|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19MATEMATİK VE 19 Kuran’daki matematiksel mucizeleri incelediğimiz bundan önceki bölümde, Kuran’ın matematiksel mucizelerinin anlaşılması kolay, taklidi imkansız özelliğine tanıklık ettik  Kuran’ın matematiksel mucizeleri, matematik eğitimi almamış, sadece saymayı ve rakamları bilen kişilerin tanıklık edebilecekleri niteliktedir  Fakat güçlü bir matematiksel bakış açısına sahip olanların, bu mucizelerin büyüklüğünü daha da iyi kavrayabilecekleri kanaatindeyiz  Kuran’daki 19 sisteminin oluşturduğu mucizevi yapı da birçok yönüyle anlaşılması kolay, taklidi imkansız bir yapıdadır  Fakat bu mucizenin anlaşılması bilgi gerektirirken, taklidi ise imkansız olan yönleri de vardır  Bu kitabımızda anlaşılması kolay örnekleri daha çok vereceğiz  Fakat kitabın farklı okur kitlelerine hitap edeceğini düşünüp, anlaşılması bilgi gerektiren yönlere de değineceğiz   "Matematik, Allah’ın Evren’i yazmakta kullandığı dildir  " Galile’nin meşhur sözüdür  Kuran’daki matematiksel mucizelerle, Allah’ın, Evren’i yazmakta kullandığı dili, insanlara rehber olarak gönderdiği kitapta da kullandığına tanıklık ediyoruz  Bu mucizenin bize öğrettikleri; İngiltere Kraliyet Ailesi, New York Borsası, Şampiyon Kulüpler karşılaşmaları hakkında değildir  Bu mucezinin bize öğrettikleri, Evren’in Yaratıcısı, yaratılış sebebimiz, öldükten sonraki yaşantımız hakkındadır  Çünkü tüm bu saydığımız konular Kuran’ın mesajlarında açıklanmıştır  İncelediğimiz mucize ise Kuran’ın değişmezliğini ve taklidi imkansız, insan gücünün çok üstündeki yapısını ortaya koymaktadır  Hrovista of Gandersheim’in dediği gibi: "Yaratıcımızın bilgeliğini ve bilgisinin muhteşemliğini takdir etmeye bizi yöneltmeyen her tartışma boştur  O Yaratıcı ki Evren’i hiçlikten yarattı ve her şeyi sayılarla, ölçüyle, ağırlığıyla düzenledi  Ve insanlığa üzerinde çalışıldıkça birçok yeni mucizeler sunacak bilimleri formüle etti  " Bizi yoktan yaratan Yaratıcımız ile ilişkilendirilemeyen her konu, bu konuya kıyaslanırsa boştur  Yaratılış amacımız ve öldükten sonraki durumumuz, hayatımızın temel konusu olmalıdır  İşte incelediğimiz Kuran’ın bu mucizeleri, bizi, hayatın bu temel konularında sonuçlara götürmekte, bize deliller sunmaktadır  DELİLLER VE İNKARCILAR İşte bunlar sana haberlerini aktardığımız toplumlardır  Gerçekten de elçileri onlara apaçık delillerle gelmişlerdi  Ama daha önceden yalanladıklarına inanmadılar  Allah inkârcıların kalplerini böyle damgalar   7-Araf Suresi 101 Allah birçok defa insanlara gönderdiği mesajları delillerle desteklemiştir  Fakat mesajları inkâr eden zihniyet, delillere de inkârcı mantığıyla yaklaşmış, inkâr etmeye şartlanmış bir şekilde delilleri ele almıştır  Allah’ın delillerine bu samimiyetsiz yaklaşımda bulunanlar, anlamaya çalışmak yerine, inkâr etmeye çalışmışlardır  Oysa Allah’ın mesajına her insanın ihtiyacı vardır  İnkar eden, kendi aleyhine inkâr eder  İnkarcıların yapmaları gereken ilk şey, inkâr etmeye şartlanmışlıktan kurtulmak ve Allah’ın delillerine samimi bir şekilde yaklaşmaktır  Şu kısacık hayattaki kibir ve inat yüzünden, Allah’ın vaadi olan sonsuz yaşama sırt dönmek hiç de akıl kârı değildir  Bilgisizler dediler ki: "Allah bizimle konuşmalı veya bir delil gelmeli değil miydi?" Onlardan öncekiler de aynen onlar gibi konuşmuşlardı  Kalpleri birbirine benzedi  Delilleri gerçeği bilmek isteyenler için apaçık gösterdik  " 2- Bakara Suresi 118 Allah delillerini gereğince gösterir  Allah’ın delillerinin inkârcıların arzularına göre oluşması, "Allah görünsün", "Melekler gökten insin" şeklinde beklentiler boşunadır  Allah delillerini anlamaya niyeti olanlar için apaçık sergilemektedir  Günümüzde bilim, Dünya’da saygın bir yer edinmiştir  Bilimlere temel teşkil eden matematik ise en saygın konumdadır ve bilimsel gerçeklikler en sağlam dayanaklarını matematiksel verilere dayandırmaktadır  En şüpheci kişiler bile matematiksel kesinlik karşısında teslim olmak durumundadırlar  Konuşmasını saçmalığa götürmeyen her kişi matematiksel kesinlikler karşısında gerçeği kabul etmek zorundadır  İçinde bulunduğumuz bu dönemde Allah, Evren’i yazdığı dil olan mate-matikle, insanlara gönderdiği kitabını da yazdığını açığa çıkarmıştır  Böylece Allah’ın kitabı kendi içinde taşıdığı mucizeleriyle, kendisinin doğruluğunu, mesajının güvenilirliğini ispatlamaktadır  38- Yoksa "Onu uydurdu" mu diyorlar? De ki "Eğer doğru sözlülerseniz, Allah’tan başka çağırabildiklerinizi çağırın da bunun benzeri olan bir sure getirin  " 39- Hayır, onlar bilgisini kavramadan ve yorumu kendilerine gelmeden yalanladılar  Kendilerinden öncekiler de böyle yalanlamışlardı  Bak da gör nasıl olurmuş zalimlerin sonu  10- Yunus Suresi 38-39 İnkarcılar anlamaya çalışmak yerine, inkâr inadını benimseyince, Allah’ın delillerini anlamaya çalışmadan, aceleyle inkâr etmektedirler  Bu inkâr, bir mantığa, bir delile dayanmamaktadır  Muhalefet hissi, kibir ve inat, inkârcı zihniyetin hareketlerinde motor güç olmaktadır  Bunların hangi delili görürlerse görsünler inanmayacaklarını Kuran haber vermektedir: 109- Kendilerine bir delil gelse, kesin olarak ona inanacaklarına dair tüm güçleriyle Allah’a yemin ettiler  De ki: "Deliller ancak Allah’ın katındadır, onlara geldiği zaman onların inanmayacağını anlamıyor musunuz? 110- Onların gönüllerini ve gözlerini ters çeviririz de ilk seferinde buna inanmadıkları gibi bırakırız  Azgınlıkları içinde şaşkınca bocalar dururlar  111- Eğer onlara melekleri indirseydik, onlarla ölüler konuşsaydı ve her şeyi karşılarına getirip toplasaydık; Allah’ın diledikleri hariç, yine inanacak değillerdi  Ne var ki çokları cahillik ediyorlar   6- Enam Suresi 109-111 ZATEN İNANIYORUZ, DELİLE NE GEREK VAR DENİR Mİ? Kuran’daki bilimsel ve matematiksel mucizeleri gördükten sonra, bazı insanların "Biz Kuran’a zaten inanıyoruz! Delile ne gerek var?" dediklerine tanık olmaktayız  Kuran’a, delilsiz inandığını söyleyenlere bir dediğimiz yok  Fakat eğer "Delile ne gerek var?" derlerse "Orada dur!" dememiz gerekmektedir  Tek başına babasına ve tüm toplumuna karşı çıkan Hz  İbrahim, Kuran’da övülmüş bir Peygamber’dir  Kuran’ın övdüğü Hz  İbrahim dahi Allah’tan delil istemiştir (Bakınız 2-Bakara Suresi 260)  "Delile ne gerek var?" diyenler, Allah’ın delillerini incelemeyi küçümser bir tavır takınanlar, siz Hz  İbrahim’den daha mı sağlam bir imana sahipsiniz? İnananların Allah’ın delillerine karşı tavrı, bu delilleri minnettarlıkla karşılamak şeklinde olmalıdır  Allah, eğer bir delilini açığa çıkartıyorsa, bunun muhakkak bir nedeni olmalıdır  Bir kişi, delile ihtiyacı olmadığını düşünüyorsa bile Allah’ın dinine, insanların kalbini ısındırtmak için bu delilleri öğrenmesi ve başkalarına iletmesi gerekmez mi? Allah’ın delillerine inananlar sahip çıkmazsa, bunlara kim sahip çıkacaktır? Kitabımızın bu bölümünde inceleyeceğimiz 19 mucizesi için de aynısı geçerlidir  19, Kuran’ın değişmediğini ispat etmek için ve Kuran’ın mucizevi yapısı için bir delildir  Üstelik Allah Kuran’da 19’un inananların inancını kuvvetlendireceğine dikkat çekmiştir  (74-Müddesir Suresi 31) Bilimlerin temeli olan ve rasyonalitenin doruğu olan matematikle gösterilen bir mucize-ye, rasyonaliteyi inkâr edenler tanık olamaz  19, kör taklit duvarını yıkıp, yerine akılcı, delilli düşünmeyi bina eden bir mucizedir  Arkadaşlarının, içinde bulunduğu toplumun, ailelerinin psikolojik ve ekonomik desteğini gereğinden fazla önemseyenler; içinde bulundukları toplumla ters düşmekten, Allah’ın delilleriyle ters düşmekten daha çok korkanlar; taklitçi inancın rahatlığını, araştırıcı ve akılcı inancın sağlamlığına tercih edenler, "Bu fikirleri ben önceden inkâr ettim, şimdi bunları kabul edersem insanlara ne derim?" diyerek Allah’tan daha çok insanlardan utananlar bu mucizelere tanıklık edemezler  Bu tiplerin akılları, bu mucizeye tanıklık etse de dilleri ve gönülleri bu mucizeyi inkâra çalışır   NEDEN 19 Kuran’da 19 mucizesinin varlığından bahsedip, Kuran’daki kelimelerin, ayetlerin, surelerin 19’la ve 19 sayısının katlarıyla ilişkili olduğunu söylediğimizde, en çok duyduğumuz sorulardan biri "Neden 19?"dur  Eğer ileri sürülen sayı 11 veya 23 olsaydı "Neden 11?", "Neden 23?" diye de sorulabilirdi  Fakat ileri sürülen sayı 19’dur ve soru "Neden 19?"dur  Bu sorunun cevabını şöyle verebiliriz  1- Kuran’da 74  sure olan Müddessir Suresi’nin 30  ayeti "Üzerinde 19 vardır  " şeklindedir  Aynı surenin 31  ayeti ise 19’un fonksiyonlarını anlatır  Böylece 19, Kuran’da fonksiyonlarına dikkat çekilen yegane sayıdır  İlerideki başlıklarda Müddessir Suresi’ni detaylıca inceleyeceğiz  Bizce, 19’un sırf bu özelliği bile "Neden 19?" sorusu için yeterli cevaptır  Çünkü Allah 19 sayısını seçmiş ve bunu Kuran’da hiçbir sayıyı vurgulamadığı şekilde 19’u vurgulayarak göstermiştir  Bu temel nedenin yanında "Neden 19?" sorusuna bazı yan nedenler de sayabiliriz  Diğer maddeler bu yan nedenleri belirtmektedir: 2- 19 asal bir sayıdır  Yani 19 sadece kendisiyle ve 1 ile bölünebilen bir sayıdır  (Güvenlik şifreleri oluşturulurken asal sayıların kullanılması, bankaların, istihbarat örgütlerinin de bir tercihidir  ) Eğer Kuran’ın şifresi bir kompozit sayı üzerine kurulu olsaydı, o zaman Kuran’ın bu sayının mı yoksa çarpanlarının mı üzerine kurulu olduğu tartışmalı olacaktı  Örneğin 21 sayısının çarpanları 7 ve 3’tür  Kuran’ın şifresi 21 sayısının üzerine kurulu olsaydı, 21’in katı olan her sayı 7’nin ve 3’ün de katı olduğu için Kuran’ın şifresinin bu sayılardan hangisinin üzerine kurulu olduğu tartışılabilirdi  3- 19’u meydana getiren 1, sayma sayıların en küçüğü, 9 ise tek haneli en büyük sayma sayısıdır  Ayrıca 1 ve 9’un şekli birçok ayrı yazım dilinde birbirine en çok benzer şekildedir  Örneğin Arapça’daki yazılımlar ve Dünya’da yaygın olarak kullanılan yazılım şekli, çok ben-zerdir   4- 19, 10 ve 9 sayılarının 1  kuvvetlerinin toplamına (10+9= 19) ikinci kuvvetlerinin ise farkına (100-81= 19) eşittir  Bu özelliğe sahip tek sayı 19’dur  5- Bizim bilebildiğimiz özel bölünebilme özelliğine sahip en büyük asal sayı, 19’dur  Bu özellik şöyledir: 19’un katı olup olmadığını incelediğiniz sayının, son rakamının 2 katını alıp bir önceki sayıya ekleyin ve 19’dan büyük bir sayı elde ettiyseniz bu sayıdan 19’u çıkarın  Elinizde kalan sayıyı, aynı başta olduğu gibi 2 ile çarpın ve sonuna dek aynı işlemi sürdürün  Sonuçta, 19’un katı olan bir sayı karşınıza çıkarsa incelediğiniz sayı 19’un katıdır  Örneğin 1254 sayısını ele alalım ve bu sayının 19’un katı olup olmadığını inceleyelim  1254’ün son rakamı 4’ün 2 katını alın bir önceki rakama ekleyin  8’i, 5’e eklediğinizde 13 eder  Bu sayının 2 katı 26’dır  26’dan 19’u atın 7 kalır  7’yi bir önceki 2 sayısına ilave edin 9 eder  9’un iki katını alın 18 eder  18’e 1’e ekleyin, 19 eder  Demek ki 1254, 19’un tam katıdır  19 koduna bağlı birçok veri 19’un katı olan sayıların bulunmasına bağlıdır  Görülüyor ki, bu işlem için yaygın bölme işlemi dışında, elimizde ekstra bir metod daha vardır   19’un, bu saydığımız özellikleri gibi birçok ilginç özellikleri daha vardır  Evren’de, kimyadaki elementler ile ilgili tabloda da 19’larla ilgili ilginç yaklaşımlar yapılmaktadır  Fakat bunlar, bu kitabımızın konusu değildir ve bu çalışmalar üzerinde daha çok tartışmalar yapılması gerektiğini söylemeliyiz  Kuran’da bir matematiksel sistemin -19’ları bilmesek de- varlığını KUM’ları