Ambalaj Çeşitleri Nelerdir

Eski 06-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ambalaj Çeşitleri Nelerdir




1) Satış Ambalajı: Herhangi bir ürünü, son kullanıcıya veya tüketiciye ulaştıran, müşterinin satış noktasından ürünle birlikte aldığı ambalaj tipine satış ambalajı denir
Örnek: Kutu kola ambaljı

2) Dış Ambalaj: Birden fazla satış ambalajını bir arada tutmaya yarayan ambalaj tipine dış ambalaj denir Dış ambalajlar üründen ayrıldığında ürünün özelliğini değiştirmez ve bu ambalajlar genellikle tüketici tarafından alınmaz
Örnek: Kutu veya şişe kolaların birlikte tutulduğu koliler, kasalar

3) Nakliye Ambalajı: Satış ambalajı ve dış ambalajın depolanması ve taşınması sırasında zarar görmesini engelleyen, dış ambalajları büyük sayılar halinde bünyesinde bulunduran ambalajlara nakliye ambalajı denir


Her üç ambalaj tipinin de gıda ambalajlamasındaki yeri büyüktür Fakat satış ambalajını, dış ambalaj ve nakliye ambalajından ayıran en önemli özellik, ürünün yapısını koruyacak şekilde olması ve ürünün markalaşmasına olan katkısıdır Çoğu zaman en az ürünün kalitesi kadar satış ambalajının da kalitesi önemlidir ve markanın değerini bulmasında etkisi büyüktür
Gıda ambalajlarının içindeki malı koruma, depolamayı kolaylaştırma, taşıma, pazarlama ile ilgili özellikleri büyük önem taşır Ambalajın ürünü mikrobiyolojik etkilerden, nem ve atmosfer koşullarından, mekanik deformasyonlardan, böcek ve kemirici gibi zararlılardan koruması amaçlanır Gıda ürünlerinde ambalajın sağladığı bu fonksiyonlar ürünün raf ömrü ile doğrudan ilişkilidir Özellikle raf ömrü kısa olan taze ürünlerde, mikrobiyal hassaslığı fazla olan günlük ürünlerde gıdanın tüketiciye sağlıklı ulaşmasında önemli bir rolü vardır


Günümüz koşullarında bir firmanın sektörde uzun süreli yaşaması için stratejik planlarını çok iyi belirlemesi gerekir Gıda ürünlerinin satış sırasında göze çarpması ve tüketici tarafından beğenilmesi gerekir Bu da ürünün rakip ürünler arasında sıyrılması ile mümkün olur Ambalaj, tüketici tarafından tanınmayı sağlayacak marka ve ürün kimliklerini oluşturur, böylece deneme ve tekrar satın almayı teşvik eder Pazarlamacılar tüketici için ürünün, ambalaj olduğunu savunmaktadırlar Üreticiler pazar payından yüksek dilimi alabilmek için ambalajı güçlü bir satış silahına dönüştürmek ve rekabette bir avantaj sağlamak zorundadır Özellikle gıda sektöründe ürün çeşitliliğinin çok olması hatta aynı ürünün birçok firma tarafından üretiliyor olması firmaları bu serbest piyasada rekabette üstün duruma gelmelerini zorlaştırmaktadır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.