![]() |
2 yaş gelişim süreçleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 2 yaş gelişim süreçleriMOTOR GELİŞİMİ ¨ Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir, ¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir, ¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir, ¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir, ¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir, ¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür, ¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz, ¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir, ¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker, ¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir, ¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir, ¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar, ¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar, ¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar, ¨ Sayfaları tek tek çevirebilir, ALGISAL GELİŞİMİ ¨ Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır, ¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir, ¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir, ¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir, ¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar, ¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz, ¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder, ¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir, ¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir, ¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir, ¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir, ¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır, ¨ İsmini tümüyle bilir, ¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir, ¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir, DİL GELİŞİMİ ¨ Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar, ¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır, ¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır, ¨ Durmaksızın konuşurlar, ¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır, ¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir, ¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir, ¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir, SOSYAL GELİŞİMİ ¨ ¨ ¨ Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir, ¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir, ¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir, ¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir, ¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder, ¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır, ¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister, ¨ Sahip olduğu şeyleri korur, ¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir, ¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar, ¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir, ¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir, ¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar, BİLİŞSEL GELİŞİMİ ¨ Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır, ¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır, ¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim), |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|