incelerken bir önceki bölümde gördük  Bunun üzerine eğer biri kalkıp Kuran’ın belli bir sayıya dikkat çekip çekmediğini araştırırsa, Kuran’ın hiçbir sayıya dikkat çekmediği şekilde asal bir sayı olan 19’a dikkat çektiğini görür  İşte Kuran’ın dikkat çektiği bu sayının katları üzerinde, Kuran’da birçok kodlamanın bulunduğuna tanıklık ediyoruz  "Neden 19?" sorusunun asıl cevabı budur  Diğer cevaplar, bunun yanında enteresan yan özelliklerdir   ***Alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19ALLAH’IN İSİMLERİ VE 19 Kuran matematiksel koda sahip, kendi döneminde bilinmesi mümkün olmayan bilimsel konulara açıklık getiren, bu konulara işaret eden olağanüstü, mucizevi bir kitaptır  Bu kitap nereden geliyoruz, niye varız, ne yapmalıyız sorularına cevap verir  Bu kitap en önemli bilgi olan Allah’ın varlığının, birliğinin, kudretinin, merhametinin… tarifini yapar  Kuran, Allah’ı anlatırken, Allah’ı Rahman (Merhametli), Gafur (Bağışlayıcı), Halık (Yaratıcı) gibi isimleriyle bize tanıtır  Allah’ın tanıtımı Kuran’ın en önemli mesajıdır    Allah’ın isimlerinin tekrar adetlerini ve bu isimlerin matematiksel değerlerini tespit edip inceleyelim   Bir kelimenin matematiksel değerinin (Ebced değeri de denir) ne olduğunu hatırlayalım  Arap alfabesinin 28 harfi 1’den 9’a, 10’dan 90’a ve 100’den 1000 sayısına kadar bir sayıya karşı gelmektedir  Kuran’ın indiği dönemde yazıda kullanılan harflerin aynısı matematikte de kullanılıyordu  Böylece her harf, her kelime, her cümle matematiksel bir değere sahip olmaktadır  (Bu harflerin yazıya karışmasının engellenmesi için bazen kırmızı mürekkeple yazılma veya üzerine basitçe bir çizgi çekilme yöntemleri denenirdi  ) Her ne kadar halk arasında Allah’ın 99 isme sahip olduğu zannediliyorsa da Kuran’da Allah’ı tanımlayan daha fazla isme tanıklık ediyoruz   ***Alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #3 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19KURAN’DA 19 NASIL GEÇİYOR 19 enteresan özellikleri olan asal bir sayıdır ve Allah’ın birliğini belirten “Vahid” isminin matematiksel değeri 19’dur  Peki 19’un önemine asıl dikkatlerimizi çeken, Kuran’daki 19’un fonksiyonlarına işaret eden ifadeler nasıldır? Kuran’ın 74  suresi Müddessir (Gizlenen) suresi 19 sayısına dikkat çekilen suredir  Konumuz açısından önemine binaen 19’dan bahsedilen ayetleri, daha önceki ayetlerden başlayarak okuyalım: 24- Şöyle dedi: "Bu aktarılarak öğretilen bir büyüden başka bir şey değil" 25- "Bu sadece bir insan sözüdür  " 26- Onu Sakar’a atacağım  27- Sakar nedir bilir misin? 28- Ne bırakır, ne de yüklenir  29- İnsanlar için tablolar sunandır O  30- Üzerinde 19 vardır  31- Ateşe bekçi olarak sadece melekleri atadık  Onların sayısını da: İnkarcılar için bir fitne kıldık  Ta ki; kendilerine kitap verilenler kesin bir bilgiyle inansın  Kendilerine kitap verilenler ve inananlar kuşkuya düşmesin  Kalplerinde hastalık olanlarla, inkârcılar da "Allah bu örnekle neyi anlatmak istedi" desinler  Böylece Allah dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya iletir  Efendi’nin ordularını kendisinden başkası bilmez  Bu insanlara bir hatırlatıcıdır  32- Hayır Ay’a andolsun 33- Dönüp gittiği zaman geceye 34- Ve ağardığı zaman sabaha 35- Bu gerçekten büyüklerden biridir   36- İnsanlar için bir uyarıcıdır  37- İlerlemek ya da geride kalmak isteyenleriniz için  74- Müddessir Suresi 24-37 KURAN’A GÖRE 19’UN FONKSİYONLARI Kuran’da 19 dışında da sayılar geçmektedir  Fakat bu sayıların hemen hepsi bir ismi nitelemek için kullanılmıştır  Dört ay, yedi gök, bin ay gibi… Fakat 30  ayette "Üzerinde 19 var" diye 19 vurgulandıktan sonra, 31  ayette "Onların sayısını da…" denerek, 19’un fonksiyonları anlatılmaktadır  Bu fonksiyonlar şöyledir: 1- İnkarcılar için bir fitne [Bir bela, aleyhlerine durum oluşturan bir unsur] 2- Kitap verilenleri [Yahudileri, Hıristiyanları] ikna etme özelliği 3- İnananların kesin bir bilgiyle inanmasını sağlama 4- İnananların ve kitap verilenlerin kuşkularını yok etme 5- Kalplerinde hastalık olanların, inkârcıların anlayamayacağı, bu örneği hafife alacağı bir durum oluşturma  [Ayette kalplerinde hastalık olanların ve inkârcıların "Allah bu örnekle neyi anlatmak istedi?" diye sorduklarını görüyoruz  Kanaatimize göre bu soru, merak eden insanların sorusu değildir  Bu soru, sırf karşı çıkmak için inkârcı psikolojisiyle yapılmış, ayeti hafife alan bir yaklaşımın ifadesidir  ] İnkarcının, Kuran için "Bu sadece bir insan sözüdür" dediği 25  ayette anlatıldıktan sonra 31  ayette, 19’un inkârcıya bir fitne olduğu vurgulanıyor  Görülüyor ki 19, Kuran’ın insan sözü olduğu iddiasına karşı bir cevaptır  Bir sayı ve bir cevap… Aynı zamanda bu sayı kuşkuları giderip, kesin bilgiyle inanılmasını sağlıyor  19 mucizesi keşfedilmeden önce, bunun insanlar için ne kadar inanılmaz olduğunu siz düşünün  19 mucizesinin anlaşılması için 1400 yılı aşkın bir zaman gerekmiştir ve vakti gelince Müddessir (Gizlenen) Suresi’nin içinde gizlenen mucize açığa çıkmıştır  Bu mucize açığa çıktıktan sonra gerçekten de Kuran’ın insan sözü olduğunu söyleyenlere bu mucizenin cevap verdiği, nasıl inananların ve kitap verilenlerin kesin bilgiyle inanmalarına ve kuşkularının giderilmesine katkıda bulunduğu ve niye 19’un bu fonksiyonlarından Müddessir Suresi’nin 35  ayetinde "Bu gerçekten büyüklerden biridir  " diye bahsedildiği anlaşılmaktadır  ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #4 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19YASİN SURESİ VE 19 Kuran’ın en çok okunan surelerinden biri Yasin Suresi’dir  Yasin suresi "Ye-Sin" başlangıç harfleriyle başlamaktadır  Bu surede geçen "Ye" harfi 237 defa "Sin" harfi 48 defa tekrarlanır  