|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
4734, alimlarinda, aşnin, balik, bendi, esas, hakkinda, hizmet, ihale, kamu, kanununun, maddesinin, mal, sayili, usuller, uyarinca, uygulanacak, yapacaği, üncü, ürünleri, yönetmelik |
![]() |
Et Ve Balik Ürünleri A.Ş.Nin 4734 Sayili Kamu İhale Kanununun 3 Üncü Maddesinin (G) Bendi Uyarinca Yapacaği Mal Ve Hizmet Alimlarinda Uygulanacak Esas Ve Usuller Hakkinda Yönetmelik |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Et Ve Balik Ürünleri A.Ş.Nin 4734 Sayili Kamu İhale Kanununun 3 Üncü Maddesinin (G) Bendi Uyarinca Yapacaği Mal Ve Hizmet Alimlarinda Uygulanacak Esas Ve Usuller Hakkinda YönetmelikET VE BALIK ÜRÜNLERİ A ![]() ![]() ET VE BALIK ÜRÜNLERİ A ![]() ![]() Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() Maliye Bakanlığından Resmi Gazete Tarihi: 10/03/2004 Resmi Gazete Sayısı: 25398 BİRİNCİ BÖLÜM:Genel Hükümler Amaç ve Kapsam Madde 1 - Bu Yönetmelik, Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dayanak Madde 2 - Bu Yönetmelik, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (g) bendi ile geçici 4 üncü maddesi uyarınca hazırlanmıştır ![]() İstisnalar Madde 3 - Aşağıda sayılan işler bu Yönetmeliğin dışındadır ![]() a) Kurumun doğrudan mal ve hizmet üretimine veya ana faaliyetlerine yönelik ihtiyaçları dışındaki mal veya hizmet alımları, b) Yapım işleri, c) Kasaplık canlı hayvan ve et alımları ile kanatlı kümes hayvanları ve etleri, balık ve diğer su ürünlerinin alımları, d) Kırmızı et ile kanatlı kümes hayvanları ve etleri, balık satışları ile bunların ham, yarı mamül ve mamülleri ile yan ürünlerinin satışları, e) Gerçek ve tüzel kişilere şirketçe yapılan hizmetler ![]() Yukarıda sayılan (a) ve (b) bentlerindeki işler 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındadır ![]() ![]() Tanımlar Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen; a) Kurum: Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() b) İş Yeri: Kombina Müdürlükleri, Et Sanayi İşletmesi ve Tavuk Kombinası Müdürlüğü, Soğuk Depo Şefliğini, c) İdare: Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() d) İhale Komisyonu: Bu Yönetmeliğe göre oluşturulan ve ihale işlemlerini yürütmekle görevli olan komisyonları, e) Alt Komisyon: Bu Yönetmeliğin 31 inci maddesine göre kurulan komisyonları, f) Sipariş: Yükleniciye İdare tarafından mal veya hizmet alınacağının yazılı olarak bildirilmesini, g) Sözleşme: İdare ile yüklenici arasında yapılan yazılı anlaşmayı, h) İhale Dokümanı: İhale konusu mal ve hizmet alımlarında, isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgileri, ı) Alım: İdarenin yapacağı, bu Yönetmeliğin 1 inci maddesinde tanımlanan mal ve hizmet alımlarını, j) Mal ve Hizmet: Bu Yönetmeliğin 1 inci maddesinde tanımlanan mal ve hizmetleri, k) Yaklaşık Maliyet: İhale yapılmadan önce idare tarafından, bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere göre ihtiyaç konusu malın yaklaşık maliyetin tespitini, l) Uygun Bedel: Teklif edilen bedellerin fiyat, kalite, teslim süresi gibi unsurlar dikkate alınmak suretiyle tercihe layık görülenini, bedel tahmini yapılamayan ihalelerde alım konusu mal veya hizmetin teknik yönünün de incelenmesi sonucu teklif edilen bedellerin uygun görülenini, m) Ehliyet Belgesi: İsteklilerden istenilen, ihale konusu işte yeterliklerini gösterir resmi belgeler veya komisyona güven verici nitelikteki belgelerin her birisini, n) İhale: Bu Yönetmelikte belirlenen yöntem ve kurallarla yapılacak mal, hizmet alımlarının istekliler arasından seçilecek birisi üzerinde bırakıldığını gösteren ve yetkili merciin onayını müteakip siparişin verilmesi/sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemlerin tümünü, o) İstekli: İhaleye teklif veren gerçek veya tüzel kişi veya kişileri, p) Yüklenici: Üzerine ihale yapılan ve sipariş verilen/sözleşme imzalanan istekliyi, r) Kamu Kurum ve Kuruluşları: Genel ve katma bütçeli idareler, belediyeler, il özel idareleri, sermayesinin yarısından fazlası Devlete ait olan kamu iktisadi teşebbüsleri, kamu yararına Kanunla kurulmuş tüzel kişiliğe sahip kuruluşlarla tüm bu kurum ve kuruluşlara bağlı işletmeleri, s) Yetki Limitleri: Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() t) İhale Onay Makamı: Yetki limitlerine göre belirlenen onay makamlarını, u) Birim: Şirket genel organizasyon şemasında yer alan faaliyet birimlerini, v) Satınalma Birimi: Bu Yönetmeliğe göre mal ve hizmet alım işlerini yürüten İdari İşler Dairesi Başkanlığını, bağlı İş yerlerinde görevli satınalma birimlerini, y) Amili Firma : Satın alınacak mal ve/veya hizmet alımı işinin sahip olduğu teknik özellikleri nedeniyle diğer bir firmanın başka marka, model veya tipteki ürünü ve/veya hizmeti ile ikame edilmesi pratik ve/veya ekonomik olmayan mal veya hizmeti satan firmayı, ifade eder ![]() Temel İlkeler Madde 5 - İdare, bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur ![]() Yıllık yatırım programında ve iş programında yer almayan, ödeneği bulunmayan işler için ihaleye çıkılmaz ve tedarik yapılmaz ![]() ![]() İKİNCİ BÖLÜM:İhale Komisyonları ve Çalışma Kuralları İhale Komisyonları Madde 6 - İhale Komisyonu biri Başkan dördü üye olmak üzere en az beş kişiden oluşur ![]() ![]() İhale Komisyonları: a) İdare Genel Müdürlüğünde; 1) Genel Müdürlük İhale Komisyonu, 2) İdari İşler Dairesi Başkanlığı İhale Komisyonu, 3) Satınalma Müdürlüğü İhale Komisyonu b) Bağlı İş yerlerinde; 1) İş Yeri İhale Komisyonu, şeklinde oluşturulur ![]() İhale komisyonlarının oluşumu aşağıda gösterilmiştir ![]() a) İdare Genel Müdürlüğünde; 1) Genel Müdürlük İhale Komisyonu: İhale Onay Yetkilisi: Yetki limitlerine göre Genel Müdür veya Yönetim Kurulu, Başkan : Satınalma biriminin bağlı olduğu Genel Müdür Yardımcısı, Üye : I ![]() Üye : İdari İşler Dairesi Başkanı, Üye : Mali İşler ve Muhasebe Dairesi Başkanı, Üye : Taleple ilgili Birimin Daire Başkanı, 2) İdari İşler Dairesi Başkanlığı İhale Komisyonu: İhale Onay Yetkilisi: Satınalma biriminin bağlı olduğu Genel Müdür Yardımcısı, Başkan : İdari İşler Dairesi Başkanı, Üye : Hukuk Müşaviri veya Avukat, Üye : Mali İşler ve Muhasebe Dairesi Başkanlığından ilgili Şube Müdürü, Üye : Satınalma ve İhale Şube Müdürü, Üye : Taleple ilgili Birimin Şube Müdürü, 3) Satınalma Müdürlüğü İhale Komisyonu: İhale Onay Yetkilisi: İdari İşler Dairesi Başkanı, Başkan : Satınalma ve İhale Şube Müdürü, Üye : Hukuk Müşaviri veya Avukat, Üye : Mali İşler ve Muhasebe Dairesi Başkanlığından ilgili Şube Müdürü, Üye : Stok Kontrol ve İdari İşler Şube Müdürü, Üye : Taleple ilgili Birimin Şube Müdürü, b) Bağlı İş yerlerinde; 1) İhale Komisyonu: İhale Onay Yetkilisi: Birim Müdürü, Başkan : Satınalma biriminin bağlı olduğu Müdür Yardımcısı, Üye : Malzeme ikmal/Ticaret şefi, Üye : Muhasebe şefi, Üye : İşletme şefi, Üye : Makine Enerji şefi, Bağlı İş yerlerinde üye olarak belirlenen şefliklerin olmaması halinde Birim Müdürü diğer Şeflerden üye görevlendirebilir ![]() İzin, geçici görev gibi nedenlerle İhale Komisyonları Başkan ve üyelerinden herhangi birinin komisyona iştirak edememesi halinde; o başkan veya üyenin görevini yürüten kişi, komisyona iştirak eder ![]() İhale komisyonunda Başkan ve Üye olarak bulunan kişi aynı kararı onaylayamaz ![]() ![]() Komisyonun Çalışma Kuralları Madde 7 - Komisyon, Başkanın veya görevlendireceği satınalma biriminin daveti ile, eksiksiz olarak toplanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tekliflerin komisyonda incelenip sonuçlandırılması esastır ![]() ![]() ![]() Komisyon, bu Yönetmeliğe göre ihaleyi sonuçlandırmaya ve gerekli kararları alıp onaya sunmaya yetkili ve görevlidir ![]() İhale Onay Yetki Limitleri Madde 8 - İhale onay yetki limitleri; a) İdare Genel Müdürlüğünde; 1) Yaklaşık maliyeti ve satınalma bedeli 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Yaklaşık maliyeti ve satınalma bedeli 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3) Yaklaşık maliyeti ve satınalma bedeli 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4) Yaklaşık maliyeti ve ihale bedeli 50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5) Yaklaşık maliyeti ve ihale bedeli 100 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ile yapılır ![]() ![]() b) Bağlı iş yerlerinde; 1) Yaklaşık maliyeti ve satınalma bedeli 