![]() |
Malakka Boğazı... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Malakka Boğazı...![]() Malezya yarımadasını Endonezya Sumatra adasından ayıran Malakka boğazının haritası ![]() Malakka Boğazı, Malezya Yarımadası (Batı Malezya) ve Endonezya'ya bağlı Sumatra adası arasında 805 km uzunluğunda dar bir boğazdır ![]() Ekonomik önemi Ekonomik ve stratejik açıdan bakıldığında Malakka Boğazı dünyanın en önemli deniz yollarından biri olup, Süveyş Kanalı ve Panama Kanalı'nın bir eşdeğeridir ![]() Boğaz Hint Okyanusu ve Büyük Okyanus arasında ana denizyolu pasajını oluşturmakla, aynı anda dünyanın en kalabalık 3 ülkesi olan Hindistan, Endonezya ve Çin'i deniz yoluyla bağlılığını sağlamaktadır ![]() ![]() ![]() Malaccamax tankerlerin Orta Doğu Petrol yataklarından Çin'e giden deniz yolu ![]() Her sene yaklaşık 50 ![]() ![]() ![]() Nakliyat 1995´de yaklaşık 7,8 milyon varil (7,8 MMbbl)[1], 2002´de 10,3 milyon varil (10,3 MMbbl) ve 2002 sonrası 11 milyon varil (11 MMbbl) veya 1,700,000 m³´tür ve Çin ekonomisinin büyümesiyle bu oranın dahada büyümesi beklenmektedir ![]() Singapur yakınlarında bulunan Phillips Kanalı´nda boğaz sadece 2 ![]() ![]() ![]() Boğazı geçebilecek gemilerin azami ebatları uluslararası tanımlanan standartlara göre Malaccamax sınıfına kısıtlıdır ![]() Denizcilikte yöresel tehlike Maalesef bu ekonomikle son derece önemli yörenin birde perde arkası vardır ![]() ![]() ![]() Boğazda Korsancılık oranı geçen senelerde artmaya devam etmiştir ![]() ![]() ![]() 2004 senesinin ilk yarısında gene artan rakamlardan dolayı Malezya, Endonezya ve Singapur Devlet Deniz Kuvverleri ve Sahil Güvenlik Kurumları bölgede deniz güvenliğini artırmak için, daha çok patrolye yapmaya başlamışlardır ![]() Bazı güvenlik uzmanlarına göre bir grup teröristin, boğazın fazla derin olmayan bölgelerinde büyük bir gemi batırıp, böylece boğazda trafik sıkışıklığına ve dünya ticaretine zarar uğratma imkânının olduğunu savunurken, diğerleri böyle büyük çapta bir saldırının olasılığını rededer ![]() Boğazda halen 34 adet batık gemi vardır ve bazıları 1880´lerden kalmadır ![]() ![]() ![]() Trafiği engelleyen yangın dumanları ![]() Boğazın diğer bir başka tehlikesi ise, Sumatra adasında tarım ve başka nedenler için kundaklanan orman yangınlarıdır ![]() ![]() Gemilerden görünüm sadece 200 metreye kadar düşebilir ve zaten oldukça dar ve yoğun olan trafiğe başka bir sorun daha yapar ![]() Boğazı rahatlatmak için öneriler Tayland boğazın önemini azaltmak için birden fazla proje geliştirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ikinci bir alternatif ise, aynı bölgeye kanal yerine bir petrol hattı inşaa etme planıdır ![]() ![]() ![]() Bölgenin tarihi deniz yolu ticareti ![]() ![]() Yüzyıllardır farklı uygarlıklar; Mısır, Roma, Arab uygarlıkları, Afrika, Osmanlı, Iran-Fars ve Hindistan bu yolları tercih etmiş ve Kedah´ya ulaşmayı aramışlardır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|