Alain Badiou

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Alain Badiou




Önde gelen Fransız sol kanat düşünür, École Normale Supérieure ENS'nin eski Felsefe bölüm başkanıdır

Badiou aynı zamanda Sorbonne'da kurs aldığı bir süre olan 1956 ile 1961 arasında öğrencisi olduğu ENS'de bir felsefeci olmak üzere resmi eğitim aldı Matematiğe yönelik her zaman canlı ve sürekli bir ilgisi vardı Çok genç yaşlarda siyasal alanda etkin oldu, SFIO Sosyalist Partinin bir uzantısı olan Birleşik Sosyalist Partinin (PSU) kurucularındandı PSU özellikle Cezayir'in sömürge olmaktan kurtulması için etkin bir mücadele içindeydi

İlk romanı Almagestes'i 1964'te yazdı 1967'de Louis Althusser tarafından oluşturulan ve Jacques Lacan'ın etkisinde hızla büyüyen bir çalışma grubuna katıldı Mayıs 1968'de öğrenci ayaklanmaları Badiou'nun aşırı sola geçmesine neden oldu ve UCFML gibi aşırı radikal komünist ve Maoist gruplara katıldı 1969'da karşı-kültür düşüncesinin kalesi olan 8 Paris Üniversitesi fakültesine (Vincennes-Saint Denis), girdi

Burada, felsefe çalışmalarını Althusserci "bilimsel" Marksizm programından sağlıksız sapmalar olarak gördüğü profesör Gilles Deleuze ve Jean-François Lyotard ile ateşli entellektüel tartışmalar yaptı 1980'lerde hem Althusserci Marksizm hem de Lacan'cı psikanaliz bir düşüşe geçince (Lacan'ın ölümü ve Althusser'in akıl hastanesine yatırlması ile), Badiou, Théorie du sujet (1982) ve en büyük eseri, Being and Event (198 gibi daha teknik ve soyut felsefe çalışmalarını yayınladı Bununla birlikte, Badiou, son çalışmalarında da kullandığı, Althusser veya Lacan'ı ve Marksizm'e ve psikanalize dönük sempatik başvurularını, hiç bir zaman elden bırakmadı ENS'deki şimdiki pozisyonunu 1999'da aldı

Aynı zamanda başka bir çok kurumda da çalışmaktadır; Collège International de Philosophie (Uluslararası Felsefe Okulu) gibi Kendisi şimdi, 1985'te Maoist UCFML'den bazı yoldaşlarıyla kurduğu "L'Organisation Politique"'in bir üyesidir Badiou aynı zamanda bir tiyatro yazarı olarak Ahmed le Subtil gibi yazdığı oyunlarla büyük başarılar kazanmıştır Son on yılda , artan sayıda eseri Deleuze, Manifesto for Philosophy(Felsefe için Manifesto), Metapolitics( Politikalar), ve Being and Event gibi İngilizce'ye çevrilmiştir

İngilizce yayınlanan New Left Review ve Cabinet Magazine gibi dergilerde Badiou'dan kısa metinler yayınlanmaktadır

Felsefesi

Badiou felsefesinde bir çok düşüncenin tekrar kullanımını gerçekleştirir Onun amaçlarından biri gerçeğin bu kategorilerinin her türlü felsefe eleştirisi için kullanışlı olduğunu göstermektir Bu nedenle, bunları sanat ve tarih kadar ontoloji ve bilimsel keşifler için de kullanır

Dört Diskur

Badiou'ya göre, felsefe, felsefi gerçekleri üretmesi açısından kendisinin gerçek prosedürler olarak kabul ettiği dört durum (Sanat, Aşk, Politika ve Bilim) içinde yapılabilir Badiou çalışmalarında sürekli olarak, kendisinin felsefik bir "hastalık" olarak nitelendirdiği, bu diskurlardan her hangi birine kendi gerçeğini dayatmaktan felsefenin sakınması gerektiğini dile getirir Badiou sıklıkla "birleşme noktalarını" veya farklı diskurlar tarafından üretilen gerçekler arasındaki istisnai bağlantı sahalarını bulmaya çalışmıştır Badiou'nun gerçeklik prosedür içeriğinin dış gerçekliğin inkarı imasını içermediği akılda tutulmalıdır Badiou, Lacan'ı takip ederek,'gerçeği', gerçeklik prosedürleri çerçevesinde etkide bulunacaklar üzerinde tekrar etkide bulunacak şekilde öğretilebilecek varolanın hacmini ancak sembolize edilemeyecek gerçekliği tasarlamak için kullanmaktadır Böylece, bir gerçeklik prosedürüne gerçeğe ulaşmak için ihtiyaç duyulduğunda ,'gerçek' aynı zamanda onların gerçeği üretimi olasılığında bir dış sınır olarak iş görür

Estetik Dışı

"The Handbook of Inaesthetics"(Estetik Dışının El Kitabı) kitabında Badiou,'inestetik' ifadesini "yansıma/nesne ilişkisi"ni inkar eden artistik yaratıcılık içeriğine gönderme yapmak için uydurmuştur Mimesis düşüncesine veya'tabiatın' şiirsel yansımasına karşı bir tepki göstermek adına, Badiou sanatın'içkin' ve'biricik" olduğunu iddia eder Bir sanat eserindeki aracısızlıkta sunulan gerçeklik duygusuyla, içkin ve sanat ve sadece sanatta bulunan gerçeklik duygusuyla, biricik Felsefe ve sanat arasındaki bağ hakkındaki görüşü, kendisinin işlevlerini "bilginin biçimlerini onların içinde bazı gerçeğin bir delik açabilecek şekilde düzenlendiği" biçiminde iddia ettiği pedogoji motifine bağlıdır Bu fikirlerini Samuel Beckett'in düz yazıları, Stephane Mallarme'in ve Fernando Pessoa'nun (bunlar O'na göre felsefenin şimdilik nüfuz edemediği eserler meydana getirdiklerini iddia ettiği sanatçılardır) şiirleri ve diğerlerinin eserlerinden oluşan örneklerle geliştirmektedir

Türkçedeki Eserleri

- Sonsuz Düşünce Metis Yayınları, Nisan 2006, 2 Hamur
- Etik: Kötülük Kavrayışı Üzerine Bir Deneme Metis Yayınları, Mart 2004, 2 Hamur
- Felsefe İçin Manifesto Aralık Yayınları, Kasım 2005, 2 Hamur


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.