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Yaklaşık maliyeti ve satınalma bedeli 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ile yapılır ![]() ![]() c) (a) bendinin 3, 4 ![]() ![]() ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:İhale Dokümanı İhale Dokümanını Hazırlayacak Birim ve Yaklaşık Maliyetin Belirlenmesi Madde 9 - İhale konusu olan işlerin özelliğine göre ihaleden önce hazırlanacak teknik ihale dokümanı, ihtiyaç sahibi birim tarafından; idari ihale dokümanı ile ihale sonucunda teklifi uygun görülen yüklenicilerle yapılacak sözleşmeler ise ihaleyi yapan Satınalma Birimince hazırlanır ![]() İdari ihale dokümanının hazırlanması esnasında, gerek duyulması halinde Hukuk Müşavirliği ve ilgili birimlerden görüş alınır ![]() ![]() Mal veya hizmet ihalesi yapılmadan önce İdarece, her türlü fiyat araştırması yapılarak katma değer vergisi hariç olmak üzere yaklaşık maliyet belirlenir ve dayanaklarıyla birlikte bir hesap cetvelinde gösterilir ![]() ![]() Teknik ve İdari İhale Dokümanında Yer Alması Gereken Konular Madde 10 - İhtiyaç sahibi birim tarafından hazırlanan teknik ihale dokümanı rekabeti ortadan kaldıracak bir marka, sistem ve patenti işaret edecek şekilde olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() İhale dokümanında, işin niteliğine göre konulacak özel ve teknik şartlardan başka, genel olarak aşağıdaki şartlardan gerekli olanlar yer alır ![]() a) İhale konusu işin ; türü, niteliği, miktarı ve ihale yöntemi, b) İşin ve ihalenin yapılma yeri ve zamanı, teslim etme ve alma şekil ve şartları, c) Tekliflerin opsiyonu, d) Ödeme koşulları, fiyat esasları, e) Vergi, resim ve harçlarla, sipariş/sözleşme giderleri, sigorta giderleri, fon ve diğer masrafların kimin tarafından ödeneceği, f) Ekonomik açıdan en düşük fiyatın en uygun fiyat olduğu, g) Teminat alınması gereken işler için alınacak geçici teminatın ihale dokümanında belirtilen süre için geçerli, kesin teminatın ise idarenin belirlediği süreye uygun olması gerektiği, h) Sözleşme gerektiren durumlarda sözleşmelerin noterce onaylanıp onaylanmayacağı, ı) Yüklenilen işin bir bölümünün ya da tamamının yapılmaması halinde yapılacak işlemler, uygulanacak cezai şartlar, j) Gerektiğinde yapılacak muayene ve tahlillerin hangi kuruluşlarda yapılacağı, masrafların kimin tarafından karşılanacağı, k) Muayene sırasında, görülen arıza ve eksikliklerin giderilmesi için tanınacak sürenin cezalı süreden sayılıp sayılmayacağı, l) Uyuşmazlıkların çözümünde yetkili mahkeme ve icra daireleri; Türk Mahkemelerinin yetkili olması durumunda sözleşme ve ihale dokümanının Türkçe metninin geçerli olacağı, m) İhale miktarında, ihale dokümanında belirlenen oranlarda azalma ve çoğalmaların iki tarafça kabul edileceği, n) Yüklenicilerden işin önem ve özelliğine göre, Ticaret Odasından alınacak faaliyet belgesi, mali durum belgesi, teknik personel beyannamesi, iş yaptığı banka referans mektubu, iş deneyim belgeleri, teknik kapasitesi, taahhütte bulunduğu işler, yeterlik belgesi gibi ehliyet ve benzeri belgelerin aranabileceği, o) Kurumun bu iş ve işlemlerle ilgili olarak 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi olmadığı, p) Yüklenicinin Kurumun yazılı izni olmadan işi başkasına devredemeyeceği, r) Yükleniciye ilgili madde hükümlerine göre avans verilecekse bunun koşul, miktarları/oranları ve avans mahsup oranı, s) Mücbir sebepler ve süre uzatımı verilmesini gerektiren hususlar, t) En son teklif verme saatinden sonra gelen tekliflerin hiç bir şekilde değerlendirmeye alınmayacağı, u) Kurumun herhangi bir aşamada ihaleyi iptal edebileceği, v) İhale dokümanı Türkçe ile birlikte yabancı dilde de düzenlenmiş ise herhangi bir ihtilaf halinde Türkçe metnin geçerli olacağı, y) Diğer önemli ve gerekli hususlar ![]() Ortak Girişimler Madde 11 -Ortak girişimler birden fazla gerçek veya tüzel kişi tarafından iş ortaklığı veya konsorsiyum olarak iki türlü oluşturulabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yasak Fiil ve Davranışlar Madde 12 - İhalelerde aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır: a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek ![]() b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak ![]() c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek ![]() d) Alternatif teklif verebilme halleri dışında, ihalelerde bir istekli tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermek ![]() e) 16 ncı maddeye göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak ![]() Bu yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun Dördüncü Kısmında belirtilen hükümler uygulanır ![]() DÖRDÜNCÜ BÖLÜM:İhale İlanları, Katılamayacak Olanlar ve Teminatlar İhale İlanları Madde 13 - İhaleye çıkarılacak iş, her türlü hazırlığı ve ihale dokümanı tamamlandıktan sonra isteklilere ilan yoluyla iletilir ![]() İlanlar ihalenin yapılacağı tarihten en az 15 takvim günü önce yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İhale konusu işle ilgili meslek kuruluşları bulunması ve gerek görülmesi hallerinde bu maddedeki süreler içerisinde önceden bu kuruluşlara da duyuru yapılabilir ![]() Kurum repertuvarında yer alanlar ile ihale konusu iş ile iştigal ettiği belirlenen Firma ve Kuruluşlara da yazılı olarak duyuru yapılır ![]() Uluslararası ihalelerde ihale şartları Ticaret Ataşelikler / Büyükelçilikler aracılığı ile veya doğrudan Kurum tarafından yazılı olarak ya da faksla ve/veya diğer haberleşme araçları ile isteklilere duyurulabilir ![]() İlanlarda Bulunması Gerekli Konular Madde 14 - İhale edilecek işin önem ve özelliğine göre; a) Alım konusu malın veya hizmetin türü, teslim yeri, miktarı, b) İhalenin hangi usulle, nerede ve ne zaman yapılacağı, c) Kapalı tekliflerin nereye ve ne zaman verileceği, d) İhale dokümanının bedelli veya bedelsiz nerelerden temin edilebileceği, e) Kurumun bu iş ve işlemlerle ilgili olarak 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi olmadığı, f) Diğer önemli ve gerekli hususlar, ilanlarda yer alır ![]() İlan Gerektirmeyen Durumlar Madde 15 - Aşağıdaki hallerde alımlar; Kurumda kayıtlı firmalardan ve ihale konusuyla iştigal eden firmalardan teklif istenmek suretiyle, ilan verilmeksizin gerçekleştirilir ![]() a) Yaklaşık maliyeti 20 milyar TL'sını aşmayan alımlar, b) Amili firmalardan yapılacak alımlar, c) Pazarlık usulü ile yapılacak alımlar, kapsamında belirlenen işler, d) Genel Müdürlük Makamı onayı almak şartıyla acil durum gerektiren alımlar ![]() İhaleye Katılamayacak Olanlar Madde 16 - Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar ![]() a) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 3713 sayılı *****le Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar ![]() b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler ![]() c) İdarenin ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler ![]() d) İdarenin ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar ![]() e) (c) ve (d) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri ![]() f) (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin %10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç) ![]() İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler bu işin ihalesine katılamazlar ![]() ![]() ![]() İdare bünyesinde bulunan veya idare ile ilgili her ne amaçla kurulmuş olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bunların kurmuş oldukları veya ortak oldukları şirketler bu idarelerin ihalelerine katılamazlar ![]() Bu yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir ![]() ![]() İhalelerden yasaklananlar ve yasakları kaldırılanlar satınalma birimince Kamu İhale Kurumuna bildirilir ![]() Geçici Teminat Madde 17 - İhalelerde teklif edilen bedelin %3'ünden az olmamak üzere istekli tarafından verilecek tutarda geçici teminat alınır ![]() Kesin Teminat Madde 18 - Taahhüdün sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak amacıyla, sözleşme yapılmadan önce ihale üzerinde kalan istekliden ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle %6 oranında kesin teminat alınır ![]() Ek Teminat Madde 19 - Yüklenicinin kusurlu davranışlarından kaynaklanan zararın giderilmesi amacıyla ek teminatın alınmasına gerek görülen ihalelerde tahakkuk edecek istihkaklarından belirtilen oranda ek teminat tahsil edilir ![]() ![]() Teminat Olarak Kabul Edilecek Değerler Madde 20 -Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda gösterilmiştir: a) Tedavüldeki Türk Parası ![]() b) Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen teminat mektupları ![]() c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler ![]() İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan bankaların veya özel finans kurumlarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir ![]() (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir ![]() Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale komisyonlarınca teslim alınamaz ![]() ![]() İhale üzerinde kalan istekli ile ihale komisyonunca uygun görülen ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait teminat mektupları ihaleden sonra Muhasebe Müdürlüklerine ya da muhasebe şefliklerine teslim edilir ![]() ![]() ![]() Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir ![]() Her ne suretle olursa olsun, idarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz ![]() Kesin Teminatın Geri Verilmesi Madde 21 - Taahhüdün sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra alınmış olan kesin teminat; alınan mal veya yapılan iş için bir garanti süresi ön görülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı yükleniciye iade edilir ![]() ![]() Teminat Aranmayacak İhaleler Madde 22 - Gerekli görülen aşağıdaki hallerde; a) Kamu kurum ve kuruluşlarından yapılan alımlarda, b) Amili firmalardan yapılacak alımlarda, c) Mal ve hizmetin on gün içerisinde bir defada teslim ve yerine getirilme imkanının bulunduğu ihalelerde, d) Yaklaşık maliyeti 5milyar TL'sını geçmeyen mal ve hizmet alımlarında, kısmen ya da tamamen geçici ve/veya kesin teminat aranmayabilir ![]() Avans Verilmesi Madde 23 - Zorunlu ve özellik arzeden durumlarda yetki limitleri dahilinde Yönetim Kurulu veya Genel Müdür onayı alınmak kaydıyla kesin banka teminat mektubuna karşılık belirlenecek avans mahsup oranlarına göre yüklenicilere avans verilebilir ![]() BEŞİNCİ BÖLÜM:İhale Usulleri ve Tekliflerin Değerlendirilmesi İhale Usulleri Madde 24 - Kurumun ihalelerinde aşağıda belirtilen usullerden birisi uygulanır ![]() 1) Açık İhale usulü 2) Belli istekliler arasında ihale usulü 3) Pazarlık Usulü 4) Doğrudan temin Usulü Açık İhale Usulü Madde 25 - Açık ihale usulü, bütün isteklilerin teklif verebildiği usuldür ![]() Belli İstekliler Arasında İhale Usulü Madde 26 - Belli istekliler arasında ihale usulü, yapılacak ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda idarece davet edilen isteklilerin teklif verebildiği usuldür ![]() ![]() Ön yeterlik dokümanı ile ön yeterlik ilânında belirtilen değerlendirme kriterlerine göre adayların ön yeterlik değerlendirmesi yapılır ![]() ![]() ![]() Ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda yeterli bulunmayan adaylara da yeterli bulunmama gerekçeleri yazılı olarak bildirilir ![]() ![]() ![]() Teklif veren istekli sayısının üçten az olması nedeniyle ihalenin iptal edilmesi durumunda, ihale dokümanı gözden geçirilerek varsa hatalar ve eksiklikler giderilmek suretiyle, ön yeterliği tespit edilen bütün istekliler tekrar davet edilerek ihale sonuçlandırılabilir ![]() Pazarlık Usulü Madde 27 - Aşağıda belirtilen hallerde pazarlık usulü ile ihale yapılabilir: a) Açık ihale usulü veya belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılan ihale sonucunda teklif çıkmaması ![]() b) Açık ihale usulü veya belli istekliler arasında yapılan ihale sonucunda teklif edilen bedellerin yaklaşık maliyetin üzerinde olması veya İhale Komisyonunca yapılan değerlendirmede fiyatların uygun görülmemesi halinde, c) Önceden düşünülmesi mümkün olmayan, ani ve beklenmeyen olayların ortaya çıkması, d) Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen veya idare tarafından önceden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması ![]() e) Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması ![]() f) İhalenin, araştırma ve geliştirme sürecine ihtiyaç gösteren ve seri üretime konu olmayan nitelikte olması ![]() g) İhale konusu mal veya hizmet alımlarının özgün nitelikte ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve malî özelliklerinin gerekli olan netlikte belirlenememesi ![]() (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen hallerde ilan yapılması zorunlu değildir ![]() ![]() İlân yapılacak hallerde, ilânda ihale konusu alanda faaliyet gösteren ve idarece yeterliği tespit edilen adaylar ile görüşme yapılacağı belirtilir ![]() ![]() Bu madde kapsamında pazarlık usulü ile yapılacak ihalelerde, istekliler, öncelikle ihale konusu işin teknik detayları ve gerçekleştirme yöntemleri gibi hususlarda fiyatı içermeyen ilk tekliflerini sunar ![]() ![]() ![]() Tekliflerin ihale komisyonunca değerlendirilmesi aşamasından sonra, isteklilerle verdikleri teklifler üzerinde fiyat görüşmesi yapılacaktır ![]() Bu fiyat görüşmesinde; ihale komisyonu istekliler ile yapacağı tek toplantıda, teklif veren isteklileri ve bunların teklif ettikleri fiyatları açıklar ve isteklilerden, ilk tekliflerine bağlı kalmak kaydıyla ihale kararına esas olacak son indirimli fiyat tekliflerini yazılı ve kapalı olarak sunmalarını ister ![]() ![]() (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen hallerde tekliflerin ihale Komisyonunca değerlendirilmesi aşamasından sonra ihaleye teklif verenler veya tespit edilen diğer istekliler davet edilerek iş açık eksiltme usulü ile sonuçlandırılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() (f) ve (g) bentlerine göre yapılacak ihalelerde teklif veren istekli sayısının üçten az olması halinde ihale iptal edilir ![]() Doğrudan Temin Madde 28 - Aşağıda belirtilen hallerde ihtiyaçların ilan yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın doğrudan temini usulüne başvurulabilir ![]() a) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi ![]() b) Sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile ilgili özel bir hakka sahip olması ![]() c) Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınması ![]() d) İdare Genel Müdürlüğünde 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() e) İdarelerin ihtiyacına uygun taşınmaz mal alımı veya kiralanması ![]() f) Özelliğinden dolayı stoklama imkanı bulunmayan ve acil durumlarda kullanılacak olan ilaç, tıbbi sarf malzemeleri ile test ve tetkik sarf malzemesi alımları ![]() Bu maddeye göre yapılacak alımlarda, ihale komisyonu kurma ve yeterlik kurallarını arama zorunluluğu bulunmaksızın, satınalma birimleri tarafından piyasadan konu ile iştigal eden firmalardan teklif alınmak suretiyle ihale onayı yetki limitleri dahilinde onay makamının oluru ile ihtiyaçlar temin edilir ![]() ![]() Tekliflerin Hazırlanması ve Sunulması Madde 29 - Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur ![]() ![]() ![]() Teklif mektupları yazılı ve imzalı olarak sunulur ![]() ![]() ![]() Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tekliflerin Alınması ve Açılması Madde 30 - İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır ![]() ![]() ![]() ![]() İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teknik Birim veya Alt Komisyonda İnceleme Gerekliliği Madde 31 - Teklifler, ihale komisyonunca konu gereği teknik birimlere veya oluşturulacak bir alt komisyona, ara karar alınarak incelemeye verilebilir ![]() ![]() Alt komisyon, teklifleri teknik ve gerek görülmesi halinde fiyat ve idari ihale dokümanı yönlerinden karşılaştırmalı olarak incelemesini yansıtacak şekilde bir cetvelde toplar ![]() ![]() Tekliflerin Değerlendirilmesi Madde 32 - İhale komisyonu tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden yazılı olarak tekliflerini açıklamalarını isteyebilir ![]() ![]() Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı 30 uncu maddeye göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En son aşamada, isteklilerin teklif mektubu eki cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı kontrol edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşırı Düşük Teklifler Madde 33 - İhale komisyonu verilen teklifleri değerlendirdikten sonra, diğer tekliflere veya idarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder ![]() ![]() İhale komisyonu; a) İmalat sürecinin, verilen hizmetin ekonomik olması, b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal ve hizmetlerin temini işinin yerine