Flamenko Terimleri C

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Flamenko Terimleri C



Flamenko Terimleri C

CABALES : Flamenco uzmanı
CABEZA: Gitarın baş kısmı
CAFÉ CANTANTE: 19yüzyılın ikinci yarısından sonra ortaya çıkmış olan profesyonel anlamda flamenko müziği ve dansı icra edilen café lere verilen ad
CAJON : 4 köşe, içi boş tahtadan yapılmış, kutu biçiminde vurmalı bir çalgı
CALO: Çingenelerin kendilerine ve dillerine verdikleri ad
CAMBIO: Değişiklik
CAMPANAS: Çanlar, kampanalar
CANTAOR: Flamenko şarkısı söyleyen kişi
CANTE: Şarkı, şarkı söylemek
CANTE CHICO: "Küçük Şarkı" olarak bilinen üç genel flamenko sınıfının üçüncüsüdür Daha çok kırsal yaşam, eğlence gibi dertsiz ve tasasız konuları içeren folklorik şarkı ve danslardan meydana gelir Tangos, Fandangos de Huelva gibi
CANTE GRANDE: "Büyük şarkı" denilen Cante grande, genel flamenko sınıflarının ilkidir Flamenko tarihinin en eski zamanlarına dayanır
CANTE JONDO: "Derin şarkı" olarak bilinen Cante jondo en ciddi tarzdır Ölüm, keder ve din gibi konuları ele alır "Koma" denilen yarım aralıntak küçük aralıktaki seslere de yer veren bu tarz ritm açısından da diğerlerinden daha zor ve karmaşıktır
CAÑA: En eski flamenko şarkılarından biridir Flamenkonun anası olan soleanın oluşumunu sağlayan bir makam olduğu kabul edilmektedir
CANTIÑAS: İki anlamı varıdır Bunlardan ilki Cadiz kentinin şarkılarından olan ve alegriası da içine alan bir tarz İkincisi de alegriasın Do majör tonundan (Capo kullanarak) çalınışı
CAPIROTE : İşaret parmağıyla rasgueado yapılırken aynı anda yüzük parmağıyla golpe vurulması
CARACOLES: Cantiñas grubuna ait bir makam formu 19yy ortalarında Cadiz'de ortaya çıkmıştır Asıl gelişimi Madrid'te olmuştur
CARCELERAS: Hapisane şarkıları Ayrıca bir tonlama geçidi
CARTAGENERA: Fandango kökenli olan makam adını "Cartagena" dan alır
CASTAÑET: İçi oyuk ağaçtan yapılma, genelde başparmağa takılıp avuç aiçiyle çalınan ritm çalgısı
CEJILLA: (Capo veya kelepçe) Gitarda transpoze için kullanılan, gitarın sapına takılan ve bare görevi gören araç
CHUFLAS: Tasasız bir Tanguillo ile vurguları kendiliğinden oluşan bir tarz
CIFRA: Tablature
CLAVIJAS: Gitardaki eski geleneksel ağaçtan yapılma burgular
CLAVIJEROS: Günümüzde kullanılan metalden yapılma mekanik burgular
COLOMBIANA: Kolombia müzik ve ritmlerinin etkisile oluşmuş bir makam formu
COMPÁS : Flamenko müziğinde kullanılan zaman ölçütü Flamenko compas iki ayrı zamandan meydana gelir (6/8 , 3/4 lün compas gibi) Bunlar toplam dört ölçü olarak çalınır yani esasında 3/4 lük compas 12/8 liktir Bunun sebebi de flamenko müziğinin vurgu dağılımının 12/8 lik ölçüye sığmasıdır
CONTRA-TEMPO: Senkop
COPLA: Dize, mısra Ayrıca Fondango ve Sevillanas için de farklı kıtaları anlatmak için kullanılır
CUADRO: Grup, topluluk
CUADRO FLAMENCO: Flamenko şarkıcılarının, dansçılarının biraraya gelerek oluşturdukları grup
CUEDRA: Tel, gitar teli

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.