Far Cry 2 Geliştirme

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Far Cry 2 Geliştirme




Geliştirme
Tarihçe


Sistem gereksinimleri






Asgari
Önerilen


Microsoft Windows



İşletim sistemi
Service Pack 2 kurulu Windows XP ya da Windows Vista



Merkezi işlem birimi
Pentium 4 32 GHz, Pentium D 266 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ ya da daha iyisi
Intel Core 2 Duo Family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom ya da daha iyisi



Hafıza
1 GB
2 GB



Sabit Disk yeri
6 GB boş yer



Grafik işleme
Nvidia GeForce 6600 veya ATI Radeon 9800 Pro
NVidia 8600 GTS veya daha iyisi, ATI X1900 veya daha iyisi





Far Cry 2 yapım çalışması ana şirket Ubisoft tarafından 19 Temmuz 2007'de Fransa'nın başkenti Paris'te başlanmıştır Oyunun geliştirme çalışmalarını Ubisoft'un kolu olan Ubisoft Montreal ekibi başlatmıştır ve çıkış tarihi de 23 Ekim 2008 olarak belirlemiştir
Oyunun baş yapımcısı Louis-Pierre Pharand, tek kişilik oyun modunun yaklaşık 50 saatlik bir oynanışın ardından bitirebileceğini söylemiştir[10][11] Oyun baş tasarımcısı Clint Hocking'e göre oyunda her yere göz atarak bitirmenin 100 saate varacağı da belirtilmiştir[12]
Oyunun Alfa öncesi sürümüne ait bir videoda, oyun geliştiricilerinin yorumuyla beraber oyundan 13 dakikalık bir kesitte oyun görsellerinin tanıtımı Ağustos 2007'de gerçekleştirilmiştir Sunumda *****lı çarpışmalar, taşıt sürme ve benzersiz ilk yardım sahneleriyle gerçekçi kağıt haritalar gösterilmiştir Sunumda ağaçlara ateş edildiğinde ağaçların nasıl devrildiği ve bir süre sonra da nasıl yenilendiği, hacimsel rüzgarlar sayesinde kıpraşan bitkiler ve devinimli olarak yayılan ateş gibi çeşitli çizgesel özellikler de gösterilmiştir İnsan yapımı binaların büyük çaptaki yıkımını gösteren sahneler de göze çarpmıştır[13]
İnceleme
Temmuz 2007'de Ubisoft oyun için incelemeler yapmak için Afrika'ya oyun geliştirici ekibi göndermiştir Kenya etrafında gezmek ve çayırlıklarda kamp yapmak iki haftalarını almıştır Oyun yapımcısı, Louis-Pierre Pharand gezi ardından oyun tasarımı "çok yanlış" yaptıklarının farkına varmış ve "oyuncunun kendisini gerçekten orada hissetmesi" için bir takım değişiklikler yaptıklarını söylemiştir[14] Tek tük Afrika'ya özgü yabani hayvanların oyunda bulunduğunu ancak hayvanların sadece otçullardan oluştuğunu ve geliştiricilere göre yırtıcılar olsaydı ölçülü bir oyun denetimi olmaz Etçillerin tüm otçulları yeme durumu ortaya çıkar ve bu da oyun denetimlerini zora sokardı[15]
Harita Düzenleyicisi
Far Cry 2'nin harita düzenleyicisi kullanım kolaylığı sağlayabilmek için belirli bir biçimde tasarlandı Kolaylıkla yükselip/alçalan arazi gibi özellikler içermektedir Bir videoda Eyfel Kulesini oyunda kullanılan grafiklerle çizilmiş ve oyun grafiklerinin ne kadar üstün olduğu gösterilmiştir[16][17] Harita düzenleme modu taşıtlar, binalar, köprüler ve daha fazla oyun içi nesneleri takdim edecektir Ancak (sabit *****lar hariç tüm *****lar harita düzenleme modunda yer verilmemiştir Oyuncu düzenleme modunda binalar ve yapılar gibi nesnelerle istediği şekilde harita düzenleyebilir Ayrıca oyunun resmi sitesinden hazır haritalar indirilebilir veya siteye yüklenebilir Bu yapılar oyunda hazır olarak bulunduğundan harita yükleme ve indirme işlemleri kısa sürmektedir Her bir harita için hafıza boşluk sınırı olduğu 2008'de duyurulmuştur
Oyun Motoru