getirilmesinde kullanacağı avantajlı koşullar, c) Teklif edilen mal, hizmet işinin özgünlüğü, Hususlarında belgelendirilmek suretiyle yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak, aşırı düşük teklifleri değerlendirir ![]() ![]() Tekliflerin Reddedilmesi ve İhalenin İptali Madde 34 - İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir ![]() ![]() ![]() ![]() ALTINCI BÖLÜM:İhalenin Kesinleşmesi ve Sipariş Verilmesi / Sözleşmenin Yapılması İhalenin Onayı ve Kesinleşmesi Madde 35 - İhale Komisyonunca yapılan değerlendirme sonucunda ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır ![]() Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin sadece en düşük fiyat esasına göre belirlenmesinin mümkün olmadığı durumlarda; işletme ve bakım maliyeti, maliyet etkinliği, verimlilik, kalite ve teknik değer gibi fiyat dışındaki unsurlar dikkate alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenir ![]() ![]() En düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirildiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu anlaşıldığı takdirde, ikinci fıkrada belirtilen fiyat dışındaki unsurlar dikkate alınmak suretiyle ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenerek ihale sonuçlandırılır veya bu isteklilerden İhale Komisyonu Huzurunda en son fiyatlarını içerir kapalı teklif alınabilir ![]() İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek, onaya yetkili makamın onayına sunar ![]() ![]() ![]() İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır ![]() İhalenin Bildirilmesi ve Sipariş Verilmesi Madde 36 - İhale sonucu, ihale kararlarının ihale onay makamı tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil ihaleye teklif veren bütün isteklilere imza karşılığı tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine postalanmak suretiyle bildirilir ![]() ![]() İhaleye katılan isteklilerden teklifi değerlendirmeye alınmayan veya uygun görülmeyenlerin yazılı talepte bulunmaları halinde, idare yazı ile gerekçelerini bildirmek zorundadır ![]() İhale kararlarının onaya yetkili makam tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere aynı şekilde bildirim yapılır ![]() Sözleşmenin Uygulanması Madde 37 - İhale üzerinde kalan istekliye, tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu imza karşılığı tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine postalanmak suretiyle bildirilir ![]() ![]() ![]() Yapılan bütün ihaleler bir sözleşmeye bağlanır ![]() ![]() ![]() ![]() İhale dokümanında belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez ![]() Sözleşme Yapılmasında İsteklinin Görev ve Sorumluluğu Madde 38 - İhale üzerinde kalan istekli kesin teminatı vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır ![]() ![]() Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi Madde 39 - Sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında yüklenicinin mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte yazılı olarak bildirmesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilir ve sözleşme fesh edilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir ![]() İdarenin Sözleşmeyi Feshetmesi Madde 40 - Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder : a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine ihale dokümanında belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere İdarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi, b) Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin bu Yönetmelikte belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir ![]() Sözleşmenin Feshi Halindeki İşlemler Madde 41 - Bu Yönetmeliğin 39 ve 40 ıncı maddelerine göre sözleşmenin fesh edilmesi halinde kaydedilen teminatlar yüklenicinin borcuna mahsup edilemez ve İdarenin uğradığı zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir ![]() Sözleşmenin Devri Madde 42 - Sözleşme, zorunlu hallerde Yönetim Kurulu veya Genel Müdürün yazılı izni ile başkasına devredilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti Madde 43 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde aşağıdaki hükümler uygulanır: a) Yüklenicinin ölümü halinde, sözleşme