Ortaya çıkan 237+48= 285 (19x15) 19’un tam katıdır   Yasin Suresi içinde birçok bilimsel mucize barındıran bir suredir  Bu sureyi anlamını anlayarak okumanızı tavsiye ediyoruz  Ne yazık ki ölülerin arkasından çok okunan bu sureden, diriler yeterince ders almamaktadırlar  Oysa ne ilginçtir ki Kuran’ın diriler için indirildiği Yasin Suresi’nde söylenmektedir  69- Ona şiir öğretmedik, zaten ona yakışmaz da  O yalnızca bir hatırlatıcı ve apaçık bir Kuran’dır  70- Dirileri uyarır ve inkârcıların üzerine sözün gerçekleşeceğini söyler  36- Yasin Suresi 69-70 MERYEM SURESİ VE 19 Meryem Suresi 19  suredir ve "Kef-He-Ye-Ayn-Sad" başlangıç harfleriyle başlamaktadır  Sıra numarası özel bir sayı olan bu sure, tek bir ayette en uzun başlangıç harfli kalıba sahip sure olarak da özeldir (42  suredeki Ha-Mim, Ayn-Sin-Kaf kalıbı iki ayette geçer)  İşte bu 5 harf bu surede tam 798 (19x42) defa geçmektedir  Meryem Suresi de Yasin Suresi gibi anlaşılması kolay, taklidi imkansız mucizeler için çok güzel bir örnektir  Bu sureler ile ilgili bu temel özelliklerin yanında da 19 kodunun gözüktüğü yan özellikler vardır  Fakat kitabımızın hacmini aşmamak ve bazı okuyucularımızın temel noktalara olan dikkatini dağıtmamak için bu noktalara girmiyoruz  AYN-SİN-KAF BAŞLANGICI "Ayn-Sin-Kaf" kalıplı başlangıç harfleri, 42  sure olan Şura Suresi’nde geçmektedir  "Ayn-Sin-Kaf" başlangıcı diğer hiçbir başlangıç harfinde olmayan bir özelliğe sahiptir  Diğer tüm başlangıç kalıpları surelerin 1  ayetlerinde geçerken "Ayn-Sin-Kaf" başlangıcı Şura Suresi’nin 2  ayetini tek başına oluşturmaktadır  İşte bu başlangıç harfleri geçtikleri surenin içinde toplam 209 (19x11) kez geçerek, 19’un tam katını vermektedir  SAD BAŞLANGICI VE 19’UN DÜZELTTİĞİ HATA Başlangıç harfli sureler içinde üç tanesi tek başına başlangıç kalıbını oluşturmaktadırlar  Bunlar 38  surede "Sad", 50  surede "Kaf" ve 68  surede "Nun" harfleridir  Biz bu başlık altında Sad Suresi’ni inceleyeceğiz  Görüldüğü gibi "Sad" harfiyle sure başladığı için surenin ismi de "Sad" olarak anılmaktadır  "Sad" harfi 38  surede tek başına geçerken, 7  Sure olan Araf Suresi’nin içinde "Elif-Lam-Mim-Sad" başlangıç kalıbının içinde, 19  sure olan Meryem Suresi’nin içinde ise "Kef-He-Ye-Ayn-Sad" başlangıç kalıbının içinde geçer  İşte bu 3 surede geçen "Sad" harflerinin toplam sayısı 152 (19x8) olup 19’un tam katıdır  Mevcut birçok Kuran nüshasından eğer "Sad" harflerini sayarsanız, Araf Suresi’nde 97 değil, 98 "Sad" geçtiğine tanık olabilirsiniz  Bunun sebebi 7  Araf Suresi 69  ayette geçen "Bastatan" kelimesinin "Sin" yerine yanlışlıkla "Sad" ile yazılmasıdır  Hatta birçok nüshada söz konusu kelimenin üzerinde küçük "Sin" harfi yazılmıştır ve Arapça bir açıklama eklenmiştir "Yukrau bis sini" yani "Sin" ile okuyun denmektedir  Araf Suresi’nin 69  ayetinde geçen "Bastatan" kelimesinin "Sad" ile yazıldığı halde "Sin" harfiyle seslendirildiğini ileri süren tezden ayrı olarak bir başka tez daha ileri sürülmüştü: "Bastatan" kelimesi hem "Sin" ile hem "Sad" ile yazılabilir  Bu tartışmayı Türkçe’de "ağa" diye yazılan bir kelimenin; hem "aga" hem "ağa" diye yazılıp yazılamayacağı, her iki şekilden hangisinde okunacağı tarzındaki bir tartışmaya benzetebilirsiniz  Fakat Kuran, insan sözü değildir  Allah’ın vahyidir ve bu ayetteki bu sorunu da 19 kodu çözmektedir  19 kodu, bu kelimenin "Sin" ile yazılması gerektiğini göstermektedir  Nitekim Arapça sözlüklerden de bu kelimenin asıl yazılışının bu olduğunu görebiliriz  19 kodunun bu keşfi açığa çıktıktan sonra en eski Kuran nüshaları araştırıldı ve en eski nüshalardan biri olan Taşkent nüshasında "Bastatan" kelimesinin 19 kodunun doğruladığı şekilde "Sin" ile yazıldığı bulundu  Anlaşılıyor ki Kuran nüshaları çoğaltılırken birbirine yakın sesli olan "Sad" ve "Sin" harfleri karışmıştır  Tahminimizce yanlış çoğaltılan nüshada "Sad" harfinin üzerinde "Sin" yazmasının nedeni, bu yanlışı fark eden birinin bu yanlışı düzeltmek için "Sad"ın üstüne "Sin" yazması, nüshayı çoğaltanların ise bunun düzeltme olduğunu anlamadan aynen kopya etmeleridir  Fakat bazı nüshalarda doğru şekilde "Sin" harfiyle kopya edilmiştir  Anlaşılıyor ki bu hata yüzünden "Sad"cılar ve "Sin"ciler arasında tartışma çıkmış ve bu yüzden "Sad" harfli nüshanın doğruluğuna dair hadis uydurulmuştur  Sonunda "Sad" harfli nüshaların bu kadar yoğunlaşması işte bu uydurulan hadisler sebebiyledir  19 kodu bu tartışmayı çözmekte ve bu hadislerin uydurulduğunu ispatlamaktadır   En eski Kuran nüshalarından biri olan Taşkent nüshasında "Bastatan" kelimesi doğru olarak "Sin" harfiyle yazılıdır 19 kodu kullanılarak yapılan bu düzeltme derslerle doludur: 1- 19 kodu, Kuran üzerinde insanların yaptığı en ufak hatayı bile düzeltebilmektedir  2- 19 kodu, Kuran’ın bir kenar süsü değildir  Aktif görevleri olan, koruyucu, düzeltici görevleri olan mucizevi bir koddur  3- Yine anlaşılmıştır ki 15  sure olan Hicr Suresi’nin 9  ayetinde söylenen "Hiç şüphesiz Hatırlatıcı’yı (Kuran’ı) biz indirdik biz  Onun koruyucuları da biziz  " ifadesinde Allah’ın buyurduğu gibi Kuran’ı Allah korumaktadır  Bu koruma işi insanlara bırakılmış değildir  Bu koruma, Allah’ın Kuran’da dikkat çektiği 19 koduyla ve diğer matematiksel yapılanmalarla gerçekleşmektedir  İnsanlar hata yapabilmekte, Allah’ın Kuran’a koyduğu ve dikkat çektiği kod ise düzeltmeleri yapmaktadır  ("Bastatan" kelimesindeki harf yanlışı insanların Kuran’ı yazarken yaptığı hatalara ve matematiksel kodun onları düzeltmesine çok güzel delildir  Gerçekten de hiçbir hata Kuran’ın matematiksel kodundan kurtulamamakta ve düzeltilmektedir  ) KAF BAŞLANGICI, KURAN VE 19 Başlangıç harflerinden biri olan ve anlaşılması kolay, taklidi imkansız mucizeler sergileyen "Kaf" harfi, “Kuran” kelimesinin ilk harfi olduğu için; Kuran’ı temsil ettiği de düşünülmektedir   "Kaf" harfi 50  sure olan Kaf Suresi’nin başında başlangıç harfi olarak geçmektedir  Geçtiği ayet şöyledir: Kaf, Şanı Yüce (Mecid) Kuran, 1- Kaf Suresi 1 Bu suredeki Kaf harflerini sayarsanız 57 (19x3) sayısına ulaşırsınız  Bu harfi saymak için Arapça’yı bir dil olarak bilmenize de gerek yoktur  Elinizdeki herhangi bir Kuran’ı açın ve 50  suredeki harflerin üzerinde iki noktayı arayın  Bir tek "Kaf" harfi üzerinde iki nokta bulundurduğundan bu sayımı rahatça yapabilirsiniz  “Kaf” harfinin başlangıç olarak geçtiği Kaf Suresi’nin ilk ayetinde "Mecid" sıfatının Kuran’a yakıştırılması da çok anlamlıdır  Çünkü "Mecid"in matematiksel değeri de tamı tamına 57’dir  (19x3) Birinci ayette geçen “Kuran” kelimesinin bu formu da Kuran’da 57 (19x3) defa geçer (10-Yunus Suresi 15  ayetinde başka bir Kuran’dan bahsedildiği için sayıma girmez)  “Kuran” kelimesi üzerine bu sayımlar bize çok kısa ve çok ilginç iki ayeti hatırlatmaktadır: 1- Rahman (Merhametli) 2- Öğretti Kuran’ı 55- Rahman Suresi 1-2 Eğer önceki başlıklarımızı hatırlarsanız, Rahman kelimesi Kuran’da 57 (19x3) kez geçmektedir  Kuran’ın 57 kez geçen "Kuran" formuyla bu kez Allah’ın 57 defa geçen Rahman ismi kullanılmaktadır  (Kuran’ın "Kuran" formu dışında "Elif" harfinin ilavesiyle yazılan "Kuranen" ve "He" harfinin ilavesiyle yazılan "Kuranehu" formları da vardır  Ayrıca Rahman ve Kuran dışında ayette geçen "öğretti" ifadesinin Arapça’sı olan "Alleme" kelimesinin, Allah’ın öğretmesi için kaç kez kullanıldığını araştırırsak karşımıza 19 sayısı çıkar  (Bakınız 2-31, 2-32, 2-239, 2-251, 2-282, 4-113, 5-4, 5-110, 12-37, 12-68, 12-101, 18-65, 21-80, 36-69, 53-5, 55-2, 55-4, 96-4, 96-5) Böylece Kuran’ın öğretilmesinden bahseden bu iki ayet 19’un katlarıyla ilgili enteresan bir yapı arzederler  Bu yapıyı şöyle gösterebiliriz: Kelime Rahman → Öğretti → Kuran Tekrar sayısı 57(19 x 3) 19(19 x 1) 57(19 x 3) TEK HARFTE HİÇ TÜKENMEYEN MUCİZELER "Kaf" başlangıç harfleriyle ilgili özellikleri incelerken 19’un katı olan 57 sayısında; "Kaf" başlangıcıyla ilgili özelliklerin kesiştiğini ve "Kaf" harfinin, baş harfi olduğu "Kuran" ile ilişkisini bu verilerin de doğruladığını gördük  "Kaf" başlangıç harfi olarak tek başına "Kaf" suresinin başında geçerken, 42  surenin 2  ayetinde "Ayn-Sin-Kaf" kalıbının içinde de "Kaf" harfi geçer  Acaba bu surede "Kaf" harfi kaç kere geçse çok ilginç olur? Bir düşünün    Bu surede de "Kaf” harfi, tamı tamına 57 (19x3) defa geçmektedir   Görülüyor ki Kuran’ı temsil ettiğini düşündüğümüz "Kaf" harfi, başlangıç harfi olarak iki surede geçmektedir  Bu surelerde geçen "Kaf" harflerini toplarsak, karşımıza 114 (19x6) çıkar  114 bildiğiniz gibi Kuran’daki surelerin sayısıdır  Demek ki Kuran’ı temsil eden "Kaf"lar, başlangıç harfi olarak geçtikleri surelerde her bir sure için bir defa bulunmaktadırlar  "Kaf" başlangıcının geçtiği Kaf Suresi 50  suredir ve 45 ayeti vardır  50+45= 95 (19x5) "Kaf" başlangıcının geçtiği diğer sure Şura Suresi 42  suredir ve 53 ayeti vardır  42+53= 95 (19x5) Görüldüğü gibi Kaf harfi sürekli 19’un katlarıyla kodlanmakla kalmamakta, ayrıca müthiş sayısal simetriler de gözükmektedir  Kuran boyunca Lut Peygamber’in toplumu "Kavmi-Lut" diye adlandırılmaktadır  Sadece Kaf Suresi’nde bu ifadenin yerine aynı anlamı veren "İhvanu-Lut" ifadesi kullanılır  (50-Kaf Suresi 13  ayet) "Kavmi Lut" ifadesi "Kaf" harfiyle yazılır, fakat "İhvanu Lut" ifadesinde "Kaf" harfi yoktur  Eğer Allah tüm Kuran boyunca kullandığı "Kavmi-Lut" deyimini Kaf Suresi’nin 13  ayetinde de kullansaydı, o zaman bu surede 58 "Kaf" harfi var olacaktı ve 19’lu sistem bozulacaktı  Allah, anlamaya niyeti olanlara Kuran’da 19 kodunu özellikle oluşturduğunu göstermektedir  İşin ilginç yanı, dinde kendi yaklaşımları dışında hiçbir yaklaşımı kabul etmeyen, dine akılcı ve mantıksal bir yapının hakim olmasını arzu etmeyen, halkın; şeyhlere, dervişlere, meczuplara, mollalara teslim olmasını, Kuran’ın anlaşılmadan sadece okuma kitabı gibi okunmasını arzu eden, geleneği dinselleştiren sözde dinciler, akılcı düşünmeye sebep olan 19 koduna, inkârcılardan daha çok düşmandırlar  Kuran’da Allah’ın 19 koduna ve onun fonksiyonlarına dikkat çekmesine ve tüm bu verileri bize sunmasına rağmen ne yazık ki bu böyledir! Bu kişiler 19 üzerine düşünmek, dinlemek ve onu değerlendirmek bile istememektedirler  Bunlara bir Kuran ayetini hatırlatmakta fayda görüyoruz: Onlar ki sözü dinlerler ve en güzeline uyarlar  İşte onlar Allah’ın kendilerini doğruya ilettiği kimselerdir  Onlar akıl ve vicdan sahipleridir   39-Zümer Suresi 18 ***Alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #5 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19HERŞEY SAYILMIŞTIR … O onların katında olanları tümüyle kuşatmıştır ve her şeyi saymıştır  72- Cin Suresi 28 Bu ayetin son kelimesi "adeda", aynı zamanda Cin Suresi’nin de son kelimesidir, çünkü bu ayet sure’nin son ayetidir  Her şeyin sayılmasını, her şeyin sayıya bağlanmasını belirten bu ifade, 19 mucizesi için önemlidir  Üstelik bu ifadenin kendisi de 19 ile ilgili özellikler göstermektedir  Bunlar şöyledir: 1- Sayma (Adda) kelimesinin tüm formları Kuran’da 57 (19x3) defa geçmektedir  (Bu ifadenin formlarından biri 74- Müddessir Suresi 31  ayette geçen "Onların sayılarını" ifadesidir  Bu da "adda" kelimesinin 19 mucizesi ile ilişkisini göstermektedir  ) 2- Her şeyin sayıldığını söyleyen ifade 72- Cin Suresi 28  ayettedir  72-28’i oluşturan rakamların toplamı 7+2+2+8= 19’u verir  3- "Adda" kelimesi Cin Suresi’nin 285 (19x5) inci kelimesidir  Bundan bir sonraki konuda göreceğimiz gibi bu sayı aynı zamanda Kuran’da geçen sayıların adedine eşittir (Kuran’da 285 tane tam sayı geçer  Aynı sayıların tekrarı bu sayıma dahildir  )  4- "Adda" kelimesinin Cin Suresi’nin son ayetinin son kelimesi olduğunu gördük  Cin Suresi’nde geçen tüm ayetlerin son kelimelerinin harflerinin toplamı 114 (19x6) harftir  5- Cin Suresi’nin 28 ayeti doğal olarak 28 kelimeyle bitmektedir  Fakat bu kelimelerin bir kısmı tekrar edilmiştir  Eğer tekrarsız olarak bu kelimeleri sayarsak 28 ayet 19 kelimeyle bitmektedir  6- Bu bitiş kelimeleri Arap alfabesinin 19 harfinden oluşmuştur  Arap alfabesi 28 harftir  7- "Adda" kelimesi Ayn+De+De+Elif harfleriyle yazılmıştır  Bu harflerin Cin Suresi’ndeki tekrarlarını yerine koyarsak sırasıyla 37+54+54+216 eder ve bu sayıların toplamı olan 361 (19x19)’dur  KURAN’DA GEÇEN SAYILAR Bir önceki başlıkta Kuran’da Allah’ın her şeyi sayıya bağladığının söylendiğini gördük  Bunun üzerine aklımıza ilk gelen Kuran’daki sayıları incelemek olmaktadır  Kuran’daki sayıları incelediğimizde de 19 mucizesi açısından ilginç sonuçlarla karşılaşmaktayız  Kuran’da 30 tane tam sayı geçmektedir  Bu 30 tane tam sayının toplamı 19’un katını verir   (Yıldızla işaretlenmiş olan sayılar tüm Kuran boyunca bir kez geçmektedirler  ) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 19 20 30 40 50 60 70 80 99 100 200 300 1000 2000 3000 5000 50000 100000 162146=(19x8534) Kehf Suresi’nde, mağarada kalan gençlerin mağarada 300 yıl kaldığı ve buna 9 yıl eklendiği geçer  Ayrıca Hz  Nuh ile ilgili 950 sayısı, doğrudan 950 denmeden, 1000 eksi 50 olarak söylenir  Böylece Kuran’da geçen sayıların toplamının, 19’un katı olma özelliği bozulmaz  1000 ve 9 sayıları Kuran’da birden çok kez tekrar edilir  Eğer 309 ve 950 sayısı doğrudan verilseydi, Kuran’da geçen sayıların toplamı 19’un katını vermezdi  Böylece eskiden beri merak edilen Allah’ın niye 950 sayısını söylemek yerine 1000 eksi 50 dediği ve 309 demek yerine 300 artı 9 dediğinin hikmetlerinden biri (Belki de en önemlisi) anlaşılmış bulunmaktadır  Bu da 19’un mucize oluşturma özelliğinin yanında, sorunları çözme, sorulara cevap verme özelliğine bir delildir   Kuran’da bu 30 tam sayının dışında 8 tane kesirli sayı geçer  Böylece Kuran’da 30+8= 38 (19x2) geçen sayı adedi de 19’un katıdır  Bu kesirli sayılar şöyledir: (1/20, 1/8, 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, 1/2, 2/3) Milan Sulc’ın ilginç bir tespitini de belirtmek istiyoruz  30 sayısı 19’uncu kompozit sayıdır  Yani çarpanlara ayrılabilen sayıları sırasıyla sayarsak; 30, 19’uncu komposit sayı olur (4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 30) Böylece tam sayıların sayısı olan 30 bir yönden daha 19’la ilişkilidir  Kesirli sayıların adedi olan 8 ise, 19’un asal sayı sırasıdır (2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19)  Böylece, tüm sayıların toplamı 38 (19x2) olarak anlamlıyken, bu sayıları meydana getiren 30 ve 8 sayıları da 19’la alakalıdır  30 ve 8 sayılarının 19 ile alakasına ileriki başlıklarda da tanık olacağız  Diyebiliriz ki 19’un katı olmayıp da 19’la en çok alakalı olan sayılar 19’un asal sayı sırası olan 8 ve 19’uncu sıradaki kompozit sayı olan 30’dur  Kuran’da geçen 30 tam sayı 285 defa geçmektedir  285 (19x15) Ayrıca bu geçen tam sayıların tekrarları hesap edilerek toplamı ise 174591 (19x9189) sayısını verir  Hz  Muhammed, tarihin en meşgul simalarından biriydi  Sigara gibi basit bir alışkanlığı bile bir toplumda bıraktırmak büyük dertken, o putları tanrı edinen, sosyo-ekonomik sistemlerini, yönetim hiyerarşilerini geleneklerine, inançlarına göre düzenlemiş bir toplumun, bütün dini, sosyolojik sistemini altüst ediyor, zararlı inançların terk edilmesi için gece gündüz uğraşıyordu  Bu arada kendisini öldürmek isteyenlere karşı kah kılıçla kendini savunuyor, kah göç ediyor, kah anlaşma yapıyordu   Bu arada yavaş yavaş vahyedilen Kuran’ı insanlara açıklıyordu  İnsan gücünün ve yeteneğinin üstünde olan Kuran’daki 19 sistemini bol vakitli bir matematikçiye mal etmek bile imkânsızdır  Kendi yaşadığı çağda, bilgisayarın olmadığı bir ortamda, bu kadar meşgul olan ve bu mucizeden hiç istifade etmeyen Hz  Muhammed’e, bu mucizeyi mal etmek yapılan yanlışı daha da büyütmektedir  Bu mucize ne tesadüfle ne de insan işi olmakla açıklanabilir  Dünya’daki hangi kitapta böyle bir mucize vardır? Hani nerede? Hodri meydan! 23- Eğer kulumuza indirdiğimizden şüphe içindeyseniz, haydi bunun benzeri bir sure getirin  Allah dışındaki tanıklarınızı da çağırın  Eğer doğru sözlü iseniz! 24- Eğer yapamazsanız –ki asla yapamayacaksınız- bu durumda inkârcılar için hazırlanmış, yakıtı insanlar ile taşlar olan ateşten sakının  2- Bakara Suresi 23-24 ****ALıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #6 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19BİR GÜN Kuran’da tekil olarak “bir gün (yevm)” kelimesi 365 defa geçer  365 sayısı sadece takvimin gün sayısı olarak düşünülmemelidir  365, aynı zamanda Dünya ile Güneş arasındaki astronomik ilişkiyi ifade eden bir sayıdır  Dünya, Güneş etrafında bir kez dönüşünü tamamladığında, kendi etrafında 365 kez dönmüş olur  Yani Dünya, Güneş etrafında bir kez döndüğünde, Dünya’da 365 tane gün oluşmuştur  “Gün” kelimesinin tekil kullanımının 365’i vermesi de önemlidir  Çünkü, Dünya’nın Güneş çevresindeki dönüşünde 365 tekil gün oluşur  Kuran’da bu kelimenin 200, 300 veya 400, 500    olarak değil tam 365 olarak geçmesi sizce tesadüf mü? Gerçekten de “bir gün (yevm)” kelimesinin kullanımı; anlaşılması kolay, taklidi imkansız Kuran mucizelerine bir örnektir  Bu örnek tek başına bile Kuran’da bilinçli bir mate-matiksel düzen olduğunu ortaya koyabilir  Bu bölümdeki 50 örnek ve daha sonra 19’larla ilgili bölüm incelenirse, Kuran’daki matematiksel mucizenin boyutu daha iyi anlaşılacaktır   Kelime Kuran'da geçiş adedi Bir Gün 365 Dünya Güneş'in etrafında bir kez dönünce Dünya'da kaç gün oluşur? 