| 
Prof. Dr. Sinsi
 | 
				  Altın Bamyalar Sahiplerine Verildi 
 
                Ülkemizde verilen 'en kötü' ödüllerinden bir başkası olan Altın Bamyalar sahiplerine törenle dağıtıldı 
 Erkek Karakter, Kadın Karakter, Senaryo, Film, İzleyici, Jüri Özel- Tek  Taşlı, Üç Buçuk-Homofobi ve Kaşıkçı Bamyası ödülleri, 2010 yılında  vizyona giren yerli sinema filmleri arasındaki on film toplam sekiz  dalda Altın Bamya Ödüllerinin sahibi oldu
  İşte 3  Altın Bamya Ödülleri  sahipleri: 1-Erkek Karakter ödülü: Ejder Kapanı (Çerkez, Akrep) 2-Kadın  Karakter Ödülü: Veda (Latife Hanım) 3-Senaryo Ödülü: Av Mevsimi 4-Film  Ödülü: Romantik Komedi 5-İzleyici Bamyası: Yahşi Batı 6-Jüri Özel – Tek  Taşlı Bamya Ödülleri: Harbi Define, Kukuriku: Kadın Krallığı, Vay  Arkadaş 7-Jüri Özel – Homofobi - Üç Buçuk Bamya Ödülü: Yahşi Batı 8-Jüri  Özel – Kaşıkçı Bamyası Ödülü: Mahpeyker: Kösem Sultan, Sultanın Sırrı  Karakterler, senaryolar ve filmler, “kadınlarla ilgili yanlış mitlerin,  algıların, cinsiyetçi bakışın sinemada yeniden üretilip temsil edilmesi  ve bu ayrımcılığın kanıksanır kılınması ile kadınlara dair alanların  daraltılmasına dair erkek egemen bakışın ağırlığı açısından” ön jüri  tarafından değerlendirildikten sonra, geniş jürinin oylamasına  açılmıştı  Bu yıl üçüncü kez verilen Altın Bamya’ların ödül törenlerine  katılım ve ilgi de her geçen yıl artıyor  Bu yılki tören, 20 Mart  2011'de Galatasaray'da bir restoranda yapıldı  3  Altın Bamya Ödülleri  ve gerekçeleri ise şöyle: 1  Erkek Karakter ödülü Ejder Kapanı’na…  Erkeklerin filmlerde tüm anlam ve aksiyonun merkezi olma durumları,  cinsiyetçiliğin en bariz yansımasıdır: Hikâyelerin odağında erkekler ve  onların güçleri, özellikle de kadınları (kadın karakterleri)  olumsuzlama, nesneleştirme üzerinden kurulmaktadır  Erkek karakteri  canlandıran oyuncunun yorumu göz önüne alınmadan, erkek karakterin  mutlaklaştırıp onayladığı “erkek” rol ve modelleri ve bunlarla  özdeşleşildiği takdirde yaratacakları çok riskli anlamlar ve sonuçlar  göz önüne alınmaktadır  Bu kategorideki beş aday: Büşra (Yaman), Ejder  Kapanı (Çerkez, Akrep), Herkes Mi Aldatır (Bütün Erkek Karakterler),  Rina (Umut, Ali, Ömer), Yahşi Batı (Aziz Efendi, Lemi Bey) arasında,  jüri oylamasında en çok oyu alarak diğer adayları geride bırakan Ejder  Kapanı (Çerkez ve Akrep karakterleriyle) 3  Altın Bamya Erkek Karakter  Ödülü’nün sahibi oldu  2  Kadın Karakter Ödülü Veda’ya… Kadın, bir  karakterdir, bir insandır  Gerçek bir karakter olarak ele alınıp  işlenmedikçe hep erkek egemen bakışla resmedildikçe ve “tekinsiz,  güvenilmez, şeytani, kötülüklerin anası, iyi kadın-kötü kadın, fedakâr  anne, seyirlik, zayıf… vb  ” yanlış, eksik, özensiz ve zararlı temsilleri  sürdükçe, kadınların