Asfalttaşı |
06-02-2010 | #1 |
Şengül Şirin
|
AsfalttaşıAsfalttaşı ASFALTTAŞi a Bayınd Genellikle % 6-11 arasında bitüm emmiş kireçtaşı kayacı (Karayollarının ve kaldırımların yapımında kullanılır) -ANSİKL Türkiye'de genellikle Birinci Zaman arazisinde yaygın olarak bulunan asfalttaşı yataklarına, Fransa, isviçre ve italya'da da rastlanır "Göl asfalttaşı" denilen türü bitüm yönünden çok daha zengindir Geçen yüzyılın ortasında asfalttaşı, Avrupa başkentlerinde ana caddelerin yapımında kullanılırdı: asfalttaşı kaplamalar dayanıklı olduğu gibi ses yansıtmıyor ve su geçirmiyordu; ama nemli havalarda kayganlaştığı için, katkısız kullanımından vazgeçildi ve zamanla "sıkıştırılmış" asfalt katılmaya başlandı Günümüzde bu gereç, porfirli döküm asfaltı biçiminde kullanılır; böylece tıkız, su geçirmeyen ve çatlamayan bir yüzey elde edilir Ocakta öğütülen kayaç fabrikada bitüm ve kırma-taş ile (5-10 mm) birlikte eritilir; şantiyede ısıtılan ve karıştırılan ürün, 25-35 mm kalınlıkta bir ya da birkaç katman halinde, ayarlı sericiyle serilir Yüzey pürüzlülüğü elde etmek için, bu katmana ya yüzeye çıkan, hafif yapay kırmataşlar karıştırılır ya da üstüne dökülen kırmataşlar silindiriemey-le katman içine gömülür Kayaç 50-100 /ım'lik ince taneler halinde öğütülerek elde edilen asfalttaşı tozu, hidrokarbonlu bir bağlayıcıyla birlikte filler biçiminde kullanılabilir Ayrıca asfalttaşı tozu kalıpla sıkıştırılıp, sıcakta bitümle kaplanarak parke taşları ve karolar yapılır
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|