|  | Faithless |  | 
|  08-21-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   FaithlessFaithless; istikrarlı yükselişi, başarıdan başarıya koşan etkileyici çalışmaları, dünya çapında milyonlarca satan albümleri ve hiçbir kalıba tam olarak sokulamayan kendine özgü tarzıyla müzik dünyasındaki yolculuğunu sürdüren başarılı gruplardan biri olarak dikkat çekiyor     Rollo Grubun kurucusu ve yapımcısı olan tecrübeli müzisyen Rollo, 1995'te resmi olarak bir araya gelinmesinden önce "Don't You Want Me" adında bir kulüp hiti kaydetmiş, Kristine W  için bir albüm üretmişti  Güleryüzlü ve ilginç bir karaktere sahip olan Rollo, herhangi bir enstrüman çalamadığını, dans etmeyi de beceremediğini söylüyordu  Hatta sırf bu nedenle, ilk canlı performanslarında Faithless ile bağlarını koparmayı düşünmüştü   Cheeky Kayıt Şirketi etiketinin başında olan Rollo, dünyaca ünlü dans singlelarının üretiminde baş rolü oynadı  Kız kardeşi Dido'nun albümlerinin yanısıra U2, Björk ve Pet Shop Boys gibi isimlerin çalışmalarına da imza atmayı başaran usta yapımcı, 'sezgisel' olarak nitelendirilebilecek bir müzikal dehaya sahiptir  Sister Bliss'in karalamalarını ustaca bir araya getirilmiş notalara dönüştürmeyi başarmıştır   Maxi Jazz Maxi Jazz, birçok müziksevere göre Faithless denince akla gelen ilk isimdir  Daima ön planda izlediğimiz Maxi'yi, grubun tarzını şekillendiren başlıca üye olarak nitelendirebiliriz  Şiirsel tarzı ve sakin yapısını bir bakışta hissettiren düşük göz kapaklarıyla Faithless'ın derin ruhunu ustalıkla yansıtıyor  Dans müziğinde daha önce rastlanmayan durgunluk ve ağırbaşlılık sıfatları onunla değer kazanıyor     Sister Bliss Ve Sister Bliss    Faithless müziğinin yaratıcısı ve dünyanın en tanınmış bayan DJi olan Bliss, beş yaşında başlayan piyano ve keman tutkusunu dehasıyla birleştirerek müthiş bir yetenek haline geldi  Dans müziğine olan yoğun ilgisiyle çalışmalarını acid house tarzında icra etmeye başlayan sanatçı, kısa süre sonra İngiltere'nin en iyi house DJlerinden biri oldu   Rollo ve Sister Bliss, 1993 yılında birlikte çalışmaya başladılar  Dörtlü grupta Maxi Jazz'in dışında bir de vokalist Jamie Catto bulunuyordu  Bir sonraki yıl, "Salva Mea" adlı single çalışmalarıyla dünya çapında ünlendiler  "Insomnia" ve "Reverence" ise kalitelerini kanıtlayan diğer parçalar olarak müzikseverlerin beğenisini topladı   İlk stüdyo albümleri olan "Reverence", 1996'da Rollo'nun Cheeky Records şirketinden yayınlandı ve gelecek yılki dağıtımını Arista üstlendi  "Reverence", "Don't Leave", "Salva Mea", "If Lovin' You Is Wrong", "Angeline", "Insomnia", "Dirty Ol' Man", "Flowerstand Man", "Baseball Cap" ve "Drifting Away" ile "Insomnia"nın Monster remiksinin yer aldığı albüm, müthiş bir çıkış olarak nitelendirildi   Ardından "Sunday 8 p  m  " geldi  Tüm şarkılar Rollo ve Sister Bliss tarafından üretilip remikslenmişti  Yapımda Goetz, P  Parsons, Way Out West ve David Burnham imzası da vardı  Maxi Jazz ve Pauline Taylor da yazımda emeği geçen isimler arasındaydı  Şarkı listesinde; "The Garden", "Bring My Family Back", "Hour of Need", "Postcards", "Take The Long Way Home", "Why Go?", "She's My Baby", "God Is a DJ", "Hem of His Gartment", albüme adını veren "Sunday 8 p  m  " ve "Killer's Lullaby" yer alıyordu   Ultra Records etiketiyle 2001'de çıkan "Back To Mine"ın ardından aynı yıl "Outrospective" beğeniye sunuldu  Dido'nun da etkileyici sesiyle bir şarkısına ("One Step Too Far") katkıda bulunduğu albümün listesinde, "Donny X", "Not Ennuf Love", "We Come 1", "Crazy English Summer", "Muhammad Ali", "One Step Too Far", "Tarantula", "Giving Myself Away", "Evergreen" ve "Liontamer" adlı parçalar yer buldu   Ardından sırayı "Reperspective" aldı  "Outrospective"deki parçaların remiks paketi olarak çıkarılan çalışma, klasik remikslerle yenileri bir araya getirdi  "One Step Too Far", "Lotus" ve "Daimoku"nun yanısıra "We Come 1"ın Wookie ve Dave Clarke, "Crazy In English Summer"ın Brothers On High ve Hiver & Hamer, "Giving Myself Away"in P-Nut, "Evergreen"in Dusted, "Not Enuff Love"ın Skinny ve "Liontamer"ın Ernest St Laurent yorumları ile BBC Worldcup tema müziği olan "God Is a Beckham" albümün içeriğini oluşturdu   1995'dan bu yana çıkardığı stüdyo albümleri ve hit şarkı singlelarıyla ismini sağlamlaştıran ve yüzlerce canlı performansla tüm dünyaya sesini duyuran Faithless, son olarak "No Roots" ile sevenlerinin karşısına çıktı   Dördüncü çalışmaları olan "No Roots", yeni bir akımın da habercisi oldu  Grubun müzikal başlangıç noktası olan Sister Bliss, bu çalışma için "Tümüyle farklı bir iş yapmak üzere yola çıktık" diyor    İlk dinleyişte; kulağa hoş gelen melodik yapısıyla Faithless çizgisini farklı açıdan yansıtan bir çalışma olduğu düşüncesi ağır basıyor  Politik açıdan tartışmalı sözleriyle ön plana çıkan "Mass Destruction", albümün en iyilerinden     "Seçtiğimiz tema 'aşktı'" diyor Bliss    Ve devam ediyor; "Günümüzde olup biten her şeyi nitelendirebilmek için bu temayı seçtik  Maxi, bunu en doğru ifade edebilecek insandı  Nasıl yaşadığımızı, diğerlerinin hayatlarına bakışımızı ve liderlik güdüsünü irdeleyen farklı bir albüm oldu  Bizim duruşumuzu yansıtıyor olması açısından çok güzel    " Maxi Jazz ise daha duru bir dille yaklaşıyor albüme    "Herkes dünyanın kötü durumda olduğunu ve her geçen gün kötüye gittiğini biliyor  Benim her zaman yapmaya çalıştığım şey insanların kalbine saldırmaktır  Fakat bu kalplerin ve akılların albümü    İnsanların bu şarkıların karşısında durmalarını, uzun uzun bakmalarını ve görüp düşünmelerini istiyorum  " diyor   "No Roots" mutlaka dinlenmesi gereken bir albüm  Müzikal anlamda hırsı barındıran, sözlerin güçlü olduğu, yetişkin ve zekice üretilen dans müziğine yeni standartlar getirecek bir çalışma olarak nitelendirmek mümkün  Belki de bu kaliteyi, grup üyelerinin tatminkarlığına bağlayabiliriz  Rollo "Bir tek notayı bile değiştirmeyi, bir tek noktayı bile farklı kaydetmeyi düşünemem  Her şey tam anlamıyla istediğimiz gibi" diyor gururla    "Faithless bu işte  Melodik, güçlü, anlamlı ve kendine güvenli    " Kaynak http://www  muzikkutusu  com/ | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |