![]() |
Öğrenme Güçlüğü Sendromu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Öğrenme Güçlüğü Sendromuögrenme güçlügü; anlama, düsünme, okuma, yazma, telaffuz etme, veya matematik hesaplari yapmada güçlükle karsilasilmasidir ![]() ![]() ögrenme güçlügü tanimina, algilama bozukluklari, beyin zedelenmesi, minimal beyin disfonksiyonu, beceriksizlik, ve konusma bozukluklari girer ![]() ![]() ![]() Bu çocuklarin her birinin ayri ayri sorunlari vardir ![]() ![]() ![]() ![]() Sikligi Egitim çagindaki çocuklarin % 10-20 kadarinda ögrenme güçlügü vardir ![]() ![]() özellikleri ögrenme güçlügü olan okul çocuklarinda okuma, anlama, dinleme, karsilastirma, konusma, sorgulama ve problem çözme becerilerinde degisik derecelerde bozukluklar olur ![]() ![]() ögrenme güçlügü asagidaki müfredat alanlarini etkileyebilir : - Anlama: Geç anlama, anlamama, dinleme vve kavrama bozukluklari - Okuma: Okuma güçlügü, yazma ve hecelemee bozukluklari - Aritmetik: Kavramlari anlayamama, basitt hesaplari yapamama - Sorgulama: Düsüncelerini organize etme ve birlestirme güçlügü - Organizasyon becerileri: ögrenmenin tümm yönlerinde zorlanma Egitim imkanlari ögrenme güçlügü olan çocuklarin egitiminde mutlaka bir ekip çalismasi olmalidir ![]() ![]() kaynakubmed,actaortopedica,http://www ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|