bir bütün olarak beyaz perdeye yansıması mümkün  olmamaktadır  Bu kategori değerlendirilirken, kadın karakteri  canlandıran oyuncunun yorumu göz önüne alınmadan, kadın karakterin  ürettiği anlamlar, dolaşıma soktuğu okumalar, cinsiyetçi tutum, rol ve  kalıpları ne derecede pekiştirip onayladığı göz önüne alınmaktadır  Bu  kategorideki beş aday: Büşra (Büşra), Ejder Kapanı (Ezo), Herkes Mi  Aldatır (Bütün Kadın Karakterler), Yahşi Batı (Suzan, Mrs  Brown), Veda  (Latife Hanım) arasında, jüri oylamasında en çok oyu alarak diğer  adayları geride bırakan Veda (Latife Hanım karakteriyle) 3  Altın Bamya  Kadın Karakter Ödülü’nün sahibi oldu  3  Senaryo Ödülü Av Mevsimi’ne…  Senaryo, sinemasal tüm öğeleri soyutlandığında ve sadece filme çekilmiş  senaryo olarak okunduğunda bile cinsiyetçi izler taşıması, kadın ve  erkek karakterlere adil ve eşitlikçi yaklaşmaması, bu tutumun  diyaloglardan, karakterlere kadar her sahnesine sinmiş olması ve  içerdiği cinsiyetçi unsurlar göz önüne alınarak değerlendirilmektedir  Bu kategorideki beş aday: Av Mevsimi, Büşra, Ejder Kapanı, Romantik  Komedi, Yahşi Batı arasında, jüri oylamasında en çok oyu alarak diğer  adayları geride bırakan Av Mevsimi 3  Altın Bamya Senaryo Ödülü’nün  sahibi oldu  4  Film Ödülü Romantik Komedi’ye… Film, ışıktan kadraja,  kadın ve erkek karakterlerden yönetmenin yorumuna kadar tüm unsurlar,  çelişki içermeyen cinsiyetçi “bütün” göz önüne alınarak  değerlendirilmektedir  Bu kategorideki beş aday: Büşra, Çakallarla Dans,  Ejder Kapanı, Romantik Komedi, Yahşi Batı arasında, jüri oylamasında en  çok oyu alarak diğer adayları geride bırakan Romantik Komedi 3  Altın  Bamya Film Ödülü’nün sahibi oldu  5- İzleyici Bamyası: Yahşi Batı’ya… Bu  yıl ilk kez verilen İzleyici Bamyası Ödülü, Altın Bamya web sitesinde  yer alan 2010 yılında vizyona giren tüm filmler arasında yapılan online  oylama sonucunda en çok oyu alan film Yahşi Batı’nın oldu  6- Jüri Özel –  Tek Taşlı Bamya Ödülleri: Bu yıl Tek Taşlı Bamya Ödülleri, kadın  bedenini genel reji ve görüntü yönetimi açısından yasakgrafik malzeme  gibi sunarak, çok özel ve farklı bir cinsiyetçi bakış getiren üç film;  Harbi Define, Kukuriku: Kadın Krallığı, Vay Arkadaş’ın oldu  7- Jüri  Özel – Homofobi - Üç Buçuk Bamya Ödülü: Homofobi - Üç Buçuk Bamya Ödülü,  eşcinselliği ve eşcinselleri bir komedi unsuru, bir aşağılama aracı,  kaçınılan ‘ötekiler’ olarak gören ve gösteren Yahşi Batı’nın oldu  8-  Jüri Özel – Kaşıkçı Bamyası Ödülü: Bu yıla özel olarak verilen Kaşıkçı  Bamyası Ödülü, kadının iktidarla ilişkisini salt cinsiyetçi bir  yaklaşımla ele alarak, iktidar sahibi kadını siyasi yozlaşma ve  entrikalarla özdeşleştiren iki film; Mahpeyker: Kösem Sultan, Sultanın  Sırrı’nın oldu  
 
 |