|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
billgiler, hakkında, nesneleri, öğrenme |
![]() |
Öğrenme Nesneleri / Öğrenme Nesneleri Hakkında Billgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Öğrenme Nesneleri / Öğrenme Nesneleri Hakkında BillgilerÖğrenme Nesneleri Teknoloji alanındaki gelişmeler insanların öğrenme yolarında da değişikliklere yol açtı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenme Nesnesi Nedir? Öğrenme nesneleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Metadata (Üstveri) Nedir? Öğrenme nesneleriyle ilgili en önemli konulardan birisi arama motorları tarafından nasıl tanımlanacaklarıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verinin Bileşenleri 1 ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() İkinci kısım ise üstveri de denilen metadatadır ![]() ![]() Teknik - Tanımlayıcı Metadata Birçok yazılımı destekleyen teknik metadata ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanımlayıcı metadata ise ![]() ![]() ![]() ![]() Pasif - Aktif Metadata Pasif metadata adından da anlaşılacağı üzere ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kullanımda Olan Metadata Standartları 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() Öğrenme Nesnelerinin Genel Özellikleri [*]Öğretimsel değeri olmak zorundadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenme Nesnesi Sınıfları Tüm öğrenme nesnelerinin belirli özellikleri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() Örneğin ![]() ![]() 2 ![]() Örneğin ![]() ![]() 3 ![]() Örneğin ![]() ![]() 4 ![]() Örneğin ![]() ![]() ![]() 5 ![]() Eğitimsel işlem kabuğu uygulaması ![]() Kullanım Alanları Öğrenme nesneleri nesne tabanlı yazılım sistemleriyle oluşturulur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitimde Kullanımı Öğrenme nesnelerinin eğitimde en belirgin kullanıcıları eğitimciler ![]() ![]() Eğitimciler Eğitimciler ve öğretmenler öğrenme nesnelerinin başlıca kullanıcılarıdır; çünkü kendi eğitim tarzlarını kendileri tasarlarlar ve her çeşitten tekrar kullanılabilir öğrenme nesnelerini bu tasarımlara dahil ederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenciler Öğrenciler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitime yardımcı olan kişiler Eğitime yardımcı olan kişiler eğitim tasarımcılarını ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lkjbhg Gelişimi Merrill ve meslaktaşları öğrenme nesneleri konusunda ilk ciddi teorik çalışmaları 1970’lerin başlarında Brigham Young Üniversitesi’nde Öğe Gösterim Teorisi’ni (ÖGT) geliştirirken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nesne Ambarları Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur ![]() ![]() ![]() Dünya'daki Nesne Ambarları Öğretim materyali piyasasında daha kaliteli materyaller üretmek amacıyla birçok nesne ambarı bulunmaktadır ![]() ![]()
![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() Nesne Ambarlarının Öğrenmeye Katkıları 1 ![]() Nesne ambarlarında birçok öğrenme nesnesi bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilir ve böylece çok daha iyi ve kaliteli nesnelerin ortaya çıkmasını sağlayabilirler ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Nesne ambarı yöneticileri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|