| 
 | |||||||
|    | 
|  | Konu Araçları | 
| açıları, bakış, edebiyatta, nelerdir | 
|  | Edebiyatta Bakış Açıları Nelerdir - Edebiyatta Bakış Açıları |  | 
|  12-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Edebiyatta Bakış Açıları Nelerdir - Edebiyatta Bakış AçılarıDEDİĞİN BU GALİBA TAM OLARAK BİLEMİYORUM AMAA İNŞALLAH BUDUR İlâhî Bakış Açısı: Edebî metinlerde kullanılan en eski yöntemdir  Bu  yöntemde sınırsız bir bakış açısı vardır  Anlatıcı, öyküde  anlatılanların tamamını bilen bir varlıktır  Kahramanların gizli  konuşmalarını, kafalarından ve gönüllerinden geçeni anlatır  Zaman zaman  kendi yorumlarını ekleyebilir, açıklamalarda ve yargılarda bulunabilir  Öyküde ne kadar kişi varsa her birinin açısından olayları ayrı ayrı  görmemiz sağlanır  Öyküyü kimi zaman hızlandırma, kimi zaman da  yavaşlatma olanağı vardır   Kahraman Anlatıcının Bakış Açısı: Bu yöntemde olayı anlatan “ben” vardır  Bu ben, öykünün kahramanı olabileceği gibi tanık ya da  gözlemcisi olabilir  Olayları anlatan kişinin bilgisi, deneyimi,  algılama ve yorumlama yeteneğiyle sınırlıdır  Olaylar ancak anlatıcının  başından geçtiği ya da gözüyle gördüğü (tanık olduğu) biçimiyle  anlatıldığından inandırıcılığı yüksektir   Gözlemci Anlatıcının Bakış Açısı: Bu yöntemde olaylar dışarıdan görüldüğü biçimiyle nesnel bir tarzda aktarılır  Olaylar bize  anlatılmıyor da kişinin gözünün önünde oluyormuş izlenimi verilir  Kişilerin duygu ve düşünceleri eylemlerinden çıkartılır  Kişiler ve iç  dünyaları ile ilgili kendi söyledikleri ve davranışlarını dikkatle  izleyerek bir fikir sahibi olunabilir   Bir edebî metinde birden fazla bakış açısıyla yazılmış bölümler bulunabilir  Aynı konu farklı biçimlerde anlatılır  Aynı manzarayı  izleyenler farklı noktalara dikkat ederler; farklı biçimde konu olarak  ele alınır   Anlatmaya bağlı edebî metinlerde tasvirin önemli bir yeri vardır  İnsan  daima dış çevrenin etkisi altındadır  Anlatmaya bağlı eserlerin  kahramanları da sosyal bir çevre içerisinde yaşar  Zaman zaman bu  çevreden etkilenir; zaman zaman da çevreyi etkiler  Böylece sosyal çevre  ile bütünleşir  Kahramanların konuşma tarzından, ileri sürdüğü  fikirlerden dış çevreyi anlamak mümkündür  Yine yaşadığı odanın ve  kullandığı eşyaların düzeninden iç dünyasını anlamak mümkündür  Bu  nedenle anlatmaya bağlı metinlerde tasvir olayı aydınlatıcı, tamamlayıcı  tasvirler yapılır  Süs olsun diye yapılan tasvir eserin değerini  düşürür   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |