![]() |
Haydarpaşa Tren Garı... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Haydarpaşa Tren Garı...![]() 1908 yılında İstanbul ve Bağdat arasındaki Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilen tren garıdır ![]() ![]() Bu Gar, TCDD'nin ana istasyonudur ![]() ![]() ![]() ![]() Devrin Padişahı II ![]() ![]() ![]() ![]() Binanın bulunduğu sahaya III ![]() ![]() ![]() Bu Binanın inşaatı, Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir ![]() ![]() ![]() İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Conu adlı mimarlar tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır ![]() ![]() Birinci Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917'de yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar görmüştür ![]() ![]() Yeniden onarılan bu bina bugünkü şeklini almıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Aslına uygun olarak yeniden onarılan bina, 1976'da geniş çapta onarılmış ve 1983'ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır ![]() ![]() Haydarpaşa garı önündeki dalga kıran 1899 yılında yapıldı ![]() ![]() ![]() 1902 yılında Dalga kıran'ın ortasına zamanın padişahı II ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|