Crysis Warhead (Pc) - Oyun İncelemeleri |
10-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Crysis Warhead (Pc) - Oyun İncelemeleriBekleyiş sona erdi Sonunda geldi!!! Oyun konusunda oldukça kısır bir yaz dönemi geçirdik O dönemde tahminen sizde benim gibi 2008' in son çeyreğinde ve 2009' un başında çıkacak oyunların trailer videolarına, resimlerine ve resmi sitelerine göz atıp durdunuz Ne sıkıcı bir yazdı ama değil mi? Hava sıcaklığı yüzünden şikayet etmiyorum, sonbahar ayında çıkacak oyunları beklerken, yeni birşeyler denemek adına fazla alternatifin olmaması sıkıcı Öte yandan Crysis gibi bir oyunun izleri var üzerimizde Crysis Warhead ile ilgili ekran görüntüleri, videolar, açıklamalar gelip duruyor Gel de sabret, değil mi? Nihayet bekleyişimiz sona erdi ve Crysis Warhead' imize kavuştuk Peki Warhead' in Crysis' den farkı neydi ? Başta en çok göze çarpan Warhead' de Nomad' i değil Psycho' yu yönetecek olmamızdı Bir oyunun çıkış noktası, o oyun için kılavuz niteliğindedir Bazen seri oyunların devamında bu klavuzdan saptırılmış oyunlarla karşılaşıyoruz ki, bu tarz oyunlar için genelde yaptığımız ilk yorum" Eski oyundan eser yok " şeklinde Bir oyunun ana karakterinin değişmesi, o oyun için ciddi bir risk niteliğinde bence Yine de Crysis Warhead kendini bu riskten arındırmış durumda Aslına bakarsanız Warhead konusundaki bir takım temeller, daha ilk oyundan atılmıştı Neden derseniz, Nomad' i yönettiğimiz Crysis' i oynarken, birçok oyuncu " Keşke ana karakter Psycho olsaydı " demişti İşte bu noktada Psycho' nun Crysis' in başından itibaren oyuncuların ilgisini çekecek biçimde olmasının zekice tasarlanmış bir senaryonun marifeti olduğunu düşünüyorum Crysis Warhead & CryEngine 2 Oyun hakkında gözümüze çarpan başka bir nokta ise Warhead' in, Crysis' e ek paket niteliğinde olmaması Çünkü Warhead, Crysis' den bağımsız olarak kendi başına çalışan bir oyun Evet, Warhead' i " ek paket " gibisinden basit bir şekilde ifade etmek yanlış olur, ama bu konuda unutulmaması gereken birşey daha var ki, Crysis Warhead, Crysis 2 demek değil Warhead, Crysis ile eş zamalı ve Crysis' in senaryosu ile birebir bağlantılı, alternatif bir bakış açısı Adada yaşanan olayları Nomad' in gözünden görenlere " Buyrun bir de bunun Psycho versiyonu var " denmiş adeta Warhead' i ek paket kavramından ayıran en belirgin nokta, oyunun Crysis ile elde edilen başarıyı bir adım öteye taşıyabilmiş olmasıdır Crysis' in toplam 12-13 saatlik oynama süresine karşın, Warhead yaklaşık 7-8 saatte bitirebileceğiniz bir oyun Ancak ilk oyunun oynama süresinin uzatan şeyler, yer yer sıkıcı olabiliyordu Warhead bu konuda çok daha ölçülü bir biçimde kurgulanmış Senaryonun akışı ve oyundaki temponun seyri Crysis' e göre çok daha başarılı Eh, bir de Pscyho 'muz var ki o da işin tuzu biberi Öte yandan daha optimize bir CryEngine 2 ile karşı karşıyayız CryEngine 2' nin nasıl bir sistem canavarı olduğunu hatırlarsınız Bu kez o canavar biraz daha uslanmış :) Öte yandan Warhead' in yeni ekran kartları ve bu kartlarda gösterdiği performans, Crysis' e göre çok daha iyi Warhead' i elimdeki GTX 260 ekran kartı ile 1280x1024 çözünürlükte, en yüksek kalitede, 16XQ Anti-Aliasing ile rahatlıkla oynayabildim Warhead' in Crysis' e göre en parlak yönlerinden biri de bu olsa gerek CryEngine 2 yeni hali ile DirectX10 istemeksizin en yüksek ayarlarda çalışabiliyor Üstelik Warhead' in Crysis' e göre DirectX 90c' de yapılan testlerde verdiği sonuçlar çok daha başarılı Yeni teknoloji kartlar ile Crysis' de gözlemlediğimiz bir takım grafik hataları, Warhead' de mümkün olduğunca düzeltilmiş Tabii Warhead oynarken de zaman zaman bir takım grafik