Banka Müşterisinin 'dosya Masrafı' Zaferi

Eski 07-15-2014   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Banka Müşterisinin 'dosya Masrafı' Zaferi



Banka müşterisinin 'dosya masrafı' zaferi



Mahkeme, konut kredisi alan müşterisinden dosya masrafı ve krediyi yapılandırma bedelini alan bankayı haksız buldu Mahkeme, bankanın fazladan aldığı 2 bin 500 lirayı, yasal faiziyle, müşerisine ödemesini istedi Bankanın, kararı Yargıtay'a götürme hakkı var

Reyhan Kilment 12 Ocak 2012'de özel bir bankadan 100 bin liralık konut kredisi aldı Kilment'e verilen kredinin içinden 700 liralık dosya masrafı kesildi

Kilment, banka şubesi yetkililerine yapılan kesinitin haksız olduğunu, iadesini talep etti Ancak olumlu yanıt alamadı Kilment aylık kredi taksit ödemelerini yapmaya devam ettiği süreçte, faizilerde düşüş oldu Çok sayıda kredi borçlusu gibi Kilment de borcunu yapılandırmak istedi Banka, Kilment'in kredisini yeniden yapılandırdı Bu yapılandırma ile Kilment 6 bin 412 lira kâra geçtiAncak, banka yapılandırma bedeli adı altından bin 797 lira aldı

BANKA SAVUNMASI; 'YAPTIĞI VEFASIZLIK'


Kilment, kendisinden yapılan toplam 2 bin 497 liranın geri ödenmesi için İstanbul Tüketici Mahkemesi'nde dava açtı Banka avukatı Semra Yıldırım ise dava dosyasına sunduğu ayrıntılı savunma dilekçesinde, talebin haksız olduğunu, alınan ücretlerin hukuka uygun olduğunu savundu Banka avukatı davacının taleplerinde haksız olduğunu ifade ederek ahde vefasızlık yaptığını ifade etti Banka avukatı alınan dosya masrafının hukuka uygun olduğunu, yine alınan yapılandırma bedelinin ise bankanın hakkı olan komisyon olduğunu savundu

MAHKEME BANKAYI HAKSIZ BULDU


Davaya bakan İstanbul 2 Tüketici Mahkemesi kararını 3 celsede açıkladı Mahkeme, alınan ücretler için bankanın haksız olduğunu, 2 bin 500 lirayı bulunan tutarı faizi ile ödenmesine karar verdi

'HARCAMAYI İSPAT EDEMİYORLAR'


Kilment'in Avukatı Aytekin Gürbüz, mahkeme kararına ilişkin "Bu kararla bir kez daha bankaların kredi alan müşterilerinden haksız ücret talep etmiş olduğu ispatlandı Bankalar, müşterilerinden belirli bir standardı olmayan faiz dışında bir takım ücretler talep ediyorlar Buna karşılık bu tahsil edilen meblağlara ilişkin bir harcama kalemleri ispatlayamıyorlar Aslında belgelendirseler dahi kanımca bu alınan ücretler haksız Çünkü zaten bankaların faiz gelirleri var Yeni Tüketici Kanunu bankaların faiz dışı gelir kalemleri konusunda BDDK'ya yetki verdi Umuyorum ki BDDK, bu yetkisini tüketiciler lehine kullanacaktır" şeklinde konuştu

'İCRA YOLU İLE PARASINI ALABİLİR'


Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu ise konuya ilişkin "Banka bu karar temyiz etse de hiç sansı yok Tüketici Mahkemelerinin temyiz mercii Yargıtay 13 Hukuk Dairesi Aynı konuda o dairenin yeni bir kararı da çıktı; ve tüketici lehine o daBu nedenle, tüketicileri icralık yapıp, kara listeye sokan bankalara ders vermek için, tüketicinin bankanın ödeme yapmasını beklemeden İcra Müdürlüğü’ne başvurarak bu haksız ücretin geri alınmasını sağlaması yerinde olur" dedi
HÜRRİYET


__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.