Reported Speech

Eski 12-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Reported Speech

REPORTED SPEECH
Indirect Speech (?reported speech? de denir) birisinin söylediği cümleyi aktarmaya denirGenellikle konuşma dilinde kullanılır Eğer aktarılan eylem geçmişte yapılmış ise, cümle geçmiş zaman olurBu kalıp genellikle bahsedilen zamandan bir önceki geçmiş zamanla ifade edilir
Örneğin:He said the test was difficult (Testin zor olduğunu söyledi) She said she watched TV every day (Her gün TV seyrettiğini söyledi) Jack said he came to school every day (Jack her gün okula gittiğini söyledi)

Eğer aktarılan eylem; geniş zaman, geçmiş zaman veya gelecek zaman ile ifade ediliyorsa, kullanılan zaman aynı kalır, değişmez
Örneğin: He says the test is difficult (Testin zor olduğunu söylüyor) She has said that she watches TV every day (Her gün TV izlediğini söylemişti) Jack will say thathe comes to school every day (Jack okula her gün geldiğini söylüyor)

Eğer aktarılan konu, genel geçer bir olayı anlatıyorsa geniş zaman kullanılır
Örneğin:

The teacher said that phrasal verbs are very important
(Öğretmen Phrasal Verbs ? lerin çok önemli olduğunu söyledi)
Zamir ve Zaman Zarflarının Değiştirilmesi Konuşma aktarılırken, zamirin cümlede geçen nesne ile uyumlu hale gelebilmesi için zamiri de değiştirmek gerekir
Örneğin: She said, "I want to bring my children" (Çocuklarımı getirmek istiyorum?, dedi She said she wanted to bring her children ? Çocuklarını getirmek istediğini söyledi), olur
Jack said, "My wife went with me to the show" (Şova karımla birlikte gittik), dedi

Jack said his wife had gone with him to the show (Jack, şova karısıyla birlikte gittiğini söyledi) Konuşulan anı; geniş zaman, geçmiş zaman veya gelecek zamanla uyumlu hale getirmek için zaman zarflarını da değiştirmek gerekir
Örneğin: She said, "I want to bring my children tomorrow" (Çocuklarımı yarın getirmek istiyorum), dedi

( Çocuklarını yarın getirmek istediğini söyledi), olur
Jack said, "My wife went with me to the show yesterday" (Dün şova karımla birlikte gittik), dedi

(Jack, dün şova karısıyla birlikte gittiğini söyledi)

Indirect Questions Soruları aktarırken özellikle cümlelerin dizilişine dikkat etmek gerekirEvet/Hayır ile başlayan soru cümlelerini aktarırken (if) ?eğer? kullanılırNiçin, nerede, ne zaman gibi soru kelimelerini kullanırken, cümleye bu soru kelimeleriyle başlamak gerekir
Örneğin: She asked, "Do you want to come with me?" ?Benimle gelmek ister misin??, diye sorduShe asked me if I wanted to come with her ?Bana, onunla gidip gitmeyeceğimi sordu? olur
Dave asked, "Where did you go last weekend?" Dave, ?Geçen hafta nereye gittin??, diye sordu

Dave asked me where I had gone the previous weekend ?Dave,geçen hafta nereye gittiğimi sordu? olur
He asked, "Why are you studying English?"Niçin ingilizce çalışıyorsun?, diye sordu

She asked me why I was studying English ? Bana niçin ingilizce çalıştığımı sordu? olur
Imperative Sentences ?Sit down?The teacher said to sit down?Open the door?told AhmetAhmet told to open the door?Don?t speak here?The man told not to speak there
Aşağıdaki tabloda aktarılmış cümleler, geçmiş zamanda kullanılmıştır "*"İşaretlenmiş cümlelere özellikle dikkat edinNot:Geçmiş zaman, yakın geçmiş zaman ve past perfect zaman da dahil olmak üzere hepsi past perfect tense çevrilmiştir

