Lise 11. Sınıf Türk Edebiyatı |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Lise 11. Sınıf Türk EdebiyatıLise 11 Sınıf Türk EdebiyatıOn birinci sınıf edebiyat dersi öğretim programı, " Düşünce-Sosyal ve Siyasî Hayat[size="3"> Edebiyat İlişkisi"]Sosyal[/size] ve Siyasî Hayat- Edebiyat İlişkisi) Tanzimat sonrası gerçekleşmeye başlayan batılılaşma yönündeki gelişmeleri, halka ve ulusal değerlere yönelme gayretlerini ve bunların edebî eserlerdeki yansımalarını kavratmak amacı güdülmüştür ![]() II Ünitede (Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatı) Avrupaî tarz, başka bir söyleyişle yenileşme dönemi edebiyatının oluşumu üzerinde durulup incelenecek metinlerle dönemin zihniyeti , sosyal, siyasi ve edebî alanlardaki değişiklikler kavratılacaktır Öğrencilerimiz batıdan gelen yeniliklerle yerli kültür ögelerinin birlikteliğini yorumlayarak bunlardan çıkarımlar yapacaklardır![]() III Ünitede (Servet-i Fünûn Edebiyatı ve Fecr-i Âti) " Servet-i Fünûn Edebiyatının Oluşumu" , " Öğretici Metinleri İnceleme" , "Şiir ve Mensur Şiir", "Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler", "Metin -Şair ve Yazar" , " Servet-i Fünûn Edebiyatı Genel Özellikleri" ile " Fecr-i Âti Edebiyatı" başlıkları üzerinde durulacak Servet-i Fünûn Edebiyatı ile Fecr-i Âti edebiyatlarının edebi zevk ve estetik[size="3"> anlayışı bakımından birbirinin devamı olduğu ve bu anlayışın "]hareketle[/size] öğrencilerimize kavratılacaktır![]() V Ünitede sosyal ve siyasî şartların ,kültür hareketlerinin Türk toplumuna ulus devlet fikri etrafında yeni bir dinamizm kazandırdığı olgusu üzerinde durularak dönem-eser ilşikisine dikkat çekilir![]() Bu ünitede "şiir" başlığı altında şiir metinleri XX Yüzyıl başlarında "Sade dil ve Hece Ölçüsüyle yazılanlar", "Saf Şiir Anlayışı Çerçevesinde Yazılanlar", " Halkın Yaşama[size="3"> Tarzını ve Değerlerini Ön Plana Çıkaran Manzumeler"]sanat[/size]etkinliklerini tutarlı biçimde yorumlayarak kendi dünyalarını zenginleştirmeye hizmet edecek çalışmalara her bölümde yer verilmiştir Böylece öğrencilerimizin Cumhuriyet dönemine hangi düşünce ve zevk birikimi ile gelindiğini fark etmelerine olanak verilmiştir![]() Dil ve Anlatım dersi üç üniteden oluşmaktadır: a) Metinlerin sınıflandırılması Bu bölümde öğrenciler, öğretmenlerin yönlendirmesiyle metinleri inceleyip, metin sınıflandırmasını kendileri yapacaklardır ![]() b)Öğretici Metinlerin Türleri Mektup, günlük(günce),anı(hatıra),biyo grafi(hayat hikâyesi), otobiyografi, gezi(seyahat), sohbet(söyleşi), haber yazısı, fıkra , deneme, makale, eleştiri(tenkit) c)Üçüncü ünitede, sözlü anlatıma ait röportaj, mülakat ve söyleve( hitabet) yer verilmiştir ![]() Her ünitede önce sözü edilen türden seçilmiş örnek metinler okunur ve dinlenir Metin işlenişinin sonunda üzerinde durulan türle ilgili yazı hazırlamaları istenir![]() |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|