hataları ile karşılaştığım oldu, ama yine de bu konuda tatmin olduğumu rahatlıkla söyleyebilirim Ama, açık konuşmak gerekirse optimizasyon adına biraz daha iyi bir performans beklerdim Sanıyorum Warhead 'in optimize CryEngine 2 çalışması, daha çok Crysis' in sistem gereksinimlerini karşılamakta güçlük çekebilen sistemleri rahatlatmak adına yapılmış Yine de yiğidi öldür hakkını yeme demişler, Crysis Warhead bu konuda oldukça başarılı Crysis Warhead şu an piyasada bulunan en güzel grafiklere sahip demek mümkün Warhead ile yapılan bir diğer çalışma ise, yapay zekaya yönelik Crysis' de zaman zaman karşılaştığımız bir takım yapay zeka hataları, Warhead' de mümkün olduğunca minimum' a indirgenmiş Eh, bu konuda da yer yer gözüme takılanlar olmadı değil, yine de bu konuda Crysis' e göre daha başarılı bir sonuç elde edildiği kesin Öte yandan CryEngine 2' nin silahlarının vuruş hassasiyeti de elden geçirilmiş Crysis' de düşmanın kafasını hedef aralak yaptığım isabetli atışların bazen öldürüp, bazen öldürmemesi can sıkıcı bir durumdu Üstelik silahların verdiği gerçekçilik hissi de beklediğim kadar iyi değildi Neyse ki Crysis Warhead ile bu sorun aşılmış Warhead' de düşmanınıza doğru yapacağınız 1-2 isabetli atış, onu öldürmenize yetecektir Bu konuda unutmadan eklemem gereken başka bir detay ise, Warhead' de kullanacağınız araçların kontrolleri de Crysis' e göre daha iyi Bir de Psycho' nun Crysis ve Crysis Warhead' deki farklarına kısaca değinelim Crysis' den tanıdığımız Psycho, kafasına estiği gibi davranan, ağzı bozuk, hafif deli bir adamdı Psycho, Warhead' de bu çizgisini çok da kaybetmemiş Alıştığımız üzere " Emir komuta zinciri, ne derlerse yaparım " şeklinden uzak duran Psycho' muz, o kadar da başına buyruk bir adam değil Daha da önemlisi, her ne kadar yeri gelince emirleri hiçe saysa da, bazı konularda prensip sahibi bir adam Örneğin oyunun başlarında Psycho' nun kendi kendine edineceği bir görev ile Sean O'Neill' ı kurtaracaksınız Oyunun bu bölümünde senaryonun nasıl geliştiğini anlatarak spoiler yapmak istemiyorum, o yüzden bu konuyu elimden geldiğince yüzeysel bir biçimde geçeceğim İlgili bölümde Psycho görevini yerine getirdikten sonra görevi olmadığı halde eski arkadaşı O'Neill' in yanına gidiyor ( bu arada O'Neill' ın eskiden Raptor üyesi olduğunu belirtelim ) O'Neill ile birlikte ormanın içerisinde kısa bir süre ilerledikten sonra, Psycho bulundukları yerin birkaç metre aşağısında ihtiyaç molası vermiş bir Kore askerini fark ediyor Kore askerini etkisiz hale getirdikten sonra O'Neill ile aralarında kısa bir diyalog geçiyor Dediğim gibi bu konuda spoiler vermemeye niyetliyim, oyunu oynarken bu sahneyi gördüğünüzde Psycho adına bahsetmek istediğimi anlayacaksınız Ufak tefek yenilikler Her iki elinizde de etkili birer silah bulunması fikri kulağa hoş geliyor değil mi ? İşte Crysis' in silahları arasına yeni katılan AY69 kardeşler, mikro makinalı tüfek yapısı ile karşınızda Özellikle yakın mesafede oldukça etkili olan bu yeni silah, diğer silahlarınızda cephane sıkıntısı çektiğiniz anlarda hayat kurtarıcı nitelikte Yeniler arasında bir de FGL40 var FGL40 ise hem parça tesirli bomba hemde elektromanyetik mermi atabiliyor Ayrıca ikincil ateş modunda elle tetiklenene kadar el bombası patlamasını durduran, uzaktan fünye tetikleyicisi olarak da kullanılabiliyor Yine de genel olarak FGL40 göründüğü kadar da kullanışlı değil Üzerinizde taşıyacağınız silah ve cephaneyi ayarlarken, zorda kalmadığınız sürece tercih etmemenizi tavsiye ederim Taşıtlarda da iki yeni araç ile karşılaşıyoruz Birincisi ASV Zırhlı Keşif Taşıtı ASV ile düşmanların kullandığı araçlara rahatlıkla kafa tutabilirsiniz Ancak yine de siz siz olun tanklardan uzak durun :) Warhead' de karşılaşacağımız bir diğer araç ise Hovercraft Öncelikle bu aracı kullanmak acayip keyifli birşey Hızlı ve oldukça rahat kontrollere sahip Hem karada, hemde suda gidebilen bir araç Ancak Hovercraft üzerinde silah bulunmadığı için, bu aracı sadece hızlı bir taşıma aracı olarak kullanabilirsiniz Sona sakladığımız detaylar ve genel görüş Crysis, bir takım hatalara rağmen bizi gelişmiş grafikleri ile kendine hayran bırakmıştı Ancak oyunu hakkını verecek bir biçimde görmek için oldukça yüksek bir konfigürasyona sahip olmamız gerekiyordu Warhead ile grafikler daha optimize, CryEngine 2 hatalardan daha da arınmış bir biçimde Üstelik en yüksek ayarlar DirectX 90c desteği ile etkin Sistem gereksinimlerine uygun konfigürasyonlarda daha iyi bir görünüm ve daha yüksek performans sözkonusu Sesler ve müzikler mi ? Oldukça başarılı Oyunun temposu ile sizi Warhead' in atmosferine daha da bütünleştirecek nitelikte Oyun 16+ bir oyun olduğu için, oyuniçi diyaloglarda kötü sözler de yer alıyor Ancak bu konuda anlamadığım şey ise, oyunun seçeneklerinden altyazıları aktif ettiğinizde, bu diyalogların biraz daha sansürlenmiş bir biçimde çevirilmiş olması Kulağın duyduğunu gözden saklamanın amacını anlayamamış olsam da, çok da önemli değil açıkcası Dediğim gibi oyun 16+ ( ki zaten Crysis' de öyleydi ), dolayısı ile oyunda yer alan karakterler saçını yana tarayan, kibar konuşan cici çocuk imajından oldukça uzak Sıkıysa olmasınlar, o adada öylesine pek yer yok zaten :D Ancak kutunun arka kapağında yer alan yazıların yarı Türkçe, yarı İngilizce olması biraz komik olmuş Umuyoruz ki Crysis 2 ve devamında göreceğimiz oyunların kutu tasarımları böyle bir hataya yer vermez Kutu içeriğinden bahsetmişken, Crysis Warhead ile birlikte Crysis Wars sahibi oluyorsunuz Görünüşe bakılırsa Crytek bu Crysis Wars konusunu başlı başına farklı bir proje olarak nitelendiriyor Crysis Warhead ile birlikte, Crysis Wars' a yeni bir mod ( takım aksiyonu modu ) ve yeni haritalar eklenmiş Crysis Wars 32 kişiye kadar destekli, yerel ağ ya da internet üzerinden oynayabileceğiniz bir oyun Güç savaşı ve yeni eklenen takım aksiyon modu son günlerde oldukça popüler Ülkemizde fiyatı 3999 YTL olan Crysis Warhead' i mutlaka arşivinize eklemelisiniz Aklınızda olsun, yeni oyunun gelmesi ile birlikte Crysis & Crysis Collector's Edition' larda indirim de sözkonusu Bence bu fiyatlar arşiv yapanlar için kaçırılmaması gereken fiyatlar Peki ya Crysis 2 ? Şimdilik kesin bir açıklama ya da belirlenmiş bir tarih yok sevgi arkadaşlar Ancak Crysis' in yakaladığı başarı üzerine CryEngine 3' ün geliştirilmesi ile Crysis 2' nin konsollarda da yer alacağını duyduk CryEngine 3' ün geliştirilmesi ve buna takiben Crysis 2' nin çıkmasının ise, bir sonraki nesil konsolların piyasaya çıkması itibari ile sözkonusu olacağı duyumunu aldık Tabii dediğimiz gibi, bu konuda henüz resmiyet kazanmış bir açıklama yok, o yüzden beklemedeyiz Hazır beklerken 1-2 el Crysis Wars atalım mı :) Teşekkürler Crytek! Crysis ve Crysis Warhead gibi iki harika oyunu bizlere sunan Crytek firmasına teşekkürü bir borç biliriz Özellikle bu oyunlarda bulunan Türkçe seslendirme desteği ile diğer oyun firmalarına Türkçe dil desteğinin ne kadar önemli olduğunu gösterdiğiniz ve bu konuda öncülük ettiğiniz için Yerli kardeşlerin Türk yapımcılar olarak tüm dünyanın beğenisini kazanan oyunlar yapması da ayrıca göğsümüzü kabarttı Ülkemizdeki tüm oyuncuların bu konuda size olan güveni ve desteğinin sonsuz olduğunu düşünüyorum Çalışmalarınızda başarılar dileriz |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|