Lastiklerdeki Yazıları Tanıyalım |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Lastiklerdeki Yazıları Tanıyalımlastiklerin üzerindeki rakamların ne anlama geldiğini açıklayalım Örnek olarak P 205/50V15 ölçülerindeki lastiği alırsak: İlk harf olan ‘P’ ‘Passanger Car’ anlamındadır Tam olarak karşılığı ‘Yolcu Otomobili’ ama biz sadece ‘otomobil’ diyelim Bu harf çok da önemli değil aslında isterseniz gelin diğer harf ve rakamların anl***** bir göz atalım ![]() ![]() ![]() İlk rakam ‘205’ lastiğin mm olarak genişliğidir 205 mm yani 205 cm İkinci rakama dikkat! Bu rakam ‘Aspect Ratio’ olarak adlandırılır ve ilkinden farklı olarak mm veya cm şeklinde bir uzunluk belirtmez Lastik yanak yüksekliğinin yani profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir 205/50 boyutunda bir lastikte profil lastik taban genişliği olan 205mm ’nin %50’si kadar yani 205 x %50 = 1025mm ’ dir Şimdi en önemli kısma geldik: Hız Değerleri ![]() ![]() H V Z gibi harflerle ifade edilen bu değer astiğin normal şartlar altında uygun bir basınçla ve aşırı yüklenmeden çok uzun süreli olmamak şartıyla ne kadarlık bir hıza dayanıklı olduğunu gösterir En sık rastlanılanları şunlardır: Q (max 160 km/s) R (max 170 km/s) S (max 180 km/s) T (max 190 km/s) U (max 200 km/s) H (max 210 km/s) V (max 240 km/s) Z (240 üzeri) W (max 270 km/s) Y (max 300 km/s) Genel olarak bir lastiğin hız değeri ne kadar büyük olursa yüksek hızlarda oluşan ısınmaya karşı o kadar dayanıklı olacağını söyleyebiliriz Özellikle modifiye edilmiş bir otomobilde stabilite daha başarılı hızlanma frenleme ve viraj kabiliyeti için bu tip lastik kullanımının şart olduğuna inanıyorum Bu sebeptendir ki aile tipi normal bir sedan otomobil için ‘S’ veya ‘T’ tipi lastikler yeterli olabilirken bir Ferrari fabrikadan ‘Z’ değerinde lastiklerle çıkmaktadır Son harf olan ‘R’ stands for ‘Radial’ anlamındadır Son rakam lastiğin üzerine oturduğu jantın inch olarak çapını verir Bu örnekte lastik 15inch’ lik bir janta monte edilebilir anlamındadır |
|
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
| Görünüm Modları | |
|
|