Kalitenin Tanımı - Kalite Nedir |
06-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Kalitenin Tanımı - Kalite NedirKalitenin Tanımı - Kalite Nedir a) Klasik anlayışa göre kalite: Kalite; alışılmış anlamı ile “en iyi”dir Daha geniş anlamda kalite “amaca uygunluk derecesi” olarak tanımlanabilmekte ve bu kavram malı kullanacak olan kişinin ihtiyaç ve ödeme olanakları ile de ilişkilenmektedir Bir başka şekilde kalite; “İnsan yetenekleri ile müşteri beklentilerinin buluşma noktası” olarak tanımlanabilmektedir Tüm bu kavramlar ürün (çıktı) kalitesine odaklı olup, günümüzde bir yönetim felsefesi olarak hızla gelişen toplam kalite yönetiminine göre oldukça dar kapsamlıdırlar b) Toplam kalite yönetimi anlayışına göre kalite: Toplam kalite yönetiminde kalite süreci, birbirine paralel, birbirine sarılmış iki soruya yönelir: -“Doğru şeyleri mi yapıyoruz?” -“Şeyleri doğru mu yapıyoruz?” Kaliteden söz etmek her kuruluşa, insanlara çekici gelmektedir Hiç kimse kaliteye karşı değildir Kalite günlük faaliyetlerin ayrılmaz parçasıdır ve tüm yöneticilerin, tüm çalışanların sorumlulukları içindedir Toplam kalite yönetimi insan odaklıdır ve kalitenin temeli insana dönüklüktür Buna göre kalite: * Bir kuruluşun ürettiği mal ve/veya hizmetten, kuruluşun kuruluş nedeni olan insanın tatminidir * Verimliliktir, * Maliyeti azaltmaktır, * Tedbir almaktır, stratejik düşünmektir (Sorun çıkmamasını sağlamaktır) krize düşmemektir, * Esnekliktir, * Bir programa uymaktır (Tam zamanında üretim yapmaktır), * İnsana yatırımdır, * Bitimsiz bir süreçdir (Sürekli geliştirmedir), * Gelecektir, * Çalışanlarca gösterilen saygı ve değerlerle müşterinin – vatandaşın memnuniyetini sağlamaktır, * Bir yaşam felsefesidir, * Bir yönetim tarzıdır, * Rekabet gücünün yükseltilmesidir, * İsrafın önlenmesidir, * Kullanıma uygunluktur, beklentiye ve gereksinime uygunluktur, * Müşterilerin bekledikleri ile buldukları arasındaki uçurumu kapatmaktır |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|