![]() |
Araştırma |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
AraştırmaARAŞTIRMA Bir Halkla İlişkiler çalışmasında her şeyden önce, işe araştırmayla başlamak gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla İlişkilerin başarısı yapılacak araştırmanın sağlıklı olmasına bağlıdır ![]() ![]() ![]() - Çevreyi İzleme Amaçlı Araştırmalar ![]() - İmaj Araştırmaları ![]() - İletişim Araştırmaları ![]() - Sosyal Sorumlulukla İlgili Araştırmalar ![]() 1 ![]() Kurum üzerinde etkili olabilecek sosyal olayları ve kurumun çevresini oluşturan kamuoyundaki eğilimleri gözlemek amacıyla yapılan araştırmalardır ![]() ![]() 2 ![]() İmaj araştırmaları iç ve dış çevrelerin kurumla ilgili düşüncelerini, kurumun Halkla İlişkiler faaliyetleri konusunda ne düşündüklerini ortaya koymak, böylelikle gelecekte neler yapılması gerektiğine ilişkin ipuçları elde edebilmek amacıyla yapılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmaj araştırmalarında ikinci safha ise, bu kitlelerin kurumu nasıl gördüklerinin, kurumla ilgili düşüncelerinin öğrenilmesidir ![]() 3 ![]() İletişim araştırmaları, kurumun iç ve dış iletişim amacıyla kullandığı araçların etkinliğini tespit etmek amacıyla yapılan araştırmalardır ![]() + Okuyucu araştırması: Kurum gazetesi, bülteni veya yıllık raporlara gibi belirli yayınların kaç kişi tarafından okunduğunu veya verilen mesajların kaç kişi tarafından okunduğunu veya verilen mesajların kaç kişi tarafından hatırlandığını tespit etmeye yönelik araştırmalardır ![]() + İçerik Çözümlemesi: Kitle iletişim araçlarının kurumla ilgili haberlere ne kadar ve hangi içerikle yer verdiklerini ortaya koyar ![]() + Okunabilirlik Araştırması: Kurum yayınlarının kolay okunabilirliğini ortaya koymak için yapılan araştırmalardır ![]() 4 ![]() Kurumun sosyal sorumluluklarıyla ilgili araştırmalar o kurumun kamu yararına yaptığı faaliyetlerin toplum tarafından nasıl karşılandığını, toplum tarafından yeterli bulunup bulunmadığını öğrenmeye yönelik araştırmalardır ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|