|  | Ambrosius Dinsel Ezgisi |  | 
|  01-22-2012 | #1 | 
| 
Şengül Şirin   |   Ambrosius Dinsel EzgisiAMBROSİUS DİNSEL EZGİSİ Ambrosius dinsel ezgisi,Latin missasıyla Ambrosius kilise ayininin dualarına eşlik eden ve tek kişinin( monofonik) ya da koronun aynı perdeden ( unison) söylediği ezgi  Bu ezgi,Milano piskoposluğu ile onun nüfuzu altında bulunan kiliselerde söylenmiş ve ortaçağdaki etkisi Bavyera"ya kadar uzanmıştır  Milano ,Lugano ve İsviçre"nini Ticino kasabasında bugün de kullanılmaktadır  Ambrosius ezgisinin 355-374 arasında Milano piskoposu olan Kapadokyalı Auksentios tarafından Milano"ya getirildiği ve kaynağınn da Antiokheia olduğu sanılmaktadır  Aziz Augustinus"a göre ( Confessiones,IX  7) Auksentios"un ardılı Aziz Ambrosius koro halinde sırayla söyleyişten yararlanmış ama bunu kendine özgü bir biçimde uygulamıştı  Aziz Ambrosius ve yandaşları ,Ariusçu imparatoriçe Justina"nın ordusu tarafından kiliselerinde kuşatıldıkları sırada Ambrosius onları,"Doğu tarzı"nda mezmur okumayı öğreterek yüreklendirmişti  Ambrosius"un kendi anlattıklarından ( Heksameron,III  25) strofik ( kıtalı) ilahilerin söylenmesine ve her mezmurun ilk dizesinden alınan bir nakaratla mezmurun yanıtlanmasına tüm cemaatin katıldığı anlaşılmaktadır  Bu söyleyiş yöntemi kısa zamanda tüm Batı kiliselerine yayıldı  Uzun süre Aziz Ambrosius ,kendi adıyla anılan dinsel ezgiyi başlatan kişi olarak kabul edilmişse de artık böyle düşünülmemektedir  Günümüzde yalnızca "Ambrosius ilahileri " olarak bilinen ölçülü müzikle bestelenmiş Latin ilahilerinin yazarı olarak kabul edilmektedir  Tersi tüm söylencelere karşın,hiçbir Ambrosius dinsel ezgisinin melodisi Ambrosius"a mal edilememektedir  Ambrosius ayinin genel bölümü Ordinarius ( missa ezgilerinden haftanın günlerine göre değişmeyen metinleri )ile Gregorius ayininin genel bölümü Ordinarius"un ( standart Katolik ayini ve ezgisi) bir oranda ilgisi vardır  Her ikisinde de bir Kyrie ile bir Gloria bulunur ama Abrosius"ta Kyrie ,Gloria"ya eklenirken,Gregorius ayinindeki genel bölümde Gloriadan önce gelir  Her ikisinde de bir Credo ( Ambrosius ayininde bu Symbolium adını alır  ) ve bir de Sanctus vardır  Ambrosius ayini Komünyon"da ekmeğin bölünmesi sırasında bir Proprius ezgisi ( metinleri kilise takvimine göre değişen ezgi)  olan Confactorium"u kullanır  Oysa Gregorius dinsel ezgisinde bir Ordinarius ezgisi olan Agnus Dei vardır  Ambrosius ayininin genel bölüm ezgileri,her zaman olmasa da genellikle heceseldir  Yani her hece seslendirilir  Yortularda okunan Gloria"sında hecesel müzik cümlesinin sonunda anlatımlı  melismalar ( her hecede birçok nota ile seslendirme) vardır  Gregrius ayinine oranla Ambrosius ayininde Ordinarius ezgisi azdır  Kaynak:AnaBritannica cilt 2 frmsinsi  netiçin derlenmiştir   
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz  En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
|   | 
|  | 
|  | Cevap : Ambrosius Dinsel Ezgisi |  | 
|  01-22-2012 | #2 | 
| 
Şengül Şirin   |   Cevap : Ambrosius Dinsel EzgisiMilano kilisesinin kullandığı Ambrosius ezgisinin ve Ambrosius ayininin benimsenmesine özellikle Charlemagne karşı çıktı  Charlemagne,Katolik uygulamasına uygun düşmeyen her türlü müziği ve ayini hoş karşılamıyor ,ortadan kaldırmaya çalışıyordu  Ambrosius dinsel ezgilerinin Charlemagne döneminde son biçimini aldığı ve üslup açısından Gregorius ezgisinden farklılaştığı sanılmaktadır  Bu ve daha sonraki dönemlerin Gregoriusezgileriyle metinlerine ,AMBROSUİS ,repertuarıyla bütünleşmiş bir durumda rastlanır  12  yüzyıldan önce yazılmışAmbrosius ezgilerini içeren hiçbir yazma olmadığı için var olan ezgilerden ne kadarının özgün ezginin özelliklerini taşıdığını kestirmek zordur  Bununla birlikte,Ambroius ezgileri ayrıca daha az bir örneklilik gösteren ve biçim yönünden düzensiz olan ezgilerden oluşan bir ilkel öğe de içerir  Bunlar herhalde,incelmiş ve sistemleştirilmiş Gregoryen repertuardan etkilenmeden kalmış olanlardır  Tipik Gregorius dinsel ezgisinde bulunmayıp da Ambrosius ezgisine özgü olan birkaç özellik vardır  Gregorius ezgilerinin tersine,Ambrosius ezgileri üslup açısından bütün kategorilerinde birörneklik göstermezler  Örneğin GregoriusTractus"larının ( bir yalın ezgi kategorisi) birbiriyle ortak kimi müziksel özellikleri vardır  Oysa Ambrosius ezgileri arasında bu tür bir bağdaşıklık gözlenmez  Ambrosius ezgilerinin belli bir modda yazılmamasına karşılık,belli bir Gregorius ezgisi sekiz kilise modundan birinde yazılmıştır  Ambrosius mezmur ezgileri bunların orta kadansları ( durgu noktaları) bulunmaması ve daha geniş bir okuma notası ( reciting tone,her notada birçok hecenin seslendirilmesi) ile bitiş yerleri bulunması bakımından Gregorius mezmur ezgilerinden farklıdırlar   Kaynak:AnaBritannica cilt 2 frmsinsi  netiçin derlenmiştir   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |