İnsanlarla İletişimin &Quot;102&Quot; Kuralı |
12-23-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
İnsanlarla İletişimin &Quot;102&Quot; KuralıTemel İlkeler 1 Zayıf yanlarınızı açıklayın 2 Sabırlı olun 3 Belirsizliklerden kaçının 4 Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin 5 İnsanların gönlünü almaktan korkmayın 6 Sinirlerinize hakim olun 7 Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün 8 İkna yoluna gidin 9 Konunuzu iyi bilin 10 Sorulara karşılık verin İşin Felsefesi 11 Ayrıntıları anımsamadan söze başlamayın 12 Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin 13 Düşünmeden konuşmayın 14 İnsanlar duymak istediklerini duyarlar 15 İnsanların heveslerini kırmayın 16 Gereksiz eleştirilerden kaçının 17 Kaybetmeyi bilin 18 Makul olun Duyarlı olun 19 Olumlu bir ton kullanın 20 Sürekli dert yanan biri olmayın 21 Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın 22 Esnek olun Davranış Alışkanlıkları 23 Gürültü yapmayın 24 Konuşmaya herkesi katın 25 Karşınızdakini bütün dikkatinizle dinleyin 26 Ağzınıza bireyler almak alışkanlığından vazgeçin 27 Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın 28 Sesinizi duyurun 29 İş yemeğinde basit yemekler ısmarlamayın 30 Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın 31 Yüz ifadenizi kontrol edin 32 Karşınızdakilerin sinirini bozmayın 33 Başkasının sözünü kesmenin pek çok yolu olduğunu unutmayın 34 Birisi konuşurken 35 Yerinde 36 Duman makinesi olmayın 37 Birisi konuşurken 38 Rahat oturun Teknikler 39 Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin 40 Sözü başkalarının ağzından kapmayın 41 Çift anlamlı sözcüklerden kaçının 42 Ne zaman susmak gerektiğini bilin 43 Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin 44kendinizi baltalamayın 45 Başkalarını kötülemeyin 46 Açıklayıcı ibarelerden kaçının 47 Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın 48 Sorunuzu sorduktan sonra 49 Karşınızdakilere zaman tanıyın 50 Herkesin anlayabileceği sözcükler kullanın 51 Konuşmadan önce düşünün 52 Sessizlik yararlı olabilir Susmasını da öğrenin 53 İş konusunda öncelik verin 54 insanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin Telefon 55 Telefonda önce kendinizi tanıtın 56 Ahizenin içine doğru konuşun 57 Telefonda konuşurken bir şey yemeyin 58 Doğru numarayı çevirdiğinizden emin olun 59 Telefonda gürültü yapmayın 60 İletişimin �Altın Kuralı� nı utmayın: Karşınızdakinin sözünü kesmeyin 61 Düşünceli davranın 62 Telefona öncelik vermeyin 63 Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin 64 Çevrenizdekilerin konuşmanızı bölmelerine göz yummayın 65 Dikkatinizi dağıtmayın 66 Telefon hattının boş olup olmadığını kontrol edin 67 Kendinizi düşlere kaptırmayın 68 Karsınızdakilere konuşma fırsatı tanıyın 69 Telefon etme nedeninizi belirtin 70 Sesinizin tonu çok önemlidir Nasıl Yazmalı? 71 Yazdıklarınız hemen unutulmaz 72 Tertipli olun 73 Ağdalı sözcükler kullanmayın 74 Kötü haberleri yumuşak dille iletin 75 Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun 76 Alçakgönüllü olun 77 Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının 78 Adları 79 Tembellik etmeyin 80 Sözcükleri süslemekten kaçının 81 Yazınızı okuyun 82 Yazdığınız kişinin gözünü korkutmayın 83 Birine cevap yazarken 84 Yazınızı Nezaket Kuralları 85 Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin 86 Durumunuzdan sürekli yakınıp durmayın 87 Konuşmanın tadını kaçırmayın 88 Gereksiz yere zıtlık yaratmayın 89 Adil davranın 90 Her yerde ve her zaman sözcülük görevini üstlenmeyin 91 Böbürlenmeyin 92 Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının 93 İnsanları terslemeyin 94 Ölü gibi durmaktan vazgeçin 95 Her soruya karşılık tekmil vermekten kaçının 96 Önemli kişilerin adlarını her lafın arasına sıkıştırmayı huy edinmeyin 97 Olduğunuz gibi görünün 98 Önyargılarınızı açığa vurmayın 99 Yüksekten atmayın 100 Herkesin işine burnunuzu sokmayın 101 Üstünlük sağlamaya çalışmayın Son Söz 102 Dinlemesini bilin |
İnsanlarla İletişimin &Quot;102&Quot; Kuralı |
12-23-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
