|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bakış, bugünkü, eğitim, kritik, sistemimize |
![]() |
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...EĞİTİM NASIL OLMALI İsteklerin Tatmin Edilme Sürecinde Eğitimin Önem İnsanın çevresine karşı organik ve sosyal intibakının şeklini istek, hedef, engel arasındaki karşılıklı münasebetler belirler ![]() ![]() ![]() ![]() Eğitimde Öğrenci Boyutunun İlk Sıraya Konmasının Önemi Eğitim ve öğretim müfredatları öğrenci boyutu vurgulanarak hazırlanır ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenmede Alternatif bir metod: Grup çalışması Grup çalışması ile sıcak bir atmosferde; anlatırken öğrenme, dinlerken öğrenme, tartışırken öğrenme, soru-cevap tarzında öğrenme, gibi çok geniş imkanlar ortaya çıkmaktadır ![]() ![]() Okuma-Yazma Ve Sözlü Anlatımın Geliştirilmesi Öğrencilerin duygularını, izlenimlerini, tecrübelerini şiir, hikaye fıkra türlerinde dile getirebilip yayınlayabilecekleri bir okul gazetesi çıkartma, öğrenci odaklı eğitimin uygulamasına bir model olabilir ![]() ![]() Eğitimde Yabancı Dilin Önemi Birçok sahada ortaya çıkan yenilikleri izleyebilme ya da diğer toplumlara aktarabilme, böylece yaşadığı çağı kavrayabilme bugünün insanı için önemli bir ihtiyaçtır ![]() ![]() Eğitimde Kitle İletişim Araçlarının Önemi Kitle iletişim araçlarının kullanıldığı eğitim-öğretim ortamında çocuk ve gençler kendi hızları içinde kendi ilgi ve kabiliyetlerine uygun konuları, kendi çabası ve öğretmenin rehberliği ile öğrenme fırsatına sahip olacaktır ![]() Bilgisayar Destekli Eğitim Multimedia ürünlerinin kullanılmasında elde edilen netice şudur: Alışılagelmiş öğretim metodlarına (kitap ve tahta) kıyasen kişiyi daha uzun süreli ve derin bir alakayla mevzua yönlendirmesidir ![]() ![]() Öğrencinin bilgisayarla etkileşim içine girmesi, deneme ve yanılma yoluyla öğrenciye geri besleme sağlanması: Yüksek işlem hızı sayesinde birçok benzetmeye açık olması özellikle gerçek hayatta bile yapılamayacak veya tehlikeli olacak olayları bir anda yapması ve gözlem imkanını sağlaması, görüntüleri istenen hızda ve sırada kompoze ederek kullanabilmeyi mümkün kılmaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...MUCİD YETİŞTİRMENİN ÖNEMİ Durmadan ortaya çıkan yeni problemler karşısında, milletin, hürriyet, refah ve saadetlerini sürdürebilmesi mucid ruhlu insanların yetiştirilmesine bağlıdır ![]() ![]() Bu düşüncelerin akis uyandıracağı anlaşılabileceği çeşitli mesleklerden bir aydın grubuna sahip olmaları da onlar için ayrı bir talih olmuştur ![]() ![]() Dünyanın Dahi Yetiştiren Merkezleri 20-30 yıldır ‘yüksek zeka ve mucitlik testleri’ geliştirerek toplumlarını testlerle sistematik olarak tarayan İsrail, Çin, eski Sovyetler Birliği ve A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Novossibirsk’te dahilerin eğitimini profesörlerin üstlendiği Sovyetler Birliği’nin açtığı dahi okulunun eğitim süresi 3 yıldır ![]() Mucidler Nasıl Keşfedilir? Mucidliğin temel işleme mekanizması olan diverjant düşünce, mevcut bilgiye dayanılarak yeni orijinal değişik alternatif ve çözümler üretilmesinde iş görüşü mucidliği ölçen geliştirilmiş özel testlerle mucidler keşfedilir; I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mucid Şahsiyetlerin Vasıfları Mucidlerin gruplandırılmış vasıflarının bazıları: Kararlarında bağımsız, egosu kuvvetli, enaniyetli, kendine güvenen, dediği dedik, herşeyi kolay kolay kabul etmeyen: ferdiyetçi tiplerdir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış... |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...LONDRA’DAN EĞİTİM SİSTEMİMİZİN GÖRÜNÜŞÜ Lisanımız Dünyada dil zenginliği kelime açısından, birincisi Arapça ikincisi Fransızca üçüncüsü İngilizce olmasına rağmen İngilizce’den Türkçe’ye tercümede ne kadar zorluk çekildiği malumdur ![]() ![]() ![]() Eğitim görmüş bir İngiliz, Shakespeare’in ve en azından 1800’lerde yazılmış eserlerin dilini rahatça anlarlarken; 1900’lerde Türkçe olarak yazılmış eserler bir Türk vatandaşına yabancı gelmektedir ![]() ![]() ![]() ‘Git Doktoranı Yap Gel’ Mantığı 1960’lı yıllardan beri yurt dışına öğrenci ve kamu görevlileri gönderilmesine rağmen hala ülke ve millet çapında Batının bilim ve teknolojisini alarak onu geliştirmiş değiliz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İngiliz Eğitim Sistemi ![]() İngiltere’de devlet okullarının yanında en az onlar kadar yaygın özel okullara 7 yaşında alınır, Lise bitinceye kadar da bu okullarda yatılı kalınır ![]() ![]() ![]() Batıdaki İlmi Gelişmeler Ve Biz Bugün Batı dünyası, Düşünce ve fikir bakımından kriz dönemi yaşamaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Batının Bilim ve Teknolojideki seviyesine niçin ulaşamıyoruz? Yaklaşık 150 yıldır Batı’ ile sıkı bir alış veriş içinde bulunuyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış... |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...BUGÜNÜN DÜNYASINDAKİ DEĞİŞİK EĞİTİM Okulu başarılı yapan şeyler sadece para ve emekle satın alınan veya yaptırılan, güzel binalar ve kaliteli eğitim teknolojileri değil, aynı zamanda öğretmene, onun yetişmesine ve problemlerini çözmesine önem veren zihniyette insanların olması ve paranın öğretmen için harcanmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı medreselerinde hocalara günde 50 ile 100 akçe talebelere de 7 akçe burs verip sosyal hayatlarını garantiye almıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca eğitim sistemleri kaliteli olan ülkeler, öğrencileri daha fazla tutarlar ![]() ![]() Dünyada matematik öğretiminde en iyi olan Hollanda’da farklı ve ilgi uyandırıcı yapıdaki cisimler derste kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() Japonlar Osmanlı’ların Enderun mektebindeki uygulama ağırlıklı eğitimi benimseyip tatbik etmektedir ![]() ![]() ![]() Öğretmen eğitiminde en başarılı olan Almanya’da öğretmenler, rahat şekilde orta sınıf seviyesinde maaş alırlar ve haklar verilir; ağır bir eğitimden geçirilir ![]() ![]() Enderun Mektebi Enderun mektebi Osmanlı’daki üstün beyin gücünün eğitimi için kurulan 21 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanzimat’tan Günümüze Eğitimdeki İnsan Modeli Tanzimattan sonra ülkemizde Batı’ya ve onun değerlerine bir yöneliş vardır ![]() ![]() 1839’da ilk önce askeri sahada batılılaşmaya yönelik reform hareketleri daha sonra, eğitimde, adalet sisteminde ve bürokraside yapıldı ![]() ![]() Çünkü pozitivist ve materyalist bir eğitim sisteminin uygulanışını, Mc ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış... |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bugünkü Eğitim Sistemimize Kritik Bir Bakış...Eğitime farklı Bir Bakış Yazarı : Selim AYDIN Yayınevi : TÖV Baskı : İzmir / 1993 / 244 shf ![]() BUGÜNKÜ EĞİTİM SİSTEMİNE GENEL BİR BAKIŞ Ezbere dayalı olan öğretim sistemimizde bilgi yüklenilmesi ağırlıktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Öğrenci, bilgi yığılan bir nesne olmaktan çıkarılıp, anlama ve bilgi üretme dönemine giren bir özne vasfını kazanınca daha ilkokuldan başlayarak ezberlemeye değil; anlamaya yönelik bir eğitim gördüğünde, yüksek öğretim sırasında artık yalnız öğretim üyesinden birşeyler öğrenen kişi olmaktan çıkıp, kendisi de birşeyler inceleyen araştıran, derse katkıda bulunan bir kişi olacaktır ![]() Toplumumuzda Kişilik Gelişimi ve Eğitim Bugün ileri toplumlarda çocuğa aile zenginliği veya onun statüsü değil, güven duygusu, beceri ve sorumluluk kazandırılmakta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk deneyerek daha kolay öğrenir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|