Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel Eşyaları |
04-06-2010 | #1 |
Cloud
|
Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel Eşyaları
__________________
|
Cevap : Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel Eşyaları |
04-06-2010 | #2 |
Cloud
|
Cevap : Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel EşyalarıSavarona bugüne kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en büyük yattır Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 61 metre ve en yüksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir Ana süitin yanı sıra 17 lüks süitin alanı ortalama 50 metre karedir Savarona, Brooklyn Köprüsü’nü inşa eden mühendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını geçti fakat Cadwallader onu yüksek dışalım vergisinden dolayı Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Türk Hükümeti tarafından satın alındı Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır 1938 yılında Kral VII Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Atatürk’ün konuğu oldu Bacadan dökülen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini öylesine kirletti ki Atatürk Ertuğrul’u hurdaya gönderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi Türk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya çekildi Yat, iki ay sonra bazı döşemeleri yenilendikten sonra Atatürk’ün ölümcül hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi Atatürk’ün Savarona’da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak üzere önemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı Atatürk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe sarayında öldü Savarona, II Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı 1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı; ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı önceki görkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak için çok çaba isteyen yeniden döşeme işine başladı İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı Savarona, bugün yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve lüksü yaşatarak bir kez daha dünya sularında seyretmektedir Milletlerin tarihinde bazı dönemler vardır ki, belli amaçlara erişebilmek için maddî ve manevî ne kadar kuvvet varsa hepsini bir araya toplamak ve aynı doğrultuya yöneltmek gerekir Yakın yıllarda milletimiz, böyle bir toplanma ve birleşme hareketinin önemli sonuçlarını kavramıştır Memleketin ve devrimin, içeriden ve dışarıdan gelebilecek tehlikelere karşı korunması için, bütün milliyetçi ve cumhuriyetçi kuvvetlerin bir yerde toplanması gerekir Aynı cinsten olan kuvvetler, ortak amaç yolunda birleşmelidir |
Cevap : Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel Eşyaları |
04-06-2010 | #3 |
Cloud
|
Cevap : Savarona Yatı Resimleri L Atatürk'ün Özel EşyalarıSavarona bugüne kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en büyük yattır Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 61 metre ve en yüksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir Ana süitin yanı sıra 17 lüks süitin alanı ortalama 50 metre karedir Savarona, Brooklyn Köprüsü’nü inşa eden mühendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını geçti fakat Cadwallader onu yüksek dışalım vergisinden dolayı Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Türk Hükümeti tarafından satın alındı Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır 1938 yılında Kral VII Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Atatürk’ün konuğu oldu Bacadan dökülen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini öylesine kirletti ki Atatürk Ertuğrul’u hurdaya gönderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi Türk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya çekildi Yat, iki ay sonra bazı döşemeleri yenilendikten sonra Atatürk’ün ölümcül hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi Atatürk’ün Savarona’da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak üzere önemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı Atatürk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe sarayında öldü Savarona, II Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı 1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı; ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı önceki görkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak için çok çaba isteyen yeniden döşeme işine başladı İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı Savarona, bugün yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve lüksü yaşatarak bir kez daha dünya sularında seyretmektedir «o»-«o»- «o»-«o»-«o»-«o» -«o»-«o»-«o»-«o»- «o» Marmara' da kendisini selamlayan denizcilere Savarona'dan mendil sallıyor «o» -«o»-«o»-«o»-«o» -«o»-«o»-«o»-«o» -«o»-«o» Atatürk Kılıç Ali ile Savarona'da Atamız Savarona'da Dinlenirken «o»- «o»-«o»-«o»-«o» -«o»-«o»-«o»-«o» -«o»-«o» Boğaz köprüsünden görünüşü |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|