Aydın arasında kurulmuştur ![]() ![]() Ancak, 1950'li yıllardan sonra, karayollarına daha çok önem verildiğinden demiryolu yapımı azalmıştır ![]() ![]() Bu uzunluk yeterli değildir ![]() 34 bin, İtalya’da 29 bin km lik demiryolu ağı bulunmaktadır ![]() 3 ![]() Türkiye’nin üç tarafının denizlerle çevrili olması ve iki önemli boğaza sahip olması, denizcilik alanında gelişmesi bakımından çok önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() Dünya deniz ticaret filosundaki payımız % 1'e dahi ulaşmamıştır ![]() ![]() Türkiye'de Başlıca Limanlar 4 ![]() Ülkemiz ulaşımında en az payı olan ulaşım sektörüdür ![]() ![]() Son yıllarda, Türk hava yollarının yanında, özel hava yolu şirketlerinin kurulması hava yolu taşımacılığında önemli artışlar meydana getirmiştir ![]() Ülkemizde en işlek olan hava limanlarımız İstanbul (Atatürk), Ankara (Esenboğa), İzmir (A ![]() ![]() ![]() alıntı |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|