İnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydir |
10-29-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
İnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydirİnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydir Marka düşkünlüğü birçok kişinin en zayıf noktası! Peki nasıl bir şeydir marka düşkünlüğü? Nasıl oluyor da yediden yetmişe birçoğumuzu etkisine alıyor? Gençlerde Nike-Convers-Adidas kapışması, genç bayanlarda Louis Vuitton çanta çılgınlığı Beyler de bu furyadan nasibini almıyor değil Araba ve cep telefonu markalarına olan düşkünlükleri kadar olmasa da kıyafet markalarından taviz vermiyorlar Pek çok tüketici kendilerine bir statü veya kimlik kazandıracağı duygusuyla bilindik markalara yönelir Marka giyinmenin toplumdaki imajı, işlevinden çok daha önem taşır Giyime düşkünlükleri ile bilinen kadınların, erkeklere oranla daha çok markaya düşkün olduklarını söylemek mümkün Çoğu kadının marka düşkünlüğünün altında duygusal bir bağ olduğu söylenir Çünkü ruh hallerini en iyi yansıtan, olmak istedikleri ya da oldukları rolleri gösteren en belirgin özellikleridir giydikleri Kadınlar etikete, erkekler konfora düşkün Kadınların giyime olan düşkünlükleri yüzyıllardır bilinir Ama artık sadece giyime değil, markaya yani alacakları ürünün etiketine de düşkünler Erkekler ise etiketten ziyade satın alacakları ürünün konforuna dikkat eder Kadınlar, bağımlı oldukları markanın ürününü satın almak için günler öncesinden plan yapar, erkekler ise düşünmeden satın alır Kadınlar arkadaş çevrelerindeki markalara dikkat eder Erkekler içinse bu önemli değildir, eşlerinin önerdiklerini satın alırlar Kadınlar için fiyat önemlidir Bir ürünü almadan önce düşünürler, ama beğendikleri ürün için yüklü miktarlar öderler Erkekler için fiyat ilk etapta önemli görünse de kadınlardan çok daha kolay pahalı ürünleri satın alırlar Kadınlar görünüme önem verir Giysinin duruşu rahatlığından önemlidir Erkekler için rahatlık ve kullanışlı olması öncelik taşır Kadınlar için giyinmek ve alışveriş yapmak, statü kazanmak ile eşdeğer olmasına rağmen erkekler için bu söz konusu değildir Erkekler markaları sadece ihtiyaç giderme aracı olarak gördükleri için gerçekten ihtiyaçları olan giysiye değer verir Kadınlar, büyük ve lüks mağazalardan alışveriş yapmayı sevdikleri için indirimlerde olsa dahi bütçelerini aşan ürünleri almaya gayret eder Erkekler ise alıştıkları mağazadan ve geleneksel yapısını çok bozmamış markalardan alışveriş yapar Kadınlar, alışverişte bu kadar marka düşkünü olmasına karşın işlerini garantiye alır ve nakit alışverişe ağırlık verir Oysaki erkekler kredi kartı ile alışveriş yapar Kadınlar giyim ve aksesuar markalarının son trendlerini takip ederken; erkekler çok daha lüks ve pahalı olan elektronik ürünlerin ve arabaların Kadınlar markaların onlara dikte ettikleri satış taktiklerine aldanmaz ve bilinçli bir süreç takip ederler Oysa erkekler satış taktiklerinden çok daha kolay etkilenir ve araştırma yapmadan reklam yapan firmaya güven duyar İhtiyaç duydukları ürünü çok fazla düşünmeden satın alan erkeklere kıyasla kadınlar en ince ayrıntısına kadar inceler Kadınlar marka düşkünü olarak bilinseler dahi firmaların reklam kampanyalarını iyice araştırıp, arkadaş çevrelerine de danıştıktan sonra ikna olur Erkekler çok daha kolay ve araştırma yapmadan karar verir Bu nedenle erkekler alışverişlerde çok daha fazla para harcar Erkeklerin marka sadakati yüksektir Kadınların marka sadakatleri gelip geçicidir Moda ile markaya olan düşkünlük kadınlar için eşdeğerdir Kadınlar lükse, erkekler rahatlığa düşkündür Kadınlar, benzer markaları birbirleri ile kıyaslar Memnun olmadıkları markayı anında terk edebilirler Erkekler için ise alıştıkları markayı diğer marka ile mukayese etmek pek de gerekli değildir Alışkanlıkları çok daha önemlidir Kadınlar için markanın ifade ettiği faydaları; statü simgesi, çevresinde kendini iyi hissetme, gururunu okşama, modayı takip etme, çevresinin takdirini kazanma olarak sıralayabiliriz Erkekler için ise markayı konfor, rahatlık, güven, alışveriş sonrasında sorun yaşamama ve kendini bireysel olarak iyi hissetme olarak ifade edebiliriz Kadınlar detaylara çok önem verir Markaların sağladığı basit ama ilgi çekici detaylar o markadan alışveriş yapmalarında da etkilidir Mesela bir ceketin iç astarındaki biye, nakış veya kişiye özel baskı kendilerini özel hissetmelerine imkan tanıdığı için o markayı tercih edebilir Erkekler için ise detay değil, genel görünüm önem taşır Basit çözümlerin olması beyleri cezbedebilir Kimileri marka düşkünlüğünü tüketim çılgınlığı, kimileri ise marka fanatikliği ya da marka bağımlılığı olarak isimlendirseler de hepimiz biliyoruz ki bir yerlerde kendimize yakın gördüğümüz bir marka var Kimi sokak modasını yansıtan lüks markaları giyenleri kınıyor, kimi ise moda trendleri reddedip eski kıyafetleri yeniden gündemine alıyor Ne olursa olsun, pek çok insan fark etmeden bir ya da birkaç markanın bağımlısı olmaktan kendini kurtaramıyor YAZI - REYHAN YAZICI (TASARIMCI) |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|