Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bişeydir, düşkünlüğü, insanlarda, marka

İnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydir

Eski 10-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydir



İnsanlarda Marka Düşkünlüğü Nasıl Bişeydir

Marka düşkünlüğü birçok kişinin en zayıf noktası! Peki nasıl bir şeydir marka düşkünlüğü?



Nasıl oluyor da yediden yetmişe birçoğumuzu etkisine alıyor? Gençlerde Nike-Convers-Adidas kapışması, genç bayanlarda Louis Vuitton çanta çılgınlığı Beyler de bu furyadan nasibini almıyor değil Araba ve cep telefonu markalarına olan düşkünlükleri kadar olmasa da kıyafet markalarından taviz vermiyorlar Pek çok tüketici kendilerine bir statü veya kimlik kazandıracağı duygusuyla bilindik markalara yönelir Marka giyinmenin toplumdaki imajı, işlevinden çok daha önem taşır Giyime düşkünlükleri ile bilinen kadınların, erkeklere oranla daha çok markaya düşkün olduklarını söylemek mümkün Çoğu kadının marka düşkünlüğünün altında duygusal bir bağ olduğu söylenir Çünkü ruh hallerini en iyi yansıtan, olmak istedikleri ya da oldukları rolleri gösteren en belirgin özellikleridir giydikleri

Kadınlar etikete, erkekler konfora düşkün

Kadınların giyime olan düşkünlükleri yüzyıllardır bilinir Ama artık sadece giyime değil, markaya yani alacakları ürünün etiketine de düşkünler Erkekler ise etiketten ziyade satın alacakları ürünün konforuna dikkat eder Kadınlar, bağımlı oldukları markanın ürününü satın almak için günler öncesinden plan yapar, erkekler ise düşünmeden satın alır

Kadınlar arkadaş çevrelerindeki markalara dikkat eder Erkekler içinse bu önemli değildir, eşlerinin önerdiklerini satın alırlar

Kadınlar için fiyat önemlidir Bir ürünü almadan önce düşünürler, ama beğendikleri ürün için yüklü miktarlar öderler Erkekler için fiyat ilk etapta önemli görünse de kadınlardan çok daha kolay pahalı ürünleri satın alırlar
Kadınlar görünüme önem verir Giysinin duruşu rahatlığından önemlidir Erkekler için rahatlık ve kullanışlı olması öncelik taşır

Kadınlar için giyinmek ve alışveriş yapmak, statü kazanmak ile eşdeğer olmasına rağmen erkekler için bu söz konusu değildir Erkekler markaları sadece ihtiyaç giderme aracı olarak gördükleri için gerçekten ihtiyaçları olan giysiye değer verir
Kadınlar, büyük ve lüks mağazalardan alışveriş yapmayı sevdikleri için indirimlerde olsa dahi bütçelerini aşan ürünleri almaya gayret eder Erkekler ise alıştıkları mağazadan ve geleneksel yapısını çok bozmamış markalardan alışveriş yapar

Kadınlar, alışverişte bu kadar marka düşkünü olmasına karşın işlerini garantiye alır ve nakit alışverişe ağırlık verir Oysaki erkekler kredi kartı ile alışveriş yapar

Kadınlar giyim ve aksesuar markalarının son trendlerini takip ederken; erkekler çok daha lüks ve pahalı olan elektronik ürünlerin ve arabaların
Kadınlar markaların onlara dikte ettikleri satış taktiklerine aldanmaz ve bilinçli bir süreç takip ederler Oysa erkekler satış taktiklerinden çok daha kolay etkilenir ve araştırma yapmadan reklam yapan firmaya güven duyar İhtiyaç duydukları ürünü çok fazla düşünmeden satın alan erkeklere kıyasla kadınlar en ince ayrıntısına kadar inceler

Kadınlar marka düşkünü olarak bilinseler dahi firmaların reklam kampanyalarını iyice araştırıp, arkadaş çevrelerine de danıştıktan sonra ikna olur Erkekler çok daha kolay ve araştırma yapmadan karar verir Bu nedenle erkekler alışverişlerde çok daha fazla para harcar

Erkeklerin marka sadakati yüksektir Kadınların marka sadakatleri gelip geçicidir Moda ile markaya olan düşkünlük kadınlar için eşdeğerdir Kadınlar lükse, erkekler rahatlığa düşkündür

Kadınlar, benzer markaları birbirleri ile kıyaslar Memnun olmadıkları markayı anında terk edebilirler Erkekler için ise alıştıkları markayı diğer marka ile mukayese etmek pek de gerekli değildir Alışkanlıkları çok daha önemlidir
Kadınlar için markanın ifade ettiği faydaları; statü simgesi, çevresinde kendini iyi hissetme, gururunu okşama, modayı takip etme, çevresinin takdirini kazanma olarak sıralayabiliriz Erkekler için ise markayı konfor, rahatlık, güven, alışveriş sonrasında sorun yaşamama ve kendini bireysel olarak iyi hissetme olarak ifade edebiliriz Kadınlar detaylara çok önem verir Markaların sağladığı basit ama ilgi çekici detaylar o markadan alışveriş yapmalarında da etkilidir Mesela bir ceketin iç astarındaki biye, nakış veya kişiye özel baskı kendilerini özel hissetmelerine imkan tanıdığı için o markayı tercih edebilir Erkekler için ise detay değil, genel görünüm önem taşır Basit çözümlerin olması beyleri cezbedebilir Kimileri marka düşkünlüğünü tüketim çılgınlığı, kimileri ise marka fanatikliği ya da marka bağımlılığı olarak isimlendirseler de hepimiz biliyoruz ki bir yerlerde kendimize yakın gördüğümüz bir marka var Kimi sokak modasını yansıtan lüks markaları giyenleri kınıyor, kimi ise moda trendleri reddedip eski kıyafetleri yeniden gündemine alıyor Ne olursa olsun, pek çok insan fark etmeden bir ya da birkaç markanın bağımlısı olmaktan kendini kurtaramıyor

YAZI - REYHAN YAZICI (TASARIMCI)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.