Hafızanın Ying Ve Yangı-1 |
07-10-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Hafızanın Ying Ve Yangı-1Uzak doğu felsefelerinin ortak olarak paylaştığı bir tarafı siyah bir tarafı beyaz olan ying-yang sembolü yaşamın içeriğine yönelik manalı anlamlar taşırBu anlamlar genel de iyi-kötü,pozitif-negatif,karanlık-aydınlık,güneş-ay,kız-erkek gibi iki kategoriden oluşan farklı konsepte olan anlamların hepsi de üzerinde düşünülmeye değer, zira insanın beslemesi ve aç bırakması gereken yetilerin birer simgesidirEsasen bu simge insanı düşünmeye iten zihindeki deneyimleri anımsatan bir çağrışım anahtaları gibi çalışır ve kendimizi tanımak adına doğru bir stilde yorumlanmalıdırDoğru yorumlamaktan kendimize nitelikli sorular sormayı ve bu sorulara anlamlı cevaplar vermeyi anlatmak istiyorumMesala,kendimize sormamız gereken sorular şunlar olabilir; güçlü-zayıf yönlerim nelerdir?Güçlü yönlerimi nasıl daha da güçlendiririm?Zayıf yönlerimi neler,nasıl geliştirebilirim?Olumlu-olumsuz taraflarım neler?vs Bu anlattıklarımızın ışınğın da konuyu hafıza boyutun da düşünürsek hafızanın ying ve yangı da hatırlamak ve unutmaktırAynı soruları bu iki kavrama da sormalıyız ancak bu şekilde hafızamızın zihinsel gelişiminden önce psikolojik gelişimini de sağlayabilirizBu iki kategoriyi tanımak ve işleyişini anlamak hafızamızı güçlendirmek adına atacağımız en önemli adım olacaktırHer kişinin hafızasında ki ying yang farlılık gösterir kimisinin hatırlaması ağır basarken kimisi de daha çok unutkan bir insandırÖnemli olan hatırlamayı geliştirmek adına hafızanızın zihinsel kaynaklarını nasıl kullanıcağınızı öğrenmeniz ve unutkanlığı nasıl tedavi edeceğinizi bilmenizdirŞimdi bu iki sorunun cevabını vermek için hafızamızın bu iki fonsiyonunu öğrenelim A-Hafızanın İşleyiş Sitemi:Hatırlamanın dili 1-İmajlar bilgiyi bellekte saklama araçlarıdır En çok sevdiğiniz bir filmi hatırlamaya çalışın?En sevdiğiniz hayvan nedir? ya da En sevdiğiniz arkadaşınız kim? Bu soruların hepsinde cavabı verirken hafızamız zihin ekranımıza ses ve duygularla yapılanmış resimler, şekiller,iletirİşte hafızamız alıcılarımız vasıtası ile edindiği her şeyi imajlarla saklar diğer içsel duyularla da yaplandırırBuradan çıkartıcağımız sonuç sahip olduğunuz fotomemory olan beynimizi bu format da çalışacak şekilde programlamalıyızHafızamızı bilinçli olarak imajlarla çalıştırmaya alıştırmalıyız 2-Yeni öğrenilecekler hafızada mevcut olanlarla irtibalatlandırılırsa hatırlanır Bu ilke öğrenme ve hatırlama fonksiyonlarının bir verimli çalışması açısından önemlidirAynen domino taşların da olduğu gibi nasıl yeni bir taşın ilerlemesi önceki taşın düşmesine bağlı ise öğrenme ve hatırlama da durum bu işeyişden farklı değildirÖğreneceğiniz yeni bilginin daha önce ki bilgileriniz ile bir şekilde irtibatlandırılması yani bir alaka kurulması gerekmektedirŞimdi bunu anlamak için basit bir uygulama yapalım,aşağıda ki üç kelimeyi mevcut bilgileriniz ile çağrıştırın Kanat(uçak,tavuk,vüc ut ,leylek,kuş vs) Gitar(müzik,müzisy en ,yaşar,tel vs) Halter(spor,naimsüle y manoğlu vs) Örnekte uyguladığımız basit uygulama bize öğrenirken bütünün konseptine giren parçaları bütüne bakarak çağrıştırmamız gerektiğini açıklıyor,sonuç olarak öğreneceğiniz her bir parçayı ait olduğu bütünün konseptinde düşünmemiz ve sorular sorarak çözümlememiz gerekiyor(Daha sonraki bölümlerde bunların pratik olarak metinlerde nasıl yapılacağı açıklanacaktır)Buraya kadar anlattıklarımızı özetlersek; 1-Hafızanın ying-yangı da hatırlamak ve unutmaktır,biz nasıl daha iyi hatırlayacağımızı öğrenmeli bunun için de hafızamızı geliştirmeliyiz ve unutmayı zayıflatmalıyız 2-Güçlü bir hafıza için bilgiyi resim olarak ifade etmeliyiz 3-Resim olarak ifade ettiğimiz bilgilerin aralarında mantıklı,mantıksız ilişki kurmalıyız |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|