Bioshock 2 İncelemesi!!! |
10-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Bioshock 2 İncelemesi!!!Bioshock 2 İncelemesi!!! Yapım 2K Marin | Dağıtım 2K Games| TürFPS | PlatformlarPC PS3 Xbox 360 Yeni nesil FPS oyunu nasıl olurmuş, 2007 yılında herkese gösteren BioShock’un üzerinden epey süre geçti ve sonunda BioShock 2 müjdesi geldi Herkesin soluğunu tutarak beklediği BioShock 2’de bizi büyük sürprizler bekliyor 10 yıl sonra tekrar Rapture’dayız BioShock 2, ilk oyundan 10 yıl sonrasını konu alıyor Bunca yıl geçtikten sonra, tekrar Rapture’a döndüğümüzde sanki hiçbir şey değişmemiş gibi ekolojinin devam ettiğini gördüğünüzde şaşıracaksınız Mekan tasarımları ilk oyundaki çizgisini takip etmiş Fountain Futuristics gibi ilk oyunda olmayan yerler Rapture’a eklenerek mekan tazeliği korunmaya çalışılmış Ama asıl değişim Rapture’da değil de yönettiğimiz ana karakterde ve hikaye akışında gerçekleşmiş İlk oyunda yönettiğimiz Jack karakteri asla Big Daddy’ler kadar popüler olmadı; hatta oyunun kapağında ve afişlerinde bile hep Big Daddy’ler ön plandayı Yapımcılar da bunu dikkate alarak bize BioShock 2’de Big Daddy olma şansı tanıyor Evet, BioShock 2’de yönettiğimiz ana karakter bir Big Daddy, üstelik öyle sıradan bir Big Daddy değil; Rapture’daki ilk Big Daddy! (İLK OYUN İÇİN SPOILER GELİYOR) Zaten hatırlarsanız ilk oyunun sonunda Jack’in kendisi de Big Daddy oluyordu Oyuncular ilk oyunda kendilerini Big Daddy yerine koymak gibi bir empati girişiminde bulunmamış olsa bile hiç kuşkusuz bu durum oyuna yeni bir perspektiften bakmanızı sağlayacak BioShock 2’de yine plasmid ve tonic’lerle silahlarımızı geliştirirken bu sefer daha farklı bir silah yelpazesine sahip olacağız Bu kez Big Daddy olduğumuz için sağ elimizde kocaman bir delme aleti olacak Kendi ekseni etrafında dönen dev matkap ile ortalığı birbirine katmanız mümkün Yine sağ elimize ilk oyunda olmayan dev taramalı silahlar alabileceğiz Sol elimize ise ateş püskürtebilen değişik bir eldiven giyebileceğiz Korkunun kaynağı: Big Sister! İlk oyunun hikayesinde cevapsız kalan bazı noktalar vardı Mesela oyunun sonunda Rapture’dan kurtulan Little Sister’ların akıbeti ne olmuştu? Bioshock 2’de hikayenin bel kemiğini, bir zamanlar kendisi de Little Sister olan fakat bir şekilde Rapture’dan kurtulup daha sonra geri dönen Big Sister oluşturuyor Eskiden Rapture’ın nasıl bir yer olduğunu çok iyi bilen Big Sister, buraya küçük kızları getiriyor ve onları Little Sister’lara dönüştürüyor Rapture’ın koridorlarında yankılanan radyo sesinde Dr Tenenbaum, “Big Sister, küçük kızları alıp kendi gibi yaratıklara çeviriyor ve bunların hepsi benim suçum” şeklinde ağlamaklı olduğunda tüyleriniz diken diken oluyor Oyunda biz Big Daddy olduğumuza göre korkabilmek için bizden daha güçlü ve daha korkutucu bir yaratığın olması şart, yoksa oyunun tedirgin edici özelliği kalmaz ve tadı çıkmaz Neyse ki Big Sister’ı son derece güçlü yapmışlar Big Sister bir adımda koca bir odanın bir ucundan diğer ucuna geçebiliyor, şehrin her yerini adım adım ezbere biliyor Kafasını komple kaplayan metalik bir kaska sahip ve sırtında da Little Sister’ları koymak için metalik bir sepeti var Big Sister, sol kolundaki ölümcül iğnesi sayesinde ilk oyunun elit gardiyanları konumundaki Big Daddy’lerin kabusu olacak gibi görünüyor Ayrıca Big Sister'ın aldığı herhangi bir “Adam” doğrudan kanına karışarak daha önce görülmemiş telekinetik güçlere dönüşüyor Özünde kötülük taşımadığı iddia edilen Big Sister’ın bakış açısına göre Little Sister’lar, Big Daddy’ler ile birlikte güvendeyken bir sorun yok demektir Big Sister’a göre Rapture, alışılan şekliyle her zamanki düzenini sürdürmeli İlk oyunda siz tüm Little Sister’lar için “Harvest” seçeneğini seçerek hepsini yok etmeye çalıştıysanız da nasıl olduysa bu Little Sister kurtulmayı başarmış ve büyüyüp psikopata bağlamış Mr B, yani Mr Bubbles Yanında Little Sister olmayan Big Daddy düşünülemez elbette BioShock 2’de Big Daddy olduğumuz için yanımızda Little Sister’lar olacak, hatta bu sefer Little Sister’ların yüz ifadesi ilk oyundaki kadar şeytani tasarlanmamış Bilakis Little Sister’lar BioShock 2’de neredeyse şirin sayılabilecek kadar sevimli yapılmış Yine de onları “evlat edinme” veya “biçerek öldürme” seçeneklerine sahibiz Ayrıca diğer Big Daddy’lerin Little Sister’larını sahiplenmek için onlarla çarpışmamız da gerekebilir Bu durumda kendimizle savaşıyor gibi bir durum ortaya çıksa da asıl baş belası olacak olan Big Sister'dır Dramatik korku! İlk oyundaki dramatik korku öğelerini canlı tutmak adına BioShock 2’de yine koridorlarda yankılanan radyo konuşmaları kullanılmış Tasarım ekibinden yapılan açıklamaya göre Rapture, ilk oyundaki başarılı atmosferi ikinci oyunda aynen muhafaza etmeye çalışılmış Trajik ve sürükleyici konusu ile Big Daddy’si ve Little Sister’ı ile hafızalara kazınan ilk oyun klasikler arasında yerini almış vaziyette Bakalım Bioshock 2 de aynı başarıyı elde edebilecek mi? PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için bu yılın Sonbahar’ında piyasada olması beklenen oyunun demosu Yaz’ın çıkarsa herkes tarafından defalarca bitirilmeden bırakılmaz Ayrıca BioShock 2’nin creative direktörü Jordan Thomas’ın yaptığı açıklamaya göre ilk BioShock’ta eleştiri konusu olan multiplayer eksikliği, ikinci oyunda giderilecek ve daha büyük bir oyuncu kitlesi mutlu edilmeye çalışılacak |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|