![]() |
Çocuklarda İştah Krizi - Çocuklarda İştah Krizi Nedir... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuklarda İştah Krizi - Çocuklarda İştah Krizi Nedir...Çocuğun iştahı gittikçe azalır ve çocuk gittikçe daha az yemek yemeğe başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İştah krizi yeme sorunu yaşamayan ve yaşatmayan sağlıklı çocuklarda da görülebilen normal bir olaydır ![]() ![]() Çocuğun iştahı gittikçe azalır ve çocuk gittikçe daha az yemek yemeğe başlar ![]() ![]() ![]() Bu durum, çocuğun büyüme hızının azalmasına bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı çocuklarda bir aşamadan sonra anne ile inatlaşma da başlar ve çocuk olağandan daha da az yemeye başlar ![]() ![]() ![]() ![]() * Ne kadar yemek yiyeceği konusunda çocuğunuza sorumluluk verin ![]() * Ara öğün saatlerinde abur-cubur yemesine izin vermeyin ![]() * Temek yeme becerisine sahip olan çocuğu asla siz beslemeyin ![]() * Eliyle tutup yiyebileceği yiyecekleri sunun ![]() * Sütü yarım litreden daha fazla vermeyin ![]() * Çocuğunuzun tabağına yebileceğini düşündüğünüzden daha az koyun ![]() ![]() * Yemek saatlerini eğlenceli kılın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Genel olarak ne masada ne de başka zamanlarda çocuğunuzla yemek ve yiyecekler hakkında konuşmayın ![]() ![]() ![]() * Çocuklar erişkinlere göre daha yavaş yemek yerler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sık yapılan hatalar Çocuğunun yemek yemesi kousunda endişe yaşayan anne-babalar bir süre sonra mantıklı olmayan yedirme modelleri geliştirirler ![]() Kimi çocuğu gece uyandırmadan beslemeye başlar ![]() ![]() Bir başkası ara öğünleri ana öğün haline dönüştürür ![]() ![]() Bazı anneler ise yemek yedirme gayretlerini çocuklarına aralarındaki sevginin bir işlevi olarak gösterirler ve yaşatırlar ![]() ![]() Kimi yemek yemediği halde çocuğu sofrada oturması için zorlar ![]() ![]() En yanlış ve en sık yapılan hata ise, kaşığı çatalı alıp anne-babanın beslemesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prof ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|