365 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #7 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19GÜNLER Kuran’da “gün” kelimesinin birçok kullanım tarzı mucizevidir  “Gün” kelimesinin tekil kullanımları 365 kez geçerken, gün kelimesinin çoğul kullanımları (eyyam, yevmeyn) ise 30 defa geçmektedir  Böylece bir ayın gün sayısını ifade eden 30 sayısı verilir  Bir senede birden fazla ayın olmasından dolayı bu günlerden farklı aylar oluşur  Oysa 365 gün, bir tane yılı oluşturur  Böylece “gün” kelimesinin tekilinin (yevm) 365 defa geçmesi gibi, çoğulunun da (eyyam, yevmeyn) 30 defa geçmesi anlamlıdır  Güneş takvimi 30 ve 31 günlük aylardan oluşurken, Ay’a bağlı takvim 29 ve 30 günlük periyotlardan oluşur  Böylece 30 her iki takvimin kesişim kümesidir  Kuran’ın indiği toplumda Ay takvimi kullanıldığını göz önüne alırsak 30 sayısının kullanılması yine anlamlıdır  Ay’ın (gökteki gezegen) bir ayı (yılın kısmı olan) oluşturma süresi 29  53 gündür  Bunun yuvarlatılmışı ise 30’dur  Bu tarz matematiksel mucizelerde Kuran’ın matematiksel işlem olan yuvarlamayı tam doğru yaptığına tanık olmaktayız  Nitekim Dünya, Güneş’in çevresinde 365  25 günde dönüşünü tamamlar  Bunun yuvarlatılmışı 365’tir   Kelime Kuran'da geçiş adedi Günler 30 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #8 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19GÜN KELİMESİNİN TÜREVLERİ “Gün (yevm)” kelimesinin Kuran’da tekil olarak 365 kez, çoğul olarak 30 kez geçtiğini gördük  “Gün” kelimesinin bütün türevleriyle kullanımı ise 475 kezdir  Yani “gün” kelimesinin tekil, çoğul ve diğer türevlerinin toplamı 475’tir  475 sayısı 19x25’e eşittir  Kuran’daki matematiksel mucizeyi incelediğimiz bu Kelime-Uyumlarındaki-Matematiksel-Mucize kısmından sonra 19 Mucizesi’ni inceleyeceğiz  O bölümü okuduğunuzda 19’un neyi ifade ettiğini daha iyi anlayacaksınız  Kuran’daki Kelime-Uyumlarının-Mucizesi ile Kuran’daki 19 sistemi bu örnekte olduğu gibi içiçe geçebilmektedir  “Gün” kelimesinin Kuran’daki kullanımı, 19 mucizesinden bağımsız olarak da mucizevi özellikte olduğu için, biz “gün” kelimesi ile ilgili bulguları Kelime-Uyumlarında-Matematik (KUM) açısından inceledik  “Gün” kelimesinin türevlerindeki 19 çarpanı gibi 25 çarpanı da özel bir sayıyı ifade eder  Daha önce belirttiğimiz gibi gün kavramı Dünya’nın Güneş ile ilişkisi sonucunda oluşmaktadır  Dünya Güneş’in çevresindeki bir dönüşünü gerçekleştirirken 365 kez kendi çevresinde döner  Bu arada Güneş de kendi çevresinde aynı şekilde dönmektedir  Peki, Dünya kendi çevresinde 365 kez döndüğü zaman Güneş kendi çevresinde kaç kez döner? Sıkı durun, tam 25 kere    Anlaşılması kolay, taklidi imkansız bu mucizenin belirttiği sayı, Kuran’ın indiği dönemde, indiği bölgede bilinmiyordu  Kuran’ın anlamlı tekrar sayılarında, o sayıların belirttiği oluşumlara işaret etmesi mucize olduğu gibi, bu sayıların o dönemde bilinmeyenleri ifade etmesi de mucize oluşturmaktadır  Ayrıca 25’in katsayısı olan 19’un Güneş-Dünya-Gün kavramları bağlamında önemi vardır  Çünkü Dünya’nın, Güneş’in ve Ay’ın aynı hizaya geldiği Meton devri; 19 Dünya yılında bir oluşur  Yani Güneş bir Meton devrinde 19x25= 475 defa kendi etrafında dönmüş olur  (Bir sonraki bölüm KUM-4’ü okuyun)  Evet, tam 475 kez  Bu sayı tamı tamına gün kelimesinin tüm türevleriyle Kuran’daki geçiş sayısına eşittir  Kelime Kuran’da geçiş adedi Gün kelimesinin tüm türevleri 475 (19x25) Güneş kendi ekseninin etrafında kaç kez döner? 25 Dünya’da bir yıl oluştuğunda Güneş bir Meton devrinde kendi ekseninin etrafında kaç kez döner? 475 (19x25) Bir Meton Devrinde Güneş, kendi ekseni etrafında 475 kez döner  ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #9 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19O GÜN VE KIYAMET GÜNÜ Kuran’da geçen “gün” kelimesinin hem tekil, hem çoğul, hem de tüm türevleriyle kullanılışının ayrı ayrı mucizeler oluşturduğunu gördük  Bunun dışında “gün” kelimesinin başka kelimelerle oluşturduğu tamlamalarda da matematiksel bir mucize vardır  Örneğin Dünya’nın sonunu ve ahiret hayatını belirten “O gün (yevme izin)” ve “kıyamet günü (yevmül kıyameh)” tamlamalarında bu durumu gözlemekteyiz  Her iki tamlama da 70’er defa olarak eşit bir şekilde geçmektedir  Kelimelerin geçişine örnek birer ayeti inceleyelim: O gün (yevme izin) öyle yüzler vardır ki nimetlerin içindedirler  88- Ğaşiye Suresi 8    Oysa ki kıyamet günü (yevmül kıyameh) yeryüzü tamamen O’nun avucundadır  39- Zümer Suresi 67 Kelime Kuran'da geçiş adedi O gün 70 Kıyamet günü 70 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #10 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19AY (Gökteki gezegen) Gökteki gezegen olarak “Ay (Kamer)” kelimesi, tüm türevleriyle Kuran’da tam 27 defa geçmektedir  Bu sayı, Ay’ın Dünya etrafındaki eliptik turuna eşittir  (Kitabımızın bilimsel mucizeleri anlatan ilk kısmının 15  ve 16  bölümlerinde Ay’la ilgili Kuran’ın anlatımlarına değindik  ) Kuran’da Güneş ve Ay’ın bir hesaba tabi olduğuna dikkat çekilir  (Bakınız 55- Rahman Suresi 5) Kuran’ın işaret ettiği gibi matematiksel hesaplandırmayla ifade edilebilen Güneş’in ve Ay’ın, Kuran’daki tekrar adetlerinde de matematiksel mucize sergilenmesi çok anlamlıdır  KelimeKuran'da geçiş adediAy27 Ay’ın eliptik turu kaç gün sürer? 