Still Life 2 (Pc) İncelemesi

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Still Life 2 (Pc) İncelemesi




Yıl 2005, özel ajan Victoria McPherson, takma ismi Mr X olan seri katilin dosyası üzerinde çalışmaktadır Victoria (Vic), katili durdurmak ve onun kim olduğunu öğrenmek için var gücüyle çalışır ve son kurbanını öldürmek üzereyken onu vurarak nehrin soğuk sularına gönderir Ceset bulunamaz, Vic herkesin aksine katilin ölmemiş olmasından şüphelenmektedir Mr X, bir daha ortaya çıkmaz fakat Victoria’nın içi içini yemektedir Daha rahat araştırabilmek için FBI’dan istifa eder ve bu olayı ne pahasına olursa olsun tam olarak çözebilmek için uğraşır Still Life, burada katilin vurulma sahnesinde noktayı koyarak oyunun hayranlarına yeni oyun mesajı veriyordu
Nerede kalmıştık?

Still Life, çoğu adventure severin gönlünde özel bir yer edinmişti (Aslında ondan da önce Post Mortem) ve soru işareti ile bitiyordu Öldürdüğümüz Mr X’in kim olduğunu öğrenebilecek miyiz? Yoksa SL2, katilin tekrardan ortaya çıkışını mı konu alıyor?

Yeni maceramız önceki oyunun bitiş videosu ile başlıyor ve kendimizi 2008 yılında, tekrardan FBI için çalışır buluyoruz Vic, biten her şeyin ardından, üç sene sonra yine bir başka seri katil (East Coast katili) dosyası üzerinde çalışıyor Otel odasında uyuyakalmış, her tarafta yeni katilin kurbanlarının resim ve haberleri işaretlenmiş duruyor (Uykusu da dahil her şeyini olayları çözmek için adayan özel ajan modeli) Uykusunu bölen telefonu açtığımızda, arayanın FBI laboratuarından Claire olduğunu öğreniyoruz

(Claire, bize oyun boyunca yardımcı olacak dostumuz Ona, cep telefonumuz üzerinden kimin ve ne olduğu bulunamayan delilleri göndereceğiz, çeşitli bilgiler alacağız) Kısa bir telefon görüşmesinin ardından televizyonda katilin haberini görüyoruz Haberi sunan Paloma Hernandez (İkinci ana karakterimiz) hakkında biraz söylendikten sonra kapatıp araştırmamıza geri dönüyoruz Paloma, haber yapmak için can atan bir haber sunucusu Vic ile görüşmek istiyor fakat katilin yeni kurbanı olduğu için kaçırılıyor Vic, bunu öğrendiği gibi Garris (Vic’in yardımcısı, çeşitli elektronik aletleri ve kilitleri çözebilmemiz için yardımına ihtiyacımız var) ile Paloma’nın maskeli katil tarafından kaçırıldığı otel odasına gidiyor



Hey şerif; burası artık FBI’ın kontrolü altında!

Oyun içinde bazen Saw (Testere) filminden, bazen de CSI dizisinden sahnelerle karşılaşacak, katilin kameralarla donattığı odalardaki sadistçe tuzaklardan kurtulmaya çalışacak, zamana karşı bulmacalar çözmek zorunda kalacaksınız Bulmacalar genel olarak tatmin edici, bazısını anında bulabilirken bazısı için kafa yormanız gerekecek Oyunun özellikle sonlarına doğru zorlaşan “şunu al, bunla birleştir ve oraya yerleştir” türü bulmacalar saatlerinizi alabilir Ayrıca bir de FBI suç alanı araştırma ve analiz kitiniz (CSIA) var ki bunun içinde yok yok Son teknoloji ürünü üç boyutlu tarayıcıdan tutun, görünmeyen kan izlerini çıkaran spreyinize ve göremediğiniz detayları kat kat büyüten dijital mikroskoba kadar Bunlarla, oyun boyunca etrafta bulduğunuz delilleri toplayarak analiz edecek, FBI veritabanındaki bilgiler ile karşılaştıracaksınız; hatta bulamadığınız ve sıkıştığınız vakit cep telefonunuzdan Claire’i arayıp laboratuarda araştırması için ona göndereceksiniz

Bütün bu delilleri toplamak, kendinizi dedektif gibi hissetmenize neden olacak Bu sebeple bazen tuzaklardan kurtulmaya çalışan kurban olacaksınız, bazen de avının peşindeki avcı Roller sürekli değişecek Rollere değinmişken, Vic’i ve Paloma’yı dönüşümlü olarak kullanacağınızı belirteyim Bir bölümü Vic ile oynarken diğer bir bölüme Paloma ile devam edeceksiniz; hatta bazen onları paralel olarak kontrol edebileceksiniz ki bu çok hoş olmuş Mesela beraber oldukları bir bölümde ilk önce Vic ile katili konuşarak oyalayıp arkasından Paloma ile birkaç saniye geri dönerek Vic’in oyaladığı katilin arkasından sıvışmaya çalışacaksınız
Maskenin ardındaki kim?

Yine mi maskeli katil? Yoksa?! Bu dosyayı çözdüğünüzde emin olun ki bütün cevapları alacaksınız Bir yandan East Coast katilinin izlerini araştırırken, diğer yandan da geçmişe dönerek Mr X’in kim olduğunu öğreneceksiniz Mr X vurulduğunda maskesi nehre düşmüştü; bu seferki seri katilimizin maskesi ise farklı Mr X geri dönüyor mu, yoksa yeni katil çok daha yakınınızdaki farklı bir kişi mi?

Bu kadar meraklandırdıktan sonra senaryonun hiç de basit olmadığını, çeşitli entrikaların döndüğünü ve pek çok kez oyuna geleceğinizi belirteyim SL2, hikaye açısından baktığımızda -ki hikaye, adventure oyunun ruhudur, bazen de her şeyidir- oldukça tatmin edici Özellikle son kısımlarda seri şekilde şok olacaksınız Ve büyük finale geldiğinizde ise iki adet son sizi bekliyor olacak İyi ve kötü son ama unutmayın, sadece tek hakkınız olacak

Vic, biraz aynaya bak, makyajın bozulmuş

Şimdi sizi bu kadar heyecanlandırdıktan sonra hevesinizi kursağınızda bırakacak konulara geleyim Tamam, hepimiz biliyoruz adventure piyasasının sıkıntılarını ve kıtlık çekiyoruz Rağbetin diğer türlere göre çok daha az olduğu bir tür evet, sonuçta diğer türlerde olduğu kadar yüksek miktarlarda para dönmüyor belki fakat GameCo bundan daha fazlasını vermeliydi bize (Hatırlatmakta yarar var; Still Life, Microids tarafından geliştirilmişti) Oyunun grafikleri ve mekaniğinden bahsediyorum Grafikleri gördükten sonra ufak bir hayal kırıklığı sizi bekliyor Nasıl desem, böyle birkaç sene öncesini hatırlar gibi olacaksınız Mekan tasarımları yine o kadar kötü değil ama karakterlere baktığımızda durum daha da vahimleşiyor Vic’in kafasına baktığımızda pikselleri parmağımızla sayabiliyoruz mesela (4xAA açıkken bile) Zaten 1024x768’den daha yüksek çözünürlükte oynayamıyorsunuz oyunu Oyunda patlama efektleri yok, hep geçiştirilmiş, “yapsak da zaten pek bir şeye benzemeyecek” diye düşünmüş olabilir Merdivenlerin basamaklarından inmiyor, adeta süzülüyoruz Elbette ki yukarıda saydığım sebeplerden ötürü bir adventure’da gelecek nesil modellemeleri, kaplamaları, efektleri ve FPS türünde yeni çıkmış oyunlarla boy ölçüşmesini beklemiyoruz ama kesinlikle bundan daha fazlasını hak ediyoruz

Bunu, oyunda kilitlenerek hiçbir şey yapamayıp bir saat önceki kayıtlı oyununuza geri dönmeden söylemem iyi olur diye düşündüm Burada bahsettiğim, ne yazık ki bir - iki küçük bug değil, özellikle oyunda ilerledikçe kendini gösteren ve oyundan çıkmanıza zorlayacak cinsten bug’lar Mesela Vic’in “T” şeklinde kollarını açarak kalması, görünmez olması, yerin altına girmesi, inventory dolu iken bir eşyanızı değişikliğe uğrayacak bir yerde kullanınca “inventory dolu” diye yanıp sönerek kilitlenmesi, adeta “önceki kayıtlı oyununuza geri dönün” yaptırımı uyguluyor Kendini tekrar eden ve yerli yersiz duran müzikleri, “Hmmm, bu aksiyon olduğunda çalıyordu”, “Bu müzik mi, tamam, şimdi gerilim sahnesi geliyor” diye tahminler yürütmenizi sağlayacaktır Bütün bu yönlerinden bakınca oyunun ne atmosferi kalıyor, ne de oynanabilirliği
Her şeye rağmen

Bütün bu eksilerini bir kenara bırakabilirseniz, senaryo sizi sürükleyecektir, neler olacak diye düşünecek ve önceki oyunun sorularına cevaplar bulabileceksiniz Ama fazla bir beklentiniz olmasın; sonuç olarak ortaya kalitesiz bir yapım çıkmış Oyunun bir hayranı olarak bekliyorsanız, hayal kırıklığıyla karşılaşacaksınız ama yine de “benim grafik ve seste gözüm yok, hikaye güzel olsun, heyecan ve gerilim olsun” diyorsanız hoşça vakit geçirmenizi sağlayabilir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.