06-23-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
/<>Eğitim Toknolojisi..!<>/
Eğitim Teknolojisi Bilgi akışının hızlı olduğu bir çağda, teknolojik gelişmelerin eğitim ortamlarında kullanılmasının da kaçınılmaz olacağı ortaya çıkmaktadır Teknolojik gelişmeler, eğitim sisteminin yapısını ve eğitim ortamlarında uygulanan öğrenme-öğretme faaliyetlerini etkilemektedir Eğitim-öğretim ortamlarında görev yapan öğretmenler, her geçen gün etkili ve teknolojik temelli (internet, televizyon, radyo, vb) olan yöntemleri kullanarak bilgileri öğrencilerine daha kolay ulaştırma çabası içindedirler Bu çabalara paralel olarak, öğrencilerin özellikleri daha nitelikli hale gelmektedir Böylece, belli bir dönem sonra öğrenciler bilgi edinebilmek için bilgisayar yada internet okur yazarı olacaktır Bu gelişim de, öğrenme faaliyetlerinin kalitesini yükseltecektir Gelecek yıllarda, öğrenciler: bilgiyi, Aristonun zamanından beri kullanılan klasik yöntem olan sınıflarda değil, gelişen yeni teknolojileri kullanarak, evlerinden ve hatta tatil yerlerinden bile öğrenebileceklerdir Diğer bir ifade ile, eğitimde teknoloji kullanımı zorunlu ve sürekli bir hale gelecektir Eğitim teknolojisi; fiziksel bilimler, davranışsal bilimler veya medya kavramlarını içeren eğitsel bir bilim dalıdır (Saetler, 1964, sI) Bu tanıma göre, medya, fizik bilim dalı ve davranış bilim dalı arasında bilgi alışverişi vardır Bu alanlar arasındaki ortak uygulamalar, öğrenme ve öğretme ortamlarında zaman zaman uygulanmaktadır Çünkü, davranış bilim dallan, öğrenmenin insan beyninde nasıl oluştuğunu açıklarken medya da bu öğrenme ortamlarında etkili öğrenmeler ortaya çıkaracak olan uygun araç ve gereç seçimi ve uygulama konuları ile ilgilenmektedir Eğitim teknolojisi; öğrenme için gerekli olan düzenlemelerin, gelişimlerin, kullanımların, yönetimin ve kaynakların işlevlerinin değerlendirilmelerinin pratiği ve teorisidir (Seela ve Richey, sl, 1994) Bu tanımı AECT (Association for Educational Communication and Technology) çok yaygın olarak kullanmaktadır Bu tanım, daha çok eğitim teknolojisinin bir disiplin dalı olduğunu ortaya koymaktadır Bu tanımların yanında, Gagne (1987) eğitim teknolojisini açıklarken sistematik bir yaklaşım kullanmıştır Gagneye göre eğitim teknolojisi; öğrenme ve öğretme ortamlarında etkili öğrenmeyi hedefleyen ve medyayı kullanan tekniklerin tümüdür Buna göre, öğrenme ve öğretme ortamlarında bilgiler sistematik olarak düzenlenir Bu düzenlemeler yapılırken, teknolojinin mekanik donanımları kullanıldığı kadar bilişsel ve psikoloji alanında yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerden ortaya çıkan tekniklerde kullanılmaktadır İşman da (1997) eğitim teknolojisini, öğrenme-öğretme ortamlannı etkili bir şekilde tasarımlayan, öğrenme ve öğretme de meydana gelen sorunları çözen, öğrenme ürününün kalitesini ve kalıcılığını artıran bir akademik sistemler bütünüdür diye tanımlamaktadır
|
|
|