feshedilmek suretiyle hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminatları ve varsa diğer alacakları varislerine verilir ![]() ![]() b) Yüklenicinin iflas etmesi halinde, sözleşme feshedilerek yasaklama hariç hakkında 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20 ve 22 nci maddelerine göre işlem yapılır ![]() c) Ağır hastalık, tutukluluk veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti nedeni ile yüklenicinin taahhüdünü yerine getirememesi halinde, bu durumun oluşunu izleyen otuz gün içinde yüklenicinin teklif edeceği ve ilgili idarenin kabul edeceği birinin vekil tayin edilmesi koşuluyla taahhüde devam edilebilir ![]() ![]() ![]() Yüklenicinin Ortak Girişim Olması Halinde Ölüm, İflas, Ağır Hastalık, Tutukluluk veya Mahkumiyeti Madde 44 - Ortak girişimlerce yerine getirilen taahhütlerde, ortak girişimi oluşturan kişilerden birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu, özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkum olması veya dağılması sözleşmenin devamına engel olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() Pilot veya koordinatör ortak dışındaki ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu, özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkum olması veya dağılması halinde, diğer ortaklar teminat dahil işin o ortağa yüklediği sorumlulukları da üstlenerek taahhüdü yerine getirirler ![]() İlave İş Madde 45 - İhale dokümanında belirtilmek koşuluyla, onaya yetkili Makamın Onayı alınmak kaydıyla, sözleşme veya sipariş bedelinin %20'sini geçmemek üzere sözleşme veya siparişte yer alan birim fiyat ve şartlarla aynı firmaya ilave iş yaptırılabilir ![]() ![]() Mücbir Sebepler Madde 46 - Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen 3 iş günü içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun 10 gün içinde yetkili merciler tarafından belgelendirilerek İdareye sunulması kaydıyla, aşağıda belirtilen haller mücbir sebep olarak kabul edilir ![]() a) Doğal afetler, b) Kanuni grev, c) Genel salgın hastalık, d) Kısmi veya genel seferberlik ilanı, e) Gerektiğinde idare tarafından belirlenecek diğer haller ![]() Mücbir sebebin 20 günü aşması halinde İdare tek taraflı olarak sözleşmeyi feshedebilir ![]() ![]() Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Madde 47 - Teslim edilen mal, hizmet veya yapılan işin muayene ve kabul işlemleri İdarelerce kurulacak ikisi konunun uzmanı en az üç kişilik Muayene ve Kabul Komisyonları tarafından yapılır ![]() ![]() Ancak ihale dokümanında ve sözleşmesinde hüküm bulunması halinde imalat ve üretim süreci gerektiren işler muayene ve Kabul Komisyonlarının yetki ve sorumluluğunu kaldırmaması şartı ile ihale dokümanında belirtilen kalite özelliklere göre yapılıp yapılmadığı hususunda İdare tarafından belirli aşamalarda ve aralıklarda denetleme yapılabilir ![]() Fiyat Farkı Madde 48 - Mal ve hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı uygulanabilmesi için söz konusu işlerin ihalelerine ilişkin ihale dokümanı ve sözleşmelerde fiyat farkının uygulanacağının belirtilmiş olması gerekir ![]() ![]() YEDİNCİ BÖLÜM:Son Hükümler Gizlilik Madde 49 - Yargı organlarının kararları ile yetkili ve görevli kurum ve kuruluşların istekleri saklı kalmak kaydı ile bu Yönetmeliğin uygulanmasında, görevliler ihale süreci ile ilgili bütün işlemlerde gizliliğe riayet ederler ![]() Limitlerin Tespiti Madde 50 - Bu Yönetmeliğin 1 ![]() ![]() Bu Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller Madde 51 - Bu Yönetmelik ve İhale Dokümanlarında hüküm bulunmayan hallerde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri ile Borçlar Kanunu Hükümleri uygulanır ![]() Yürürlükten Kaldırılan Hususlar Madde 52 - 13/4/1992 tarihli ve 21198 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Et ve Balık Kurumu İhale Yönetmeliğinin mal ve hizmet alımlarına ait hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır ![]() Yürürlük Madde 53 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer ![]() Yürütme Madde 54 - Bu Yönetmelik hükümlerini Et ve Balık Ürünleri A ![]() ![]() Kaynak: mevzuat ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|