|  | Abgar Efsanesi |  | 
|  04-23-2011 | #1 | 
| 
Şengül Şirin   |   Abgar EfsanesiAbgar Efsânesi’ne göre V  Abgar Ukkama ilk Hıristiyan kraldır  Hz  İsa’nın  tebliğinden hemen sonra Hıristiyanlığı kabul etmiş ve kendi halkına da  benimsetmiştir  Bu konu ile ilgili efsane şöyledir: “Edessa kralı V  Abgar Ukkama, o sıralar cüzzam hastalığına yakalanmış ve  bundan dolayı oldukça ızdırap çekiyordu  Kral, Hz  İsa’nın hastaları  iyileştirdiğini duymuştu  Ancak çok hasta olduğundan dolayı bizzat  Kudüs’e gidemiyordu  Hannan adındaki bir elçisini, ona inandığını ve  yeni dinini öğrenmek istediğini belirten bir mektupla onu davet edip  yanına gelmesi için Hz  İsa’ya gönderdi  Bu elçi aynı zamanda becerikli  bir ressam idi  Hannan, Hz  İsa’ya getirdiği mektubu sunduktan sonra  yüzünün resmini yapmayı dener, ancak başarılı olamaz  Bunu sezen Hz  İsa, yüzünü yıkar ve kendisine uzatılan bir mendille yüzünü silip  Hannan’a verir  Hz  İsa’nın yüzünün aynısı mendile çıkmıştır  Hannan bir  mektupla birlikte mendili de alarak Edessa’ya döner  Hz  İsa, Edessa kralı V  Abgar Ukkama’ya gönderdiği mektupta şöyle demiştir: “Ne mutlu sana Abgar ve Edessa adındaki kentine! Ne mutlu, beni görmeden bana inanmış olan sana! Çünkü sana devamlı sağlık bahşedilecektir  Senin  yanına gelmem hususunda bana yazdıklarına gelince, bilesin ki,  görevlendirilmiş olduğum herşeyi burada tamamlamak ve bu işi bitirdikten  sonra beni göndermiş olana, Baba’ya dönmem gereklidir  Sana  ızdıraplarını (hastalıklarını) iyileştirmek, sana ve seninle beraber  olanlara ebedi yaşam ve barış bahşetmek, ayrıca senin kentine dünyanın  sonuna kadar düşmanlar tarafından boyun eğdirilmemeyi sağlamak üzere  havarilerimden birisini, Thomas da denilen Adday’ı göndereceğim  Amin  Efendimiz İsa’nın mektubu  ” Edessa kralı V  Abgar, Hz  İsa’nın yüzü görünen kutsal mendili (Hagion  Mandylion) yüzüne sürerek sağlığına kavuşmuş ve daha sonra bu mendili  bir tahtaya gerdirerek, kentin giriş kapısında bir niş içine  koydurmuştur  Bu kutsal mendil, yüzyıllarca Hıristiyan sanatında,  Ortaçağ’ın Bizans-İslâm ilişkilerinde önemli ve büyük bir rol  oynamıştır  Ayrıca bu mektubun nüshaları çoğaltılarak muska şeklinde  Urfa’ya gelen ziyaretçilere verilmiştir  Kutsal sayılan mendil, uzun  süre saklanır  İslam dini yöreye egemen olunca, kutsal mendil  müslümanların eline geçer  Bizanslılarla yapılan bir savaşta,  Müslümanların bir kısmı esir düşer  Bizanslılar, esirlerin geri  verilmesi için kutsal mendilin kendilerine teslim edilmesini şart  koşarlar  Sonunda kutsal mendil verilir ve esirler de geri alınır  Mendilin düşürüldüğü kuyu, Hıristiyanlarca kutsal sayılır  Mendilin düşürüldüğü  günün her yıldönümünde, geceden oraya gidilir, adaklar adanır, törenler  yapılır  Kuyu başına yalın ayak gitme gereğine inanılır  Bu yıldönümü,  inanışa göre Paskalya Yortusu’nun 20  günüdür  Efsaneye göre, günümüzde İbrahim Peygamber’i ateşe fırlatan mancınıklar olarak bilinen sütunlar, aslında bu kuyu ve mendilin anısına dikilmiş anıtlardır  Birinin altına bitmeyen altın, diğerinin altına ise bitmeyen  su hazinesi yerleştirilmiştir  Biri yıkılırsa Urfa suya, diğeri  yıkılırsa altına boğulacaktır   
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz  En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
|   | 
|  | 
|  | Cevap : Abgar Efsanesi |  | 
|  04-23-2011 | #2 | 
| 
Şengül Şirin   |   Cevap : Abgar EfsanesiAbgar Efsanesi,Hıristiyanlığın ilk zamanlarında İsa"nın Osroene kralı V  Abgar Ukkama ile mektuplaştığına ilişkin yaygın efsane,Osroene"nin başkenti,Suriye Platosunun kuzeyinde bir Mezopotamya kenti olan Edassa"ydı  (Urfa)  Efsaneye göre,İsa"nın mucizelerini duymuş olan cüzamlı kral,yazdığı mektupta onun dinini kabul ettiğini bildirmiş ve kendisini tedavi etmesini istemişti  buna karşılık olarak da,İsa"ya zülumden kurtulmak üzere Osroene"ye iltica etmesini öneriyordu  İsa,bu mektuba verdiği yanıtta,kralı imanından ötürü övmüş,yaşamını adadığı görevin,kendisini Edessa gitmekten alıkoymasından duyduğu üzüntüyü belirtmiş ve Göğe Yükselişi"nden sonra bir havarisinin Edessa"ya gidip kralı tedavi  edeceği vaadinde bulunmuştu  Bu efsanenin daha gelişmiş bir biçimine Edessa"daki ilkel Hıristiyanlık üzerine bir Süryani belgesi olan Addai Doktrini"nde rastlanmaktadır  4  yüzyıl başlarında düzenlendiği sanılan mektupların düzmece olduğu,,5  yüzyıldan sonra kabul edilmiştir  Ancak,mektupların Süryaniceden Yunancaya,Ermeniceye,Latinceye ve Arapçaya çevrilmiş olması efsanenin ne denli yaygın olduğunun bir göstergesidir  Kaynak ;AnaBritannica cilt 23 frmsinsi  net için derlenmiştir   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |