Eksantrik Mili Hakkında Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eksantrik Mili Hakkında Bilgi




Eksantrik Mili Hakkında Bilgi

Kam Mili (Ekzantrik Mili) Nedir? Nasıl Çalışır?



Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında kam mili bir tur yapar İki zamanlı motorlarda ise, bu birebir oranındadır Egzantrik milinin amacı, sübapların açılma-kapanma zamanlarını ayarlamaktır Motor devriyle orantılı çalışan bu mil, motorun düzgün çalışması için çok ince ayar yapılarak motor üzerine konumlandırılmıştır Kam milleri yüksek kaliteli karbon çeliklerinden genellikle döküm yöntemi ile imal edilir Genellikle kaliteli çelik alaşımlarından presle dövülerek yada dökülerek tek parça olarak üretilirler Mil üzerinde muylular, kamlar ve hareket verme dişlileri vardır

Kam mili hareketini krank milinden dişli, zincir veya kayış yardımıyla alır Kullanılan kayışın ismi, motorun hayati parçaları arasında anılan triger kayışıdır Krank mili ile kam mili arasındaki mesafe çok yakınsa dişli teması ile hareket aktarılır Dişli ile aktarma aslında en verimli ve sorunsuz sistemdir fakat silindirleri sıra tipli olan motorlarda bu mümkün olamamaktadır çünkü aradaki mesafe dişliyle aktarılamayacak kadar fazladır Yukarıdaki şekilde görülen V tipi motorlarda ise, dişli kullanılabilir Sıra tipli motorlarda triger kayışı veya zincil kullanılır Triger kayışı kopabilir veya sıyırabilir, bu da motorda telafisi olmayan hasarlara neden olabilmektedir Zincirde ise, kopma daha nadir görülmektedir ve kopma olsa bile araç stop ederek motora zarar gelmesi engellenir Fakat kayış sıyırdığında hareket devam ettiğinden sübap zamanlamaları değişir ve bu da telafisi mümkün olmayan sıralama hatalarına dolayısıyla yanlış zamanda ateşlenen pistonlar nedeniyle krank milinin kırılmasına neden olabilir

Kam milinin ana görevi belirtildiği üzere sübapları açıp kapatmaktır Üstten egzantirikli motorlarda kam milinin kamları ile külbitörler direkt temas halindedir Kam mili külbitöre hareket verir, külbitörler ise sübapları açar Yandan egzantirikli motorlarda ise kam milinin kamları sübap iteceklerine hareket verir Sübap itecekleri de külbitöre hareket iletir ve külbitörler de sübapı açar

Kam milinin yardımcı görevleri ise, yağ pompasına ve bunun dışında varsa yakıt otomatiğine ve distribitöre hareket vermektir Aşınma daha çok kamın ucunda ve yanaklarında gerçekleşir Uçtaki aşıntı supapların daha az açılmasına; yanaklardaki aşıntı ise, supapların sesli çalışmasına ve erken açılıp kapanmalarına neden olur Aşınma hızı ve süresi, kam yüzeyinin sertliğine, supap boşluğuna, supap yayı sertliğine ve değiştirilme süresine göre değişir Sübapların açılıp-kapanma zamanlamasındaki en ufak değişim kötü yanmaya, dolayısıyla motorun güçten düşmesine neden olur



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.