Audiosurf İnceleme [Pc]

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Audiosurf İnceleme [Pc]








Radyonuzda ya da MP3 çalarınızda çalan şarkılarla yollar adeta akıp gider Peki dinlediğiniz müzik trafiği etkilese nasıl olur? Karşınıza çıkan araçlar, kulaklarınızda bangır bangır çalan ve sizi coşturan o eşsiz ritme göre gelseler? İşte bu duygunun adı Audiosurf, diğer bir deyişle ses dalgalarında sörf yapmak!

Hanım, sörf tahtam nerede?

Ben de bindim bir uzay gemisine ya da bir hovercraft'a benzeyen aracıma, açtım en sevdiğim şarkımı ve düştüm yollara Şarkı bitene kadar karşılaştığım yoğun trafikten kurtulmak için yapmam gereken tek şey ise aynı renkte olan blokları yan yana ya da alt alta getirmeye çalışmak Bunu yaparken tek dikkat etmem gereken şey ise trafiği oluşturan blokları biriktirdiğim sütunları taşırmamak Biraz kamaşık mı geldi, o zaman önce oyuna genel bir bakış atalım ve daha sonra oynanış hakkındaki detayları inceleyelim

Oyunu açtığınızda önce küçük bir menü karşılıyor sizi Burada, oyna(play), yapım ekibi(credits) ve çıkış(exit) olmak üzere 3 seçenek var �Play�e basıp oyuna giriyoruz Karşımıza çıkan ekranda karakter seçimi, oyun ayarları, yarattığınız kullanıcı hesabınıza girişi yapabiliyoruz Oyuna başlamadan önce ayarlara kısaca değinmek istiyorum Seçenekler(Options) butonuna tıkladığınızda karşınıza oyunun ayarlarını yapabileceğiniz menü geliyor Bu menüde fare hızını, ses efektlerini(volume), ekran çözünürlüğünü, grafik detayını, renk seçimini ve özel ekran efektlerini seçebiliyoruz Burada en önemli olan seçenek grafik detayı Detayı düşürdükçe yol etrafındaki görseller azalıyor ve performans artıyor Bunun dışında çeşitli ekran efektleri ve renk seçimleri görsel açıdan oyuna artı puan kazandırıyor

Hmm bugün deniz çok güzel görünüyor

Görsel açıdan Audiosurf bekleneni veriyor diyebiliriz Quest 3D motoruyla hazıralnmış olan Direct 3D tabanlı rendering sistemi göze oldukça hoş görünüyor ve sisteminizi pek zorlamıyor Modellemeler, renk seçimleri ve yolun etrafındaki manzara, objeler bir ritim oyunu için gayet hoş tasarlanmış Kaplamalar ve ekran efektleri ise oyunun havasını asıl yansıtan öğeler olarak başarılı bir şekilde karşımızda duruyorlar Ayrıca bolkları topladıkça ve müziğin ritmine göre aracın, çevre objelerinin, vs rengi dinamik bir şekilde değişiyor Bu da oyuna oldukça neşeli bir hava katıyor

Bir müzik, ritim oyununun ses konusundaki başarısızlığı, o oyunun genel anlamda da başarısızlığı demek olur Audiosurf ses konusunda oldukça başarılı Gerek kendi müzikleri olsun, gerek diğer oyun içi ses efektleri olsun gayet özenli ve güzel hazırlanmış Blokları toplarken, puan kazanırken, vs için tema olarak hazırlanmış belli başlı ses efektleri var Bu temalardan herhangi birini seçerek oyunun gidişatında duyacağınız seslere çeşitlilik getirebiliyorsunuz Oyunun neredeyse her ses formatını çalabilmesi ise büyük bir artı



Ama bu sörf başka sörf!

Audiosurf�te amaç, seçtiğiniz şarkı bitene kadar, seçtiğiniz şarkıya özel hazırlanan yolda karşınıza çıkan renkli blokları toplayarak ilerlemek Oyunun en önemli özelliği istediğiniz herhangi bir şarkıyı seçebilmeniz ve yolda giderken karşınıza gelen blokların müziğin ritmine uygun olarak geliyor olması Hatta mikrofonunuzu açıp kendiniz birşeyler kaydetseniz bile oyun, kaydınıza göre bir yol hazırlıyor Yüklediğiniz her şarkının temposunu tanıyabiliyor, hatta şarkı yavaşlarsa daha yavaş, hızlanırsa daha hızlı gidiyorsunuz Peki nasıl puan kazanıyoruz?

Yolda giderken karşınıza oynadığınız zorluk seviyesine göre farklı renklerde bloklar çıkıyor Çarptığınız her blok aracın altında bulunan aynı şeritteki sütüna atılıyor Bu şekilde blokları topluyorsunuz, topladığınız aynı renkteki üç veya daha fazla blok birbirinin yanında veya altında olacak şekilde yanyana gelirse aynı tetriste olduğu gibi(daha çok NES konsolundaki Jewel Tetris örneğine benziyor) yok oluyor ve hanenize puan olarak yazılıyor Burada dikkat etmeniz gereken nokta aracın altındaki sütunları taşırmamanız Eğer bir sütuna kapasitesinden fazla bir blok daha alırsanız belli bir süre hiç blok toplayamıyorsunuz ve puan kaybediyorsunuz Oyunda üç farklı zorluk seviyesi ve her zorluk seviyesine özel karakterler var Zorluk seviyesi arttıkça karşınıza çıkan renkler çeşitleniyor, yerine göre yol daralıyor Oyundaki her karakterin kendine özgü avantajları var Mesela ��Mono�� karakterini hangi zorluk seviyesinde seçerseniz seçin(Kolay seviyde ��Mono��, orta seviyede ��Mono Pro��, en zor seviyede ��Ninja Mono�� adlarıyla oyunda yer alıyorlar) karşınıza sadece renkli ve renksiz olmak üzere iki çeşit blok çıkıyor Fakat Mono Pro farenin sağ tuşuyla zıplayabiliyor, sol tuşuyla da her şeritteki blokları toplayabiliyorken Mono�da bu özellikler yok Karakterlerin bu şekilde çeşitlendirilmiş olması çok güzel bir düşünce Kendinize en uygun karakteri seçerek oyunu bir nebze olsun kolaylaştırabilmeniz mümkün Karakterler arasında aynı bilgisayar üzerinden iki kişi ile oynayabilmeniz için yapılmış olan ��Double�� karakterinin olması oyuna farklı bir tat katıyor

Multi-surf

Oyunun online sisteminin TrackMania�ya benzediğini söyleyebilirim Bir şarkıda topladığınız puan, o şarkıyı çalanların puanları ile kıyaslanıyor ve en iyiler listesi oluşturuluyor(Her zorluk seviyesi için ayrı liste var tabi) Ayrıca arkadaş sistemi sayesinde listenize eklediğiniz arkadaşlarınızın hangi şarkılarda oynadıklarını ve kaç puan aldıklarını da listeleyebiliyorsunuz Eğer bir arkadaşınızla aynı şarkıda oynamış ve onun puanını geçmişseniz, geçilen kişiye, �sizi şu arkadaşınız şu şarkıda geçmiştir� şeklinde bir e-posta geliyor Böylece kıyasıya bir rekabet ortamı doğuyor ve oyunun ömrü artıyor Bunun dışında, Steam oyunlarında artık görmeye alıştığımız ��Achievement�� sistemi Audiosurf�de de karşımızıa çıkıyor Bu sistem oyunu bir amaç için oynayan oyuncular için düşünülmüş ve gayet zorlayıcı hedefler içeriyor Oyunun ömrünü uzatan bir hayli diğer etmen de achievement sistemi olsa gerek



Bu günlük yeter, eve dönme zamanı

Sistem gereksinimleri pek de yüksek değil Audiosruf�ün 14 GHz hızında bir P4 işlemci, 512 Mb sistem belleği, Dx 90c�ye tam destek veren bir ses ve ekran kartı(en az 32 Mb kaplama hafızası ve Shader Model 30 desteği olması öneriliyor) olan bir sisteme sahipseniz oyunu rahat bir şekilde oynayabilirsiniz

SteamWorks�ün ilk ürünü olan Audiosurf için ritim tabanlı bir tetris yorumunu yapsam pek de yanlış olmaz sanırım Uygun fiyatı ve özgün oynanış stili ile müzik dinleyen ve yarışan her oyunseverin beğeneceği tarzda bir oyun Hayatınızın yoğun trafiğinden sıyrılıp ses dalgaları üzernde sörf yapmak, stres atmak ve biraz da rekabet isteyen herkese bu oyunu oynamasını şiddetle tavsiye ederim Herkese hırçın ses dalgalarıyla boğuşurken bol şans ve iyi oyunlar diliyorum



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.