Ubisoft, Far Cry 2'ye özel olarak Arapça kökenli bir sözcük olan ve dilimizde de yaygın olarak kullanılan Dunia (Dünya) adındaki bir oyun motoru kullanmıştır Dilimizde sıkça kullanıldığı gibi Arabistan yarımadası ve Afrika ülkelerinde de kullanılmakdır[18]
Dunia Motoru, Far Cry 2 için Ubisoft Montreal geliştiric ekip tarafından özel olarak oluşturulmuştur Motorda gerçekçi yarı yıkılabilir çevreler, devingen ateş yayılımı ve fırtına efektleri gibi çeşitli özel efektler[19], gerçek zamanlı gece-gündüz döngüsü, devingen müzik sistemi ve hazırlıksız düşmanların yapay zeka hareketleri bulunmaktadır
Motor çift çekirdekli işlemcilerin yayında çok çekirdekli işlemcilerden faydalanacakken DirextX 9'un yanında DirectX 10'u da destekleyecek[20] Ubisoft Hollanda Üst Düzey Ürün Müdürü Michiel Verheijdt'e göre Far Cry'da kullanılan motorun sadece yüzde 2'si veya 3'ü kullanılmıştır Ek olarak da Crysis'te kullanılmış olan oyun motoru CryEngine 2'den daha az sistem isteyen bir oyun motoru olduğu belirtilmiştir[21]
Far Cry 2 hem de Philips'in geliştirmiş olduğu amBX teknolojisini desteklemektedir Teknoloji uygun donanımla titreşim efektleri, renkli çevre aydınlatması, rüzgar efektleri ve bunun gibi teknolojilere olanak sağlamaktadır
Grafikler
Ubisoft'un 2008 Ekim'de satışa sunduğu oyun, 2004 yılındaki tropik adada geçen birincil kişilik aksiyon tarzındaki oyunun devamı niteliğindedir Far Cry'ın orijinal yapımıcısı Crytek, bu aralar Crysis üzerinde yoğunlaştığından oyunun PC uyarlaması Ubisoft'un Montreal stüdyosuna vermiştir Bu yüzden oyunda Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır
Ubisoft, Far Cry 2'nin grafik motoru tanıtımı için Ubidays 2008'de demo bir video yayınladı Oyunda kullanılan grafik motorunun adı "Dunia" ve Far Cry 2 için özel olarak geliştirildi: Dunia, Doğu Afrika'da kullanılan bir dil olan Swahili'de "Dünya" anlamına gelen bu sözcük Türkçe söylemine de oldukça yakındır Oyun motoru DirectX 9 ve DirectX 10 kalitesinden faydalanmakta ve çok çekirdekli işlemcilerin performansını da göstermeye yarıyor Oyunun toplamda 50km2 bir alanda geçtiği, yarım saatlik bir ilerlemeden sonra oyundaki eğitim bölümü bitiyor ve haritadaki kapalı yerler açılmaktadır
Oyun gerek görev çokluğuyla gerekse de göreve giderkenki harcanan süre nedeniyle sıkı bir oyuncu 1 Haftada rahatça bitirebilir Oyunda bütün görevleri yapmak istenilirse de 2-3 Haftaya varacağı kesindir
Oyunda ateş oyunda önemli bir yer tutuyor Oyunda ateşin yayılması ve rüzgarla etkileşimi ayrıntılı biçimde ele alınmış Otlak bir alanı, ağacı ve hatta binaları yakmak mümkündür Yakılan yeşilliklerin bir süre sonra yavaş yavaş büyümesi gözlemlenebilecek




Oyun grafiklerinin ciddi anlamda geliştirildiği belli oluyor


Oyunda ölünce yapay zekaya sahip arkadaşlarınızdan birisi yardımınıza gelerek sizi kurtarıp güvenli bir bölgeye taşıyacak Gerçeğe yaklaşma anlamında güzel bir düşünce olan bu yolla karakterinizin bilinci gidip gelecek İyileşene kadar bekleyip hayata geri dönüldüğünde karakterin denetimine devam edilebilecek
Far Cry 2 ile Philips'in geliştirdiği Ambx teknolojisi kullanılıyor Ambx yapay bir ortam oluşturma düzenidir Uygun donanımlarla oyundaki fiziksel gelişmeleri bilgisayar karşısında yaşanabiliyor Titreşimler, rüzgar efektleri, ortam aydınlatması gibi özellikler de oyunda bulunuyor[22]

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.