10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yeni Bmw 1 Serisi Cabriolet
yeni BMW 1 serisi Cabriolet
Sürüş keyfinin tanımını; yüze esen rüzgar ve yukarıdan vuran güneş ışığı olarak görenler için, yeni BMW 1 serisi Cabriolet, ikonik BMW 2002 sport sedan tarafından oluşturulan geleneği takip ediyor Böyle bir sürüş keyfinin özü dört koltuklu kompakt Cabriolet'in kalbinde gizli
2008 ilkbaharında satışa sunulacak olan yeni Coupe 1 serisine katılan 128i Cabriolet, BMW'nin 3 0 litre, 230 beygir gücündeki, altı silindir motoruyla güçlendirildi Sabit çatılı türü gibi, BMW'nin etkin dinamikleri olan Valvetronik subab mekanizması yönetimi ve aliminyummagnezyum silindir blok yapısı 128i Cabriolet'in özelliklerini oluşturacak
BMW'nin 300 beygirgücünde, çift turboşarjlı sıralı altı silindir motoru; 135i Cabriolet'in özelliğini oluşturuyor Doğrudan Piezo gas enjektörü, ikiz turboşarjı ve hava soğutucusuyla; motor tepkisinde hiçbir kayıp olmadan en yüksek performans ve ekonomiklik sağlanıyor 135i Cabriolet için, 0-100 km/s ivme 5 6 saniyede tamamlanıyor ve en yüksek hız elektronik olarak 250 km/s ile sınırlı İki motor da; artan verimliliği sağlamak için, yakıt ekonomisini geliştiren ve kayıpları azaltan motor soğutma pompalarına sahip
Motor sırası, iki yeni geliştirilmiş doğrudan yakıt enjektörlü dört silindir güç aktarma organı (120i Cabrio: 125kW170PS; 118i Cabrio:105 kW 143 PS) ve dört silindir dizel (120d Cabrio: 130 kW 177 PS) ile tamamlanacak
Saatte 40 km hızla hareket halindeyken bile BMW 1 Serisi Cabriolet, komfor ve baştan aşşağı rahatlık sağlayabiliyor; eğer koşullar zorlaşırsa; hidrolik tavan; çerçevesiz kapıların oluşturduğu ayırtedici bir görünüm ortaya koyarak, 22 saniye içinde yükseliyor BMW'nin ızgara, ön eteklik, kapı eşikleri ve arka eteklik gibi karakteristik özellikleri Seri 1 Coupe'yle aynı
Opsiyonel Boston derisi; iç döşemede bulunan ve ultraviyole ışınlarının etkisini azaltan pigmentlerin kullanıldığı BMW'nin Güneş Yansıtan Teknolojisi'yle birleşti Özellikle iç kısımdaki koyu renkler için koltukların aşırı ısınması önlendi bu yolla normal deriye kıyasla yüzey sıcaklığının 20 derece altında olması sağlandı
1 Serisi Cabriolet'teki klima sistemi, açılan tavan koşullarına uygun tasarlanmış ek bir Cabriolet kipine sahip ( BMW 1 Serisi Coupe'deki sisteme kıyasla)
********* *********** ************
Böylece 3 kapı, 5 kapı, Coupe ve Cabrio modelleri bulanan BMW 1 Serisi’nin ürün gamı tamamlanmış oldu Serinin Coupe versiyonu ile aynı platform üzerinde yükselen Cabrio, dinamik ve çekici tasarımının yanı sıra geniş motor yelpazesi ve gelişmiş teknolojik özellikleriyle dikkat çekiyor 1 Serisi Cabrio’nun ilk etapta 156 beygir gücündeki 1 20i versiyonu Mart ayı sonunda Türkiye’ye geliyor Dizel motor seçeneklerinin ise bu yıl sonunda ithal edilmesi bekleniyor
