|  | Edward Hopper Yaşamı |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Edward Hopper Yaşamı[b]YaşamıSummer Interior  1909  Whitney Museum of American Art  Nyack, New York'un yukarı kısmında doğan Hopper, başarılı bir manifaturacının oğluydu  New York Sanat ve Tasarım Enstitüsü'nde resim eğitimi aldı  Eğitmenlerinden biri olan ressam Robert Henri, öğrencisini, yaptığı sanatla dünyada bir heyecan oluşturma konusunda teşvik etti  Hopper üzerinde çok büyük bir etkisi olan Henri, öğrencilerini kentsel hayata dair gerçekçi resimler çizmeleri konusunda destekliyordu  Daha sonraları önemli ressamlar haline gelen Henri'nin öğrencileri, Amerikan Sanatı'nda "Ashcan School" (Ashcan Okulu) olarak anıldılar  Hopper da Henri'nin altında beş sene çalıştı  Resmi eğitimini tamamladıktan sonra, Avrupa'ya Paris merkezli üç ziyarette bulundu  Bu ziyaretlerin amacı, orada ortaya çıkan yeni sanat olayları üzerine çalışmaktı  Fakat, kübist hareketi taklit eden pek çok çağdaşının aksine, idealizmden ve gerçekçi ressamların çalışmalarından etkilendi  Erken dönem çalışmalarına bakıldığında, gerçekçilerin renk ve şekle yaptıkları vurgunun benzerlerine rastlanabilir  New England'ın başlıca temaları olan deniz manzarası ve gemilerden uzak duran Hopper, artık moda olmamasına rağmen Viktoryen mimariye büyük ilgi duyuyordu  Boston Güzel Sanatlar Müzesi küratörü Carol Troyen ressam hakkında "Ufak kuleli ya da kuleli, verandalı, mansart çatılı, harika gölgelerle süslenmiş evlerden çok hoşlanıyordu  Her zaman, çizmeyi en çok sevdiği şeyin bir eve vuran güneş olduğunu söylerdi  " dedi  Uzun yıllar boyunca ticari bir ressam olarak çalışan Hopper, resim konusunda istediği başarıya ulaşamamıştı  Turistlere ufak tefek baskılar ve suluboyalar satan ressam, galeri sahipleri ya da küratörlerin ilgisini çekemediği için önemli yayınlarda kendisini gösteremiyordu  Troyen'e göre, Hopper'ın ilk ilgi çeken çalışması 1923 yılında çizdiği The Mansard Roof adlı eseriydi  Ressam bu resmi Gloucester'da geçirdiği ilk yazında çizmişti  Sanat okulundan sınıf arkadaşı olan Josephine Nivison Hopper (daha sonra karısı olacaktı), diğer birkaç resmiyle birlikte bu resmini Brooklyn Müzesi'nin senelik suluboya sergisine sokmasını tavsiye etti  The Mansard Roof, müze tarafından 100 dolara satın alınarak kalıcı koleksiyonlarına eklendi  1924 yılında ressam, Josephine 'Jo' Nivison ile evlendi  Sürekli tartışan çift şiddetli bir ilişki yaşadılar  Hopper, takıntıları olan kıskanç bir adamdı ve karısının kedileri Arthur'a gösterdiği ilgiden bile rahatsız oluyordu  Jo, hem ev işleri ile ilgilenirken hem de kocasına modellik yaptı  Her ne kadar kendini bu ilişkide sıkışmış hissetse de her zaman eşine ve onun eserlerine karşı hayranlık ve saygı duydu  Ressamın en büyük destekçisi oldu  Hopper, 1925'te, sanatsal olgunluğunu işaret eden House by the Railroad isimli resmini çizdi  Bu resim aynı zamanda, sanatçının boş kent ve kır manzaralarında sert çizgiler ve geniş şekiller kullandığı, olağandışı ışıklandırmalar ile konu ettiği objelerin yalnız havalarını vurguladığı serisinin başlangıcı oldu  Ressam, çoğunlukla Amerikan yaşamının ortak özelliklerini kendine konu edindi  Bunlar arasında benzin istasyonları, oteller, demiryolları, boş sokaklar ve onların sakin havası sayılabilir  Hopper, yaşlılık günlerinde de resim yapmaya devam etti  Bu sırada hayatını New York ve Massachusetts arasında geçiriyordu  1967 yılında, New York'ta Washington Square Park'a çok yakın olan atölyesinde vefat etti  Karısı, Josephine Nivison ise ondan on ay sonra vefat etti  Vefatından önce ise ressamın çalışmalarını Whitney Museum of American Art'a bağışladı  Hopper'ın diğer önemli resimleri ise New York'ta Modern Sanat Müzesi, The Des Moines Art Center ve Chicago Sanat Enstitüsündedir  Hopper'ın çalışmaları ulaşılabilir olmasına rağmen, ticari illüstrasyonları resim yapmak için terk ettiği için, çoğunlukla yabancılaşmış görünür  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |