Türklerin İnternet Merakı

Eski 04-29-2010   #1
Cloud
Varsayılan

Türklerin İnternet Merakı



Her 3 kişiden 1'i internet kullanıyor

EIAA'nın değişik ülkelerde yaptığı Mediascope Europe araştırması Türkiye nüfusunun üçte birinin internet kullandığını ortaya koydu

Son araştırmaya göre, Türkiye'de her hafta İnternet kullanan, 16 yaş üzeri 18,2 milyon kişi bulunuyor EIAA Mediascope Europe 2010 araştırması, Türkiye'de tüketiciler tarafından giderek daha fazla kullanılan İnternet'in, onların günlük yaşamı üzerindeki etkisinin de paralel bir şekilde arttığını tespit ediyor

Tüketicilerin İnternet, Radyo, TV, Mobil, Gazete ve Dergi kullanım alışkanlıklarına odaklanan ve İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, Belçika, Hollanda, Danimarka, Norveç, İsveç, Polonya, Rusya ile İsviçre'de interaktif mecra kullanımında gerçekleşen artışı gözler önüne getiren araştırmada öne çıkan bulgular şöyle:

- Normal bir haftada, Türkiye nüfusunun üçte biri yani yüzde 33'ü İnternet kullanmaktadır



- Bu kullanıcılar, haftada ortalama 10 saat İnternet kullanmaktadırlar "Yoğun kullanıcı" olarak sınıflandırılan dörtte birlik yani yüzde 24'lük bir kesim ise, haftada 16 saatten fazla bir süreyi İnternet kullanarak geçirmektedir İnternet kullanımına ayrılan ortalama zaman ise, Türk halkı tarafından gazete (4,4 saat/hafta) ve dergi (4,2 s aat/hafta) okumaya ayrılan zamanların toplamından daha fazladır



- Türkiye'de her 10 İnternet kullanıcısından altısı, her gün İnternete girmektedir Bu oran yüzde 60, Avrupa ortalamasının yüzde 53 üzerindedir Türkiye'de İnternet kullanıcılarının yüzde 35'i ise, İnternet olmaksızın yaşayamayacaklarını dile getirmektedirler



- Türkler, İnterneti en çok e-posta okumak (yüzde 57), sohbet etmek (yüzde 55), film, TV ya da video klip izlemek (yüzde 39), sosyal paylaşım sitelerinde zaman geçirmek, (yüzde 38, yorum okumak, (yüzde 35) ve film, TV programı ya da video klip indirmek (yüzde 34) için kullanmaktadırlar Bu bulgu, İnternet'in Türkiye'de hem popüler bir eğlence, hem de etkin bir iletişim aracı olarak kullanıldığını göstermektedir



- Türk İnternet kullanıcılarının yüzde 80'i en az bir İnternet aktivitesini, yarısından fazlası ise (yüzde 54) e- postanın hayatları için vazgeçilemez olarak nitelendiriyor



- Türkiye'de internet kullanıcılarının üçte ikisi geniş bant bağlantısına sahip Geniş bant internet kullanıcılarının yüzde 57 'si kablosuz ağ bağlantısı ile internete bağlanırken bu oran da Avrupa ortalamasının (yüzde 52) üzerinde



- Kullanıcıların yüzde 53'ü İnternet'i aile ve arkadaş çevreleri ile teması sürdürmek için kullanırken; yüzde 44'lük bir kesim tüm finansal işlemlerini İnternet kullanarak gerçekleştirmektedir Yüzde 41 oranında kullanıcı, İnternet sayesinde daha iyi ürün ve hizmetleri seçebildiklerini, yüzde 38'lik bir kesim ise çevre konularında daha güncel bilgiye ulaşabildiğini dile getirmektedir



- Türk kullanıcıların en çok ziyaret ettiği İnternet siteleri ise, yüzde 49 ile haber, yüzde 37 ile emlak, yüzde 34 ile bankacılık ve finansal hizmetler, yüzde 32 ile fiyat karşılaştırma ve yine yüzde 32 ile kişisel bakım ürünleri ve yüzde 31 ile giyim kuşam olarak sıralanmaktadır



- Bir ürün ya da hizmet hakkında araştırma yapan kullanıcılar, fiyat karşılaştırma sitelerini yüzde 47 oranında önemli bir bilgi kaynağı olarak nitelendirmektedir Müşteri (yüzde 39 oranında) ve uzman (yüzde 39 oranında) görüşleri de aynı şekilde büyük öneme sahiptir Benzer şekilde, tanınmış perakende mağazalarının web siteleri de yüzde 25 oranında önemli bir haber kaynağı oluşturmaktadır Bu bulgu, İnternet'in satın alma kararlarında oldukça etkin olduğunu gösteriyor



- Türkiye'de İnternet kullanıcılarının üçte ikisi (yüzde 66), online olarak gerçekleştirdikleri araştırma sonunda, satın almayı düşündükleri marka hakkında fikir değiştirebilmektedir Bu ortalama da, yüzde 55 olan Avrupa ortalamasının üzerinde bir oran olarak ön plana çıkmaktadır Türkiye'de yüzde 58 oranında internet kullanıcısı araştırma sonunda satın almayı planladıkları elektrikli cihaz hakkında fikir değiştirebilmektedirler



- Türkiye'de kullanıcıların yüzde 91'i, İnternet üzerinde alış veriş yapıyor Son altı ayda, her bir kullanıcının satın aldığı ürün adedi ortalaması 15'tir Yine bu dönemde kişi başı ortalama harcama da 623 Euro olarak gerçekleşmiştir



- Araştırma kapsamında, Avrupa çapında İnternet kullanıcıları arasında en popüler olan ürünlere de yer veriliyor Bunlar, yüzde 52 ile seyahat biletleri, yüzde 49 ile elektrikli cihazlar, yüzde 43 ile giyim malzemesi, yüzde 36 ile indirilen müzikler ve yine yüzde 36 ile kitaplar olarak sıralanıyor"



ALINTI

__________________
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.