BWM’nin kompakt sınıftaki yeni üstsüzünün uluslararası basın lansmanı İspanya’nın Valencia kentinde gerçekleştirildi Valencia’nın bahar aylarını aratmayacak kadar ılık ve güneşli havasında test ettiğimiz yeni 1 Serisi Cabrio, tasarım olarak aynı platformu paylaştığı Coupe kardeşiyle pek çok ortak noktaya sahip Çekik farları ve çift böbrekli havalandırma ızgarası ile karakteristik BMW özelliklerini sergileyen Cabrio’ya yandan bakıldığında asıl fark ortaya çıkıyor Eğimli ön camı ile oldukça sportif bir yapı sergileyen aracın kapı altlarındaki çizgileri de dinamik tasarıma katkıda bulunuyor 1 Serisi Cabrio’nun arka kısmına geçildiğinde ise aracın Coupe versiyonun üzerinde geliştirildiği ortaya çıkıyor Köşelere doğru uzayan stop grubu ve bir spoiler edasıyla yükselen bagaj kaputu arka tasarımın dikkat çeken detaylarını oluşturuyor
22 SANİYE SÜREN ’ŞOV’
Sportif ve dinamik tasarım, kumaş tavanı kapalıyken bile 1 Serisi Cabrio’nun gidiyormuş hissi yaratmasını sağlıyor Kumaş tavan bagajdaki yerini aldığında ise Cabrio’nun asıl güzelliği ortaya çıkıyor BMW 1 Serisi Cabrio’nun kumaş tavanını açarak ’üstsüz’ kalması sadece 22 saniyede tamamlanıyor Aracın tavanı, saatte 40 kilometreye kadar olan hızlarda açılıp kapatılabiliyor Ayrıca 1 Serisi Cabrio, özel tavan renkleriyle de tasarım konusundaki farklılığını ortaya koyuyor Klasik siyah, bej veya dünyada ilk defa metalik dokulardan örülmüş kumaş bir malzeme olan antrasit gümüş lekeli bir tavan rengi de otomobilin dış tasarımını daha dikkat çekici hale getiriyor Tavan kapalıyken 305 litre, açıkken 260 litrelik bagaj hacmi ile yeterli bir yükleme alanı sunuluyor
KOLTUKLAR 20 DERECEDE
BMW 3 Serisi ve 6 Serisi Cabrio modellerinde kullanılan ve güneş ışığının kızıl ötesi ışınlarını yansıtan ’Sun Reflective Leather Teknolojisi’ 1 Serisi Cabrio’da da kullanılıyor Geleneksel deri döşemelerle karşılaştırıldığında bu teknoloji, koltukların yüzey ısısını 20 dereceye kadar düşürüyor BMW 3 Serisi Cabrio’dan gelen bir diğer özellik de klima sistemi için spesifik ayarlamalar Standart olarak ’hafif’, ’orta’ ve ’yoğun’ seçenekleriyle beraber, sistem tavanın açıldığını algılayıp otomatik olarak ’cabrio’ moduna geçer Bu durumda klima, havalandırma yoğunluğunu korumak için dışarıdaki ısıya ve güneş ışığı faktörüne göre tepki veriyor BMW 1 Serisi, Cabrio versiyonunda da güvenliği ön planda tutuyor Özellikle Cabrio otomobiller için önemli bir güvenlik ölçütü olan takla sensörleri sayesinde tehlike anında ek koruma grubuyla donatılmış güvenlik çemberi aktif hale geliyor Bir saniyeden kısa sürede arka koltuklardan çıkan güvenlik çıtalarıyla sürücü ve yolcu güvenliği sağlanıyor
ÖNCE 170 BEYGİRLİK GELİYOR
BMW 1 Serisi Cabrio, Türkiye’ye bu yıl içinde ikisi dizel (120d ve 123d) olmak üzere 3 farklı motor seneğiyle satışa sunulacak Ancak önce 156 beygir gücündeki 120i versiyonu Mart ayı sonunda pazardaki yerini alacak 4 silindirli 2 0 litrelik bu benzinli motor, 3600 d/d’de 200 Nm’lik tork değerine ulaşıyor 120i Cabrio 0-100 km/s hızlanmasını 9 2 saniyede tamamlıyor Aracın 100 kilometredeki ortalama tüketimi ise 8 1 litre
|
|
|