Flash... |
06-23-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Flash...FLASHA GIRIS Flashi tanimadan önce web sayfasinin ne gibi teknolojiler içerdigine bakalim Öncelikle web sayfalarinin içerik olarak iki elemandan olustuklarini söleyebilirizBunlardan birincisi textler , ikincisi Bitmaolardir Web sayfalarinda bulunan her karekter , sayfayi olusturan html dosyasinin uzunlugunu bir byte arttiracaktir Bir sayfada yaklasik 3000 harf oldugu ve karakter sayisinin sayfa uzunluguna aynen yansidigi düsünülürse , her sayfa dosya uzunlugunun 3000 byte (3kb) artmasina neden olacaktir Web sayfasinin içerigini olusturan ikinci elemanlar ise , sayfalara esas agirligi veren ve sayfalarin tarayiciya yüklenmesini zorlastiran bitmap (resim) çalismalardir Bu durum bitmap resimlerin çalisma prensipleri nedeniyle HTML dosyasi içinde fazla alan kaplamalarindan kaynaklanmaktadir Bitmap çalismalarin boyutlari pixel (nokta) olarak verilir 200x300 pixel olarak verilen bir resmin genisligi 200 nokta, yüksekligi ise 300 noktadan olusur Resmin toplamda kapladigi alan ise 60000 noktadir Resmi olusturan her renk ve sekilile ilgili bilgiler , bu noktaciklarin içinde teker teker saklanir Her resim için ölçü olmasada , yukarida ölçüleri verilen resmin en sikistirilmis hali 60000 Byte olrak kabul edilir Tam sayfa bir yazinin ekranimiza gelmesi tahmini 1-2 saniye sürerken , resim aracinin internet tarayicimiza yüklenmesi kat kat daha fazla zamanimizi alacaktir Dolayisiyla , bu da internet kullanicimizin yavaslamasina neden olacaktir Bitmapin yani sira baska teknoloji ise , vektör teknolojisidirAdini AUTOCAD ile duyuran bu çizim teknolojisi ilk basta teknik ve mühendislik için kullanilmis , daha sonralari ise degisik uygulama alanlarina yayilmistir Vektör teknolojisinde bütün çizimler ve olusturulan nesneler , sanki matematiksel bir fonksiyon gibi ele alinir Bitmap kullanirken çizdigimiz bir daire bir sürü noktadan olusurken , vektör çizimi için söz konusu olan sadece bir yariçap (r) ve dairenin çizilecegi x-y koordinatlaridir 200x300 pixel boyutlarindaki bir bitmap resimde dairenin yeriçapinin degismesi , resmi olusturan 60000 noktanin içerdigi bilgilerin degismesi amlamina gelir Halbuki vektör tabanli bir resimde ayni daire için hafizada tutulan x,y ve r degerlerinden sadece rnin degerini degistirmekle , dairenin yariçapini degistirmis oluruz Zamanla vektörlerin kullanim alanlari genisleyip , grafik ve resim isleme programlarinda da uygulanmaya baslanmistirBunun nedeni ise Pixel tabanliu programlara göre çok daha hizli çalismasidir Grafikerlerin kullandigi Corel Draw , Adobe Illustrator programlara verilebilecek en iyi örneklerdendirHem üzerinde yapilan islemlerin hizli olmasi , hemde dosya boyutlarinin fazla yer tutmamasi nedeniyle, dünyanin en büyük oyun programlari üreten firmalari bile,vektör motorlu oyunlar üretmeye baslamislardir FLASHDERS2 HTML ve FLASH |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|