10-19-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Zekâ Geriliği, Çocuklarda Zeka Geriligi
Zekâ Geriliği, Çocuklarda Zeka Geriligi
Bu bozukluk 18 yaşın altında başlayan; bilişsel, motor, dil ve sosyal alanları içeren genel zihinsel işlevselliğin belirgin olarak ortalamanın altında olması ve eşlik eden uyum bozukluğu ile belirlenmektedir Genel zihinsel işlevsellik bireysel olarak uy-gulanan bir ya da daha çok standart zekâ testinin (örn Çocuk-lar için VVechsIer Zekâ Skalası- gözden geçirilmiş şekli WISC-R; 6-16 yaşlar arası, Stanfort- Binet; 2-18 yaşlar arası geçerli-dir, Kaufman Çocuklar için Ölçüm Bataryası) değerlendirilme-si sonucunda elde edilen zeka bölümü (IQ) ile tanımlanır Zi-hinsel işlevselliğin belirgin derecede ortalamanın altında ol-ması (IQ'nun 70 ve altında olması ya da ortalamanın 2 stan-dart sapma altında olması) anlamına gelir Amerikan Zekâ Ye-tersizliği Birliği (American Association on Mental Deficiency, AAMD)'nin tanımlamasına göre de zekâ geriliği, gelişim döne-minde oluşan, uyumlu davranışların eksikliğini içeren normalin altındaki zekâ işlevidir Bu tanım zeka geriliğinde, şimdiki uyum sorununu ve işlevsellikteki sınırlılığı şart koşar
|
|
|