Reklamcılık-Reklamcılığın Gelişimi

Eski 11-20-2009   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Reklamcılık-Reklamcılığın Gelişimi



Reklamcılık-Reklamcılığın Gelişimi






Reklam, gazete, dergi, radyo ve televizyon gibi çeşitli kitle iletişim araçları ya da yollarda rastlanan afiş ve reklam panoları aracılığıyla iletilen bir duyurudur Reklamın başlıca amacı, reklamı yapılan mal ve hizmetlerin satın alınmasını sağlamaktır
Reklamlar başka amaçlara yönelik de olabilir Bazı reklamlar yalnızca bilgi verir Örneğin, yerel bir gazetenin küçük ilanlar bölümünde yer alan satılık mal ilanları söz konusu malı kısaca tanıtır, ama satın alınması için yönlendirici reklamcılık tekniklerini kullanmaz Bazen de reklam veren satıcı değil, alıcıdır Örneğin, eleman arayan bir şirket ya da kişi, o elemanda bulunmasını istediği özellikleri sıralar ve bu özellikleri taşıyan kişileri çalıştıracağını duyurur Ne var ki, genelde reklamcılığın insanları belirli bir malı satın almaya özendirmekle ilgili olduğu söylenebilir

Reklamcılığın Gelişimi

Reklamcılık insanlık tarihinin çok eski dönemlerinde de vardı Eski Roma'da mandıraların duvarına, üzerinde keçi resmi olan bir tabela asılırdı Okulların önündeyse kırbaçlanan bir oğlan çocuğu resmi bulunurdu Daha sonra ayakkabıcılar dükkânlarının kapısına postal resmi asmaya ya da bazı satıcılar reklam için, sattıkları herhangi bir malın resmini çıngırak eşliğinde sokak sokak dolaştırmaya başladılar





Bugün bildiğimiz anlamda reklamcılık, 15 yüzyılda matbaanın bulunuşuna bağlı olarak gelişme gösterdi Daha çok sayıda insanın okuma yazma öğrenmesiyle gazete satışları arttı Kitlelere yönelik reklamcılığın ilk başladığı yer gazetelerdi, ama bu konuda asıl gelişme 19 yüzyılda Sanayi Devrimi'ni izleyen yıllarda oldu Sanayi Devrimi ile fabrikalar daha fazla mal üretmeye başladı ve kentlerdeki nüfus büyüdü Böylece hem satılacak mal, hem de bu mallan satın alacak insan sayısı arttı Reklamcılık bu dönemde üretilen malların satışını kolaylaştırarak, ekonomik büyümeye katkıda bulundu

20 yüzyılın başlarında reklamcılık artık satış sürecinin en önemli araçlarından biriydi Satışını "reklama borçlu" olmak yaygın bir inanış oldu Reklamcılar radyoya ve II Dünya Savaşı'nın ardından televizyona da el attılar Kitle iletişim araçlarının gelişiminden önce reklamlar ancak birkaç yüz kişiye ulaşabilirken, bugün bir televizyon reklamı milyonlarca kişi tarafından izlenebilmektedir




Reklam, malların pazarlanması ve satılmasında kullanılan araçlardan yalnızca biridir Mal satışında ürünün kendisi, fiyatı, ambalajı, dağıtımı ve mağazada sergilenişi gibi başka öğeler de önemlidir Pazarın paylaşımında üreticiler başka şirketlerle rekabet içindedir Yeni bir malın üretimine başlamadan önce, malın ne türden bir alıcıyı hedef aldığı ve rakip malın yerini alabilmesi için ne yapılması gerektiği pazar araştırmalarıyla saptanır Bu bilgiler daha sonra, reklam kampanyasının hazırlanışı sırasında değerlendirilir

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.