![]() |
Kıyamet Alametleri Neyi, Nasıl Anlatır? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kıyamet Alametleri Neyi, Nasıl Anlatır?Veli Sırım Kıyamet alametleri neyi, nasıl anlatır? Kıyametle ilgili bilgi ve haberlerden bizim için şüphesiz ki en bağlayıcı birinci kaynak Kur’an-ı Kerim, ikinci kaynak hadis-i şeriflerdir ![]() ![]() Din, dil, ırk, millet fark etmeksizin hemen her inanış ve kültürde var olan kavramlardan birisidir kıyamet ![]() ![]() ![]() Yıkılma ve dağılma böylesine büyük çaplı olunca, böylesi büyük bir sonu tetikleyen alamet ve belirtiler meselesi de yine ortak noktalardan birisi olmuştur ![]() ![]() Kâinatın eceli, bir nevi sekeratı yani ölümü olan kıyametle alakalı bilgi ve haberlerden bizim için şüphesiz ki en bağlayıcı birinci kaynak Kur’an-ı Kerim, ikinci kaynak hadis-i şeriflerdir ![]() Kıyamet alametleri Kıyamet alametleri genellikle “küçük alametler” ve “büyük alametler” şeklinde iki başlık altında incelenmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 – Devlet malının belirli kimselere verilip diğerlerinin mahrum bırakılması 2 – Emanetin ganimet sayılması 3 – Zekâtın verilmesi zorunlu olan bir ceza olarak düşünülmesi 4 – Erkeğin her hususta hanımının emri altına girmesi 5 – Kişinin annesine isyan etmesi 6 – Arkadaşına iyi veya kötü her hususta itaat etmesi 7 – Evladın babasına sıkıntı vermesi 8 – Mescitlerde yüksek sesle konuşulması 9 – Aşağılık kimselerin milletin başına geçip idare etmesi 10 – Bir kimseye kötülüğünden korkulduğu için ikramda bulunulması 11 – İçkilerin çokça ve serbestçe içilmesi 12 – Erkekler tarafından ipek elbiseler giyilmesi 13 – Şarkıcı kadınların çoğalması 14 – Çalgı aletlerin yaygınlaşması 15 – Ümmetin sonradan gelen nesillerinin, önceden gelip geçenlere hakaret veya lanet etmesi ![]() Hadisin bundan sonraki bölümünde Efendimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efendimiz’in (a ![]() ![]() ![]() 1 – Ahir zamanda İslam’ı yaşamak o kadar zorlaşacak ki, dünya Müslümanlara sırt çevirecek, insanlarda cimrilik ve hırs artacak ![]() 2 – Dini yaşamak, avuçta kor ateş taşımak kadar zor olacak ![]() 3 – İnsanlar dünyaya hırsla bağlanacak ve Allah’tan uzaklaşacaklar ![]() 4 – Sapık ve batıl yollara sevk eden bir zümre çıkacak ![]() 5 – İdareciler öldürülecek, inananlar birbirleriyle savaşacak, bir takım kötü kimseler mallara zorla el koyacak ![]() 6 – İlim kaldırılacak, cehalet hâkim olacak, zina yaygınlaşacak, haram kılınan içkilerin içilmesi ve kadınlar çoğalacak, bir erkeğe elli kadın düşecek kadar erkekler azalacak ![]() 7 – Obur kimselerin yemeğe üşüştükleri gibi, üstelik çoğunlukta olunduğu bir zamanda, ölüm korkusu ve dünya sevgisi gibi hastalıklar yüzünden, birtakım milletler, Müslümanların ellerindeki imkânları almak için üzerlerine üşüşecekler ![]() 8 – Peygamber olduklarını iddia eden otuz kadar deccal çıkacak, depremler çoğalacak, zaman ve mesafeler teknolojik aletler sayesinde kısalacak, fitneler çoğalacak, ölümler artacak, mal çoğalacak, katliamlar artacak, mal sahipleri zekât verecek kimse bulamayacak, yüksek bina yapma yarışı başlayacak, nihayet bir kimse kabristandan geçerken, ”Keşke ben şu yatanın yerinde olsaydım” dilek ve temennisinde bulunacaktır ![]() Büyük alametler Huzeyfetu'l-Gifarî’den (r ![]() ![]() Biz bir gün kendi aramızda konuşurken, Hazreti Peygamber yanımıza çıkageldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kıyamet alametlerine farklı bakış Yirmi Dördüncü Söz isimli risalesinin “On İki Asıl” bölümünde kıyamet alametlerine yaklaşım tarzları örnekleriyle birlikte açıklanır ![]() ![]() Bediüzzaman “Beşinci Şua” isimli risalenin Yirminci Meselesi’nde kıyamet alametlerinden olan güneşin batıdan doğması ile Dâbbetü’l-Arz’ın çıkışı hakkındaki ayet ve hadisleri genel bir bakış açısıyla değerlendirir ![]() Dâbbetü’l-Arz’ın Kur’an’da çok kısa ve özet bir şekilde ele alındığını ifade ettikten sonra, Neml Sûresi 87 ![]() “Amma Dâbbetü’l-Arz; Kur’an’da gayet mücmel bir işaret ve lisan-ı hâlinden kısacık bir ifade, bir tekellüm var ![]() Görüldüğü gibi bu ifadelerde, Dâbbetü’l-Arz’ın insanlarla konuşacağını zahir olarak ele alan birçok İslam âliminin tersine Bediüzzaman, bir lisan-ı hâl ile konuşmadan bahseder ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki iki örnekten hareketle Bedüzzaman, kıyamet öncesi gelecek olan ve kıyamet alametleri içinde sayılan Deccal, Süfyan, Ye’cüc ve Me’cüc’e dikkat çeker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Süfyan’ın ve deccalların fitneleriyle bilerek, severek isyan ve tuğyana ve Ye’cüc ve Me’cüc’ün anarşistliğiyle fesada ve canavarlığa giden ve dinsizliğe, küfür ve küfrana düşen insanların akıllarını başlarına getirmek hikmetiyle arzdan bir hayvan çıkıp musallat olacak, zir ü zeber edecek ![]() ![]() Bediüzzaman, görüldüğü gibi Dâbbetü’l-Arz’ı İlahî bir ceza unsuru olarak Kur’an’da zikredilen bit ve çekirge afetlerinden, Ebabil kuşlarından hareketle bir canlı türü olarak teşhis etmektedir ![]() Peki, bu canlı türünün belli başlı diğer özellikleri nelerdir? Bu noktada Bediüzzaman, Sebe Sûresi 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Allahu âlem, o dâbbe bir nevidir ![]() ![]() ![]() ![]() Bediüzzaman inkârcıları, isyancıları, bilerek ve isteyerek dalalete düşenleri tedip etmek için bir ceza unsuru olarak bir tür canlının ortaya çıkacağını bu şekilde ifade ederken, Dâbbetü’l-Arz’ın doğrudan imansızları ve inançsızlığı hedef aldığını ifade ile olayın müminlere bakan yönünü şöyle açıklar: “Müminler, iman bereketiyle ve sefahat ve su-i istimalattan tecennübleriyle kurtulmasına işareten, ayet, iman hususunda o hayvanı konuşturmuş ![]() Demek ki, ahir zamanda şiddetli şahıslar veya gruplarca ortaya konacak inançsızlık ve küfür cereyanlarıyla insanların çoğunluğunun, maneviyatla olan bağları kopacak ve bu insanlar, her türlü sefahat ve çirkefin içine yuvarlanacaklardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ye’cüc ve Me’cüc Aynı yaklaşım tarzı, doğrudan İslamiyet’le, hadis-i şeriflerle, İslam tarihindeki önemli hadiselerle ilgili ifade ve yorumlarda da kendini gösteriyor ![]() Örneğin Said Nursî’nin, bazı hadislerde geçen “Ye’cüc ve Me’cüc” hakkındaki yorumlarında da kendisini gösteriyor ![]() ![]() ![]() ![]() Bir örnek verelim: Lem’alar isimli eserde, bazı talebelerinden gelen “Sedd-i Zülkarneyn nerededir? Ye’cüc, Me’cüc kimlerdir?” sorusuna cevap verirken, önce Sedd-i Zülkarneyn, yani Zülkarneyn Seddi hakkında, herhangi bir yorum getirmeden bir haritayı ana hatlarıyla ortaya koyuyor ve kesinlikle bir yorum ve hüküm vermiyor ![]() ![]() Asıl Zülkarneyn, bir peygamber veya evliya olan bir hükümdar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak Üstad Bediüzzaman, hadis-i şeriflerde ismi zikredilen “Ye’cüc ve Me’cüc”ü yorumlarken bir şablon ortaya koyuyor ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|