İnsanlarla İletişimin &Quot;102&Quot; KuralıbNqL Nickli Üyeden Alıntı 1 Zayıf yanlarınızı açıklayın 2 Sabırlı olun 3 Belirsizliklerden kaçının 4 Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin 5 İnsanların gönlünü almaktan korkmayın 6 Sinirlerinize hakim olun 7 Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün 8 İkna yoluna gidin 9 Konunuzu iyi bilin 10 Sorulara karşılık verin İşin Felsefesi 11 Ayrıntıları anımsamadan söze başlamayın 12 Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin 13 Düşünmeden konuşmayın 14 İnsanlar duymak istediklerini duyarlar 15 İnsanların heveslerini kırmayın 16 Gereksiz eleştirilerden kaçının 17 Kaybetmeyi bilin 18 Makul olun Duyarlı olun 19 Olumlu bir ton kullanın 20 Sürekli dert yanan biri olmayın 21 Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın 22 Esnek olun Davranış Alışkanlıkları 23 Gürültü yapmayın 24 Konuşmaya herkesi katın 25 Karşınızdakini bütün dikkatinizle dinleyin 26 Ağzınıza bireyler almak alışkanlığından vazgeçin 27 Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın 28 Sesinizi duyurun 29 İş yemeğinde basit yemekler ısmarlamayın 30 Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın 31 Yüz ifadenizi kontrol edin 32 Karşınızdakilerin sinirini bozmayın 33 Başkasının sözünü kesmenin pek çok yolu olduğunu unutmayın 34 Birisi konuşurken 35 Yerinde 36 Duman makinesi olmayın 37 Birisi konuşurken 38 Rahat oturun Teknikler 39 Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin 40 Sözü başkalarının ağzından kapmayın 41 Çift anlamlı sözcüklerden kaçının 42 Ne zaman susmak gerektiğini bilin 43 Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin 44kendinizi baltalamayın 45 Başkalarını kötülemeyin 46 Açıklayıcı ibarelerden kaçının 47 Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın 48 Sorunuzu sorduktan sonra 49 Karşınızdakilere zaman tanıyın 50 Herkesin anlayabileceği sözcükler kullanın 51 Konuşmadan önce düşünün 52 Sessizlik yararlı olabilir Susmasını da öğrenin 53 İş konusunda öncelik verin 54 insanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin Telefon 55 Telefonda önce kendinizi tanıtın 56 Ahizenin içine doğru konuşun 57 Telefonda konuşurken bir şey yemeyin 58 Doğru numarayı çevirdiğinizden emin olun 59 Telefonda gürültü yapmayın 60 İletişimin �Altın Kuralı� nı utmayın: Karşınızdakinin sözünü kesmeyin 61 Düşünceli davranın 62 Telefona öncelik vermeyin 63 Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin 64 Çevrenizdekilerin konuşmanızı bölmelerine göz yummayın 65 Dikkatinizi dağıtmayın 66 Telefon hattının boş olup olmadığını kontrol edin 67 Kendinizi düşlere kaptırmayın 68 Karsınızdakilere konuşma fırsatı tanıyın 69 Telefon etme nedeninizi belirtin 70 Sesinizin tonu çok önemlidir Nasıl Yazmalı? 71 Yazdıklarınız hemen unutulmaz 72 Tertipli olun 73 Ağdalı sözcükler kullanmayın 74 Kötü haberleri yumuşak dille iletin 75 Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun 76 Alçakgönüllü olun 77 Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının 78 Adları 79 Tembellik etmeyin 80 Sözcükleri süslemekten kaçının 81 Yazınızı okuyun 82 Yazdığınız kişinin gözünü korkutmayın 83 Birine cevap yazarken 84 Yazınızı Nezaket Kuralları 85 Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin 86 Durumunuzdan sürekli yakınıp durmayın 87 Konuşmanın tadını kaçırmayın 88 Gereksiz yere zıtlık yaratmayın 89 Adil davranın 90 Her yerde ve her zaman sözcülük görevini üstlenmeyin 91 Böbürlenmeyin 92 Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının 93 İnsanları terslemeyin 94 Ölü gibi durmaktan vazgeçin 95 Her soruya karşılık tekmil vermekten kaçının 96 Önemli kişilerin adlarını her lafın arasına sıkıştırmayı huy edinmeyin 97 Olduğunuz gibi görünün 98 Önyargılarınızı açığa vurmayın 99 Yüksekten atmayın 100 Herkesin işine burnunuzu sokmayın 101 Üstünlük sağlamaya çalışmayın Son Söz 102 Dinlemesini bilin Bu Nedir Ya ? İletişim Kuracağız Diye Göbeğimizden Yarılalım Bari Kısaca Bay Mükemmel Olmalısınız Deseler Daha Basit Olurmuş Dinin Bile 32 Farzı Varken İletişim in Nasıl 102 Kuralı Olur ki ? Kendimi Bu Kadar Kasmaktansa İletişimsiz Olurum Daha İyi :=) Şaka Bir Yana Paylaşımın Gerçekten Çok Güzeldi Teşekkürler bNqL |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|