27 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #11 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19AY (Senenin bölümleri) Kuran’da gökteki Ay, “Kamer” olarak farklı kelimeyle, senenin kısımları olan ay ise “şehr” olarak farklı kelimeyle ifade edilir  Birçok dilde bu böyledir  Örneğin İngilizce’de gökteki Ay, “Moon”dur, senenin bölümleri olan ay ise ayrı bir kelime “month”dır  Dünya’nın Güneş etrafındaki dönüşünde 365 tekil gün oluşurken; Ay, Dünya’nın etrafında 12 defa dönerek, 12 ay oluşturur  Kuran ayların sayısının 12 olduğunu söyler  1 yıl 12 tane aydan oluşur ve Kuran’da 12 defa olarak bir ay (şehr) kelimesi geçer  Ayların sayısının 12 olduğu Kuran’ın şu ayetinde belirtilir:    Allah’ın katında ayların sayısı onikidir    9- Tevbe Suresi 36 KelimeKuran'da geçiş adediBir ay12 Ayların sayısı veya bir senede Ay'ın Dünya etrafındaki dönüş sayısı12 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #12 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19AY’A GİDİLİŞ TARİHİ Kitabımızın ilk kısmının 16  bölümünde Ay’a gidileceğine dair Kuran’da geçen ifadeleri inceledik  Bu ifadelerin en önemlilerinden biri Kamer (Ay) Suresi’nin 1  ayetidir  İşte bu ayetten Kuran’ın sonuna kadar 1389 ayet vardır  Hicri takvime göre 1389 yılı, miladi 1969 yılına karşılık gelmektedir ve bu tarih Ay’a insanların ilk ayak bastığı tarihtir  (1389 sayısı ayrıca bu surenin veya Kuran’ın vahyedilmesinden yaklaşık 1389 yıl sonra Ay’a gidileceğine işret olarak da düşünülebilir  Çünkü hicri takvim Kuran’ın vahyinin devam ettiği bir tarihte başlamaktadır  ) Yaklaştı saat ve yarıldı Ay 54- Kamer Suresi 1 Ay (Kamer) Suresi'nin ilk ayetinden Kuran'ın sonuna kadar kaç ayet vardır?1389 Ay'a ilk insanın ayak basış tarihi Hicri takvimin hangi yılındadır?1389 ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #13 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19DENİZ-KARA ORANI Kuran’da “kara (el-berr)” kelimesi 12 defa geçmektedir  Buna karşılık “deniz (el-bahr)” kelimesi ise 32 defa tekrarlanmaktadır  (“El-bahr” ifadesi, denizler gibi göl, ırmak benzeri büyük suları da ifade eder)  Eğer “kara (el-berr)” kelimesinin tekrar adedinin “deniz (el-bahr)” kelimesinin tekrar adedine oranını alırsak ; 12/32 = 0  375 eder  Yeryüzünün toplam yüzölçümü 510 milyon km2 kadar bir alandır  Bunun 360 milyon km2 kadarı denizlerden oluşmaktadır  15 milyon km2 kadar bir alan ise buzullarla kaplıdır  Bunun dışında 135 milyon km2 kadar bir alan karalardır  Eğer yeryüzündeki karaların denizlere oranını alırsak; 135 milyon km2 / 360 milyon km2 = 0  375 eder   ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #14 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19DEMİRİN ATOM NUMARASI Kuran’da demirin kimyasal özelliklerinden birçoğuna işaretler vardır  İlk önce demirin öneminden ve özelliğinden söz eden biricik ayeti inceleyelim: Andolsun ki elçilerimizi açık kanıtlarla gönderdik ve onlarla birlikte kitabı ve ölçüyü indirdik ki insanlar adaleti ayakta tutsunlar  Ve demiri de indirdik  Onda zorlu bir kuvvet ve insanlar için yararlar vardır  57- Hadid Suresi 25 Kuran’da geçen “inzal” fiili genellikle Dünya dışından yapılan indirme ve gelişleri ifade eder  “İnzal” fiili Dünya’daki bir yaratılışın Dünya dışındaki oluşumlar sayesinde meydana geldiğini bize anlatır  Dünyamızın ilk sıcaklığı demirin oluşumuna uygun değildir  Hatta Güneş’imiz tipi orta büyüklükte yıldızlar bile demirin üretimi için yeterli ısıya sahip değildir  Bu yüzden demir, sırf Dünya’mıza değil, Güneş sistemimize bile indirilmiştir (inzal edilmiştir)  Şu anda Dünya’mızda var olan demir, Güneş sistemimize yüksek ısılı yıldızlardan gelmiştir  Kuran’ın demirin oluşumunu anlatırken “inzal” fiiliyle indirilme olayına dikkat çekmesi mucizevi niteliktedir  Kuran demirin atom numarası olan 26’ya da birçok şekilde dikkat çekerek matematiksel mucizesini sergiler  1  Kuran’da her harfin sayısal bir değeri vardır  (19’la ilgili bölümde tüm harflerin sayısal değerleriyle ilgili tabloyu yayınladık) Demir’in (Arapça’sı Hadid) sayı değeri 26’dır  Ha=8 Da=4 Ye=10 Da=4 Toplam=26 2- Demir’den bahseden ayet Hadid (Demir) Suresi’nin 25  ayetidir  Eğer bu surenin başındaki numarasız Besmele’yi sayarsak 26  ayeti olur  3- Bu surenin içinde geçen 26  Allah ismi de bu (25  ) ayetin içinde geçmektedir  Atom numarası bir elementin en temel özelliğidir ve atomun en temel yapıtaşı protonlar ile belirlenir  Demir 26 protonuyla 26 atom numaralıdır  Kuran’ın mesajının temeli, Allah ile alakalıdır  Demir (Hadid) Suresi’nin başından demirden bahseden ayetin sonuna kadar Kuran’ın en temel kelimesi olan Allah 26 defa geçer  İlginç değil mi? ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
|  | Matematik Ve 19 |  | 
|  08-20-2012 | #15 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Matematik Ve 19DEMİRİN İZOTOPLARI Demirin atom numarası (proton sayısı), Kuran’da demirden bahseden Demir (Hadid) Suresi’nin 25  ayetinde kodlu olduğu gibi, bu surede demirin izotoplarına da işaret vardır  1  Belirli bir demir anlamına gelen (el-Hadid)’in matematiksel değeri 57’dir  İngilizce’deki “the” gibi Arapça’da belirlilik takısı “el”dir  Türkçe’de bunun karşılığı yoktur  Bu belirlilik takısıyla ortaya çıkan 57 sayısı demirin izotoplarından biridir   Elif=1 Lam=30 Ha=8 Da=4 Ye=10 Da=4 Toplam=57 2- Hadid (Demir) Suresi, Kuran’ın 57  suresidir  57 demirin izotoplarından biridir   3  Hadid (Demir) Suresi, Kuran’ın sondan 58  suresidir  Bu da demirin diğer bir izotopudur  4  Bu surenin numaralı ayetlerinin sayısı 29’dur  Numarasız Besmele hesaba katılırsa bu sayı 30 olur  Bu iki sayı demirin dört izotopundan ikisinin nötron sayısına eşittir  Allah isminin tüm suredeki geçiş adedi ise diğer bir izotopun nötron sayısını vermektedir   ***alıntıdır*** | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |