7 Kişilik C- Max |
11-29-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
7 Kişilik C- MaxGeçen yıl ‘One Ford’ anlayışına uygun olarak üretilmiş olan yeni Fiesta ile dünya çapında ciddi bir başarı elde eden Ford, bu yılın sonundan itibaren aynı baz üzerine üretilmiş ancak farklı sürücü tipleri, birey ve aileleri hedefleyen iki yeni otomobille başarısını sürdürmek istiyor Ford C-Max bu sayfalara da ilk kez geçen yıl eylül sonunda konuk olmuştu Bir yıl önce teknik özelliklerini tanıttığım otomobilleri bu kez basın deneme sürüşlerinin yapıldığı Fransa’nın Nice ve Cannes kentlerinde kullanma olanağı buldum TEK EKSİĞİ OTOMATİK VİTES Ford pazara ciddi bir iddia ile çıkardığı C-Max modellerini de tıpkı Kuga ve Fiesta gibi yeni ‘Kinetik Tasarım’ anlayışıyla tasarlamış Araçların dinamik hatlarının Volkswagen Touran, Opel Zafira gibi Alman, Renault Scenic gibi Fransız rakiplerin at koşturduğu kompakt ve çok amaçlı kullanıma uygun araç pazarına yeni bir tarz ve cazibe kattığı kesin Ama her iki C-Max kullandıktan sonra, sadece renk değil dinamizm de getireceğini söylemek mümkün Yeni C-Max ailesinin tek kusuru otomatik vites seçeneğinin olmaması Ancak Titanium donanım seviyesinde sunulan, yokuşta kalkış yaparken üç saniye süreyle aracın geri kaymasını engelleyen ‘yokuş kalkış desteği’, “İlle otomatik vites isterim” diyenlerin bile fikrini değiştirecek bir özellik Markanın yeni kozu 180 bg’lik 16 lt motor Yeni C-Max Türkiye’de biri benzinli diğeri de dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak 16 litrelik benzinli motor ise biri 125 beygirlik Ti-VCT diğeri ise 180 beygirlik yeni EcoBoost olmak üzere iki farklı seçenek olacak Önümüzdeki aylarda satışa sunulacak olan yeni Focus ve Mondeo’da da kullanılacak olan 180 beygirlik 16 litre turbo motor, hem sessizliği hem gücü hem de gerçekten kabul edilebilir seviyedeki düşük yakıt tüketimiyle Ford’un önümüzdeki dönemde özellikle Avrupa pazarındaki en büyük kozu olacak gibi görünüyor 0- 100 km/s hızlanmasının 85 saniye olduğunu belirtmekte de yarar var 115 beygir gücündeki 16 litre TDCI dizel versiyon ise yüksek torku ve Ailenin yeni elektrikli direksiyon sistemi var Yeni C-MAX ailesinde yeni bir elektrikli direksiyon destek (EPAS) sistemi kullanılıyor Sistem, park manevralarında hafif ve kontrol edilebilir kalırken, yüksek hızda doğru tepkiler sunmak için hıza uyumlu olarak sertleşiyor CMax’te ayrıca 6 hoparlörle desteklenen, tıpkı otomobilin ön ızgarası gibi parlak ‘Piano Black’ renginde bir Sony müzik sistemi kullanılıyor Özel yalıtımlı bir ön cam kullanılan C-Max’ın iç mekânı rüzgar seslerine karşı önceki kuşak C-Max’e göre daha da sessizleştirilmiş Koltukları tamamen katlanıp dümdüz oluyor Grand C-Max’in arka koltukları gerçek bir zeka oyunu gibi katlanıyor ve tamamen ortadan kalkarak otomobilin arkasında tabanı düz, hatta anlaşılabilmesi için pekiştirerek söylemek gerekirse ‘dümdüz’, adeta bir ticari araç kullanışlılığında alan yaratabiliyor Grand C-Max 14 cm daha uzun C-Max 4 metre 38 cm iken, Grand C-Max’in boyu 4 metre 52 cm’yi buluyor 7 koltuklu Grand’ın aks mesafesi de, 2 metre 78 cm ile C-Max’ten tam 14 cm daha uzun HAKAN ÖZENEN- GAZETE HABERTURK- HT EKONOMİ |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|