Direct Speech Indirect Speech
[size="3">He said, "] He said he lived in Paris? Paris?te yaşadığını söyledi?[/size]
He said, "I am cooking dinner" ?Akşam yemeğini pişiriyorum?, dedi He said he was cooking dinner ?Akşam yemeğini pişirdiğini söyledi?
He said, "I have visited London twice" ?Londrayı iki kez ziyaret ettim?, dedi He said he had visited London twice? Londrayı iki kez ziyaret ettiğini söyledi?
He said, "I went to New York last week" ? Geçen hafta New York?a gittim?, dedi He said he had gone to New York the week before? Geçen hafta New york?a gittiğini söyledi?
He said, "I had already eaten" Ben yemeğimi çoktan yedim?, dedi He said he had already eaten? Yemeğini çoktan yediğini söyledi?
He said, "I am going to find a new job" ? Yeni bir iş bulacağım ?, dedi He said he was going to find a new job? Yeni bir iş bulacağını söyledi?
He said, "I will give Jack a call" Jack?i arayacağım?, dedi He said he would give Jack a call? Jack?i arayacağını söyledi?
He said, "I have been working on that project for over two weeks" ?İki haftadan daha uzun bir süredir bu proje üzerinde çalışıyorum ?, dedi He said he had been working on that project for over two weeks ?İki haftadan daha uzun bir süredir bu proje üzerinde çalıştığını söyledi?
He said, "I can come tonight" ?Bu akşam gelebilirim?, dedi He said he could come that night ?Bu akşam gelebilileceğini söyledi?
* He said, "I may buy a new car" ?Yeni bir araba satın alabilirim?, dedi He said he might buy a new car ?Yeni bir araba alabileceğini söyledi?
* He said, "I might go to Denver" ?Denver?lara gidebilirim?, dedi He said he might go to Denver ?Denver?lara gidebileceğini söyledi?
* He said, "I must give Ken a call" ?Ken?i aramalıyım,? dedi He said he had to give Ken a call ?Keven?ı araması gerektiğini söyledi?
* He said, "I have to give Ken a call" ?Ken? i aramam gerekiyor?, dedi He said he had to give Ken a call ?Keven?ı araması gerektiğini söyledi?
* He said, "I should see a doctor" ?Doktara görünmeliyim?, dedi He said he should see a doctor ?Doktara görünmesi gerektiğini söyledi?

Örnek Cümleler

Simple Present Tense and Present Continuous Tense

1 Susan: "My father works in a bank" (Direct speech)
(Babam bir bankada çalışır)
Mary: Susan says (that) her father works in a bank(Indirect Speech)
(Susan babasının bir bankada çalıştığını söylemektedir)

2Jack:"I like going to the cinema at the weekends"
Sally: Jack says (that) he likes going to the cinema at the weekends

3Lisa: "I don"t come home for lunch"
George: Lisa says (that) she doesn"t come for lunch

4 George: "I am not an English teacher"
Joe: George says (that) he is not an English teacher
5Mother: "We are going to the supermarket"
Child: Mother says (that) they are going to the supermarket

Simple Past Tense

1 Lily: "My sister goes out every evening"
Elizabeth: Lily said (that) her sister went out every evening

2 Melis: "We don"t go on holiday every year"
Can: Melis said (that) they didn"t go on holiday every year

3 Jill:" I love chocolate"
Mary: "Jill said (that) she loved chocolate"

4 Sue: "I don"t like spinach"
Terry: "Sue said (that) she didn"t like spinach"

*Geçmiş zamanda da "say" fiilinin zamanına göre aktarılan cümlenin zamanı değişmektedir Verilen örneklerde aktarılan cümlelerdeki "say" geçmiş zamanla verilmiştir(said) O yüzden cümle aktarılırken bir zaman geçmişi alınmıştır1 söylenen cümle geniş zaman ise, fakat aktarılırken "said" denmişse geniş zaman bir geçmiş olan geçmiş zamana yani past tense e dönüştürülmektedir

Past Perfect Tense

1 Bill: "I studied English last night"
Alice: "Bill said that he had studied the night before"

2 Tuna: "We didn"t go on holiday last year"
Mine: "Tuna said that they hadn"t gone on holiday the year before"

3 Sinan: "I have finished my homework"
Derya: "He said that he had finished his homework"

4 Jim: "I had finished my homework before I went out"
Sally: Jim said that he had finished his homework before he had gone out

Present Continuous Tense

1 "I am studying English"
- She said that she was studying English

2 "They are reading books"
- They said that they were reading books

3 "We are looking at the news"
- They said that they were looking at the news

Past Continuous Tense

1 "I was watching television at 7 oclock last night"
- she said that she was watching tv at 7 oclock the night before
- She said that she had been watching tv at 7 oclock the night before

2 "We were eating lunch when they came in"
- They said that they were eating lunch when they came in
- They said that they had been eating lunch when they had come

Alıntı Yaparak Cevapla

Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları

forumsinsi.com