Fıkhu'l Ebsat |
08-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Fıkhu'l EbsatFıkhu`l Ebsat Ebu Hanife`nin akaid konusundaki eserlerinden biridir ``Ebu Hanife (asıl adı Sabit bin Numandır), 699 yılında Kufede doğup, 767'de Bağdat'ta öldürüldü Müslümanlar tarafından ehl-i sünnet itikadının lideri kabul edilir Hanefi Mezhebinin kurucusudur Müslüman inancında olanların %45-50'i Hanefi mezhebindedir İmam-ı Azam`ın Beş Eseri``nden biri olan Fıkhu`l Ebsat oğlu Hammad, öğrencileri Ebu Hanife (asıl adı Sabit bin Numandır), 699 yılında Kufede doğup, 767'de Bağdat'ta öldürüldü Müslümanlar tarafından ehl-i sünnet itikadının lideri kabul edilir Hanefi Mezhebinin kurucusudur Müslüman inancında olanların %45-50'i Hanefi mezhebindedir Ebu Yusuf ve Ebu Yusuf İmam-ı Azam Ebu Hanifenin talebelerinin en büyüğü İsmi; Yakub bin İbrahim olup, Ebu Yusuf künyesiyle Ünlü oldu 731 (H 113) senesinde Kufede doğdu 798 (H182)de Bağdatta vefat etti Hanefi mezhebinde yetişen müctehit imamlardandır Eshab-ı kiramdan Sad bin Hatem el-Ensarinin soyundandır Fakir bir ailenin evladı olan Ebu Yusuf rahmetullahi aleyh, çocukluğundan itibaren ilim tahsiline yöneldi Önceleri bir müddet Ebu İshak Şeybani, Süleyman Temimi, Yahya bin Sad el- Ebu Muti` bin Abdillah el-Belhi tarafından rivayet edilmiştir Akaid meselelerini konu alan eserin içeriği soru-cevap şeklindedir İçerdiği meselelerden bazıları kader, Kader, bütün olayların önceden ve değişmeyecek biçimde düzenlediğine inanılan doğaüstü güç, ezeli takdir Yazgı veya mukadderat olarak da anılır Kader kavramı birçok farklı din ve felsefi akımda önemli bir yer tutar Allah`ın dilemesi ve imandır Ayrıca kısaca ``günah işleyen kişinin kâfir olduğu iddiasının reddini`` içeren bir bölümü de barındırır Eser Ata el-Cürcani tarafından şerhedilmiştir Eserin yazma nüshaları Kahire Kütüphanesi`nde bulunmaktadır Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Fıkhu'l Ebsat maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilirDini bir çerçeve içinde, yaratan ve yasalarını koyan bir Tanrının varoluşunu ve vahyi tartışıl*maz kabul etme veya tasdik etme tavrı |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|