Flash...

Eski 06-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Flash...



FLASHA GIRIS


Flashi tanimadan önce web sayfasinin ne gibi teknolojiler içerdigine bakalim

Öncelikle web sayfalarinin içerik olarak iki elemandan olustuklarini söleyebilirizBunlardan birincisi textler , ikincisi Bitmaolardir

Web sayfalarinda bulunan her karekter , sayfayi olusturan html dosyasinin uzunlugunu bir byte arttiracaktir Bir sayfada yaklasik 3000 harf oldugu ve karakter sayisinin sayfa uzunluguna aynen yansidigi düsünülürse , her sayfa dosya uzunlugunun 3000 byte (3kb) artmasina neden olacaktir

Web sayfasinin içerigini olusturan ikinci elemanlar ise , sayfalara esas agirligi veren ve sayfalarin tarayiciya yüklenmesini zorlastiran bitmap (resim) çalismalardir Bu durum bitmap resimlerin çalisma prensipleri nedeniyle HTML dosyasi içinde fazla alan kaplamalarindan kaynaklanmaktadir

Bitmap çalismalarin boyutlari pixel (nokta) olarak verilir 200x300 pixel olarak verilen bir resmin genisligi 200 nokta, yüksekligi ise 300 noktadan olusur Resmin toplamda kapladigi alan ise 60000 noktadir Resmi olusturan her renk ve sekilile ilgili bilgiler , bu noktaciklarin içinde teker teker saklanir Her resim için ölçü olmasada , yukarida ölçüleri verilen resmin en sikistirilmis hali 60000 Byte olrak kabul edilir Tam sayfa bir yazinin ekranimiza gelmesi tahmini 1-2 saniye sürerken , resim aracinin internet tarayicimiza yüklenmesi kat kat daha fazla zamanimizi alacaktir Dolayisiyla , bu da internet kullanicimizin yavaslamasina neden olacaktir

Bitmapin yani sira baska teknoloji ise , vektör teknolojisidirAdini AUTOCAD ile duyuran bu çizim teknolojisi ilk basta teknik ve mühendislik için kullanilmis , daha sonralari ise degisik uygulama alanlarina yayilmistir Vektör teknolojisinde bütün çizimler ve olusturulan nesneler , sanki matematiksel bir fonksiyon gibi ele alinir Bitmap kullanirken çizdigimiz bir daire bir sürü noktadan olusurken , vektör çizimi için söz konusu olan sadece bir yariçap (r) ve dairenin çizilecegi x-y koordinatlaridir

200x300 pixel boyutlarindaki bir bitmap resimde dairenin yeriçapinin degismesi , resmi olusturan 60000 noktanin içerdigi bilgilerin degismesi amlamina gelir Halbuki vektör tabanli bir resimde ayni daire için hafizada tutulan x,y ve r degerlerinden sadece rnin degerini degistirmekle , dairenin yariçapini degistirmis oluruz

Zamanla vektörlerin kullanim alanlari genisleyip , grafik ve resim isleme programlarinda da uygulanmaya baslanmistirBunun nedeni ise Pixel tabanliu programlara göre çok daha hizli çalismasidir

Grafikerlerin kullandigi Corel Draw , Adobe Illustrator programlara verilebilecek en iyi örneklerdendirHem üzerinde yapilan islemlerin hizli olmasi , hemde dosya boyutlarinin fazla yer tutmamasi nedeniyle, dünyanin en büyük oyun programlari üreten firmalari bile,vektör motorlu oyunlar üretmeye baslamislardir


FLASHDERS2


HTML ve FLASH

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.