|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bazi, değişiklik, hakkinda, hükmünde, ile, kamu, kanun, kanunu, kararnamelerde, kontrol, mali, yapilmasi, yönetimi |
![]() |
Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu İle Bazi Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapilmasi Hakkinda Kanun |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu İle Bazi Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapilmasi Hakkinda KanunKAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN Kanun Numarası : 5436 Kanun Kabul Tarihi : 22/12/2005 Resmi Gazete Tarihi : 24/12/2005 Resmi Gazete Sayısı : 26033 Madde 1 - 10 ![]() ![]() ![]() Madde 31 - Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir ![]() Ancak, teşkilât yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkililerinin belirlenmesinde güçlük bulunan idareler ile bütçelerinde harcama birimleri sınıflandırılmayan idarelerde harcama yetkisi, üst yönetici veya üst yöneticinin belirleyeceği kişiler tarafından; mahallî idarelerde İçişleri Bakanlığının, diğer idarelerde ise Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine yürütülebilir ![]() Kanunların verdiği yetkiye istinaden yönetim kurulu, icra komitesi, komisyon ve benzeri kurul veya komite kararıyla yapılan harcamalarda, harcama yetkisinden doğan sorumluluk kurul, komite veya komisyona ait olur ![]() Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde; idareler, merkez ve merkez dışı birimler ve görev unvanları itibarıyla harcama yetkililerinin belirlenmesine, harcama yetkisinin bir üst yönetim kademesinde birleştirilmesine ve devredilmesine ilişkin usûl ve esaslar Maliye Bakanlığınca belirlenir ![]() ![]() Harcama yetkilileri bütçede öngörülen ödenekleri kadar, ödenek gönderme belgesiyle kendisine ödenek verilen harcama yetkilileri ise tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapabilir ![]() Madde 2 - 5018 sayılı Kanunun 34 üncü Maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Ödenemeyen giderler ve bütçeleştirilmiş borçlar Madde 34 - Ödeme emri belgesine bağlandığı halde ödenemeyen tutarlar, bütçeye gider yazılarak emanet hesaplarına alınır ve buradan ödenir ![]() ![]() ![]() Kamu idarelerinin nakit mevcudunun tüm ödemeleri karşılayamaması halinde giderler, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre ödenir ![]() ![]() İlgili olduğu malî yılın sonundan başlayarak beş yıl içinde alacaklıları tarafından geçerli bir mazerete dayanmaksızın, yazılı talep edilmediğinden veya belgeleri verilmediğinden dolayı ödenemeyen borçlar zamanaşımına uğrayarak kamu idareleri lehine düşer ![]() Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde, bir taahhüde ve harcama talimatına dayanmayan giderlere ilişkin olup, Maliye Bakanlığınca belirlenecek ekonomik kodlardan yapılan ve bütçede ödeneği öngörülmüş olmakla birlikte, oluştuğu yer ve zamanda ödeneği bulunmayan giderler; dayanağını oluşturan harcama belgeleri de eklenmek suretiyle usûlüne göre gerçekleştirilerek ilgili hesaplara alınır ve ödeneğinin gelmesini müteakip ödenir ![]() ![]() ![]() Madde 3 - 5018 sayılı Kanunun 41 inci Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Madde 41 - Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlanır ![]() ![]() ![]() Mahallî idarelerce hazırlanan idare faaliyet raporlarının birer örneği Sayıştay ve İçişleri Bakanlığına gönderilir ![]() ![]() ![]() Merkezî yönetim kapsamındaki idareler ile sosyal güvenlik kurumlarının bir malî yıldaki faaliyet sonuçları, Maliye Bakanlığınca hazırlanacak genel faaliyet raporunda gösterilir ![]() ![]() ![]() Sayıştay, mahallî idarelerin raporları hariç idare faaliyet raporlarını, mahallî idareler genel faaliyet raporunu ve genel faaliyet raporunu, dış denetim sonuçlarını dikkate alarak görüşlerini de belirtmek suretiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar ![]() ![]() ![]() İdare faaliyet raporu, ilgili idare hakkındaki genel bilgilerle birlikte; kullanılan kaynakları, bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenlerini, varlık ve yükümlülükleri ile yardım yapılan birlik, kurum ve kuruluşların faaliyetlerine ilişkin bilgileri de kapsayan malî bilgileri; stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyetleri ve performans bilgilerini içerecek şekilde düzenlenir ![]() Bu raporlarda yer alacak hususlar, raporların hazırlanması, ilgili idarelere verilmesi, kamuoyuna açıklanması ve bu işlemlere ilişkin süreler ile diğer usûl ve esaslar, İçişleri Bakanlığı ve Sayıştayın görüşü alınarak Maliye Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir ![]() Madde 4 - 5018 sayılı Kanunun 47 nci Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Madde 47 - Kamu idareleri, kanunlarında belirtilen kamu hizmetlerini yerine getirebilmek için mülkiyetlerindeki taşınmazlarla Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerleri, birbirlerine ve köy tüzel kişiliklerine bedelsiz olarak tahsis edebilirler ![]() ![]() Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazlarla Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerleri tahsis etmeye, kamu ihtiyaçları için gerekli olmayanların tahsisini kaldırmaya Maliye Bakanlığı; diğer taşınmazları tahsis etmeye ve tahsisini kaldırmaya ise maliki kamu idaresi yetkilidir ![]() ![]() Kanunlardaki özel hükümler saklıdır ![]() Madde 5 - 5018 sayılı Kanunun 49 uncu Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Madde 49 - Muhasebe sistemi; karar, kontrol ve hesap verme süreçlerinin etkili çalışmasını sağlayacak ve malî raporların düzenlenmesi ile kesin hesabın çıkarılmasına temel olacak şekilde kurulur ve yürütülür ![]() Kamu hesapları, kamu idarelerinin gelir, gider ve varlıkları ile malî sonuç doğuran ve öz kaynağın artmasına veya azalmasına neden olan her türlü işlemlerle garantilerin ve yükümlülüklerin belirlenmiş bir düzen içinde hesaplara kaydedilerek, yönetim ve denetim yetkilileriyle kamuoyuna gerekli bilgilerin sağlanması amacıyla tutulur ![]() Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde uygulanacak muhasebe ve raporlama standartları, uluslararası standartlara uygun olarak Maliye Bakanlığı bünyesinde; Sayıştay Başkanlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı ve diğer ilgili kuruluş temsilcilerinin katılımıyla oluşturulacak olan Devlet Muhasebesi Standartları Kurulu tarafından belirlenir ![]() ![]() ![]() Bu Kurulda görevlendirilenlerin aslî görevleri devam eder ![]() ![]() Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerince uygulanacak çerçeve hesap planı ile düzenlenecek raporların şekil, süre ve türlerine ilişkin hususlar, Kurul tarafından belirlenen muhasebe ve raporlama standartları çerçevesinde, ilgili idarelerin de görüşü alınarak Maliye Bakanlığınca belirlenir ve Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir ![]() Muhasebe işlemlerine, hesap planlarına ve işlemlerin muhasebeleştirilmesinde kullanılacak belgelerin şekil ve türlerine ilişkin düzenleme, beşinci fıkrada belirtilen yönetmeliğe uygun olarak, ilgili idarelerin görüşü alınmak suretiyle merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri için Maliye Bakanlığınca; sosyal güvenlik kurumları için ilgili idarelerce, mahallî idareler için ise İçişleri Bakanlığınca Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınmak suretiyle hazırlanır ![]() ![]() Madde 6 - 5018 sayılı Kanunun 58 inci Maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Ön malî kontrol Madde 58 - Ön malî kontrol, harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılan kontroller ile malî hizmetler birimi tarafından yapılan kontrolleri kapsar ![]() Ön malî kontrol süreci, malî karar ve işlemlerin hazırlanması, yüklenmeye girişilmesi, iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesinden oluşur ![]() Kamu idarelerinde ön malî kontrol görevi, yönetim sorumluluğu çerçevesinde yürütülür ![]() Harcama birimlerinde işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasında yapılacak asgarî kontroller, malî hizmetler birimi tarafından ön malî kontrole tâbi tutulacak malî karar ve işlemlerin usûl ve esasları ile ön malî kontrole ilişkin standart ve yöntemler Maliye Bakanlığınca belirlenir ![]() ![]() Madde 7 - 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Madde 60 - Kamu idarelerinde aşağıda sayılan görevler, malî hizmetler birimi tarafından yürütülür: a) İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek ![]() b) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek ![]() c) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak ![]() d) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak ![]() e) İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek ![]() f) Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek ![]() g) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak ![]() h) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek ![]() i) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak ![]() j) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak ![]() k) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak ![]() l) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek ![]() m) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ![]() n) Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak ![]() Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir ![]() ![]() Malî hizmetler biriminin yapısı teşkilât kanunlarında gösterilir ![]() ![]() Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez ![]() ![]() İdarelerin malî hizmetler birimlerinde malî hizmetler uzmanı çalıştırılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Madde 8 - 5018 sayılı Kanunun 62 nci Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Madde 62 - Muhasebe yetkilisi görevini yürütmek üzere atanacakların, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci Maddesinde belirtilenler ile aşağıdaki şartları taşıması gerekir: a) En az dört yıllık yüksek öğrenim görmüş olmak ![]() b) Kamu idarelerinin muhasebe hizmetlerinde en az dört yıl çalışmış olmak koşuluyla bu idarelerde muhasebe yetkilisi yardımcısı veya eşiti görevlerde bulunmak ![]() c) Muhasebe yetkilisi sertifikası almış olmak ![]() d) Son üç yıl içerisinde olumsuz sicil almamış olmak ![]() e) Aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezası almamış olmak ![]() f) Görevin gerektirdiği bilgi ve temsil yeteneğine sahip olmak ![]() Ancak, belde ve nüfusu 25 ![]() ![]() 9 ![]() ![]() ![]() Muhasebe yetkilisi olacak görevliler, Maliye Bakanlığınca görevin niteliği dikkate alınarak meslekî konularda eğitime tâbi tutulur ve bu eğitimi başarıyla tamamlayanlara sertifika verilir ![]() Muhasebe yetkililerinin eğitimi ve bunlara sertifika verilmesi ile çalışma usûl ve esasları, Maliye Bakanlığınca hazırlanacak ve Bakanlar Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir ![]() Madde 9 - 5018 sayılı Kanunun geçici 5 inci Maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() Geçici Madde 5 - 31 ![]() ![]() a) Maliye Bakanlığı kadrolarında Bütçe Dairesi Başkanı, Muhasebe Müdürü, Gelir Saymanlık Müdürü, Malmüdürü, Saymanlık Müdürü, Vergi Dairesi Müdürü, Vergi Müdürü, Askeri Defterdar, Devlet Muhasebe Uzmanı ve Muhasebe Denetmeni olarak görev yapanlar ile daha önce en az beş yıl bu görevlerde bulunanlar, kamu idarelerinde Muhasebe Yetkilisi; (Devlet Muhasebe Uzman Yardımcıları ile Muhasebe Denetmen Yardımcıları hariç) bunların yardımcıları ile kadro unvanı sayman olanlar ise Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı, b) Özel bütçeli idareler, mahallî idareler ve sosyal güvenlik kurumlarının muhasebe birimlerinde, birinci derecede sorumlu olarak çalışanlar ile daha önce bu görevi en az beş yıl yapmış olanlarla bu idarelerde bütçe dairesi başkanı, gelir ve gider dairesi başkanı, muhasebe daire başkanı, gelir müdürü, bütçe müdürü ve muhasebe müdürü olanlar anılan idarelerde Muhasebe Yetkilisi, c) Sayıştay Denetçisi, Başbakanlık Müfettişi, Yüksek Denetleme Kurulu Denetçisi, Maliye Müfettişi, Hesap Uzmanı, Bütçe Kontrolörü, Muhasebat Kontrolörü, Gelirler Kontrolörü, Millî Emlak Kontrolörü, Tasfiye İşleri ve Döner Sermaye İşletmeleri Kontrolörü, Hazine Kontrolörü kadrolarında çalışmakta olanlar ile daha önce en az beş yıl bu görevlerde bulunanlar, kamu idarelerinde İç Denetçi, d) Bakanlık, Müsteşarlık, Başkanlık ve Genel Müdürlüklerde Müfettiş veya Kontrolör olanlar ile daha önce en az beş yıl bu görevlerde bulunanlar, kendi idarelerinde, özel bütçeli idarelerde, mahallî idarelerde ve sosyal güvenlik kurumlarında İç Denetçi, e) Muhasebe, Millî Emlak ve Vergi Denetmenleri ile bu görevlerde daha önce en az beş yıl bulunanlar, özel bütçeli idareler ile mahallî idarelerde; Belediye Müfettişi ve Hesap İşleri Murakıbı olanlar ile bu görevlerde daha önce en az beş yıl bulunanlar, mahallî idarelerde İç Denetçi, Olarak 31 ![]() ![]() ![]() 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (a) ve (b) bentlerinde belirtilen muhasebe yetkilisi görevini yürütmek üzere atanacak olanların Maliye Bakanlığınca verilecek meslekî eğitimden geçmeleri ve yapılacak sınavda başarı göstererek sertifika almaları şarttır ![]() ![]() (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen görevlere atananlar bu Kanunun öngördüğü sistemin uygulanmasına yönelik eğitime tâbi tutulurlar ![]() ![]() Madde 10 - a) 5018 sayılı Kanunun; 1) 3 üncü Maddesinin (e) bendinde yer alan "ve bunların kurdukları birlik ve idareyi" ibaresi "ile bunlara bağlı veya bunların kurdukları veya üye oldukları birlik ve idareleri", 2) 10 uncu Maddesinin son fıkrasında yer alan "planları" ibaresi "programları", 3) 13 üncü Maddesinin (e) bendinde yer alan "Bütçe, hükümetin malî işlemlerinin kapsamlı ve saydam bir şekilde görünmesini sağlar ![]() ![]() 4) 17 nci Maddesinin üçüncü fıkrası "Gider ve gelir teklifleri, ekonomik ve malî analiz yapılmasına imkân verecek, hesap verilebilirliği ve saydamlığı sağlayacak şekilde, Maliye Bakanlığınca uluslararası standartlara uyumlu olarak belirlenen sınıflandırma sistemine göre hazırlanır ![]() 5) 20 nci Maddesinin; (a) bendi "Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, ayrıntılı harcama programlarını hazırlar ve vize edilmek üzere Maliye Bakanlığına gönderir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6) 23 üncü Maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(I) sayılı cetvelde yer alan idarelerin" ibaresi "(I) sayılı cetvelde yer alan idareler ile (II) sayılı cetvelde yer alan idarelerden merkezî yönetim bütçe kanununda gösterilecek olanların", 7) 27 nci Maddesinin; (e) bendi "Taşıtların malî sorumluluk sigortası ile yurt dışından tedariki yapılan *****, *****-teçhizat ve mühimmat sevkinin her türlü riske karşı sigortalanması amacıyla yaptırılan nakliyat sigortası ![]() ![]() 8) 30 uncu Maddesinin son fıkrası "Genel yönetim kapsamındaki idareler bütçelerinin ilk altı aylık uygulama sonuçları, ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini; Maliye Bakanlığı ise merkezî yönetim bütçe kanununun ilk altı aylık uygulama sonuçları, finansman durumu, ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetleri kapsayan malî durumu temmuz ayı içinde kamuoyuna açıklar ![]() 9) 33 üncü Maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi "Giderlerin gerçekleştirilmesi; harcama yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır ![]() 10) 35 inci Maddesinin; birinci fıkrası "Harcama yetkilisinin uygun görmesi ve karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla, ilgili kanunlarda öngörülen haller ile gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için avans vermek veya kredi açmak suretiyle ön ödeme yapılabilir ![]() ![]() 11) 42 nci Maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan "Kamu idareleri" ibaresi "Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri", 12) 44 üncü Maddesinin; birinci fıkrasının ikinci cümlesi "Bu malların kaydı ile taşınırların muhafazası, kullanımı, mal yönetim hesabının verilmesi ve mal yönetim sorumlularıyla bunlar adına görev yapacak olanların belirlenmesine ilişkin usûl ve esaslar, Maliye Bakanlığınca hazırlanacak ve Bakanlar Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir ![]() ![]() 13) 55 inci Maddesinin; birinci fıkrası "İç kontrol; idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, malî bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan organizasyon, yöntem ve süreçle iç denetimi kapsayan malî ve diğer kontroller bütünüdür ![]() 14) 56 ncı Maddesinin (e) bendi "Varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını,", 15) 57 nci Maddesinin birinci fıkrası "Kamu idarelerinin malî yönetim ve kontrol sistemleri; harcama birimleri, muhasebe ve malî hizmetler ile ön malî kontrol ve iç denetimden oluşur ![]() 16) 61 inci Maddesinin; Madde başlığı "Muhasebe hizmeti ve muhasebe yetkilisinin yetki ve sorumlulukları", birinci fıkrası "Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17) 63 üncü Maddesinin birinci cümlesinde yer alan "ve nesnel güvence sağlayan danışmanlık faaliyetidir ![]() ![]() 18) 64 üncü Maddesinin (d) bendinde yer alan "izlemek" ibaresi "denetlemek", 19) 65 inci Maddesinin son fıkrasının ilk cümlesi "İç denetçiler, bakanlıklar ve bağlı idarelerde, üst yöneticilerin teklifi üzerine Bakan, diğer idarelerde üst yöneticiler tarafından sertifikalı adaylar arasından atanır ve aynı usûlle görevden alınır ![]() 20) 67 nci Maddesinin (i) bendi "İşlem hacimleri ve personel sayıları dikkate alınmak suretiyle idareler ile ilçe ve belde belediyeleri için iç denetçi atanıp atanmayacağına karar vermek ![]() 21) 71 inci Maddesinin üçüncü fıkrası "Kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararı, zararın oluştuğu tarihten itibaren ilgili mevzuatına göre hesaplanacak faiziyle birlikte ilgililerden tahsil edilir ![]() 22) 78 inci Maddesinin ikinci fıkrası "Düzenleyici ve denetleyici kurumların üçer aylık dönemler itibarıyla oluşacak gelir fazlaları, her üç ayda bir izleyen ayın onbeşine kadar genel bütçeye aktarılır ![]() ![]() ![]() 23) Geçici 4 üncü Maddesinde yer alan "31 ![]() ![]() ![]() ![]() 24) Geçici 11 inci Maddesinin; ikinci fıkrası "Bu Kanun kapsamında kamu idarelerinde kurulmuş döner sermaye işletmeleri 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şeklinde değiştirilmiştir ![]() b) 5018 sayılı Kanunun; 1) 2 nci Maddesinin son fıkrasına "25" ibaresinden sonra gelmek üzere "42" ibaresi, "43" ibaresinden sonra gelmek üzere "44" ibaresi ve "76" ibaresinden sonra gelmek üzere "78" ibaresi, 2) 18 inci Maddesinin son fıkrasının başına "Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Sayıştay ile" ibaresi, 3) 27 nci Maddesinin (d) bendine "taşıma," ibaresinden sonra gelmek üzere "koruma ve güvenlik," ibaresi ve Maddeye ikinci fıkra olarak "Ancak (d) bendinde sayılan işler için bütçelerinde ödeneklerin yüzde ellisinin aşılmayacağı hükmü Millî Eğitim Bakanlığı için aranmaz ![]() 4) 28 inci Maddesine dördüncü fıkra olarak "Yılı bütçesinde ödeneği bulunması ve Maliye Bakanlığının uygun görüşünün alınması kaydıyla, satın alma suretiyle edinilmesi ekonomik olmayan her türlü makine-teçhizat, cihazlar ve taşıtlar ile yangınla mücadele amacıyla hava ve deniz araçlarının kiralanması, aşı ve anti serum alımı, orman ağaçlandırma ve amenajman işleri için süresi üç yılı geçmemek üzere üst yöneticinin onayıyla gelecek yıllara yaygın yüklenmeye girişilebilir ![]() 5) 33 üncü Maddesine ikinci fıkradan sonra gelmek üzere üçüncü fıkra olarak "Elektronik ortamda oluşturulan ortak bir veri tabanından yararlanmak suretiyle yapılacak harcamalarda, veri giriş işlemleri gerçekleştirme görevi sayılır ![]() ![]() ![]() 6) 35 inci Maddesinin altıncı fıkrasına "ve oranlarının belirlenmesi," ibaresinden sonra gelmek üzere "zorunlu hallerde yapılacak harcamalar için ön ödemenin tutarı ve mahsup süresi," ibaresi, 7) 37 nci Maddesinin ikinci fıkrasına "Maliye Bakanlığı" ibaresinden sonra gelmek üzere "veya tarh ve tahakkuka ilgili mevzuatına göre yetkili idareler" ibaresi, 8) 42 nci Maddesinin üçüncü fıkrasına (f) bendinden sonra gelmek ve mevcut (g) bendi (h) bendi olarak teselsül ettirilmek üzere "g) Mal yönetim hesabı icmal cetvelleri," bendi, 9) 61 inci Maddesinin altıncı fıkrasının sonuna "Muhasebe yetkililerinin görev ve yetkilerinin yardımcılarına devredilmesine ilişkin düzenleme yapmaya Maliye Bakanlığı yetkilidir ![]() 10) 63 üncü Maddesinin son cümlesi ikinci fıkra olarak düzenlenerek, bu cümleden sonra gelmek üzere fıkranın sonuna "Kamu idarelerinin yapısı ve personel sayısı dikkate alınmak suretiyle, İç Denetim Koordinasyon Kurulunun uygun görüşü üzerine, doğrudan üst yöneticiye bağlı iç denetim birimi başkanlıkları kurulabilir ![]() 11) 67 nci Maddesine (k) bendinden sonra gelmek üzere "l) Kalite güvence ve geliştirme programını düzenlemek ve iç denetim birimlerini bu kapsamda değerlendirmek ![]() 12) 69 uncu Maddesinin başlığı "Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Sayıştayın denetlenmesi" şeklinde değiştirilmiş ve Maddenin başına "Türkiye Büyük Millet Meclisi ve" ibaresi, 13) 74 üncü Maddesine "başlamak üzere" ibaresinden sonra gelmek üzere "zamanaşımını kesen ve durduran genel hükümler saklı kalmak kaydıyla" ibaresi, Eklenmiştir ![]() c) 5018 sayılı Kanunun; 1) 11 inci Maddesinin son fıkrasında yer alan ", malî kontrol yetkilisi" ve "ile muhasebe yetkilisi" ibareleri, 2) 14 üncü Maddesinin birinci cümlesinde yer alan "ödenek türleri itibarıyla" ibaresi, 3) 18 inci Maddesinin ikinci fıkrasının (g) bendi, 4) 21 inci Maddesinin son fıkrası, 5) 28 inci Maddesinin birinci fıkrasında yer alan "Maliye Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının görüşü üzerine" ibaresi, 6) 50 nci Maddesinin; Madde başlığında yer alan "ve kullanılacak belgeler" ibaresi ile ikinci ve üçüncü fıkraları, 7) 57 nci Maddesinin son fıkrası, 8) 59 uncu Maddesi, 9) 71 inci Maddesinin ikinci fıkrasının (f) bendi, 10) 75 inci Maddesinin birinci fıkrası, 11) Geçici 6 ncı ve geçici 7 nci Maddeleri, 12) Geçici 11 inci Maddesinin dördüncü fıkrası, Yürürlükten kaldırılmıştır ![]() Madde 11 - 5018 sayılı Kanuna aşağıdaki ek Madde eklenmiştir ![]() EK Madde 1 - Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Sayıştayın muhasebe hizmetleri Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı, Cumhurbaşkanlığı muhasebe hizmetleri ise Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri tarafından atanan muhasebe yetkilileri tarafından yerine getirilir ![]() Madde 12 - 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetveller aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() (I) SAYILI CETVEL GENEL BÜTÇE KAPSAMINDAKİ KAMU İDARELERİ 1) Türkiye Büyük Millet Meclisi 2) Cumhurbaşkanlığı 3) Başbakanlık 4) Anayasa Mahkemesi 5) Yargıtay 6) Danıştay 7) Sayıştay 8) Adalet Bakanlığı 9) Millî Savunma Bakanlığı 10) İçişleri Bakanlığı 11) Dışişleri Bakanlığı 12) Maliye Bakanlığı 13) Millî Eğitim Bakanlığı 14) Bayındırlık ve İskân Bakanlığı 15) Sağlık Bakanlığı 16) Ulaştırma Bakanlığı 17) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 18) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 19) Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 20) Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı 21) Kültür ve Turizm Bakanlığı 22) Çevre ve Orman Bakanlığı 23) Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği 24) Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı 25) Jandarma Genel Komutanlığı 26) Sahil Güvenlik Komutanlığı 27) Emniyet Genel Müdürlüğü 28) Diyanet İşleri Başkanlığı 29) Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı 30) Hazine Müsteşarlığı 31) Dış Ticaret Müsteşarlığı 32) Gümrük Müsteşarlığı 33) Denizcilik Müsteşarlığı 34) Avrupa Birliği Genel Sekreterliği 35) Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu 36) Devlet Personel Başkanlığı 37) Özürlüler İdaresi Başkanlığı 38) Türkiye İstatistik Kurumu 39) Gelir İdaresi Başkanlığı 40) Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 41) Karayolları Genel Müdürlüğü 42) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 43) Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü 44) Tarım Reformu Genel Müdürlüğü 45) Orman Genel Müdürlüğü 46) Petrol İşleri Genel Müdürlüğü 47) Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü 48) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü 49) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü 50) Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü 51) Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü 52) Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı (II) SAYILI CETVEL ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER A) YÜKSEKÖĞRETİM KURULU, ÜNİVERSİTELER VE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜLERİ 1) Yükseköğretim Kurulu 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi 3) İstanbul Üniversitesi 4) İstanbul Teknik Üniversitesi 5) Ankara Üniversitesi 6) Karadeniz Teknik Üniversitesi 7) Ege Üniversitesi 8) Atatürk Üniversitesi 9) Orta Doğu Teknik Üniversitesi 10) Hacettepe Üniversitesi 11) Boğaziçi Üniversitesi 12) Dicle Üniversitesi 13) Çukurova Üniversitesi 14) Anadolu Üniversitesi 15) Cumhuriyet Üniversitesi 16) İnönü Üniversitesi 17) Fırat Üniversitesi 18) Ondokuz Mayıs Üniversitesi 19) Selçuk Üniversitesi 20) Uludağ Üniversitesi 21) Erciyes Üniversitesi 22) Akdeniz Üniversitesi 23) Dokuz Eylül Üniversitesi 24) Gazi Üniversitesi 25) Marmara Üniversitesi 26) Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi 27) Trakya Üniversitesi 28) Yıldız Teknik Üniversitesi 29) Yüzüncü Yıl Üniversitesi 30) Gaziantep Üniversitesi 31) Abant İzzet Baysal Üniversitesi 32) Adnan Menderes Üniversitesi 33) Afyon Kocatepe Üniversitesi 34) Balıkesir Üniversitesi 35) Celal Bayar Üniversitesi 36) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi 37) Dumlupınar Üniversitesi 38) Gaziosmanpaşa Üniversitesi 39) Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü 40) Harran Üniversitesi 41) İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü 42) Kafkas Üniversitesi 43) Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 44) Kırıkkale Üniversitesi 45) Kocaeli Üniversitesi 46) Mersin Üniversitesi 47) Muğla Üniversitesi 48) Mustafa Kemal Üniversitesi 49) Niğde Üniversitesi 50) Pamukkale Üniversitesi 51) Sakarya Üniversitesi 52) Süleyman Demirel Üniversitesi 53) Zonguldak Karaelmas Üniversitesi 54) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 55) Galatasaray Üniversitesi B) ÖZEL BÜTÇELİ DİĞER İDARELER 1) Savunma Sanayi Müsteşarlığı 2) Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu 3) Türkiye ve Orta-Doğu Amme İdaresi Enstitüsü 4) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu 5) Türkiye Bilimler Akademisi 6) Türkiye Adalet Akademisi 7) Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu 8) Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü 9) Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü 10) Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü 11) Vakıflar Genel Müdürlüğü 12) Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü 13) Elektrik İşleri Etüd İdaresi Genel Müdürlüğü 14) Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü 15) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü 16) Türk Akreditasyon Kurumu 17) Türk Standartları Enstitüsü 18) Millî Prodüktivite Merkezi 19) Türk Patent Enstitüsü 20) Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü 21) Türkiye Atom Enerjisi Kurumu 22) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı 23) İhracatı Geliştirme Etüt Merkezi 24) Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı 25) Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanlığı 26) GAP Bölge Kalkınma İdaresi 27) Özelleştirme İdaresi Başkanlığı 28) Ceza ve İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İş Yurtları Kurumu (III) SAYILI CETVEL DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLAR 1) Radyo ve Televizyon Üst Kurulu 2) Telekomünikasyon Kurumu 3) Sermaye Piyasası Kurulu 4) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu 5) Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu 6) Kamu İhale Kurumu 7) Rekabet Kurumu 8) Tütün, Tütün Mamulleri ve *****lü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu (IV) SAYILI CETVEL SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI 1) T ![]() ![]() 2) Sosyal Sigortalar Kurumu 3) Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu 4) Türkiye İş Kurumu Madde 13 - a) 13 ![]() ![]() 1) 10 uncu Maddesinin son fıkrası, 2) 37 nci Maddesinin son fıkrası, 3) Ek 4 üncü Maddesinde yer alan ", mevzuata uygun bulunmayan giderler hakkında görüşleri ile birlikte Maliye Başkanına bilgi vermek" ibaresi, 4) Ek 1 inci, ek 2 nci, ek 3 üncü, ek 5 inci, ek 6 ncı ve ek 7 nci Maddeleri, Yürürlükten kaldırılmıştır ![]() b) 14 ![]() ![]() ![]() c) 657 sayılı Kanunun 152 nci Maddesinin "II-Tazminatlar" kısmının; 1) "A) Özel Hizmet Tazminatı" bölümünün; - (f) bendine "Denetçi Yardımcıları" ibaresinden sonra gelmek üzere ",Başbakanlık, Bakanlık, Müsteşarlık, Avrupa Birliği Genel Sekreterliği ve Gelir İdaresi Başkanlığı İç Denetçileri," ibaresi, - (g) bendine "Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı" ibaresinden önce gelmek üzere ",Başkanlık, Müstakil Genel Müdürlük, Büyükşehir Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi bulunan illerin İl Özel İdaresi ile Üniversiteler ve Yüksek Teknoloji Enstitüleri İç Denetçileri," ibaresi, - (h) bendine "Sosyal Yardım Uzmanları ve bunların yardımcıları" ibaresinden sonra gelmek üzere ",(f) ve (g) bendinde sayılmayan İç Denetçiler" ibaresi, - (i) bendine "Gelir Uzmanları," ibaresinden sonra gelmek üzere "Malî Hizmetler Uzmanları," ibaresi, 2) "E) Mülki İdare Amirliği Özel Hizmet Tazminatı" bölümünün (c) bendine, "Genel Müdürler," ibaresinden sonra gelmek üzere "Strateji GeliştirmeBaşkanı," ibaresi, Eklenmiştir ![]() d) 657 sayılı Kanuna ekli (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin "I- Genel İdare Hizmetleri Sınıfı" bölümünün; 1) (d) bendine "Genel Müdürler," ibaresinden sonra gelmek üzere "Strateji GeliştirmeBaşkanları," ibaresi, 2) (g) bendinin sonuna "ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre atanan İç Denetçiler," ibaresi, 3) (h) bendine "Gelir Uzmanları" ibaresinden sonra gelmek üzere "Malî Hizmetler Uzmanları," ibaresi, Eklenmiştir ![]() e) 657 sayılı Kanuna ekli (IV) sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin; 1) 7 nci sırasında yer alan "(Bütçe Dairesi Başkanı hariç)" ibaresi, "(Bütçe Dairesi Başkanı dahil)" şeklinde değiştirilmiştir ![]() 2) 8 inci sırasına (c ) bendi olarak, "c) Birinci dereceli kadroya atanmış İç Denetçiler 2000" Bendi eklenmiştir ![]() f) 10 ![]() ![]() ![]() g) 4 ![]() ![]() ![]() ![]() h) 23 ![]() ![]() ![]() i) 4 ![]() ![]() ![]() ![]() k) 24 ![]() ![]() ![]() Madde 14 - a) 27 ![]() ![]() ![]() EK Madde 2 - Kamu idarelerinin iç denetçi kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre istihdam edilenlere, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek üzere ek ödeme yapılabilir ![]() ![]() ![]() Kamu idarelerinin iç denetçi kadrolarında 657 sayılı Kanuna göre istihdam edilenlere, anılan Kanun ile bu Kanun Hükmünde Kararnamede belirtilen ödemeler dışında görev yaptıkları kurum personelinin yararlandığı tazminat, fazla mesai ve benzeri başka herhangi bir ödeme yapılmaz ![]() b) 31 ![]() ![]() ![]() 10 ![]() ![]() c) 3 ![]() ![]() ![]() f) Bakanlar Kurulunca yardım kararı alınan doğal afetler dolayısıyla Başbakanlık aracılığıyla makbuz mukabili yapılan aynî veya nakdî bağışların tamamı ![]() d) 31 ![]() ![]() 1) (1) numaralı fıkrasının ikinci paragrafı "Aynı menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası aracından değişik tarihlerde alımlar yapıldıktan sonra bunların bir kısmının elden çıkarılması halinde, ilk giren ilk çıkar yöntemi kullanılmak suretiyle, tevkifat matrahının tespitinde dikkate alınacak alış bedeli belirlenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2) (1) numaralı fıkrasına (c) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki (d) bendi eklenmiş, altıncı paragrafında yer alan "tam mükellef kurumlara ait olan ve iki yıldan" ibaresi "tam mükellef kurumlara ait olup, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören ve bir yıldan" şeklinde değiştirilmiş ve bu paragrafın sonuna "Tam mükellef kurumlara ait olup, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören ve bir yıldan fazla süreyle elde tutulan hisse senetlerinin elden çıkarılmasından elde edilen gelirler için, Gelir Vergisi Kanununun Mükerrer 80 inci Madde hükümleri uygulanmaz ![]() ![]() ![]() ![]() d) Aracılık ettikleri menkul kıymet veya diğer sermaye piyasası araçlarının ödünç işlemlerinden sağlanan gelirler, 3) (4) numaralı fıkrası "Bankalar arası mevduat ile aracı kurumların borsa para piyasasında değerlendirdikleri kendilerine ait paralarına yürütülen faizler hariç olmak üzere, 75 inci Maddenin ikinci fıkrasının (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yazılı menkul sermaye iratlarından ödemeyi yapanlarca %15 oranında vergi tevkifatı yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() 4) (9) numaralı fıkrasındaki "hazine bonosu faizleri" ibaresi "Hazine bonoları" şeklinde değiştirilmiş ve fıkradaki parantez içi hüküm kaldırılmıştır ![]() 5) (10) numaralı fıkrasındaki parantez içi hüküm kaldırılmıştır ![]() 6) (10) numaralı fıkrasından sonra gelmek üzere "11) Dar mükellefler de dahil olmak üzere, bu Madde kapsamında tevkifata tâbi tutulan ve yıllık veya münferit beyanname ile beyan edilmeyeceği belirtilen menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarının elden çıkarılmasından doğan kazançları için takvim yılı itibarıyla yıllık beyanname verilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7) (11) numaralı fıkrasındaki "Türkiye'de faaliyette bulunan bankaları" ibaresi "Türkiye'de faaliyette bulunan bankalar ile Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasını" şeklinde değiştirilmiştir ![]() 8) (13) numaralı fıkrası "Türkiye'de kurulu vadeli işlem ve opsiyon borsalarında 2006 yılında yapılan işlemlerden elde edilen kazançlar için (1) numaralı fıkrada belirtilen tevkifat oranı sıfır olarak uygulanır ![]() ![]() ![]() ![]() 9) (14) numaralı fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki (15) numaralı fıkra eklenmiş ve takip eden fıkra numaraları buna göre değiştirilmiştir ![]() 15) Kurumlar Vergisi Kanununun 2 nci Maddesinin 5281 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılmadan önceki (2) numaralı fıkrasında, Sermaye Piyasası Kanununa göre kurulan yatırım fonu olarak addolunmuş dar mükellefiyete tâbi yatırım fonlarının vergilendirilmeye ilişkin 31 ![]() ![]() a) 31 ![]() ![]() b) 31 ![]() ![]() Devam eder ![]() 10) (17) numaralı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir ![]() 17) Bu Madde hükümlerinin uygulanmasına ilişkin esas ve usûlleri belirlemeye, vergiye tâbi işlemlere taraf veya aracı olanları verginin ödenmesinden sorumlu tutmaya Maliye Bakanlığı yetkilidir ![]() e) 5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Madde 15 - Teşkilât kanunlarında, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve strateji geliştirme ve malî hizmetlere ilişkin hizmetlerin yerine getirildiği Müdürlük birimlerine ilişkin düzenleme yapılıncaya kadar ikinci fıkrada belirtilen görevler ile kanunlarla verilen diğer görevleri de yürütmek üzere; a) Başbakanlık ve bakanlıklarda (Millî Savunma Bakanlığı hariç) Strateji Geliştirme Başkanlığı kurulmuştur ![]() b) Ekli (1) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinin merkez teşkilâtlarında Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, ekli (2) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinin merkez teşkilâtlarında ise Müdürlük kurulmuştur ![]() c) Üniversiteler ile yüksek teknoloji enstitülerinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı kurulmuştur ![]() Aşağıda sayılan görevler ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ıncı Maddesinin birinci fıkrasında belirtilen görevler kamu idarelerinde Strateji Geliştirme Başkanlıkları, Strateji Geliştirme Daire Başkanlıkları ve strateji geliştirme ve malî hizmetlere ilişkin hizmetlerin yerine getirildiği müdürlükler tarafından yürütülür: a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak ![]() b) İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek ![]() c) İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak ![]() d) İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak ![]() e) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek ![]() f) İdarede kurulmuşsa Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek ![]() g) Bakan ve/veya üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak ![]() 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı Maddesinin birinci fıkrasında malî hizmetler birimine verilen görevler, mahallî idarelerde ilgili mevzuatında yer alan hükümler çerçevesinde kurulacak birimler tarafından yerine getirilir ![]() ![]() Madde 16 - Ekli (1) sayılı listede yer alan Strateji Geliştirme Başkanı kadroları ihdas edilerek (A) bölümündeki kadrolar 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Başbakanlık ve bakanlıkların (Adalet ve Millî Savunma bakanlıkları hariç) merkez teşkilâtlarına ait ilgili bölümüne, (B) bölümündeki kadrolar ise anılan Kanun Hükmünde Kararnamenin (II) sayılı cetvelinin Adalet Bakanlığının merkez teşkilâtına ait ilgili bölümüne eklenmiştir ![]() ![]() Ekli (2) sayılı listede yer alan Strateji Geliştirme Daire Başkanı kadroları ekli (1) sayılı cetvelde belirtilen kamu idarelerine tahsis edilmek üzere ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerin ilgili bölümüne eklenmiştir ![]() Ekli (3) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvelin yüksek öğretim kurumlarının ilgili bölümlerine eklenmiştir ![]() Ekli (4) sayılı listede yer alan kadrolar ekli (2) sayılı cetvelde belirtilen kamu idarelerine tahsis edilmek üzere ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerin ilgili bölümüne eklenmiştir ![]() Ekli (5) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Gelir İdaresi Başkanlığına ait ilgili bölümüne eklenmiştir ![]() Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idarelerden 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olanların malî hizmetler birimlerinde kullanılmak üzere genel idare hizmetleri sınıfından üçüncü dereceli 800 adet Malî Hizmetler Uzmanı, sekizinci dereceli 400 adet Malî Hizmetler Uzman Yardımcısı kadrosu ihdas edilmiştir ![]() ![]() Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik kurumlarından 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olanlar için genel idare hizmetleri sınıfından dördüncü dereceli 1200 adet İç Denetçi kadrosu ihdas edilmiştir ![]() ![]() Altı ve yedinci fıkra hükümlerine göre idarelere tahsis edilen kadrolar 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerin ilgili bölümüne eklenmiş sayılır ![]() Mahallî idarelerin iç denetçi kadroları İç Denetim Koordinasyon Kurulunun kararı ve İçişleri Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile ihdas edilir ![]() ![]() 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvelin Maliye Bakanlığı bölümünden Maliye Başkanı, Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadroları çıkarılmıştır ![]() Madde 17 - Aşağıdaki hükümler ile teşkilât kanunları ve teşkilâtlanmaya ilişkin diğer kanunlarda yer alan araştırma planlama ve koordinasyon hizmetlerine yönelik kurul başkanlıkları, daire başkanlıkları ile şube müdürlükleri kurulması ve bunların görevlerine ilişkin hükümler yürürlükten kaldırılmıştır: 1) 4 ![]() ![]() ![]() 2) 2 ![]() ![]() ![]() 3) 13 ![]() ![]() ![]() 4) 13 ![]() ![]() ![]() 5) 13 ![]() ![]() ![]() 6) 29 ![]() ![]() ![]() 7) 8 ![]() ![]() ![]() 8) 26 ![]() ![]() ![]() 9) 27 ![]() ![]() ![]() 10) 8 ![]() ![]() ![]() 11) 9 ![]() ![]() ![]() 12) 14 ![]() ![]() ![]() 13) 19 ![]() ![]() ![]() 14) 26 ![]() ![]() ![]() 15) 31 ![]() ![]() ![]() 16) 21 ![]() ![]() ![]() 17) 9 ![]() ![]() ![]() 18) 4 ![]() ![]() ![]() 19) 7 ![]() ![]() ![]() 20) 30 ![]() ![]() ![]() 21) 2 ![]() ![]() ![]() 22) 10 ![]() ![]() ![]() 23) 24 ![]() ![]() ![]() 24) 16 ![]() ![]() ![]() 25) 1 ![]() ![]() ![]() 26) 6 ![]() ![]() ![]() 3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanununun 13 üncü Maddesinde yer alan "Emniyet müdürü APK Uzmanı" ibareleri "Merkez Emniyet Müdürü", 55 inci Maddesinde yer alan "Emniyet Müdürü APK Uzmanlarınca" ibaresi "Merkez Emniyet Müdürlerince", "Emniyet Müdürü APK Uzmanından" ibaresi "Merkez Emniyet Müdüründen", 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ekinde Emniyet Genel Müdürlüğüne ait cetvellerdeki Emniyet Hizmetleri Sınıfında yer alan "APK Uzmanı" ve diğer mevzuattaki "Emniyet müdürü APK Uzmanı" ibareleri "Merkez Emniyet Müdürü" olarak değiştirilmiş; bu Maddenin yürürlüğe girdiği tarihte, Emniyet Hizmetleri Sınıfına dahil APK Uzmanı kadrolarında bulunanlar, herhangi bir işleme gerek kalmaksızın, Merkez Emniyet Müdürü kadrolarına atanmış sayılırlar ![]() ![]() Teşkilât kanunlarında yer alan Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu başkanlıkları, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi Başkanlıkları ile Araştırma Planlama ve Koordinasyon müdürlüklerine yönelik birimler teşkilâtlarından çıkarılmıştır ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3046 sayılı Kanunda sayılan görevleri dışında, kaldırılan Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu başkanlıkları ile Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire başkanlıklarına kanunlarla verilmiş olan görevler teşkilat kanunlarında yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar Bakan ve/veya üst yöneticilerin onayı ile belirlenecek birimler tarafından yerine getirilir ![]() Geçici Madde 1 - Bu Kanunla kurulan Strateji Geliştirme Başkanlığında ihdas edilen Daire Başkanlığı kadrolarından ikisi (İçişleri ve Adalet bakanlıklarında biri) ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı kadrolarına (Emniyet Genel Müdürlüğü hariç), Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadrolarında bulunan personel arasından, ilgili idarelerce 1 ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıda belirtilen şekillerde ataması yapılamayan Bütçe Dairesi Başkanları ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcıları Maliye Bakanlığı personeli atama ve görevde yükselme esaslarının belirlendiği yönetmelikle öngörülen aynı hizmet gruplarındaki durumlarına uygun kadrolara 31 ![]() ![]() ![]() ![]() Maliye Başkanı, Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadrolarında bulunanlar, 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütçe Dairesi başkanlıklarında görev yapan Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadrolarında bulunan personel dışındaki diğer Maliye Bakanlığı personeli bulundukları kadrolarıyla birlikte 1 ![]() ![]() ![]() * kadar nezdinde görev yaptıkları kamu idaresinin Strateji Geliştirme Başkanlığı veya Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında görev yapmaya devam ederler ![]() ![]() Yukarıdaki hükümlere göre 31 ![]() ![]() ![]() Maliye Başkanı kadrolarında bulunanlar kadrolarının kaldırıldığı tarihten itibaren 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maliye başkanlıkları ve Bütçe Dairesi başkanlıklarına ait demirbaş, makine-teçhizat ve yazılımları, her türlü kayıt ve belgeleri 1 ![]() ![]() ![]() İç denetçi sayısı on ve üzerinde belirlenen kamu idareleri, 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Maddenin yürürlüğe girdiği tarihte; Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün Şube Müdürü kadrolarında bulunan ve Devlet Bütçe Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için gerekli öğrenim şartını taşıyanlardan, 30 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En az dört yıllık yüksek öğrenim veren yüksek öğretim kurumlarının istatistik bölümünden mezun olup, 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Maddenin yürürlüğe girdiği tarihte Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü teşkilâtında Şube Müdürü, Muhasebe Müdürü, Malmüdürü, Saymanlık Müdürü ve Muhasebe Denetmeni kadrolarında bulunan ve Devlet Muhasebe Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için gerekli öğrenim şartını taşıyanlardan, 30 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Maddenin yürürlüğe girdiği tarihte Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğünün merkez teşkilâtında genel idare hizmetleri sınıfına dahil kadrolarında bulunan ve Devlet Malları Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için gerekli öğrenim şartını taşıyanlardan, 30 ![]() ![]() ![]() 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvelin Maliye Bakanlığına ait bölümünde yer alan ve Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğüne tahsis edilmiş olan Şube Müdürü kadrolarından, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş olanların 5 adedi dışındakilerin kadro unvanı ile dokuzuncu fıkra uyarınca atanacaklardan boşalacak kadroların unvanı Devlet Bütçe Uzmanı; Milli Emlak Genel Müdürlüğüne tahsis edilmiş Şube Müdürü kadrolarından, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş olanların 8 adedi dışındakilerin kadro unvanı ile dokuzuncu fıkra uyarınca atanacaklardan boşalacak kadroların unvanı Devlet Malları Uzmanı olarak değiştirilmiştir ![]() ![]() Geçici Madde 2 - 16 ncı Maddenin altıncı fıkrasına göre ihdas edilip kurumlara tahsis edilecek Malî Hizmetler Uzmanı unvanlı serbest kadro adedinin yarısını geçmemek üzere; a) Strateji Geliştirme Başkanlığı veya Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı kurulan idarelerin, 1) Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu başkanlıklarında, 2) İdarî ve Malî İşler Dairesi başkanlıklarında, 3) Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi başkanlıklarında, 4) Strateji Geliştirme Daire başkanlıklarında, 5) İdarî ve Malî İşler Şube müdürlüklerinde, 6) Saymanlıklarında, b) Geçici 1 inci Maddenin dördüncü fıkrası uyarınca devredilen personel dahil Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünde ve Muhasebat Genel Müdürlüğünde, Genel idare hizmetleri sınıfına dahil kadrolarda sınav tarihi itibarıyla fiilen toplam en az üç yıl hizmeti bulunmuş ve Malî Hizmetler Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için gerekli öğrenim şartını taşıyanlar, 30 ![]() ![]() ![]() Sınav komisyonunun oluşturulması, sınav konuları ile sınav ve yerleştirmeye ilişkin usûl ve esaslar Maliye Bakanlığınca belirlenir ![]() Geçici Madde 3 - Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde kullanılan saymanlık otomasyon sistemi (say2000i) Maliye Bakanlığınca uygun görülen özel bütçeli idarelerde de kullanılır ![]() ![]() Çeşitli kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde sayman unvanına yapılmış atıflar muhasebe yetkilisine yapılmış sayılır ![]() 2005 Malî Yılı bütçesine ilişkin kesin hesap kanun tasarısı ile 2005 Mali Yılı katma bütçeli idareler bütçesine ilişkin kesin hesap kanun tasarısı, 26 ![]() ![]() ![]() İlgili mevzuatında gerekli düzenleme yapılıncaya kadar, mevzuatta katma bütçeli idarelere yapılan atıflar, katma bütçeli idare iken 5018 sayılı Kanunla özel bütçeli idareler kapsamına alınan kamu idareleri bakımından, ilgisine göre bu idarelere yapılmış sayılır ![]() ![]() BÜTÇE DAİRESİ BAŞKAN VE YARDIMCILARININ ATANMASI Geçici Madde 4 - (Ek madde : 01/07/2006 - 5538 S ![]() ![]() Maliye Bakanlığında bütçe dairesi başkanı ve bütçe dairesi başkan yardımcısı kadrolarında bulunanlar, bu Kanunla ihdas edilen strateji geliştirme başkanlıklarındaki daire başkanı, strateji geliştirme daire başkanı ve müdür kadroları ile 1/3/2006 tarihli ve 5467 sayılı Kanunla kurulan üniversitelerin strateji geliştirme dairesi başkanı kadrolarının yanı sıra, anılan başkanlık ve daire başkanlıklarında istihdam edilmek üzere idarelerde şube müdürü veya müdür kadrolarına da, ilgili mevzuatlarında yer alan özel şartlar aranmaksızın 31/10/2006 tarihine kadar atanabilirler ![]() ![]() Geçici Madde 5 - (Ek madde : 01/07/2006 - 5538 S ![]() ![]() Doğal Afet Sigortaları Kurumu ve 587 sayılı Zorunlu Deprem Sigortasına Dair Kanun Hükmünde Kararname kapsamında gerçekleştirilen iş ve işlemler, 31/12/2010 tarihine kadar 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tâbi değildir ![]() Madde 18 - Bu Kanunun; a) 9 uncu ve 12 nci Maddeleri; 10 uncu Maddesinin (a) fıkrasının (19), (20), (23) ve (24) numaralı bentleri; 13 üncü Maddesinin (c) fıkrasının (1) numaralı bendi, (d) fıkrasının (2) numaralı bendi, (e) fıkrasının (2) numaralı bendi ile (f) fıkrası; 14 üncü Maddesinin (a) ve (e) fıkraları; 16 ncı Maddesinin son fıkrası dışındaki hükümleri; geçici 1 inci ve geçici 2 nci Maddeleri yayımı tarihinde, b) 14 üncü Maddesinin (b) ve (c) bentleri 26 ![]() ![]() c) 13 üncü Maddesinin (e) fıkrasının (1) numaralı bendi yayımını izleyen aybaşında, d) 16 ncı Maddesinin son fıkrası, Maliye Başkanı kadroları için 1 ![]() ![]() ![]() ![]() e) 5 inci Maddesiyle değiştirilen 5018 sayılı Kanunun 49 uncu Maddesinin beşinci ve altıncı fıkraları 1 ![]() ![]() f) Diğer hükümleri 1 ![]() ![]() Yürürlüğe girer ![]() Madde 19 - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür ![]() (1) SAYILI CETVEL "html" formatında düzenlenmiştir ![]() ![]() Kaynak: mevzuat ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|