Televizyon Reklamlarının Çeşitleri Nelerdir?

Eski 06-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Televizyon Reklamlarının Çeşitleri Nelerdir?



Televizyon Reklamlarının Çeşitleri Nelerdir?

İçecek kategorisinde ise kola, bira gibi ürünlerde marka faktörü öne çıktığı için, bilgi verme düzeyi, meyve suyu gibi ürünlere göre daha düşüktür Buradan çıkartılabilecek sonuç, tanınmış markaların ( Coca-Cola, Budweisser ) reklamlarında bilgi yerine imaj unsurunun daha çok öne çıkarıldığıdır


Dayanıklı tüketim malları grubunda ise televizyon gibi ürünlerin reklamlarının , otomobil reklamlarından ( %28, %217 ) daha fazla bilgi verici olduğu görülmektedirotomobil reklamları, dayanıklı tüketim malları reklamlarının %58’ini oluşturmaktadır


Araştırmanın diğer bir sonucuna göre, hizmet sektörü reklamlarının bilgi verme konusunda en yüksek düzeye sahip olduğudur Bunun en önemli nedeni, hizmetlerin somut birer ürün olmamaları, tüketicinin satın almadan önce, o servisi kullandığında ne elde edeceğini ve ilgili diğer hizmetlere göre ne tür avantajlar içerdiğini bilmek istemeleridir


Stern ve Resnik (1991)’e göre reklamlarda, satın almayı etkileyen 14 tane bilgi verici unsur bulunmaktadır Bunlar:


· Fiyat-değer,


· Kalite,


· Performans,


· Bileşenler veya içerik,


· Bulunabilirlik ve dağıtım,


· Özel sunumlar,


· Tat,


· Paket veya şekil,


· Garanti,


· Güvenlik,


· Bağımsız araştırma,


· Uzman kişi,


· Şirket araştırması,


· Yeni fikirler


Stern ve Resnik’e göre bir reklamın, bilgi verici olabilmesi için bu unsurlardan en az birini bulundurması gerekmektedir Avustralya televizyonlarında yayınlanan reklamların %74’ünde bu unsurlardan en az biri bulunmaktadır Bu oran Amerika’da % 49 civarındadır


Stern ve Resnik’in bu değerlendirmelerine ek olarak, Aaker ve Norris, bilgi verici bir reklamın;ikna edici, etkili ve ilginç olarak algılandığını, diğer üç reklamın türünden (beğenilmeyen, eğlendirici, samimi) oldukça farklı olduğunu belirtmişlerdir (1981) Ayrıca Stern ve Resnik’in belirlediği unsurlara yenilerini eklemişlerdir Aaker ve Norris’e göre bilgi verici bir reklamda bulunan 19 önemli unsur:


· Nesnenin yeniliği


· Ürün türü


· Hard sell – Soft sell


· Ürün sınıfına karşı marka kökeni


· Problem posed (ürünün hangi problemleri aşmaya yaradığı)


· Uzman görüşü


· Fiyat


· Ürün parçaları


· Uzman görüşü


· Ürün testleri


· Devlet testleri


· Farklı yorum ve düşünce sayısı


· Kurumsal


· Ürün kullanımı


· Yeni marka


· Devlet düzenlemeleri


· Sokaktaki adam


· Prestij


· Markanın tekrarlanması




Buna ek olarak, ürün sınıflarına yönelmek, devlet test raporları, ilgili ya da gerçek fiyat, uzman görüşü gibi ticari özelliklerin bilgi vericilik açısından düşük etkiye sahip olduğu ve karşılaştırmalı reklamların diğer reklamlardan daha fazla bilgi verici olarak algılanmadığı iddia edilmiştir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.