Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüIBÖLÜM GRIFIT’İN EVİ : Kapının önündesiniz Çevreyi keşfe çıkmadan önce içeriye girin Hemen solda ayaklı bir kitap sehpası var Açık duran kitabın üstünde Grifit size bir not bırakmış Notu okuyunca inventory’deki günlük parlayacak Notta Grifit bize bir gemi hazırladığını, geminin evin içinde gizli bir tünelde bulunduğunu yazıyor Gizli tüneli bulmanız icin bazı ipuçları bıraktığından bahsediyor Ayrıca yön haritasını (navigation map) bulup aktifleştirmeniz de gerekiyormuş Günlüğünüzü açın ve 4 adet çizime göz atın Bulunduğunuz şömineli oda diğer bir başka odaya, merdivenli zodiak odasına bağlanıyor Diğer odaya girişin sağında duran konsolun orta rafından şarj aletini (charger) alın Hemen yanında küre var Yakından bakın Önce lambasını yakın, kürenin en tepesine bastığınız zaman gezegenler dönmeye başlıyor En büyük gezegen MAVİ, hareli gezegen (Satürn) YEŞİL, orta boy gezegen KIRMIZI, en küçük gezegen SARI Gezegenlerin büyüklükleri ve renkleri dışarıda, Gezegenler Merkezi’nde lazım olacak Odanın diğer köşesinde şöminenin sağında duran masaya gidin Bu masadan toplam 9 parça eşya toplamalısınız Terazinin önünden ateşleyici (lighter) ve termometre; sandık kutunun içinden 3 adet renkli taş (gem), 3 adet metal şablon (stencil) ve jeneratör Şöminenin solunda duran masanın üzerinde 4 alet görüyoruz Isıtıcıyı devreye sokmadan hiçbiri çalışmayacaktır Kürenin hemen sağında masada duran ısıtıcı birinci ve dördüncüyü ÇİZİM 1'den tanıyoruz Bu dört alet, şarjı doldurabilmeniz için bir grup düzenek Herbiri birbiriyle bağlantılı ŞARJ MEKANİZMASI : Soldan sağa doğru başlıyoruz : Kürenin yanına gidip ısıtıcıya yakından bakın Ateşleyicinizi (lighter) kazanın altına yerleştirin Isıtıcı calışmaya başlayacak Isıtıcının hemen sağında duran alete yakından bakın Önünde daire şeklinde bir kapak var Basıp çevirin Aletin üstünde fincana benzer parça dönmeye başladığında daire şeklindeki kapağa tekrar basın, bu sefer bağlantı borusu yanındaki alete enerji vermeye başlar Soldan sağa üçüncü aletin önündeyiz Bu aletin üstündeki 2 noktaya müdahale edebiliyorsunuz Önündeki yatay kola ve aletin sağında duran dikey bir boruya Termometrenizi dikey duran boruya yerleştirin Önde duran yatay kolu sağa doğru kademe kademe hareket ettirdiğinizde termometrenin içindeki mor sıvının yükselip alçaldığını göreceksiniz Dördüncü alet : Çizimde gösterildiği gibi şarjınızı aletin tepesine yerleştirin ve sağındaki 3 boruya basın Şarj dolunca kendi kendine parlayacak Ancak bu kısım biraz sıkıcı Çünkü şarj doluncaya kadar termometreyi kademe kademe yükseltip açaltmak gerekiyor Ve her kademe yükseltip alçalttığınızda, şarjın takılı olduğu alete dönüp 3 boruya basmalısınız Sabır ile olacak BEŞGEN PANEL : Merdivenin bulunduğu diğer odaya girin Zemininde zodiak bulunan avlusu var Girişin hemen sağında duvarda beşgen bir panel göreceksiniz Metal toplara bastıkça kimisi inip çıkıyor En üstte duran toptan başlayarak, saat yönünde, teker teker 5 tanesine bastığınızda devreye girecek Zeminden ortaya bir makina çıkacak Tepesindeki küreye basın ve içine jeneratörü yerleştirin Ayrıca bu makinanın içini açtığınızda 3 göz göreceksiniz, tahmin ettiğiniz gibi 3 renkli taş (gem) buraya yerleştirilecek ama henüz değil Duvar açıldı ve gizli tünelin kapısının bulunduğu odaya girin Girişin sağ köşesinde yerde duran DEMİR KOLU alın ÜST KAT / ZODİAK ODASI : Evin dışına çıkmadan önce burada dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var Merdivenlerden yukarıya çıkarken solunuzda duvarda duran metal çemberi gördünüz Bunlardan, üst katta 2 tane daha var Metal çemberleri döndürebiliyorsunuz Dört şekilden seçeceğimiz şekil metal dairenin en alt noktasinda sabitlenmeli Hangi şeklin hangi çembere uygun oldugunu evin dışındaki Çan bölgesinden öğrenilecek Katın tam ortasında büyük bir makina daha var Bu makina yön haritasını (navigation map) aktifleştirmek icin kullanılacak Dikkat edilecek 2 nokta var : İlki aletin –S- yani güney yönünü işaret eden kısmı ÇİZİM 3'de açık halini görüyorsunuz İkincisi güneyi işaret eden bu kısmın sol ayağındaki beyaz yuva Bu noktaya yakınlaşın Dolu şarj aleti buraya yerleştirilecek ! EVIN DIŞINDA yön haritası (navigation map) ve metal üçgen (triangle) bulunacak ve 4 mevkii gezilecek: 1) Gezegenler Merkezi : evin sağındaki bölgede 2) Üç Kule : köprünün sonunda 3) Çan : köprünün ortasında 4) Yeşil Küre ve Pusula : evin önünden merdivenlerle iniliyor, şelalenin solunda kalıyor |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüGEZENGENLER MERKEZİ / Navigation map : Yön haritası (navigation map) buradan alınacak Merkezin etrafinda dört tane Taş Sütun, merkezinde yine dört tane, herbir yüzü farklı renkte orta boy sütunlar var Ortadaki sütunları döndürebiliyoruz Kenarlardaki Taş Sütunların yuvarlak metal başlıklarına basıp açın Her taş sütun bir gezegeni temsil ediyor Sütunların altında temsil ettikleri gezegenin kabartmaları var En büyük gezegen MAVİ, hareli gezegen (satürn) YEŞİL , orta boy gezegen KIRMIZI, en küçük gezegen SARI Bulmacayı çözmeye başlayalım A) Kenardaki Taş Sütunlar: Gezegenler merkezinin tam girişinde durun Sağdan birinci taş sütun : en büyük gezegen MAVİ TOP size doğru dursun Sağdan ikinci taş sütun : hareli gezegen (Satürn) YEŞİL TOP size doğru dursun Girişe geri dönün : Soldan birinci taş sütun : en küçük gezegen SARI TOP size doğru dursun Soldan ikinci taş sütun : orta boy gezegen KIRMIZI TOP size doğru dursun B) Ortadaki Sütunlar : Soldan sağa BİRİNCİ: Yeşil yüzü en küçük gezegeni gösterecek Soldan sağa İKİNCİ : Sarı yüzü orta boy gezegeni gösterecek Soldan sağa ÜÇÜNCÜ : Mavi yüzü hareli gezegeni gösterecek Soldan sağa DÖRDÜNCÜ : Kırmızı yüzü en büyük gezegeni gösterecek Merkez açılıyor ve resim çerçevesine benzeyen yön haritasını (navigation map) alıyorsunuz ÜÇ KULE / Triangle : Girişin solunda parlayan küreye yakından bakın Üstünde, aradığınız metal ÜÇGEN duruyor ama alamıyoruz Üçgeni tutan demir çubuğun en üst noktasına bastığınızda yukarı-aşağı hareket ediyor ama faydasız Kulelerin renklerine dikkat edin Giriş noktasına göre en soldaki MAVİ, ortadaki KIRMIZI, sağdaki YEŞİL Kırmızı kuleye tırmanarak çıkılır Her kulenin kapısı solundaki kırmızılı butona basılınca açılır Açılınca karşınıza çıkan işaretler 3 metal şablon (stencil) üzerindeki işaretlerle aynıdır: MAVİ Kulenin içine V harfine benzer şablonu yerleştirin Dönüp duracak Buradaki Püf Nokta : dönüp durunca tekrar basın, bir daha dönsün İşe yaradığını giren demo ile anlayacaksınız: Demir direkler elektrikleniyor KIRMIZI Kule içine J harfine benzer şablonu yerleştirin Dönüp durunca tekrar basıp döndürün YEŞİL Kule içine ters C harfine benzer şablonu yerleştirin Dönüp durunca tekrar döndürün Demodan sonra parlayan kürenin yanına gidin Üçgeni tutan çubuğun tepesine basın Çubuk yukarıya hareket edip duracakır Üçgen artık sizin ÇAN : Etrafında 3 işaretli sütun ve herbir sütunun önünde mavi kaseler var ÇİZİM 2'deki sütun bunlar Mavi kaselerin içine dokunduğunuzda ilüzyon şekiller beliriyor Üst kat ve merdivende duvarda asılı 3 metal çember bilmecesi bu şekiller ile çözülecek Soldan sağa ; kaselerden çıkan ilk şekil A , ikinci şekil B , üçüncü şekil C : Merdivendeki metal çember B, sonraki orta duvardaki metal çember A, en sondaki çember C şekli ile sabitlenecek Şekiller çemberlerin en alt noktasında durmalı Yani güney yönünü göstermeli Bunun sonucunda üst katta ortadaki makinanın kapağı açılır Gezegenler merkezinden aldığınız yön haritasını (navigation map) ortasına yerleştirin YEŞİL KÜRE VE PUSULA : Evden çıkınca sağa doğru ilk adımınızdan sonra, solunuza dönerek düz ilerleyin Merdivenlerden iniyorsunuz Yol ikiye ayrılıyor Solda pusulanın bulunduğu bölüm, karanlık Önce sağa dönün Merkezinde yeşil küre bulunan mekanizmanın önündesiniz Ayaklarınızın dibinde yerde duran deliğe demir kolu yerleştirin ve döndürün Küre harekete geçiyor ve karanlık pusula bölümünü aydınlatıyor Aynı zamanda üst kattaki yön haritasını aktifleştirecek olan makinanın –S- yani güneyi gösteren bölmesi açılıyor ÇİZİM 3 de gerçekleşti Makinanın güney bölmesi açılınca birtakım zodiak işaretleri de çıktı Şimdi Yeşil Küreyi çalıştırmak için kullanılan demir kolu geri alın Pusulanın önündeki deliğe demir kolu yerleştirin ve çevirin Pusula yatay hale geldi Üçgeni (Triangle) tam ortasına yerleştirin Üçgeni döndürebiliyorsunuz S yani güneyi gösterecek şekilde üçgenini sabitleyin, öylece bırakın Başka birşey yapılmayacak Üçgenin her ucu bir zodiak işaretini gösteriyor Artık eve dönebiliriz Pusulada üçgenin gösterdiği işaretleri, üst kattaki makinanın üstüne uygulayacağız Bu işaretler 69, )-( ve ucu ok şeklinde M Üst katta makinanin başındayız Yön haritanızı (navigation map) aktif hale getirebilmek için, dolu şarjınızı makinanın ayağında bulunan göze takmış ve haritanızı makinanın içine yerleştirmiş olmanız gerekiyor (S)Güneyi gösteren bu bölmede 3 katman var Dokununca çifter çifter dönerler Üstten birinci katmanı 3 kere, ortadaki katmanı 4 kere ve tekrar en üst katmanı 1 kere çevirdiğiniz zaman 3 işaretiniz aynı hizzaya geliyor ve demo giriyor Artık yön haritanız aktifleşti, geri alın ve aşağıya inin Gizli geçidin kapısı açacağız: Aşağıda yerden ortaya çıkardığınız makinanın önündesiniz Üstüne basarak açın Açılan bölmeye 3 renkli taş (gem) ve 3 metal şablon (stencil) yerleştirilecek Soldan sağa doğru ; MAVİ TAŞ ve arkasına ters C şablon , Ortaya KIRMIZI Taş ve arkasına V harfine benzeyen şablon, YEŞİL Taş ve arkasına J harfine benzeyen şablon Bütün taş ve şablonları yerleştirdikten sonra sağdaki deliklerden birine basarak makinanın kapağını kapatın Doğru yerleştirdiyseniz, gizli geçidin kapısına ışın veriyor ve kapının tam ortası yeşil oluyor Gizli tünelden içeri girip dümdüz ilerleyin Bir askerle karşılaşıyorsunuz ve size Kutsal Yüzükleri (Sacred Rings) veriyor Gemiye binin Orta üst kısıma yön haritasını (navigation map) yerleştirin ve hemen sağındaki kolu itin İyi uçuşlar efendim |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüII BÖLÜM Geminiz kulenin yanında durdu Kule odasına girin İçeride oturmuş puzzle yapan muhafız ile konuşun Grifit’i arıyoruz ancak muhafız bize önce Armagast’ı görmemiz gerektiğini söylüyor Ofisindeymiş Çıkıp dümdüz ilerleyin Köprüleri hareket ettirip birbirine bağlayan bir mekanizma ile karşılaşıyorsunuz Bu mekanizmayi nasıl çalıştırmanız gerektiğini dönüp muhafıza danıştığınızda size kapının arkasında kalan duvardaki çizimi gösterecek Ve tekrar konuşmak istediğinizde, kaybettiği puzzle parçalarına rastlarsanız ona getirmenizi rica edecek KÖPRÜ : Mekanizmanın altında demir bir kol, üstünde 3 ekran ve 4 düğme var Köprü üç yöne hareket edebiliyor Sağ köprü: YEŞİL , Sol köprü: KIRMIZI, Muhafız Kulesi ve Geminizin bulunduğu halehazırda kullandığımız köprü: MAVİ Düğmeleri soldan sağa 1-2-3-4 numaralandırıyoruz KIRMIZI : Tüm düğmeleri kırmızıya çevirin ve alttaki kolu itin Sırasıyla 2, 1, 3 ve 4 düğmelere basın Soldaki ekran açılacak MAVİ : Tüm düğmeleri maviye çevirin ve alttaki kolu itin Sırasıyla 3, 4, 1 ve 2 düğmelere basın Ortadaki ekran açılacak YEŞİL : Tüm düğmeleri yeşile çevirin ve alttaki kolu itin Sırasıyla 1, 3, 2 ve 4 düğmelere basın Soldaki ekran açılacak Ekranlara bastıkça köprü bulunduğu yerden gitmek istediğiniz yöne doğru harekete geçiyor İlk olarak seçmeniz gereken yön YEŞİL Sağdaki ekrana basarak köprüyü harekete geçirin YEŞİL KÖPRÜ : Karşıya geçtiğinizde merdivenlerden yukarıya çıkın Orta noktaya geldiğinizde tam karşınızda Tapınak, arkanızda dağın içine gömülü daire şeklinde dev bir kapı var Dev daire şeklindeki kapıya paralel yürümeye devam edin, dağın arkasına doğru ilerleyin Bir Teleferik ile karşılaşacaksınız Yolun sonunda karşınıza çıkan kapı: Armagast’ın Ofisi Armagast ile konuşmamız bittiğinde tekrar günlük parladı Açıp yeni çizimlere göz atın Teleferik ile geri dönün ve tapınağa gidin HEYKELLİ TAPINAK : Tam karşınızda ÇİZİM 9’daki dev rahip heykelini görüyorsunuz Hemen önünde 5 daireden oluşan bir puzzle var Sol duvardaki panoda 5 daire ile oluşturmanız gereken şekile göz atın Ayrıca heykelin yanında demir bir kol var 5 DAİRE/PUZZLE : Aşağıdaki uygulama ile şekil birleşecektir Ancak uygulamadan önce hiçbir daireye dokunmamış olmanız gerekmektedir Tam ortadaki merkez daire hariç, çevresindeki dört daireyi numaralandırıyoruz Sol üst daire 1, saat yönünde 2, 3 ve 4 1 numaralı daireye basın, ışığı sönecek Merkez daireye basıp bir kere dönmesini sağlayın 3 numaralı daireye basın, ışığı sönecek Merkez daireye basarak iki kere döndürün 2 numaralı daireye basın, ışığı sönecek Merkez daireye basıp bir kere dönmesini sağlayın 1 numaralı daireye basın tekrar ışığını söndürün merkez daireye basarak bir kere döndürdüğünüzde daireler şekli oluşturacaklar Puzzle’dan sonra heykelin solundaki kolun yanına gidin ve kolu indirin Heykel dönecek ve altından bir kuyu ortaya çıkacak Kuyudan asağıya inin Burası bir zindan Mahkum ile konuşuyoruz ve bir anlaşma yapıyoruz Onu zindandan çıkartmamıza karşılık bize gizli geçidin yerini gösterecek ZİNDAN KİLİDİ : Oldukça basit Dikkatlice inceleyin Kilidin sol kısmında 3 tane yuvarlak top, sağında 3 tane üçgen şeklinde top var Şimdi bu topların hemen üstüne bakın Sol topların üstündeki kıskaçlar sivri, sağ topların üstündeki kıskaçlar oval Demek ki soldaki yuvarlak topları sağa tarafa, sağdaki üçgen topları sola geçirmeniz gerekiyor Ortadaki ve sıranın en sonundaki boş yerleri kullanarak yer değişimini gerçekleştirin Tamamlayınca kilidin orta-üstünde bulunan butona basın Mahkum sizi yukarıdaki salona götürüyor Duvardaki şekli değiştirerek yepyeni bir 5 daire puzzle ortaya çıkıyor İkinci 5 DAİRE/PUZZLE : Asağıdaki uygulama ile şekil birleşecektir Ancak uygulamadan önce hiçbir daireye dokunmamış olmanız gerekmektedir Tam ortadaki merkez daire hariç, çevresindeki dört daireyi numaralandırıyoruz Sol üst daire 1 , saat yönünde 2, 3 ve 4 1 numaralı daireye basın ışığı sönecek Merkez daireye basıp bir kere dönmesini sağlayın 3 numaralı daireye basın, ışığı sönecek Merkez daireye basarak iki kere döndörün 2 numaralı daireye basın, ışığı sönecek Merkez daireye basıp bir kere dönmesini sağlayın 1 numaralı daireye basin tekrar ışığını söndürün merkez daireye basarak bir kere döndürdüğünüzde daireler şekli oluşturacaklar İlk puzzle’da uygulan sistemin aynısıi burada da tamıtamına geçerli Yine heykelin solundaki kolun yanına gidiyoruz Kolu indirince bu defa heykel dönüp eski halini alıyor Kolu bir daha indirmeniz gerekiyor, böylelikle heykel arkaya doğru yatacak ve tavanda gizli bir geçit ortaya çıkacak Tırmanıyoruz Geçitten yukarıya doğru ilerleyin Karşınıza bir koridor çıkacak Koridorun sonunda sağlı sollu aynalar bulunuyor Sağ taraftaki aynalardan birini alın Solda duran masanın üstüne yakından bakın Kitabın altında puzzle parçaları var Hani kuledeki muhafız istemişti İlerleyin ve merdivenden çatıya çıkın ÇATI : Solda, üzerinde renkli işaretleri olan bir silindir var İşimiz bu silindir ile Silindirin üzerindeki şekillere yakından baktığımızda hareket ettiremiyoruz Muhafıza puzzle parçalarını vermediğiniz sürece de hareket ettiremezsiniz Mavi köprü ile muhafız kulesine gidip parçaları ona veriyoruz Uğraştığı puzzle tamamlanınca, günlük parlıyor Yeni bir çizim geldi Günlüğünüzü açın, üst üste sıralı 5 şekil var Çatıya geri dönün Silindirin arkasına aynayı yerleştirin ÇİZİM 5’teki şekilleri aynı sıra ile yukarıdan aşağıya doğru silindirin katmanları çevirerek yerleştireceksiniz DİKKAT aynadaki aksine göre yukarıdan aşağıya doğru sıralanacak Aynaya bakarak çalışın Eğer hiç dokunmadıysanız : 1 Katmanı 3 kere, 2 Katmanı 2 kere, 3 Katmanı 5 kere, 4Katmanı 4 kere çevirerek diziyi tamamlayabilirsiniz Tekrar heykelin bulunduğu salondayız Kolu 2 KERE indirip kaldırıyoruz Bu defa heykel yukarıya doğru kalkacak ve arkasındaki duvarda yeni bir geçit kapısı ile karşılaşacağız Geçitten girince karşımıza merdiven çıkıyor Tırmanmadan önce merdivenin arkasındaki 4 şekli dikkatlice inceleyin Her biri iki parçadan oluşuyor Yukarıya vardığımızda dağın tepesindeyiz Ve ÇİZİM 8'deki köprü ile karşı karşıyayız Bu köprüyü harekete geçirmek için duvarda gördüğümüz şekilleri kullanarak sağda duran mekanizmayı çalıştırmamız gerekecek |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüDAĞIN ZİRVESİNDEK KÖPRÜ (Çizim 8): Mekanizma silindir şeklinde, yakından baktığımızda kapağı açılıyor, 4 tane daire ortaya çıkıyor Herbirinde 4 tane işaret var Bu işaretler duvarda gördüğümüz işaretler Saat yönünde hareket ettirebiliyoruz Ayrıca mekanizmanin en üstünde sağda ve solda demir kollar var Bu kollar da silindiri döndürerek yeni dörtlü daire grupları getiriyor MANTIK ŞU : Her şeklin iki parçadan oluştuğunu göz önünde bulundurarak, üst-alt ve sağ-sol dairelerdeki şekiller birbirini tamamlamalı ÇÖZÜM : Mekanizmayı yeniden kapatıp açın Karşınıza çıkan en üstteki ilk daire sabittir Yukarıdan aşağıya doğru 1, 2, 3 ve 4 Daire diye numaralandırıyoruz Açılan bölme ; daire : sabit daire : 3 kere çevirin daire : 1 kere çevirin daire : hiç hareket ettirmeyin Tepedeki sağ kola basarak mekanizmanın soldan sağa doğru dönmesini sağlayın İKİNCİ TUR: daire : 2 kere çevirin daire : bir kere çevirin daire : hiç hareket ettirmeyin daire : 3 kere çevirin Tepedeki sağ kola basarak mekanizmanın soldan sağa doğru dönmesini sağlayın ÜÇÜNCÜ TUR : daire : hiç hareket ettirmeyin daire : 2 kere çevirin daire : 2 kere çevirin daire : hiç hareket ettirmeyin Tepedeki sağ kola basarak mekanizmanın soldan sağa doğru dönmesini sağlayın DÖRDÜNCÜ TUR : daire : bir kere çevirin daire : hiç hareket ettirmeyin daire : 3 kere çevirin daire : 3 kere çevirin Başarıyla tamamladığınızda köprü parçaları birleşiyor ve özel bölmesinden piramiti (Tetrahedron of Dragast) alıyorsunuz Bu tapınakta işimiz bitti Teleferiğe binerek Armagast’ın ofisine gidiyoruz Yanına çıkarak piramiti ona verin, liftten bahsediyor Ve siz lifti devreye sokuncaya kadar da sizinle tekrar konuşmayacak LİFT (Armagast’ın ofisi) : Oturduğu platformdan aşağıya inerken solda bir girinti var Girintinin içinde zemindeki şekle dikkat edin Dört işaret göreceksiniz AyrIca bu girintinin sağında duvarda bir panel var Dört kol kademe kademe hareket ettiriliyor Odanın diğer tarafında, Armagast'ın bulunduğu platformun solunda duvarda bir başka panel daha var Oraya gidip önünde durun Tam ortasında bir ekranı var Ortasındaki butona bastığınız zaman ekrandaki şekiller değişiyor Girinti içinde gördüğünüz şekli hatrlayın Butona iki kere basın Yerde gördüğünüz şekil ile aynı şekil ekranda belirdi Ayrıca ekranın sağında ve solunda toplam dört kilit var Bastıkça şekilli çubuklar ekranın üstüne çıkıyor Doğru kilitler : Soldan birinci sıra : en alt kilit Soldan ikinci sıra : üstten ikinci kilit Sağdan birinci sıra : alttan ikici kilit Sağdan ikinci sıra : alttan ikinci kilit Şimdi girintinin sağında duvardaki panele doğru gidin 4 sıra kademe kademe inen kollar var Birinci paneldeki uygulanmanızı burada da gerçekleştirin Birinci kolu en alt kademeye, İkinci kolu üstten ikinci kademeye Üçüncü kolu alttan ikinci kademeye Dördüncü kolu alttan ikinci kademeye indirin Lift iniyor Binip yukarıya çıkıyoruz ŞEKİLLER KATI : İlk katta duruyor ama biz bu kata hemen giremiyoruz Bir üst kata çıkmak için tekrar lifte binip, yukarıyı işaret edecek şekilde lifti harekete geçirin Karşınıza çıkan mekanizmanın tam ortasına piramiti yerleştirin Artık alt kata inebiliriz Ama bundan önce Armagast ile konuşmanız gerekiyor Çünkü ipucunu verecek Zemin kata inip Armagast ile konuşurken günlük tekrar parlıyor Açıp bakınca üst kattaki bulmacayı nasıl çözmeniz gerektiğine dair şekiller topluluğu bulacaksınız Panik yapmayın Lift ile üst kata çıkın ÇİZİMi açın ve dikkatlice bakın 3 ana bölümden oluşuyor Her bölümde 3 sıra toplam 9 işaret var PÜF NOKTASI : 3 ana bölümün orta sırası bizi ilgilendirmiyor Sadece kenarlarda kalan işaretler alt-üst denk gelmeli ÇÖZÜM : Uygulama için işaretleri döndürmemiş olmanız gerekmektedir ! Soldan sağa doğru I Bölüm: En alt sıra 2 kere, orta sıra 2 kere döndürün Üst sırayı döndürmeyin II Bölüm: En alt sıra döndürmeyin orta sıra 2 kere, üst sırayı 1 kere döndürün III Bölüm: En alt sıra 2 kere, orta sıra 1 kere, üst sıra 1 kere döndürün DEMO'da piramitin içine parlayan küre giriyor Üst kata çıkıp küreli yeni piramitimizi alıyoruz Köprülere geri dönüyoruz Bu tarafta yapacağımız hiçbir iş kalmadı KIRMIZI KÖPRÜ : Kırmızı renk ile hareket ettirdiğiniz köprü ile diğer tarafa geçerek tapınağa doğru ilerleyin İçeri girince yolu dosdoğru takip edin Dağın içindeyiz Yürüdüğünüz yok ikiye ayrılıyor İlki tam karşıda kayanın içinde yuvarlak demir kapıya doğru bir diğeri sola doğru ilerliyor Soldan dümdüz ilerlediğinizde sağınızda yine bir lift var Lifti geçip solundan yürümeye devam ettiğiniz takdirde bir mağaranın içine giriyorsunuz, tünel gibi Ama : Önce demir yuvarlak kapı DEMİR YUVARLAK KAPI – ASANSÖR : İçeri girince ÇİZİM 6'daki makinalarla karşılaşacaksınız Soldaki bir asansör Tam karşıdaki merdivenle çıkılan, asansörün çalışmasını sağlayacak olan buhar kazanı Kazanın önünde durdunuz Sağında ve solunda boşluklar var Sağında vana, solunda kol, kazanın önünde bir kol daha ve kazanın tepesinde yine bir tane vana görüyoruz Önce kazanın soluna doğru yürüyün, kolu indirin Sonra sağ tarafına doğru yürüyün, vanayı açın Kazan buharını atacak Kazanın önünde durun ve hemen altında duran sarı kolu itin Kazan kilidini açacak Kazanın başlığına yakından bakın Tam tepesinde bir vana daha var Tepedeki vanayı da çevirin Şimdi son hamle: kazanın sol tarafına yine gidin; İlk hareket ettirdiğiniz kolu tekrar itin Kol dönerek asansöre bağlı borudan enerji akışını sağlayacak Asağıya inin ve asansöre binin Asansörün ortada duran kolunu kullanarak yer altına doğru inişe geçiyoruz ÇİZİM 7 deki su değirmeni burada SU DEĞİRMENİ : Değirmeni aktif hale getirmek için odanın en sağ köşesindeki vanayı çevirin Bir vana daha var : yerde yatan büyük makina ile büyük tüplerin arasında bulunan Bu ikinci vanayı da çevirdikten sonra , yerde yatan makinaya yakından bakıyoruz Ortasındaki bölmeye basın Su değirmeni çalışmaya başlıyor Aslında bu bir jeneratör Sol tarafa bakarsanız asağıya, gördüğünüz makina mağaranın içinde tünelin en sonunda karşınıza çıkacak Su değirmenini devreye sokmazsanız mağaranın sonundaki makinanin puzzle’nı çözseniz bile makina çalışmayacaktır Şimdi bu makinanın yanına yani mağaraya gidiyoruz Asansöre binip yukarıya çıkın Artık bu bölgeye bir daha geri dönmeyeceksiniz Yuvarlak demir kapıdan çıkınca sağa doğru yürüyün, liftin önünden geçerek sağdan mağaranın içine girerek tünel boyunca ilerleyin MAĞARA – DEMİRCİ : Şu ana kadar önce demir yuvarlak kapıdan içeri girdik asansör ile yer altına inip su değirmeni-jeneratörü devreye soktuk Bundan sonra mağaraya girerek tünelin en sonundaki bataryalı makinayi çalıştıracaksınız Bu makinayı çalıştırdığınızda mağaraya giderken önünden geçtiğiniz lift devreye girecek ve lift de yeşil köprü ile karşıya bağlanan dağın içine gömülü dev yuvarlak kapıyı açacak Mağaranın içine girip tünel boyunca ilerlerken, ortalarına doğru solda bir demirci çalşıyor Sizinle konuşmayacak Yanından ayrılın ve tünelin sonuna kadar gidin Su değirmenini çalıştırdığınız yerden, uzaktan gördüğünüz bölgedesiniz Sol tarafınızda büyük 3'lü bir makina, sağında da yine yuvarlak bir kapı ve kapının yanında kırmızılı bir puzzle var Bu kırmızı puzzle'ı kullanmayacağız Demir kapının tokmağınıi vurduğunuzda içeriden bir cevap gelmeyecek Eğer su değirmenini çalıştırmadan buraya gelseydiniz ve kapıyı çalsaydınız sizi tersleyip kovacaktı Bu adamı dışarıya çıkartacağız Neyse başlıyoruz BATARYALI 3'LÜ MAKİNA – LİFT : Makinaya dikkatlice baktığınızda, her makinanın dört gözü ve kapakları var Kapaklar kapandığında , kapaklarının içinde bulunan silindir şeklindeki bataryalar bu gözlere denk gelmeli Kapaklarda 3 batarya var Dördüncü batarya doğru gözde duruyorsa kapaklar tam tamına kapanacak Gözlerin bulunduğu bölmeleri döndörebiliyorsunuz Şimdi ilk farkedilen en sol-baştaki makinanın bataryası yok Makinayı devreye sokmadan önce eksik olan bataryayı bulmanız lazım Bu eksik bataryayı bize demirci verecek Ses çıkartacağız : Makinanın tam önünde durduğunuzda sol tarafınızda aşağıda bir kol var Bu kolu itin Makina hareketlenecek Makinanın sesini duyan Mekanikçi yuvarlak demir kapıdan dışarıya çıkacak Görevi: eksik batarayanın demircide olduğunu söylemek Bu arada size kırık bir batarya verdi Inventorinize bakın orada Tünele geri dönüp demircinin yanına gidin Kırık bataryayı demirciye verin Sağ taraftaki raflarda bol bol batarya var gösteriyor Raflardan yenisini alın Makinanın başına geri dönün Soldan sağa ; Birinci (en sol) makina : yeni bataryayı yerleştirin Kapağına bakın Batarya, boş batarya yuvasına tam uygun gelecek şekilde duruyor Hiç dokunmayın İkinci (ortadaki) makina : batarya, kapaktaki boş yuvaya iki delik uzaklıkta durmalı (makinaya hiç dokunmadıysanız : iki kere döndürürseniz doğru pozisyonda olacak) Üçüncü (en sağ) makina :batarya, kapaktaki boş yuvaya bir delik uzaklıkta durmalı (makinaya hiç dokunmadıysanız : üç kere döndürürseniz doğru pozisyonda olacak) Makinanın karşısına geçin ve soldaki kolu indirin Kapaklar kapanıp makina , mağaranın dışında bulunan lifti devreye sokacak Mağaradan dışarıya çıkın ve ortada duran liftin içine girip önünde durun Yerde solda duran kolu çekin Yukarıya doğru çıkacaksınız Önünüzde 4 plakalı bir panel var Panelin ortasındaki deliğe basın Bir kol çıkacak Kolu itin Demo girecek ve yeşil köprü ile karşıya geçtiğiniz dağın eteğindeki dev yuvarlak kapının açıldığını gördünüz Bu tarafta işimiz bitti bir daha geri dönmemek üzere ayrılıyoruz Büyük kapıdan açık havaya çıkın Köprü merkezinden yeşil renk ile veya direkt sağ ekrana basarak köprüyü çevirin ve diğer tarafa geçin Merdivenlerden yukarıya çıkın Dev yuvarlak kapı açık, içine girin İçeride bir kol var Kolu itince aşağıya doğru iniyoruz Önünüze çıkan koridordan dümdüz ilerliyorsunuz Yukarıda duran makinanın içine prizmayı yerleştirin Makina dönmeye başlıyor Durunca yüzük çemberini yerleştirin Prizma ile yüzük çemberi içiçe geçip birleşiyorlar İkinci bölümü bitirmiş oluyorsunuz Buradan çıkıp mavi renk ile veya ortadaki ekrana basarak geminizin durduğu kuleye geri dönün Uçuşa geçiyoruz |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüIII BÖLÜM AYNALAR EVİ : Önce ortada duran masanın arkasında yerde bir kağıt duruyor Onu yerden alın, günlüğünüz parlayacak Açıp çizime bakın Odada dört büyük ayna ve her aynanın altında farklı boylarda ses boruları var Dokunduğunuzda her ayna farklı bir ses çıkartıyor Masanın üstünde 2 sağda PEMBE ve SARI, 2 solda MOR ve YEŞİL : dört ses düzeneği var Her bir ses düzeneği bir aynayı temsil ediyor İkişer gruplara ayrılmış bu düzeneklere yakından baktığınızda kenarlarında öylece duran demir çubuklar var Her bir çubuk bir sesi ve bir rengi temsil ediyor Ayrıca çubukları vurarak seslerini öğrenebileceğimiz bir de sabit akort çubuğu bulunmakta : Sağdaki ses düzeneklerine yakından baktığınızda solunuzda kalıyor ; soldaki ses düzeneklerine yakından baktığınızda sağınızda kalıyor Ses düzeneklerinin tepesinde renkli küreler var Bu kürelere dokunduğunuzda aynaların seslerini çıkarttığını göreceksiniz Her düzenek bir aynayı temsil ediyor ÇÖZÜM : Çubukları yerlerinden almadığınız ilk hali ile anlatıyorum : bazı çubuklar üst kademede bazıları alt kademede düzeneklerin yanında durmaktadırlar Ayrıca; çubukları saplayacağınız delikleri Kuzey, Güney, Doğu ve Batı diye isimlendiriyorum: Sol tarafta : MOR: Giriş kapısının solundaki aynayı temsil eder Üst kademedeki çubuk : güney Alt kademedeki çubuk : doğu YESIL : Diğer kapının solundaki aynayı temsil eder Üst – sağ çubuk : güney Üst – sol çubuk : batı Alt kademedeki çubuk : kuzey Sağ tarafta : PEMBE : Diğer kapının sağındaki aynayı temsil eder Üst kademedeki çubuk : batı Alt kademedeki çubuk: güney SARI : Giriş kapısının sağındaki aynayı temsil eder Üst kademedeki çubuk : doğu Alt kademedeki çubuk : batı Tüm çubukları dizdikten sonra, masanın tam ortasında teraziye benzer aletin yuvarlak düğmesine basın Demo : Aynalar canlanıyor Şimdi her ayna bir dünyayı temsil ediyor Dört tane dünyayı ziyaret edeceksiniz Aynalara ait düzeneklerin yuvarlak düğmelerine basıp, kapının istediginiz dünyaya açılmasını sağlayacaksınız Bastığınızda aynanın tepesindeki küre parlamaya başlar İlk olarak sol taraf, baştan birinci mor renk düzenek Mor – ASTROLOJİ DÜNYASI : Sol baştan birinci mor düzenek ile kapı acıldı Merdivenlerden tırmanarak astroloji evine çıkın Masada oturan astrolog ile konuşun Size STARDUST vererek yardımcı olabileceğini söyler Ama bunun için önce RUHLAR Dünyasından (spirit world) yaşam tohumunu (grain of life) buraya getirmeniz gerektiğini anlatır Bu tohum ile 5 gezegeni çalıştırabilirmişsiniz Odadaki diğer eşya ve aletlere göz atın ve aynalar evine geri dönün Ruhlar dünyasına gidiyorsunuz Yeşil - RUHLAR DÜNYASI (Spirit World) : Yol boyunca heykeller görüyorsunuz Her bir heykel de ellerinde küçük heykelcikler tutuyor Büyücü Kadın ile konuşmadan bu heykelleri toplayamazsınız Patika yol, 3 yöne ayrılıyor Tam karşıya doğru ilerlerseniz Büyücü Kadının evine giderseniz Sola doğru baktığınızda bir delikten geçiyorsunuz Karşınıza yine heykel çıkıyor Heykelin sağında küçük bir mağara girişi var Ayrıca sağ tarafından yukarıya çıkılıyor Kayalıkların tepesine çıktığınızda yine bir heykel ve agaç var Patika kavşağından sağ taraftaki yola doğru ilerlediğinizde hepsinden daha büyük bir heykel ile karşılaşırsınız Önünde sarmaşıklar, içinde yedi taş sütun var Ve dev heykelin önünde küçük bir göl Önce Büyücü Kadın YAPRAK : Patika kavşağında dururken Tam karşıya Büyücü Kadının yanına giden yol ile, sağ tarafa dev heykelin yanına giden yolun kesiştiği noktada, yerde sola doğru, taşların arasında duran sarı yaprağı alın Almazsanız başınız ağrır Büyücü Kadın ile konuşun Sizden yedi küçük heykelciği isteyecek Hepsini toparlayıp yanına gidin Size büyülü kaseyi (grail) alabileceginizi söylüyor Yerde duran iki büyük küpün solundaki kapaklı kaseyi alın Dev heykelin yanına gidin, önünde göl bulunan Heykelin ellerinin arasına kaseyi (grail) koyun Göle yakından bakın Topladığıiz yedi heykelin suratlarını belli bir sıra ile gösterecek Bu suratları 1'den 7'ye kadar numaralandırıyorum Şimdi bu yedi heykeli, dev heykelin önündeki yedi taş sütunun üstüne koyacaksınız YEDİ HEYKELCİK : Gölun tam önündesiniz 180 derece dönüp taş sütunlara doğru bakın Göl tam arkanızda Bu bakış açısı ile: Karşınızdaki yedi taş sütunlardan üçü sağ tarafta kalıyor, üçü de sol tarafta, tek bir sütun en solda tek başına duruyor gibi gözükecek Gölün gösterdiği suratları 1'den 7'ye numaralandığımızı hatırlayın: En solda tek başıma kalan sütun üstüne :1 nolu surat Sol yola bakan sütun : 7 Sol orta sütun : 4 Sol size bakan sütun : 2 Sağ yola bakan sütun : 3 Sağ orta sutun : 5 Sağ size bakan sütun : 6 İçine ruh dolan kaseyi alın Büyücü Kadının yanına gidip konuşun Diğer tarafta ışık ile oynayan yardımcısı size yardım edecekmiş Genç yardımcısının yanına gidin Yaşam tohumunun (grain of life) mağarada olduğunu söylüyor ve ışığa ihtiyacınız olacak diyor Bunun için size Manna çiçeği veriyor Rafta duran kavanozlardan birini alın Patika kavşağına gidin, delikten geçin ve mağaraya girin Tam ortada duran masanın üstüne kavanozu (pot) yerleştirin Mağara aydınlanacak Tepesinde duran kabak şeklindeki çiçeğe dokunun Birşey olmayacak Büyücünün yardımcısının yanına geri dönün Konuşun Tütsü lazım diyor (smoke) Yine önünüzde duran raftan ufak şişeyi alın (vial of smoke) Mağaraya geri dönün Ortadaki masanın üstüne, kavanozun yanına şişeyi de koyun Şişeye ikinci bir hamle yapın ve kapağını açın Çiçek açılıyor Mağaradan dışarıya çıkın ağacın yanına gidin, sağdan yukarıya doğru çıkan yoldan Ağacıi sallayın Tohum çiçekten düşecek Mağaraya geri dönün Tohum yere düşmüş Masanın solunda, yerde taşların arasında duruyor Yaşam tohumu artık ellerinizde (grain of life) Aynalar evine geri dönün Mor renk ile Astroloji Dünyasının kapısını açarak Astroloğun yanına gidip, tohumu ona gösterin ve konuşun Tohumu kabuğundan arındırıp temizlemeniz gerektiğini söylüyor İhtiyaç duyacağınız herşey odanın içindeymiş Odanın sağ tarafındaki kitaplığa gidin Kitaplıktan bardak içinde likit ve kaseyi alın Alt rafında duran kitabı okuyun Günlüğünüz parlayacak Yeni bir çiziminiz var Çizimdeki bu işaretler stardust yaparken kullanılacaklar, şimdi değil Astroloğun soluna odanın diğer köşesine ilerleyin Parıldayan kürenin solundaki masanın üstünden iki ejderha (dragon) heykelini alın Önce Astroloğun sağında duran makinanın yanına gidin Üç kıskaç bir çemberi tutuyor Sağdaki kıskacın içinde likit dolu bardağınızı koyun Altta duran dairenin ortasına kaseyi koyun Kıskaçların tuttuğu çemberin içine tohumu (grain of life) yerleştirin Ve kıskaç içine koyduğunuz likit dolu bardağa tekrar dokunun, bardak devrilsin ve içindeki sıvı dökülsün Tohumun kabuğu soyuldu Şimdi yeni tohumunuzu alın Merdivenin solunda kalan makinanın yanına gidin Bu makinanın üstünde ejderha heykelleri duruyor Boş duran kaidelerin üstüne aldığınız iki ejderha (dragon) heykelini koyun Ortada duran kürenin içine kabuksuz tohumunuzu yerleştirin Temizlik bitti Temizlenmiş tohumunuzu alıp astroloğa gösterin Size artık 5 gezegeni calıştırabileceğinizi söylüyor Bunun için merdivenlerle yukarıya çıkacaksınız Stardust imalatı yapacağız Merdivenlerden çıkarken duvardaki 4 işaretli tabloya dikkat edin Bu işaretler ve işaretlere her bastığınızda kaç kademe ilerliyor olmaları buradaki bulmacayı çözmenizde yardımcı olacaktır |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü5 GEZEGEN : Çiziminizdeki orta şekiller merdiven boşluğunda paneldeki şekiller Sağda 4 tane, solda 4 tane olmak üzere 8 şeklimiz var Çizimdeki bu şekilleri numaralandırıyoruz Sağdaki şekiller yukarıdan aşağıya : 2-3-8-5 Soldaki şekiller yukarıdan aşağıya : 1-6-4-7 Dışarıya çıkınca karşınıiza çıkan panelin tam ortasındaki cam kasenin içine tohumunuzu koyun Ve üstlerinde çiziminizdeki şekiller bulunan toplar panelin sağında ve solunda durmaktalar Panelin ortasındaki yuvalara yerleştireceksiniz En tepe noktadan başlayarak, saat yönünde, çizimin üstünde numaralandırdığımız şekilleri 1'den 8'e doğru dizin Bitince tam orta noktaya basın Gezegenler hareketlenecek ve stardust hazır Aynalar evine geri dönün Sarı – ÇOCUKLAR DÜNYASI : İlerleyin, soldaki kapıdan evin içine girin Odanın en sağ köşesinde duran, parıldayan, tabağın içinden Sarı sivri dişi alın (yellow fang) Odanın sol tarafında, sandığın üstündeki piramiti alın Sandığın hemen sağında, odanın içindeki diğer kapının soluna bakın, oyuncak bebek için bir yatak hazırlanmış, boş duruyor Şimdi odadan çıkın ve sağdan dümdüz yürüyün Ama ilerlerken sağlı sollu duran renkli sivri dişlerden toplayın Toplam 5 renk sivridiş (fang) toplamış olmanız gerekmektedir Yolun solundaki havadan asılı duran kürenin altında duran tabağın içine , topladığınız diş sırası ile sarı – pembe – yeşil – kırmızı ve mavi yanyana gelecek şekilde dizin Havada parlayan küre sağınızdaki kuyu gibi mağaranın içine düşüp burayı aydınlatıyor Şimdi bu mağaranın içine girin, orada oyuncak ayıyı bulacaksınız Odaya geri dönüp oyuncak ayıyı boş oyuncak yatağa bırakın Odadan çıkın ve tekrar girin karşınıza küçük bir kız çocuğu çıkacak Size çok teşekkür edecek Erkek kardeşi ile tanıştırmak istiyor Odanın içindeki kapıdan çıkın Yol burda ikiye ayrılıyor Soldan dümdüz ilerleyin, açık havaya çıkacaksınız Dışarıya çıkar çıkmaz sağda yerdeki mavi çiçekler dikkatinizi çekecek Çocuklar ile konuşun Kuşun onlara şarkı söylemesini istiyorlar Çiçeklerden dümdüz ilerleyin tam karşıda bir zil asılı duruyor Bu zili piramitin yardımı ile alın Sonra içeriye girin Dümdüz yürümeye devam edin yeşil bir dere ile karşılaşırsınız YEŞİL DERE : Bu bölgeye girer girmez solunuzda elektriklenen kristaller var Tam ortasına piramiti yerleştirin ve kritallerden birini alın Sonra piramitinizi geriye almayı unutmayın Ortada akan dereyi bir şekilde durdurmanız ve dereye gömülü köprüyü ortaya çıkamanız lazım Bunun için; sağınızda duran ağaç gövdesinin arkasına dolaşın Sağda derenin aktığı küçük bir oyuk var Bu oyuğu piramitiniz ile tıkayın Dere tıkanacak ve köprü ortaya çıkacaktır Karşıya geçin Sağınızda pembe bir sarkıt var, altında üçlü kristal bir kaide duruyor Yakından bakın Kaidenin ortası yeşil sıvı ile dolu Soldan düz ilerlediğinizde tünel gibi mağaranın içine ilerliyorsunuz ve karşınıza kristalden bir kupa çıkıyor Bu kupanın içine girişten aldığınız kristal parçasını koyun Kupanın altında duran çiçek canlanacak Bu çiçekten bir parça kopartın Pembe sarkıtın yanına gidin Bu kaidenin içindeki yeşil sıvıyı boşatlamanız lazım Sarkıtın sağından yürüyün Karşı taraftayken dereyi tıkamak için koyuduğunuz piramiti bulunduğunuz yerden çekip alın Dere boşalacak, köprü kapanacak ama bu arada pembe sarkıtın altındaki yeşil sıvı da boşaldı Sıvı boşalınca karşınıza çıkan orta taşın üstüne kopardığınız çiçeği koyun Tekrar piramiti ile dereyi tıkayın Çiçeğin üstü yeşil sıvı ile dolsun Ardından piramiti tekrar alın, sıvı boşalsın Çiçek sihirli pembe bir kum haline gelmiş Piramiti tekrar oyuğa koyup dereyi tıkayın ve karşıya geçin Piramit ile işimiz bitti Çocukların yanına dışarıya çıkın Mavi çiçeklerin üstüne pembe kumu atın Sihirli toz havaya yükselecek ve muhtemelen bu sihir kuşun şarkı söylemesini sağlayacak, göya ama biz bunu duyamayacağız İşiniz oldu bilin Aynalar evine geri dönün Son bir dünya kaldı Tehlikeli bir dünya Pembe - SİHİRLİ DÜNYA : Pembe ses düzeneği ile bu dünyanın kapısını açıp düz ilerleyin Sola doğru yolu takip ederseniz Amazonlar sizi öldürüyor Sağdan düz yürüyün Üst üste dizilmiş taşlara gelmeden önce solda mağaranın girişi var Mağaradan içeri girin Kuru bir ağaç yolunuzu engelliyor Hemen solunda duran sopayı alın Geri dönüp dışarıya çıkın Üst üste dizili taşları bu sopa yardımı ile yerle bir edin Yıkılan taşlar sarsıntı yaratıyor ve mağaranın içindeki ağaç açılıyor Mağaraya geri dönüp en sonuna kadar ilerleyin Şelale ile karşılaşırsınız Inventory’nizden yaprağınızı alın ve içine su doldurun Su dolu yaprağınız var artık Mağaradan çıkın Yıkılan taşlar solunuzda, dümdüz yürümeye devam edin Yol kayadan bir duvar ile son buluyor Bu kayalık duvarın önündeki cansız bitkiyi su dolu yaprağınız ile sulayın Canlanarak tırmanabilmeniz için yükselecek Yukarı tırmanınca solunuzda duran ağaç kütüğünün üstündeki siyah taşıi itin Kütüğe bağı taş dereyi tıkayarak mağaranın içindeki şelaleyi kesti ve gizli bir çıkış yolu oluştu size Mağaraya gidin Şelalenin yerinde eser yok, buradan dışarıya çıkın Tepeden aşağıya inin Sağınızda kalan dev vurmalı zili çalarsanız Amazonlar koşarak gelip sizi öldürüyorlar Bir şekilde önce bu Amazonları ortadan kaldırmalısınız Önce yerdeki 4 renkli kristali alın Herbir kristali ortadaki makinaların kırmızı haznelerine yerleştirin Yanlış kristali zaten makina kabul etmiyor Sağdan sola; mavi, kırmızı, yeşil, sarı Kristalleri aldığınız yerdeki düğmeye basınca bu dört makina bir akım yaratıp saydam bir küre meydana getiriyor Şimdi hazır olun Amazonları bu saydam kürenin içine hapsedeceğiz Makinalar hazır ve devreye sokmadan önce devasa zile vurun ve hemen ardından düğmeye basın Zilin sesini duyup koşan Amazonlar kürenin içinde yokolacaklar Dev zilin yanında duran dört renk davul var Hempsine vurun Farkedeceksiniz ki, her renk sırasında aynı sesi çıkartan davullar var Dümdüz ilerleyin Amazonların girmenize izin vermediği bölgeye Burada tam ortada dev bir kristal var Dev kristalin her tarafında dört tane beyaz daire var Bu dairelere vurduğunuzda ses çıkıyor ve gri bir leke bırakıyorsunuz Çıkan ses , davullardan çıkan seslerden biri Ayrıca dikkat edilmesi gereken husus: kristalin dört tarafı farklı bir renk -ki bu renkler davulların renkleri- kristalin dibine bakın DEV KRİSTAL VE DAVULLAR : Kristalin beyaz dairelerine vurduğunuzda çıkan tüm gri lekeleri temizleyin Bembeyaz kalsınlar Davulların yanına gidin Sırayla : Mavi davul : alttan iki davula birer defa vurun Yeşil davul : üstten iki davula birer defa vurun Sarı davul : üstten birinci davula bir defa vurun Kırmızı davul : üstten ikinci davula bir defa vurun Dev kristale geri dönün Sırayla : Kristalin mavi rengi gösteren yüzündeki beyaz dairelerden alttan iki beyaz dairesine vurarak gri leke bırakın Yeşil rengi gösteren yüzündeki beyaz dairelerden üstten iki tanesine vurup gri leke bırakın Sarı rengi gösteren yüzündeki beyaz dairelerden sadece üstten birinci daireye dokunarak gri leke bırakın Kırmızı rengi gösteren yüzündeki beyaz dairelerden üstten ikinci daireye vurarak gri leke bırakın Şayet doğru sıralama ile yaptıysanız demo girecek ve dev kristalin içindeki ‘Sihirli Dünyanın Sembolü’ sizin olacaktır Aynalar evine geri dönün |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüSON BÖLÜM: Aynalar evine girdiğinizde aynaların tepesindeki kürelerin hepsi yanıp sönüyorsa: Demek ki tüm dünyalarda yapılması gereken tüm işleri başarı ile tamamladınız Dünyalara gitmek için kullandığınız kapıdan girdiğiniz gibi çıkın Kapı artık bambaşka bir odaya açılıyor Inventory’nizde her bir dünyayı temsil eden objeleriniz var, toplamış olduğunuz Şimdi bunları belli bir sıra ile dünyaları temsil eden ağaçların karşısınndaki yeşil tabaklara koymalısınız: Kapıyı arkanıza verdiğinizde, soldan sağa, sırayla : Zil (çocuklardan), Grail (Büyücü Kadından alınan kase), Symbol of Magical World (Amazonlardan alınan), Stardust (astroloji evinden) Demo’dan sonra; ortada havada dönen küreli bir prizma var Kırmızı halı serili merdivenlerin oraya yürüyün Merdivenleri arkanıza verin ve ortadaki küreli prizmayı alın Merdivenlerden çıkın Ağaç kökünün içine 'yüzük çemberi'ni yerleştirin, küreli prizma ile birleşecek İşiniz bitince aynalar evine geri dönüp geminize binin Nihayet Grifit ile tanışacaksınız Gemiyle vardığınız yerde düz ilerleyin, sola dönün Orada duran konsolun üstündeki küreyi açın ve içindeki çift prizmaya dokunup harekete geçirin Su yolu kapanacak ve karşınızda Grifit ! Bu arada hala inventory’de kırmızı bir Amulet’iniz var Oyun içinde hiç kullanmadınız Bunu Aura II için saklayacaksınız Çünkü macera devam ediyor |
Aura: Fate Of The Ages Oyunun Çözümü |
10-25-2012 | #8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Aura: Fate Of The Ages Oyunun ÇözümüAURA: Fate of the Ages Oyunun Çözümü ile ilgili Diğer Konular Settlers IV Oyunun Çözümü Diablo II Oyunun Çözümü Fallout 2 Oyunun Çözümü Alida oyunun tam çözümü CSI: Miami Oyunun Çözümü |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|