Otomobil logolarının ilginç hikayeleri

Eski 04-30-2008   #1
OZz BüYüCüSü
Icon47

Otomobil logolarının ilginç hikayeleri




Otomobil firmalarının logolarının oldukça ilginç hikayeleri var
Örneğin, İtalya'nın gururu Alfa Romeo'nun, başlangıçta Fransız otomobili olduğunu biliyor muydunuz?
Fransız otomobil firması Darracq'ı İtalya pazarına sokmak isteyen
Cavaliere Ugo Stella, ortaklık başarısızlıkla sonuçlanınca firmayı İtalya'ya taşıyıp, adını da "Lombard Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi"
(İtalyanca; Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, kısaca ALFA) olarak değiştirdi


1913 yılında Lionel Martin ve Robert Bamford,
ileride Aston Martin'e dönüşecek olan şirketi kurdular
Kuruculardan Lionel Martin'in, Aston Clinton ile kazandıkları tırmanma yarışı sonrası otomobillerini Aston Martin olarak adlandırdılar


Alman mühendis Augus Horch, otomobil firması A Horch & Cie'yi kurduktan 10 yıl sonra kendi firmasından atılır
Bunun üzerine Horch, 2 otomobil firmasını kurup, adını da Horch olarak belirler
Eski ortaklarının Horch'a yeni bir isim bulması için dava açtıklarında, "dinle" anlamındaki Horch'u, "dinle" kelimesinin latincesi olan Audi ile değiştirir
1932 yılında 4 otomobil üreticisi, Audi, Horch, DKW ve Wanderer birleşip
Auto Union'u kurarlar 1985 yılındaysa, Auto Union, bugün bildiğimiz Audi'ye dönüşür



913 yılında Karl Friedrich Rapp ve Gustav Otto, 2 ayrı uçak fabrikası kurarlar
Bir süre sonra bu iki fabrika Bayerische Motoren Werke yani BMW ismi altında birleşirler
BMW logosu, bir uçak pervanesinden esinlenerek geliştirildi
Logodaki mavi ve beyaz renkleri ise, Bavyera bayrağının renkleridir


Henry Ford, kurduğu 2 otomobil şirketi olan Henry Ford Company'den
ayrıldıktan sonra, şirketin kapanmasına karşı çıkan Henry M Leland adlı mühendis, Cadillac markasının doğmasına sebep oldu


899 yılında kurulan Fabbrica Italiana Automobili Torino adlı şirket, yakından tanıdığımız FIAT'ın köklerini oluşturur
Şirketi kuran yatırımcılardan biri olan Giovanni Agnelli,
400 dolar karşılığında şirketin hisselerini alır
Şu anda bu hisseler milyar dolar edecek düzeydedir ve şirket yönetiminde her zaman bir Agnelli bulunmaktadır


Herkes Ford'un, Henry Ford tarafından kurulduğunu bilir
Bilinmeyen ise, bu şirketin, Henry Ford'un kurduğu 3 otomobil şirketi olduğudur Ford, önce The Detroit Automobile Company'i kurar ve 2 yıl içinde iflas eder
Ardından Henry Ford Company kurulur, ancak 1 yıl sonra Henry Ford bu şirketi bırakır
(Böylece Cadillac markası doğar) 1902 yılında Ford'un 3 otomobil firması olan Ford Malcomson Ltd kurulur Şirketin tanınmış mavi logosu ilk kez 1927 yılında geliştirilmiştir


Mazda, 1920 yılında Toyo Cork Kogyo Co adıyla Hiroşima,
Japonya'da kuruldu O dönemde şişe mantarı sıkıntısı olduğu için şirket, şişe mantarı yerine kullanılabilecek bir alternatif geliştirip satmaya başladı
Kısa süre sonra mantar sıkıntısı sona erince, şirket iflas sürecine girdi
1927'de Jujiro Matsuda yönetimi devraldı ve şirket otomobil üretmeye başladı


Daimler-Motored-Gesellschaft ve Benz & Cie şirketlerinin 1926 yılındaki birleşmesi, Daimler - Benz'in doğmasına yol açtı
"Mercedes" ismi 1900'de ortaya çıktı Avrupalı yarış tutkunu Emil Jellinek, Daimler'den hızlı bir otomobil ve Maybach tarafından tasarlanmış özel bir motor istedi
Bu otomobil 10 yaşındaki kızının takma adı olan "Mercedes" olarak anılmaya başlandı


Mitsubishi ismi, "mitsu" ve "hishi" kelimelerinin
birleşmesinden oluşur ve 3 elmas anlanıma gelir
Mitsubishi logosu da, Iwasaki ailesi ve Tosa klanının sembollerinden oluşur


1812 yılında kurulan Peugeot firması, makine ekipmanları, saat yayları, mutfak gereçleri, ütüler, şemsiyeler ve 1885 yılından itibaren de bisiklet üretiyordu
Şirketin otomobil sektörüne girişi de, bisiklet üretimi sayesinde oldu
1889 yılında şirketin ilk buhar güçlü otomobili, bir yıl sonraysa benzinli otomobili üretildi
Bir Peugeot sürmemiş olsanızda,
Peugeot'nun keşiflerinden birini kullanmış olmanız muhtemel: Biber değirmeni 1842'de keşfedilen değirmen o kadar işlevseldi ki,
günümüze gelene dek hiç değişmedi


Louis Renault, ailesinin evinin arka bahçesinde ilk otomobilini yaptığında 21 yaşındaydı
Ardından gelen siparişlerle otomobil firmasını 1898 yılında kurdu: "Societe Renault
Freres"Renault, 1 Dünya Savaşı sırasında FT-17 adında hafif tanklar üretti Bu tanklar çok popüler hale geldi ve 1919'da şirketin logosuna da girdi


Adolf Hitler, bir otomobil yapmasını istediği Ferdinand Porsche'den 3 beklentisi vardı:
100 km/s azami sürat, düşük yakıt tüketimi ve otomobile 2 erişkinle 3 çocuğun sığabilmesi Bu isteklerin sonucunda Volkswagen Beetle doğmuş oldu 2 Dünya
Savaşı'nın ardından İngilizler şirkete el koydu ve Volkswagen'i önce Ford'a, ardından
Fransız Hükümetine, diğer İngiliz otomobil üreticilerine ve son olarak Fiat şirketine önerdi Hiçbiri bu teklifi kabul etmedi, böylece şirket tekrar Alman hükümetine kaldı T
eklifi reddedenlerin, burun kıvırdıkları Beetle modelinin 21 milyondan fazla satış yapmasıyla oldukça üzülmüş olduklarını tahmin etmek zor değil

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.