İlhan Mimaroğlu

Eski 08-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İlhan Mimaroğlu




İlhan Mimaroğlu ( 1926) Türk besteci, yazar


Kuruluş döneminin ünlü mimarlarından Kemalettin Beyin oğlu olan İlhan Mimaroğlunun buluşçu kişiliği, bestelerine olduğu kadar, yazdığı müzik eleştirilerine, deneme ve anılarına yansımıştır Onu sadece besteci olarak değil, aynı zamanda müzik eleştirmeni, radyo programcısı ve bir yazar kimliğiyle de tanımak gerekir


1959 yılında

New Yorka yerleşen Mimaroğlu, Türkiye ile hep yakın ilişkiler içinde olmuştur İstanbul ve Ankara radyolarında başlattığı "ÇAĞIMIZIN BESTECİLERİ" adlı programı New Yorkdan sürdürmüş ve ayrıca jazz programları hazırlamıştır 1961 yılında Türkiyede ilk baskısı yapılan MÜZİK TARİHİ kitabının baskıları yenilenmiş, bunu yeni kitapları izlemiştir 1990lı yıllardan başlayarak gazetelerde müzik yazıları ve denemeler de yazmıştır


Küçük yaşta babası ölen Mimaroğlu, mühendis olan üvey babasının evinde büyümüştür 1945 yılında New York adında birden fazla başlık bulunmaktadır ABDnin kuzeydoğusunda yer alan, bu kıtanın en büyük nüfuslu şehri New York eyâletinin güneydoğu kesiminde, Hudson Irmağının ağzında yer alır Şehrin alanı 787 km2, nüfûsu ise yaklaşık 10 milyon civârındadır

Galatasaray Lisesini, 1949da Ankara Hukuk Fakültesini bitirmiştir Ankarada kısa bir süre Hayrullah Duygudan klarnet dersleri almış, daha sonra kendisini bütünüyle müziğe adamıştır Bu dönemde radyoda programcılık yapmış ve müzik yazıları yazmıştır


1955 yılında Rockfeller bursuyla iki yıl için New Yorka giden Mimaroğlu, Devlet adamı yetiştirmek amacıyla Sultan İkinci Beyazıt tarafından 1482'de kurulan mektep, adını kurulduğu bölgeden alır ve "Galata Sarayı" olarak anılmaya başlar Okul modern konumuna 1 Eylül 1868'de Sultan Abdülaziz döneminde kavuşur


Okul'un yeniden yapılanmasıyla birlikte, Türkiye'de de gerçek anlamıyla ilk sportif çalışmalar başlamış olur ve okulda Beden Eğitimi dersi jimnastikçi 'Monsieur Curel' tarafından eğitim programına konur Bu atılımlar gerçekten bir devrim niteliği

Columbia Üniversitesinde Paul Henry Langın müzikoloji ve Dogulas Mooreın kompozisyon derslerini izlemiştir


1959 yılında yeniden Kral George tarafından 1754 yılında kurulmuştur Harlem'in guneyindeki morningside heights mahallesinde, lisans ve lisans ustu cok sayida farkli bolum ve okulda 20,000 kadar ogrencisi vardır Dünya'nın en geniş içerikli kütüphanesine sahiptir

ABDye giderek New Yorkdaki The Record Hunter plak firmasında repertuar uzmanlığı ve "Voice of America" radyosunda sanat eleştirmenliği yapmıştır


1963 yılından itibaren Columbia Üniversitesinde Usaçevski yönetiminde öğrenim gören besteci, elektronsal müzikte sanat mastırı drecesini almıştır Bu dönemde ABD Amerika Birleşik Devletleri'nin kısaltması

Edgar Varése ve Staphan Wolpe ile kompozisyon çalışmıştır Daha sonra Columbia Üniversitesinde elektronsal müzik dersleri veren Mimaroğlu, 1968 yılında Fransız Radyosunun daveti üzerine Müzik Araştırmaları Merkezi Stüdyosunda çalışmalarını sürdürmüş, 1971-72de Guggenheim Ödülünü kazanmıştır


İlhan Mimaroğlu, "öncü müzik" anlayışındadır Atonalitenin "çağrışımlara uygun düştüğü" görüşündedir Elektronik yapıtlarını conventional stüdyo ortamına göre yazmakta, elektronsal gereçlerle kısıtlanmaktan kaçınmakta ve tını reklernini öne çıkarmayı yeğlemektedir


Yaratılarının yanı sıra, sayısı yüzleri bulan müzik yazılarıyla katkılar getiren sanatçı, Cumhuriyet ve Yeni Yüzyıl gazetelerinde yayınlanan yazılarıyla yankı uyandırmıştır


Besteci, ASCAP üyesidir


BAŞLICA YAPITLARI


İlhan Mimaroğunun yapıtlarını "geleneksel çalgılar için" ve "elektronsal gereçler için" iki grupta ele almak olanaklıdır Onun geleneksel çalgılar için yazdığı yapıtlar doğal olarak yine "öncü" niteliktedir


GELENEKSEL ÇALGILAR İÇİN
Monologlar, klarnet ve viyola için
Püç parça, 1952
Pices Sentimentales, piyano için
Anı ve Günce Sonatı, piyano için
Rosa, piyano için, 1978
Valses ignobles et sentencieuses, piyano için
Yaylı dördüller
Yaylı çalgılar için gece ezgileri
Sessions, piyano için, 1977



SES BANTI VE ÇALGI YADA ŞARKI ORTAMI İÇİN
Music Plus One, keman için
Still Life, viyolonsel için, 1980
Sleepsong for Sleeper, klarnet, piyano ve elekronik teyp için



ELEKTRONİK MÜZİK
Görsel Çalışma, 1965
Immolation Scene, söz ve şarkı için, 1983
Prelüdler, manyetik teyp için, 1966-76
Jean Dubuffetin Coucou BazarI için müzik
Le Tombeau dEdgar A Poe, 1964
Besteci ve Çalgıcı için piyano müziği, 1976
La Ruche, viyolonsel, klavsen, piyano ve elektrikli aygıtlar için
Intermezzo, 1964
Bowery Bum, 1964
Wings of the Delirious Demon 1969
Sing me a song of Songmy, 1971
Tract, ses ve elektronsal için, 1972-74
To Kill a Sunrise, 1974
The Ofering, ses ve teyp için, 1979



KİTAPLARI
Amerikanın Sesi, Ankara, 1956
Caz Sanatı, İstanbul, 1958
11 Çağdaş Besteci, Ankara, 1961
Müzik Tarihi, İstanbul, 1961, 4 basım, 1990
Günsüz Gece, İstanbul, 1989
Elektronik Müzik, 1991
Ertesi Günce, İstanbul, 1994



Kaynak: http://wwwbeethovenlivesnet

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.